Gå til innhold

Jeg får ikke utdrikningslag...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev en liste til forloveren min, med de jeg ønsket å ha med.

Så når jeg skulle gi den til henne, så fikk jeg til svar at det kom ikke hun til å arrangere. Det var bare bortkastet å ha, og det var aldri noe gøy uansett.

Jeg ønsket meg ikke et fyllalag, men en kjekk dag med venninnene mine, som jeg ikke hadde planlagt. Jeg ble så satt ut!

Hun er klar over hva jeg ønsket.. Og hun kjenner bare en av de andre venninnene mine, så hun har ikke planlagt noe uten at jeg vet noe.

Måtte bare få luftet ut her...

Anonymous poster hash: bccd6...6e8

Herregud så ego hun er. HUN trenger ikke synes det er kjekt men utdrikningslag er jo ikke for hennes skyld men din. For en dårlig forlover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et utdrikningslag pleier da å være et spleiselag mellom de som deltar, og ikke noe forloveren betaler..? Og, hvis det er kotyme i vennegjengen for å ha utdrikningslag med lave kostnader, eller det f eks er mange studenter/ arbeidsledige på listen etc, bør det hensyntas av de som arrangerer utdrikningslag. Og brudens forventninger justeres deretter.

Det trenger ikke nødvendigvis å koste SÅ mye med et utdrikningslag, det kommer an på hva som gjøres. Og, forloveren kan spørre de på lista om ca hvor mye de syns det er greit å betale, tips til ting å gjøre osv. Og tilpasse budsjett og aktiviteter etter svarene.

Alle de jeg kjenner som har vært forlovere har hatt ekstrakostnader med u-laget. Jeg skal selv være forlover (har blitt spurt nen bryllupet ligger frem i tid) og det å måtte ta på seg litt ekstra kostnader så alt skal gå smooth er noe jeg regner med.

(Jeg mener at TS selvfølgelug skal gå u-lag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv ordnet et slags utdrikningslag... hadde ikke tenkt å ha et men fant ut den kjekk kveld ut på byen er ikke feil! Så det blir mest sannsynligvis bowling og cocktails. For meg funker det kjempefint, ellers vet jeg at forloveren min sikkert kunne arrangert et utdrikningslag, men jeg vet hun ikke har tid pga. barn og jobb. Synes det er dumt at forloveren din velger å ikke arrangere dette for deg. Er ikke hun som bestemmer det liksom! Har hun sagt andre grunner til at hun ikke vil hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør en annen venninne. Du trenger ikke bytte forlover av den grunn. Eneste jobben til forlover er å skrive under på et papir. Det er utradisjonelt men ikke helt uvanlig at noen andre må ta på seg arrangeringen av utdrikningslaget når det ikke er nok "tak" i forloveren.

Ellers så håper jeg jo at forloveren bare lurer deg, så du skal bli ekstra overrasket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket du ikke med forloveren din om hva du forventet av henne da du spurte om hun ville være forlover?

Anonymous poster hash: 92bf2...e76

Er det ikke ganske så inlysende at en forlover skal stå for et utdrikningslag, holde en tale,skrive under som vitne og hjelpe/støtte på selve dagen. Er det noe å snakke om da? Man bør selvsagt snakke om HVORDAN utdrikningslaget skal være, men ikke OM.

Anonymous poster hash: 37c8c...c87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke ganske så inlysende at en forlover skal stå for et utdrikningslag, holde en tale,skrive under som vitne og hjelpe/støtte på selve dagen. Er det noe å snakke om da? Man bør selvsagt snakke om HVORDAN utdrikningslaget skal være, men ikke OM.Anonymous poster hash: 37c8c...c87

Takk for informasjonen :). Da vet jeg hva jeg garantert skal svare om jeg blir spurt om å være forlover.

Anonymous poster hash: 7a80d...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første innskytelse var at hun sa dette for at det skal være maks overraskelse for deg på utdrikningslaget, og har fått allianse fra alle venninnene dine.
Men det er jo en sjanse å ta, da. Hvis du oppriktig mener at det er opp til henne å bestemme om du skal ha utdrikningslag, er hun en råtten, egoistisk venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første innskytelse var at hun sa dette for at det skal være maks overraskelse for deg på utdrikningslaget, og har fått allianse fra alle venninnene dine.

Men det er jo en sjanse å ta, da. Hvis du oppriktig mener at det er opp til henne å bestemme om du skal ha utdrikningslag, er hun en råtten, egoistisk venninne.

Det tenker jeg også. Men man vet jo aldri...

Anonymous poster hash: c5ed2...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Er det ikke ganske så inlysende at en forlover skal stå for et utdrikningslag, holde en tale,skrive under som vitne og hjelpe/støtte på selve dagen. Er det noe å snakke om da? Man bør selvsagt snakke om HVORDAN utdrikningslaget skal være, men ikke OM.

Anonymous poster hash: 37c8c...c87

Det er absolutt ikke innlysende at forlover skal holde utdrikningslag, holde tale eller hjelpe til! Dette er ting dere må avtale! Eneste oppgaven til en forlover er p signere papirene og være vitne under vielsen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om sær forlover! Skaff deg en annen forlover eller inviter venninnene dine med på en skikkelig jentekveld. Enten hjemme eller ute på byen :) Bare husk og ikke invitere den såkalte "forloveren".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke innlysende at forlover skal holde utdrikningslag, holde tale eller hjelpe til! Dette er ting dere må avtale! Eneste oppgaven til en forlover er p signere papirene og være vitne under vielsen

At forlover holder utdrikningslag og holder tale er ganske selvfølgelig. Sistnevnte står jo til og ed i skikk og bruk. At hun hjelper til med ting er oppe til diskusjon

Anonymous poster hash: e7f6b...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært meg hadde jeg kontaktet en annen venninne og bedt henne ta ansvar for utdrikningslaget. Du ber henne selvsagt tta kontakt med forloveren slik at du er sikker på at ikke forlover bare lurer deg =)nJeg vet at mine hadde stilt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da finner du en løsning. Du ber om det er noen andre av dine venninner som kan påta seg ansvaret for utdrikningslaget. Og du sier fra til forloveren din om at du delegerer det ansvaret til en annen.



Anonymous poster hash: 275c5...2bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

At forlover holder utdrikningslag og holder tale er ganske selvfølgelig. Sistnevnte står jo til og ed i skikk og bruk. At hun hjelper til med ting er oppe til diskusjon

Anonymous poster hash: e7f6b...10b

Forlover må ikke dette, det er valgfritt. Min holdt ikke tale, synes heller ikke det er must. Er ts missfornlyd får hun bytte, og avtale hva hun forventer av forloveren son med neste. Det eneste jeg forventet av forloveren min var at hun signerte papirene og møtte i kirken

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlover må ikke dette, det er valgfritt. Min holdt ikke tale, synes heller ikke det er must. Er ts missfornlyd får hun bytte, og avtale hva hun forventer av forloveren son med neste. Det eneste jeg forventet av forloveren min var at hun signerte papirene og møtte i kirken

Men forloveren kunne jo informert om det før. Desduten er det jo ikke bare det at hun ikke ønsker å ha ansvar for det. Hun gir uttrykk for at utdr.lag er teit og at hun ikke ser poenget med å ha det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlover må ikke dette, det er valgfritt. Min holdt ikke tale, synes heller ikke det er must. Er ts missfornlyd får hun bytte, og avtale hva hun forventer av forloveren son med neste. Det eneste jeg forventet av forloveren min var at hun signerte papirene og møtte i kirken

Det er forventet, så om en forlover ikke vil det, er det like mye forlovers ansvar å si ifra at dette gjør jeg ikke. Det er en grunn til at mange har reaksjoner alla: "Ja, selvfølgelig ! Oi.. Da må jeg holde tale.... jaja går vel bra. Blir gøy med utdrikningslag da."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skreven regel: skrive under på forlovererklæring

Uskreven regel: Vitne i kirken, utdrikningslag, tale, være med å kjøpe brudekjole +/-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skreven regel: skrive under på forlovererklæring

Uskreven regel: Vitne i kirken, utdrikningslag, tale, være med å kjøpe brudekjole +/-

Den er vel også skrevet?

Anonymous poster hash: e7f6b...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlover må ikke dette, det er valgfritt. Min holdt ikke tale, synes heller ikke det er must. Er ts missfornlyd får hun bytte, og avtale hva hun forventer av forloveren son med neste. Det eneste jeg forventet av forloveren min var at hun signerte papirene og møtte i kirken

Ja, sånn tenkte jeg og.

Hvis jeg så gjerne hadde ønsket meg et utdrikningslag som Ts, hadde jeg arrangert det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...