Gå til innhold

Eggløsning og sykluslengde :)


camillasa

Anbefalte innlegg

Forrige mnd hadde jeg positiv eggløsningstest 16.01 på syklus dag 25. Og fikk mensen igjen 31.01 som varte i 5 dager. Syklus dagene mine har variert veldig fra 30-39 dager di siste mnd...

Nå tok jeg nettopp en el test som var like sterk som den andre streken! Har noen av dere peiling på sykluslengden min i forhold til disse datoene? Jeg blir ikke klok om det er lange eller korte sykluser eller luteelfase.... med tanke på at nå kom el på syklus dag 13 og forrige mnd på dag 25..

Endret av camillasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen har varierende sykluslengde fordi man har eggløsning fra venstre og høyre eggstokk vekselvis og disse kan ha ulik sykluslengde!! Det vanlige er imidlertid at de er likt innstilt. For å få noen begreper om sykluslengden din trenger man nok flere sykluser enn 2 å gå ut fra. Hvis du nå har el på dag 13 så skal jo mensen komme tidligere enn dag 30 denne måneden, kanskje etter 27 dg? Eller funker testen slik at den antyder EL i mange dager rundt el slik at du kan ha EL om et par dager- men den varsler likevel om det siden man kan bli gravid ved samleie rett i forkant gitt at sædcellene kan leve en stund?



Anonymous poster hash: dabaf...26e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har varierende sykluslengde fordi man har eggløsning fra venstre og høyre eggstokk vekselvis og disse kan ha ulik sykluslengde!! Det vanlige er imidlertid at de er likt innstilt. For å få noen begreper om sykluslengden din trenger man nok flere sykluser enn 2 å gå ut fra. Hvis du nå har el på dag 13 så skal jo mensen komme tidligere enn dag 30 denne måneden, kanskje etter 27 dg? Eller funker testen slik at den antyder EL i mange dager rundt el slik at du kan ha EL om et par dager- men den varsler likevel om det siden man kan bli gravid ved samleie rett i forkant gitt at sædcellene kan leve en stund?

Anonymous poster hash: dabaf...26e

Takk for svar☺

Denne testen viser at selve eggløsningen kommer ca 12-48 timer etter positiv test☺

Passer utrolig dårlig når jeg ligger med 39 i feber og begynte i dag på antibiotika for halsbetennelse😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...