Gå til innhold

Obama erklærer krig.

Fremhevede innlegg

Gjest Horatio Hornblower
Skrevet (endret)

Men du var antakelig FOR at USA gav IS og de andre rebellene i Syria våpen? Sant..? De samme våpene som nå brukes til å drepe og massakrere kristne og sekulære i Irak.

For en DUM sau du er.

Jeg er så glad for at du er her og kan fortelle meg hva jeg er for og ikke for.

Hva skulle jeg gjort uten deg. Jeg er deg evig takknemelig for at du kan fortelle meg hva jeg er for og i mot. Siden uten deg hvordan kan jeg vite at jeg er for noe eller i mot noe.

Forresten er jeg for eller i mot dødsstraff ?

Må nesten spørre deg siden du tydeligvis vet bedre hva jeg er for og i mot en hva jeg selv gjør.

Forresten dum sau ?...............var det virkelig det beste du kunne komme opp med ?

Endret av Horatio Hornblower
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feil

Obama kriger mer enn presidentene forran ham :=)

http://edition.cnn.com/2014/09/23/opinion/bergen-obama-wartime-president/

Det at Obama driver med mer skitten krigføring, som droneangrep mot sivile, kvinner og barn og mer snuskete behind the curtain-krigføring gjør ham vel ikke AKURATT til noen verdig fredsprisvinner?

Men sånn er det jo alltid med dere sosialister...dere finner på fakta, som f.eks at Obama har redusert antall kriger :)

Living in a lie

Ja, sånn er det vel når du ikke greier å lese hva jeg skriver og heller velger å omtale folk som sosialister. Du og de andre blåblå folkene her reagerer på den samme forutinntatte måten hver gang :fnise: Jeg er for øvrig ikke sosialist, så der bommet du nok stygt.

Det jeg skrev tok utgangspunkt i tidspunktet han ble valgt da han reduserte krigsinnsatsen i Afghanistan og Irak.

At han f.eks har startet nye kriger etter sitt første valg, bla. mot IS er det ingen som har benektet, ei

For øvrig tviler jeg sterkt på at man med vilje retter droneangrep mot sivile og barn. Krig har dessverre alltid noen sivile ofre, selv med høyteknologiske presisjonsvåpen.

Anonymous poster hash: 01c1e...c9f

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Jeg er så glad for at du er her og kan fortelle meg hva jeg er for og ikke for.

Bare hyggelig :)

• Liker 1
Skrevet

Det mest fascinerende i slike saker er å se alle de forskjellige formene for motstand mot USAs planer som kommer. En ting er jo at det gjerne kan finnes legitime innsigelse mot USAs fremferd i Midtøsten, det er vel få som mener de har en spesielt god record der nede. Noe annet er det at man i enhver diskusjon om temaet får kritikk av USA for både å "blande seg" og å "bare sitte og se på", å "støtte Israel uansett" og å "ikke hjelpe Israel nok".

USA får ros av enkelte uansett hva de foretar seg, men de får også kjeft samme hva de gjør. Enten er de verdenspoliti som herser med alle andre, eller så tar de ikke det ansvaret de burde ta. Uansett hvor mye eller lite de gjør.

Må ellers si at jeg er stygt redd dette ender med flere amerikanske fanger, flere jævlige henrettelser av disse og dermed en spiral vi helst skulle vært foruten. Flere hevnangrep vil det selvsagt også bli, men akkurat det kan jo også være verdt det.

Anonymous poster hash: 5947e...79b

• Liker 1
Skrevet

Skal bli interessant å si hvordan "Store satan" (vesten) blir tatt imot av såkalte moderate muslimer, i deres kamp mot ekstremister. I en krigføring mot ekstremistiske muslimer vil uskyldige muslimer, dessverre, også bli drept.

Funny hvordan vesten NOK en gang..bare noen få år etter sistgang USA angrep midtøsten på falsk grunnlag..faller for den SAMME propagandaen! Gang på gang! Vi er så hjernevasket..

IS, islamske stat ble foret med våpen av amerikanerne for å styrte Assad (sekulær leder i syria - ikke glem det..SEKULÆR) Det gikk ikke helt som planlagt, og kameratene til Obama i IS tok våpenene og stakk for å utføre sin egen agenda, som nemlig ikke var å styrte Assad, men å ta over hele midtøsten.

Nå skal vi plutselig stoppe dem...og det kommer til og gå hvordan da? Like bra som i Afghanistan, Irak, Pakistan. Det gikk jo kjempebra. De landene troner jo nå over de bedre landene å bo i....

NÆÆÆÆÆT!!!!!

Det blir uansett.

Goerg Bush Jr ble kritisert, med rette, for å ikke bry seg om resten av verden.

Han holdt på med innenrikspolitikk og var egentlig ganske passiv til resten av verden.

FN og de greienene der var ikke så viktig.

Men alikevel kom 09/11.

USA kommer til å bli hatet uanset om de gjør noe eller ikke. De beskyttet muslimske albanere mot serbere i Kosovo når EU var passive og lammet.. Mujahedin mot Sovjet på 80 tallet osv.

Alikevel tørster folk etter å hate den store satan...

"Hvordan klandre US for alt" leken er temmelig populær..

Skrevet

Funny hvordan vesten NOK en gang..bare noen få år etter sistgang USA angrep midtøsten på falsk grunnlag..faller for den SAMME propagandaen! Gang på gang! Vi er så hjernevasket..

IS, islamske stat ble foret med våpen av amerikanerne for å styrte Assad (sekulær leder i syria - ikke glem det..SEKULÆR) Det gikk ikke helt som planlagt, og kameratene til Obama i IS tok våpenene og stakk for å utføre sin egen agenda, som nemlig ikke var å styrte Assad, men å ta over hele midtøsten.

Nå skal vi plutselig stoppe dem...og det kommer til og gå hvordan da? Like bra som i Afghanistan, Irak, Pakistan. Det gikk jo kjempebra. De landene troner jo nå over de bedre landene å bo i....

NÆÆÆÆÆT!!!!!

USA har ikke foret noen med våpen, og da særlig ikke IS

Det blir litt trøttendes å høre om alle de konspirasjonsteoriene dine, har du bare slask og ulick, samt nyhetsspeilet, som kilde?

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Det blir litt trøttendes å høre om alle de konspirasjonsteoriene dine, har du bare slask og ulick, samt nyhetsspeilet, som kilde?

Flinken :)

Er det en konspirasjonsteori at USA og vesten gav våpen og hjelp til Al-Qaida mot kommunistene? Er det en konspirasjon at vesten og USA gav våpen og hjelp til de såkalte "snille rebellene" mot Syriaregimet?

Tuller du med meg nå?

Kjempebra forsøk på karakterdrap ved å antyde at jeg er "kompis" med to brukere jeg antar er konspirasjonsteoretikere. De har antakelig mer rett enn deg uansett :) Er du en slik som bruker halve livet på å fortelle deg selv på internett at myndighetene er snille og ingen politikere meler sin egen kake, og ingen big business er involvert i politikken! Åneida! Disse folka er IKKE inkompetende neida neida..dissa folka stoler jeg livet mitt på, jaddda jadda. Jødereptil ass

• Liker 1
Skrevet

Flinken :)

Er det en konspirasjonsteori at USA og vesten gav våpen og hjelp til Al-Qaida mot kommunistene? Er det en konspirasjon at vesten og USA gav våpen og hjelp til de såkalte "snille rebellene" mot Syriaregimet?

Tuller du med meg nå?

Kjempebra forsøk på karakterdrap ved å antyde at jeg er "kompis" med to brukere jeg antar er konspirasjonsteoretikere. De har antakelig mer rett enn deg uansett :) Er du en slik som bruker halve livet på å fortelle deg selv på internett at myndighetene er snille og ingen politikere meler sin egen kake, og ingen big business er involvert i politikken! Åneida! Disse folka er IKKE inkompetende neida neida..dissa folka stoler jeg livet mitt på, jaddda jadda. Jødereptil ass

Folk som ikke har intelligenskvotient større enn sitt sko-nummer gidder jeg ikke diskutere med.

Araberkrokodille!!

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Folk som ikke har intelligenskvotient større enn sitt sko-nummer gidder jeg ikke diskutere med.

Araberkrokodille!!

Den var intelllllligggent sagt!! Den skal jeg skrive ned å huske!!!! swoosh swoosh!

Du sliter Sir Winston. Jeg er enig i deg noen ganger når du diskuterer med apologetkongen HEN42..men ellers er du hjernedød.

Skrevet

Det er fakta at USA har gitt våpen til opprørere i Syria som angriper syriske regjeringsstyrker. Flere opprørere som USA støttet, kriger nå sammen med IS og al-Qaida. Derfor har disse islamistiske gruppene fått tilgang på våpen fra USA.

Både USA, IS og andre opprørsgrupper i Syria har som mål å styrte den syriske regjeringen. Dette er ingen konspirasjonsteori. Det er fakta.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/09/12/cia-forsyner-syriske-opproerere-med-vapen

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/syria/usa-forsyner-syriske-opproerere-med-vaapen/a/10121278/

http://www.dagbladet.no/2014/10/06/nyheter/den_islamske_stat/krig/terror/35616614/

Anonymous poster hash: 2693a...647

• Liker 1
Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Araberkrokodille!!

De fem hersketeknikker

Usynliggjøring

Usynliggjøring foregår når individer blir bortglemt, forbigått eller «overkjørt».

Latterliggjøring

Latterliggjøring foregår når individers innsats blir hånet, ledd av eller sammenlignet med dyreatferd.

Tilbakeholdelse av informasjon

Tilbakeholdelse av informasjon foregår når individ av gruppe A, som en selvfølgelighet, henvender seg til andre individer av gruppe A, og individer av gruppe B ikke gis informasjon

Fordømmelse uansett hva du gjør

Enten er du for passiv, eller så er du for pågående. Også kalt dobbelstraffing.

Påføring av skyld og skam

Påføring av skyld og skam skjer gjennom latterliggjøring, ydmykelser, blottstillelse og ærekrenking.

Du er konstant skydlig i dette. Kanskje du skal prøve å argumentere uten og bruke hersketeknikker.

Du kommer selvsagt til å bruke det på meg nå. Men det får så bare være-

• Liker 2
Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

USA har nok ikke foret IS med våpen. Men om du alvorlig talt tror at USA ikke har foret land\grupper med våpen da er du ganske naiv.

• Liker 1
Skrevet

Den var intelllllligggent sagt!! Den skal jeg skrive ned å huske!!!! swoosh swoosh!

Du sliter Sir Winston. Jeg er enig i deg noen ganger når du diskuterer med apologetkongen HEN42..men ellers er du hjernedød.

Om du er enig 'i' meg, bryr meg midt i ryggen! :blomst::blomst::blomst:

Skrevet

Det er fakta at USA har gitt våpen til opprørere i Syria som angriper syriske regjeringsstyrker. Flere opprørere som USA støttet, kriger nå sammen med IS og al-Qaida. Derfor har disse islamistiske gruppene fått tilgang på våpen fra USA.

Både USA, IS og andre opprørsgrupper i Syria har som mål å styrte den syriske regjeringen. Dette er ingen konspirasjonsteori. Det er fakta.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/09/12/cia-forsyner-syriske-opproerere-med-vapen

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/syria/usa-forsyner-syriske-opproerere-med-vaapen/a/10121278/

http://www.dagbladet.no/2014/10/06/nyheter/den_islamske_stat/krig/terror/35616614/

Anonymous poster hash: 2693a...647

Det endre ikke det faktum at USA ikke har foret IS med våpen!

Skrevet

De fem hersketeknikker

Usynliggjøring

Usynliggjøring foregår når individer blir bortglemt, forbigått eller «overkjørt».

Latterliggjøring

Latterliggjøring foregår når individers innsats blir hånet, ledd av eller sammenlignet med dyreatferd.

Tilbakeholdelse av informasjon

Tilbakeholdelse av informasjon foregår når individ av gruppe A, som en selvfølgelighet, henvender seg til andre individer av gruppe A, og individer av gruppe B ikke gis informasjon

Fordømmelse uansett hva du gjør

Enten er du for passiv, eller så er du for pågående. Også kalt dobbelstraffing.

Påføring av skyld og skam

Påføring av skyld og skam skjer gjennom latterliggjøring, ydmykelser, blottstillelse og ærekrenking.

Du er konstant skydlig i dette. Kanskje du skal prøve å argumentere uten og bruke hersketeknikker.

Du kommer selvsagt til å bruke det på meg nå. Men det får så bare være-

Jeg syns du her helt rett, jeg.

Hva du evt kommer til å få ut av det, er mer usikkert!

Skrevet

Det endre ikke det faktum at USA ikke har foret IS med våpen!

Kilder? Du må være det største trollet på KG. Tror seriøst du bare er her for å provosere jeg. Begynn å strikk i stedenfor :)

Anonymous poster hash: 5fa12...864

Skrevet

USA har nok ikke foret IS med våpen. Men om du alvorlig talt tror at USA ikke har foret land\grupper med våpen da er du ganske naiv.

Jeg er trett av dine hersketeknikker!

Jeg har aldri sagt at USA ikke har forsynt land/grupper med våpen.

Skjerpings!!

Skrevet

Det er vel ett trekk for å få sikre seg stemmer. Amrikanerne er krigshissere, og økonomien "MÅ" ha krig for å overleve.

Skrevet

Kilder? Du må være det største trollet på KG. Tror seriøst du bare er her for å provosere jeg. Begynn å strikk i stedenfor :)

Det var ikke min påstand, at USA har foret IS med våpen.

Kom gjerne selv med kilder, som beviser at USA, med viten og vilje, har forsynt terrorgruppen IS med våpen.

Jeg venter her!

Skrevet

Det var ikke min påstand, at USA har foret IS med våpen.

Kom gjerne selv med kilder, som beviser at USA, med viten og vilje, har forsynt terrorgruppen IS med våpen.

Jeg venter her!

Jeg gidder ikke spille det spillet ditt. Lek med noen andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...