Gjest Kili Skrevet 10. februar 2015 #61 Skrevet 10. februar 2015 Hvis dere aldri/sjelden får alene tid sammen ts, så bør du vurdere om du virkelig vil bli i det forholdet. Kjenner mange som ikke har holdt ut med de som har 2 eller flere barn fra før. 1 barn går som oftest greit. Men når de er to eller flere så er det de som skal ha oppmerksomhet hele tiden når de er der. Snakk med typen og bli enige. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #62 Skrevet 10. februar 2015 Nå sitter vi her igjen.. Og niåringen sitter oppå pappaen sin enda.. Mens vi egentlig kunne hatt litt alenetid før han må ut å hente størstegutten.. Barnet mitt på sju har sovet i sengen sin lenge!! Burde ikke en niåring vert å pusset tenner/i seng nå?Anonymous poster hash: 9659b...aab Om det er faren som skal vekke 9-åringen om morgenen er det hans problem, men om det er du som må vekke 9-åringen så har du faktisk noe å si. Jeg har selv slitt med å vekke barn som legger seg for sent, og det er et slit. Skal jeg vekke barn må de rett og slett legge seg tidsnok. 9-åringen kunne godt ligget i sengen sin kl.21 og lest i en bok. Selv pleier jeg, som voksen å legge med kl.21 om jeg er sliten og leser i en bok til jeg sovner kl.22. Det tar tid å sovne også, så om man legger seg for sent sovner man altfor sent. Anonymous poster hash: f4e50...930
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #63 Skrevet 11. februar 2015 Men du kan vel få alenetid med mannen din annenhver uke? Anonymous poster hash: 22ba5...936
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #64 Skrevet 11. februar 2015 Men du kan vel få alenetid med mannen din annenhver uke?Anonymous poster hash: 22ba5...936 Annenhver uke så prioriterer mannen min jobben.. Noe som er nødvendig.. Anonymous poster hash: 9659b...aab
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #65 Skrevet 11. februar 2015 Å legge seg halv ti, for å stå opp halv sju blir aaalt for lite søvn! Basta.. Og om dette skjer nesten hver dag, så går set ut over både oppførsel, konsentrasjonsemne osv..Anonymous poster hash: 9659b...aab Basta? Du kjenner alle barn ja? Min unge sover fra enten 21 - 07 eller 21.30 til 07.30. Ti timer, eksakt som anbefalingen sier om en niåring. Og hun kunne nok fint krympet inn dette med en halvtime til også. Allerede som 18 mndr gammel sluttet hun å hvile dagtid, hun har alltid sovet svært godt om natten og har "effektiv søvn". Det er ikke en fasit for alle barn. Det er faktisk ikke noen fasit på leggetider. Noen mennesker trenger mye søvn, andre lite. Min jente er 5,5 år og legger seg halv ni. Det har hun gjort siden hun var fire. Hun står opp kl. 06:45, får altså litt over 10 timer søvn. Det er faktisk nok for henne, det går ikke å legge henne tidligere, hun sovner ikke tidligere likevel. TS, ikke se deg blind på leggetiden (selv om jeg forstår behovet for alenetid). Først og fremst må du se om barnet trenger mer søvn enn han får. Hvis han gjør det, må dere selvsagt gjøre noe. Får han nok søvn, synes jeg egentlig ikke du har noen sak. Alenetid er ikke god nok grunn, dessverre, dersom barnet ikke trenger å legge seg tidligere. Snart er han større og mindre avhengig av dere. Enig! Annenhver uke så prioriterer mannen min jobben.. Noe som er nødvendig.. Anonymous poster hash: 9659b...aab Eh, annenhver uke er han på jobb hele sin våkne tid? Nå må du gi deg. Hvis han jobber 16 timer daglig annenhver uke så er vel heller DET det dere bør ta tak i, ikke den ekstra halvtimen han bruker på barnet sitt. Anonymous poster hash: 543a9...c93 6
Gjest Skrevet 11. februar 2015 #66 Skrevet 11. februar 2015 Alenetid er noe dere får nok av når barna har flyttet hjemmefra! Frem til da er det å være foreldre som er deres hovedoppgave, uansett om det er egne barn eller stebarn. Har man valgt å få barn eller har valgt å gå inn i et forhold med noen som har barn fra før av, så er det en kjempejobb, i mange år fremover. Har forståelse for at man noen ganger kan ha ønske om litt alenetid og bare være kjærester. Men det er noe som kan skje en gang i blandt og ikke i hverdagene. I hverdagen er man foreldre og det krever både tid, jobb, forsakelser og mest av alt; mye glede! I hvertfall hvis man har en positiv innstilling. Men det virker som om både TS og mange andre har lett for å fokusere på det negative og da blir alt veldig fort et problem. 7
sol87 Skrevet 11. februar 2015 #67 Skrevet 11. februar 2015 Ja det er ikke rart at det finnes så mange frekke, sure og gretne drittunger.. De får ikke nok søvn. Dagens unger er voksne fra 6 årsalderen nå. De kan jo legge seg når de vil. Akkurat det har du nok ikke dekning for å si. Barn har et stort søvnbehov, og det tror jeg de fleste foreldre forstår. Jeg tviler sterkt på at de fleste barn bestemmer dette selv.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #68 Skrevet 11. februar 2015 Basta? Du kjenner alle barn ja? Min unge sover fra enten 21 - 07 eller 21.30 til 07.30. Ti timer, eksakt som anbefalingen sier om en niåring. Og hun kunne nok fint krympet inn dette med en halvtime til også. Allerede som 18 mndr gammel sluttet hun å hvile dagtid, hun har alltid sovet svært godt om natten og har "effektiv søvn". Det er ikke en fasit for alle barn. Enig! Eh, annenhver uke er han på jobb hele sin våkne tid? Nå må du gi deg. Hvis han jobber 16 timer daglig annenhver uke så er vel heller DET det dere bør ta tak i, ikke den ekstra halvtimen han bruker på barnet sitt. Anonymous poster hash: 543a9...c93 Han er hjemme å spiser middag.. Er på jobb fra 07.30 til 23-00 hver dag fra mandag tom lørdag for å ta igjen jobb slik at han kan være hjemme med barna når de er hos oss.. Anonymous poster hash: 9659b...aab
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #69 Skrevet 11. februar 2015 Han er hjemme å spiser middag.. Er på jobb fra 07.30 til 23-00 hver dag fra mandag tom lørdag for å ta igjen jobb slik at han kan være hjemme med barna når de er hos oss.. Anonymous poster hash: 9659b...aab Det syns jeg høres ut som en flott mann som prioriterer barna sine. Tenker du hadde klaget enda mer hvis han hadde overlatt til deg og passe barna hans når de er hos dere.Anonymous poster hash: e24b8...186
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #70 Skrevet 11. februar 2015 Jeg er rutinemenneske som deg, TS, men jeg skal aldri ha barn hehe. Samboer har heller ikke barn, men han har en langt yngre søster på 10, som legger seg når hun vil. Som oftest ikke før mellom 24 og 02, både i helger og ukedager. De gangene vi har henne på besøk her, legger hun seg etter meg. Nabobarna er det samme greien med. Barn helt ned i barnehage og tidlig skolealder legger sge langt etter midnatt. DA skal du få lov til å klage da Anonymous poster hash: 32669...d14
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #71 Skrevet 11. februar 2015 Han er hjemme å spiser middag.. Er på jobb fra 07.30 til 23-00 hver dag fra mandag tom lørdag for å ta igjen jobb slik at han kan være hjemme med barna når de er hos oss.. Anonymous poster hash: 9659b...aab Har han så små barn at han ikke kan jobbe i det hele tatt den uken barna er hos han? Hvorfor ikke en mellomting? Det er helt vanlig at barn må være hjemme alene en time eller to etter skolen (eller sfo), mens foreldrene jobber. Slik kan de ha et normalt liv istedet for å jobbe redusert mens man har barn som bor hjemme. At din mann jobber 200% en uke, og 0% den andre uken er jo fullstendig idiotisk! Dette har du da visst før du flyttet sammen med han, og hvis det er et slikt liv du vil ha så kan du ikke klage på manglende alenetid. Han vil tydeligvsi bruke tid på barna og ikke deg, så hva er vitsen med et forhold da? Jeg synes ikke du skal kreve at han legger barna pga alenetid med deg når du tydeligvis synes det er helt greit at han glemmer deg fullstendig annenhver uke. Anonymous poster hash: 543a9...c93 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #72 Skrevet 11. februar 2015 Det syns jeg høres ut som en flott mann som prioriterer barna sine. Tenker du hadde klaget enda mer hvis han hadde overlatt til deg og passe barna hans når de er hos dere.Anonymous poster hash: e24b8...186 Man kan faktisk fint jobbe normale 8-timers dager når man har barn altså. Og det kan ikke mannen til TS gjøre hvis han må jobbe dobbelt annenhver uke. Det vil da si at han enten jobber 100% overtid annenhver uke, eller at han ikke jobber i det hele tatt den uken barna er der. Anonymous poster hash: 543a9...c93
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #73 Skrevet 11. februar 2015 Har han så små barn at han ikke kan jobbe i det hele tatt den uken barna er hos han? Hvorfor ikke en mellomting? Det er helt vanlig at barn må være hjemme alene en time eller to etter skolen (eller sfo), mens foreldrene jobber. Slik kan de ha et normalt liv istedet for å jobbe redusert mens man har barn som bor hjemme. At din mann jobber 200% en uke, og 0% den andre uken er jo fullstendig idiotisk! Dette har du da visst før du flyttet sammen med han, og hvis det er et slikt liv du vil ha så kan du ikke klage på manglende alenetid. Han vil tydeligvsi bruke tid på barna og ikke deg, så hva er vitsen med et forhold da? Jeg synes ikke du skal kreve at han legger barna pga alenetid med deg når du tydeligvis synes det er helt greit at han glemmer deg fullstendig annenhver uke. Anonymous poster hash: 543a9...c93 Jeg har da aldri skrevet at han ikke jobber når barna er hos oss... Han er selvstendig næringsdrivende og må jobbe mer enn vanlige arbeidstakere for å få det til å gå irundt.. Derfor tar han igjen kveldsarbeidet når de ikke er her, i tillegg til det vanlige på dagtid.. Er det så vanskelig å forstå? Anonymous poster hash: 9659b...aab 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #74 Skrevet 11. februar 2015 Jeg har da aldri skrevet at han ikke jobber når barna er hos oss... Han er selvstendig næringsdrivende og må jobbe mer enn vanlige arbeidstakere for å få det til å gå irundt.. Derfor tar han igjen kveldsarbeidet når de ikke er her, i tillegg til det vanlige på dagtid.. Er det så vanskelig å forstå? Det er ganske normalt å jobbe mer enn 100% stilling, vet dere.. Anonymous poster hash: 9659b...aab Anonymous poster hash: 9659b...aab
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #75 Skrevet 11. februar 2015 Jeg har da aldri skrevet at han ikke jobber når barna er hos oss... Han er selvstendig næringsdrivende og må jobbe mer enn vanlige arbeidstakere for å få det til å gå irundt.. Derfor tar han igjen kveldsarbeidet når de ikke er her, i tillegg til det vanlige på dagtid.. Er det så vanskelig å forstå? Anonymous poster hash: 9659b...aab Hvorfor skal da ditt behov for alenetid trumfe hans svært tydelige ønske om å prioritere barna den uken de er hos han? Hvorfor kan ikke du be om den alenetiden den andre uken? Ved å bruke jobben sin slik så viser han jo veldig klart at det er barna han ønsker å være med den uken, ikke få ungen i seng for å få tid med deg. Jeg tror du var svært klar over at han ikke prioriterte parforhold før du flyttet inn, du ser da at han har barn og jobb på topp? Enten må du akseptere det, eller prate med han. Og da synes jeg det er smålig hvis det er den ekstra tiden han bruker på barna du skal krangle om, krev heller en time hver kveld den uken han ikke har de. Anonymous poster hash: 543a9...c93
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #76 Skrevet 11. februar 2015 Jeg skjønner deg godt... Stebarn et her på fem må tisse, er sulten, tørst, flere nattaklemmer, roper hvert kvarter om oppmerksomhet. Kommer inn på rommet og nekter å sove. Kan gråte fordi hun ikke får være oppe til elleve som oss. Annenhver helg får vi null søvn. Og natt til mandag døgnet vi nærmest, fordi barnet kaster opp, gråter og har vondt i magen fordi det nesten er to uker til neste gang. Mm, DU må jo ha det helt forferdelig!Anonymous poster hash: ee6e9...660 Formoder far er far og tar sitt fulle ansvar? Barnet kaster opp "fordi det er to uker til neste gang det skal til far"...? Barnet trives ikke hos mor, så trist?Anonymous poster hash: 2d220...6ce
bobler Skrevet 12. februar 2015 #77 Skrevet 12. februar 2015 Å legge seg halv ti, for å stå opp halv sju blir aaalt for lite søvn! Basta.. Og om dette skjer nesten hver dag, så går set ut over både oppførsel, konsentrasjonsemne osv..Anonymous poster hash: 9659b...aab 9 timer er jo plenty for en 13 åring 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #78 Skrevet 13. februar 2015 Problemet med lite alenetid skyldes først og fremst at han er selvstendig næringsdrivende, med alt det kan medføre av belastning for ham selv og familien. Kanskje det var på samme måte eller enda verre med fravær i barnas liv da han var gift med barnas mor, og kanskje har han skyldfølelse nå. Uansett kan han føle at han ikke har stilt opp nok, og at tid med barna skal prioriteres heretter. Det er ikke helt uvanlig at barn får bedre oppfølging med tid og oppmerksomhet fra fedre etter en skillsmisse. Hvis barnet/ barna åpenbart får for lite søvn og det går ut over dem, får du jo ta det opp med ham. Hvis de bare får litt ekstra tid med faren sin, synes jeg du skal unne dem det, både far og barn. Dette varer ikke i lang tid av livet.Anonymous poster hash: 82159...99e
Jade Skrevet 13. februar 2015 #79 Skrevet 13. februar 2015 Barn trenger ulik mengde søvn. Men TS skrev at barnet det var snakk om her tydelig viste tegn på for lite søvn, så da er det ikke relevant at folk her i tråden har barn som trenger mindre søvn.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2015 #80 Skrevet 13. februar 2015 Jeg må bare spørre... Hvorfor er det alltid stebarna som er det største problemet?? Sikkert fordi hvis det er ens eget barn har man helt andre muligheter til grensesetting fra starten av. Og det er ikke til å føye under teppet at mange barn hadde hart godt av klarere grenser, stebarn eller ei..Anonymous poster hash: 9f917...6e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå