Gå til innhold

Føler nesten jeg ikke har livets rett!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi jeg har null ambisjoner innen karriere.

Sier jeg noe slikt høyt, blir jeg plutselig uaktuell som partner og venner/familie vil kanskje se på meg i et annet lys. Jeg blir nærmest et utskudd og noe abnormt.

Barn kan jeg bare glemme, siden jenter ville ha rømt langt når de hørte meningene mine. Det bør heller ikke være noe mål i seg selv, med 7 mrd mennesker på jorda.

Jeg backet tidlig ut av utdannelse-presset og kjøret, da jeg aldri følte det var noe for meg. Surra litt på universitetet, men det ble med det.

Har dere sett filmen "Into the Wild". Den fascinerer meg. Jeg skulle ønske jeg kunne hive meg ut av komfortsona og leve slik. Faktisk slik vi mennesker er ment til å leve, etter min mening.

Hele samfunnet idag er blitt litt zombie-aktig. Vi går rundt og gjør våre kjedelige rutiner. Dag etter dag. Vi higer alle etter materielle goder eller status som vi kan skryte av. Folk som ikke lever opp til dette, anses som tapere.

Jeg føler ofte at jeg ikke hører denne verden til, da 98 % av befolkningen er imot meg og mine meninger.

Hvorfor skal vi alle være like? Selv syns jeg det er bra at jeg er unik, og tenker annerledes.

Jeg bare lurer, siden jeg tenker og føler at "alle" higer etter karriere, kunnskap og status, er det NOEN som i det hele tatt tenker i samme baner som meg?



Anonymous poster hash: b8d58...74f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hvorfor foretar du deg ikke noe?

Det er mange som deg. Som mener at de "ikke er helt A4" og higer etter noe mer, blir inspirert av en film de ser, eller en bok de leser. Men de g
år aldri utenfor egen komfortsone, de sitter bare og klager over samfunnets press.

Mennesker som tar andre valg er selvsagt interessante. Det er mange entrepreneurer som droppet ut av skolen, mange som tok en risiko som ledet til noe stort, mange som ikke vil ha eget hus eller barn, og mange som liker singellivet. De som skriver en interessant bok eller lager en film har selvsagt tatt utradisjonelle valg som gjorde dem rustet til dette.

Men det å bare insistere på at alle andre er enkle og monotone er ikke veldig interessant. Det blir jo bare klaging.



Anonymous poster hash: 0bde4...2e2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at folk som frivillig bor ute blir betalt for det i USA? Eller automatisk kjendiser?

Anonymous poster hash: 0bde4...2e2

Personen som den filmen er basert på ble visst det?

Anonymous poster hash: a792b...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ingen yrkesambisjoner eller planer om å ta høyere utdannelse. At det plager andre er meg revnende likegyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du at noen vil rømme fra deg når de hørte meningene dine?

Fordi det avviker fra det normale. Og det virker som om folk er helt nazi på dette med karriere, for tiden.

Anonymous poster hash: b8d58...74f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle unike. Du er ikke unik som tror du tenker annerledes enn "alle andre sauer". Det er så utrolig mange som tenker akkurat det du skriver i startinnlegget at det nesten kan kalles en egen sauementalitet.

Slutt å synes synd på deg selv. Slutt å være bitter og negativ om andres livsstil og hva andre måtte mene. Finn ut hva du selv ønsker med livet ditt. Ikke fordi du ikke vil være sau, men fordi det er hva du faktisk selv vil. Også gjør du det, ikke for å bevise at du er unik, men fordi det er det livet du ønsker å leve.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det slik som deg ts! Føler meg fanget i en menneskekropp, jeg blir deprimert av hvordan vi har laget livet for oss selv, jeg vil tilbake til naturen, leve sammen med en stamme og jakte og sanke mat! Ja, kanskje jeg da dør når jeg er 30 år, men det hadde uansett hvert bedre. Jeg får en slik indre ro i meg når jeg ser på dyr som leker og lever fritt i naturen, og misunner dem faktisk! Min største drøm er å flytte til Afrika og bo med et stammefolk.

Men så har jeg en hersens sykdom da, som gjør at jeg må inn til medisinering på sykehus hver måned! Ja, naturlig så skulle jeg vært død, men så har jeg da mine instinkter som gjør at jeg ikke vil dø. Og min vil jeg ikke reise fra heller, han ville nok aldri blitt med på det :)

Anonymous poster hash: 6b3c8...601

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen som den filmen er basert på ble visst det?

Anonymous poster hash: a792b...207

Ser ikke helt poenget. Andelen mennesker i USA per år uten tak over hodet (frivillig eller ufrivillig) er anslått til 3.5 millioner. En ung mann bestemte seg for å gå på vandring og omkom og en forfatter på jakt etter en historie skrev om ham. Det finnes nok av amerikansk litteratur og filmer basert på virkelige historier om mennesker i ulike livssituasjoner, uten at gitt situasjon gir noen heltestatus. Det er et stort land, og enkelte historier plukkes up av noen som har ressurser og lyst til å skape noe.

Ettersom USA er stort og består av mange ulike mennesker, er det klart at folk lever mange slags liv og ulike valg er mindre "unormalt" enn i et homogent land som Norge. Men en del av forskjellen er også at amerikanere bryr seg lite, så lenge du klarer deg selv. Nordmenn, som TS, bryr seg så vanvittig mye om hva andre synes og forventer godkjennelse eller tom. ros fra andre.

Anonymous poster hash: 0bde4...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor foretar du deg ikke noe?

Det er mange som deg. Som mener at de "ikke er helt A4" og higer etter noe mer, blir inspirert av en film de ser, eller en bok de leser. Men de går aldri utenfor egen komfortsone, de sitter bare og klager over samfunnets press.

Mennesker som tar andre valg er selvsagt interessante. Det er mange entrepreneurer som droppet ut av skolen, mange som tok en risiko som ledet til noe stort, mange som ikke vil ha eget hus eller barn, og mange som liker singellivet. De som skriver en interessant bok eller lager en film har selvsagt tatt utradisjonelle valg som gjorde dem rustet til dette.

Men det å bare insistere på at alle andre er enkle og monotone er ikke veldig interessant. Det blir jo bare klaging.

Anonymous poster hash: 0bde4...2e2

Den satt :blomst:

Anonymous poster hash: 2cf5d...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...