AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #21 Skrevet 9. februar 2015 Ja det er ikke rart at det finnes så mange frekke, sure og gretne drittunger.. De får ikke nok søvn. Dagens unger er voksne fra 6 årsalderen nå. De kan jo legge seg når de vil. Nok en gang så bør du snart begynne å gå id eg selv og ikke lange ut på alle andre her inne. Anonymous poster hash: bcac7...62b 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #22 Skrevet 9. februar 2015 Unnskyld meg, men nå får du jaggu meg gi deg med disse kunnskapsløse kommentarene dine! Helt normalt at en niåring er oppe til ni! I klassen vår har vi tilogmed snakket med de andre foreldrene slik at vi er ganske samstemte på leggetid ift tid på bursdager, henting på diskotek på fredager og utelek om sommeren. Av 28 unger legger 26 stk seg klokken 21. Og rimelig ofte det glir ut på de fleste, det er slik det er å ha barn som blir eldre. TS: Alenetid kan man glemme når ungene blir større. Den minker mer og mer. Det er milevis av forskjell på en sjuåring og en niåring. Ikke rart at niåringen liker kosen med far om kvelden når det ikke er andre barn der. Min niåring har akkurat tuslet i seng, 20 minutter etter egentlig leggetid. Fordi vi var opptatt med å snakke om noe. Er ikke verre enn det! De færreste unger liker å legge seg, men om man overgår tiden litt innimellom er ikke det noen krise så lenge ungen fungerer fint dagtid og er grei å få opp om morgenen. At du føler du vil ha tid med mannen din er helt greit, men det kan man ikke forvente å få med store barn i hus. Anonymous poster hash: 543a9...c93 Du har tydeligvis ikke klare grenser med Barna dine, på samme nivå som med min mann.. Her ble klokken halv ti før biåring var i seng.. Anonymous poster hash: 9659b...aab 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #23 Skrevet 9. februar 2015 Du har tydeligvis ikke klare grenser med Barna dine, på samme nivå som med min mann.. Her ble klokken halv ti før biåring var i seng..Anonymous poster hash: 9659b...aab Og hva er krisen med det? At du ikke fikk alenetid med mannen? Hadde problemet vært at barnet ikke fikk nok søvn, var uoppdragent og ikke fulgte regler ellers i hverdagen så hadde det vært noe annet. Hvorfor er det et problem om de har denne kveldsstunden hvor de drøyer leggetiden for litt kosetid? Vi pleier å ta dyna på sofaen, ungen kler av seg og vi sitter og prater og koser oss. Vi har ikke krangler om leggetid, sier jeg at hun skal legge seg NÅ så gjør hun det. Men dette er en rolig god stund hvor jeg fort kan glemme klokken og komme på det kl. 21.15. Det er ingen krise, tenk så stas det er for denne niåringen å få litt alenetid med pappaen uten stebarnet på 7 år og det eldre barnet? Anonymous poster hash: 543a9...c93 8
Millimani Skrevet 9. februar 2015 #24 Skrevet 9. februar 2015 Nå sitter vi her igjen.. Og niåringen sitter oppå pappaen sin enda.. Mens vi egentlig kunne hatt litt alenetid før han må ut å hente størstegutten.. Barnet mitt på sju har sovet i sengen sin lenge!! Burde ikke en niåring vert å pusset tenner/i seng nå?Anonymous poster hash: 9659b...aab Jo. Niåringer bør være i seng mellom 20:00 og 20:30 ifølge en gammel regel! http://tanumskole.no/files/2013/08/friske_skolebarns_sengetid.pdf Den regelen levde jeg etter i mange år som liten, helt seriøst Rutine er rutine, jo tidligere jo bedre, og ikke noe problem for meg og mine søsken Kanskje han trenger litt alenetid med pappaen sin? Anonymous poster hash: f93da...f9b Det må da være flust av andre tidspunkter på døgnet som de kan ha alenetid? Far må da også kunne "legge det opp" til at den alenetiden de har før barnet legger seg kan de ha litt tidligere på kvelden? 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #25 Skrevet 9. februar 2015 Og hva er krisen med det? At du ikke fikk alenetid med mannen? Hadde problemet vært at barnet ikke fikk nok søvn, var uoppdragent og ikke fulgte regler ellers i hverdagen så hadde det vært noe annet. Hvorfor er det et problem om de har denne kveldsstunden hvor de drøyer leggetiden for litt kosetid? Vi pleier å ta dyna på sofaen, ungen kler av seg og vi sitter og prater og koser oss. Vi har ikke krangler om leggetid, sier jeg at hun skal legge seg NÅ så gjør hun det. Men dette er en rolig god stund hvor jeg fort kan glemme klokken og komme på det kl. 21.15. Det er ingen krise, tenk så stas det er for denne niåringen å få litt alenetid med pappaen uten stebarnet på 7 år og det eldre barnet? Anonymous poster hash: 543a9...c93 Okay.. Krisen er ikke at vi ikke fikk denne tiden sammen.. Men vi kunne brukt den flittig også.. Dette skjer HVER kveld.. Så stas er set nok ikke i den betydningen du mener det.. Barner ER uopplagt, sur, i overkant hyper og sitter ofte og vil sove på bordet når hun skal gjøre lekser om ettermiddagen.. En bør skrive alle detaljer riktig for å ikke bli hengt ut her ser jdg.. Sorry!Anonymous poster hash: 9659b...aab 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #26 Skrevet 9. februar 2015 Og hva er galt med å ønske seg litt alenetid sammens med mannen når det faktisk er tid for det?? For EN gang skyld så hadde vi tid til det i dag! Anonymous poster hash: 9659b...aab 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #27 Skrevet 9. februar 2015 Og hva er krisen med det? At du ikke fikk alenetid med mannen? Hadde problemet vært at barnet ikke fikk nok søvn, var uoppdragent og ikke fulgte regler ellers i hverdagen så hadde det vært noe annet. Hvorfor er det et problem om de har denne kveldsstunden hvor de drøyer leggetiden for litt kosetid? Vi pleier å ta dyna på sofaen, ungen kler av seg og vi sitter og prater og koser oss. Vi har ikke krangler om leggetid, sier jeg at hun skal legge seg NÅ så gjør hun det. Men dette er en rolig god stund hvor jeg fort kan glemme klokken og komme på det kl. 21.15. Det er ingen krise, tenk så stas det er for denne niåringen å få litt alenetid med pappaen uten stebarnet på 7 år og det eldre barnet? Anonymous poster hash: 543a9...c93 Selfølgelig forståe jeg at barnet trenger alenetid med sin far.. Men dette er det mye av her i huset.. Men det er kun rett før leggetid at barnet skal sitte oppå pappaen å kose så voldsomt.. Anonymous poster hash: 9659b...aab 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #28 Skrevet 9. februar 2015 Og hva er galt med å ønske seg litt alenetid sammens med mannen når det faktisk er tid for det?? For EN gang skyld så hadde vi tid til det i dag!Anonymous poster hash: 9659b...aab Den alenetiden blir det mindre og mindre av, det er bare å venne seg til det. Snart er de oppe til ti-halv elleve. Anonymous poster hash: 3096d...c4c 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #29 Skrevet 9. februar 2015 Den alenetiden blir det mindre og mindre av, det er bare å venne seg til det. Snart er de oppe til ti-halv elleve.Anonymous poster hash: 3096d...c4c Ja, men da bør en lære seg å benytte seg av den tiden man faktisk har.. Anonymous poster hash: 9659b...aab 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #30 Skrevet 9. februar 2015 Den alenetiden blir det mindre og mindre av, det er bare å venne seg til det. Snart er de oppe til ti-halv elleve.Anonymous poster hash: 3096d...c4c Og da sitter de forhåpentligvis ikke oppå oss, og har andre sunnere interesser :D Anonymous poster hash: 9659b...aab 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #31 Skrevet 9. februar 2015 Og da sitter de forhåpentligvis ikke oppå oss, og har andre sunnere interesser :DAnonymous poster hash: 9659b...aab Det skal du ikke være for sikker på. Det er mange ungdommer som er glad i å være sammen med familien. Anonymous poster hash: 3096d...c4c 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #32 Skrevet 9. februar 2015 Okay.. Krisen er ikke at vi ikke fikk denne tiden sammen.. Men vi kunne brukt den flittig også.. Dette skjer HVER kveld.. Så stas er set nok ikke i den betydningen du mener det.. Barner ER uopplagt, sur, i overkant hyper og sitter ofte og vil sove på bordet når hun skal gjøre lekser om ettermiddagen.. En bør skrive alle detaljer riktig for å ikke bli hengt ut her ser jdg.. Sorry!Anonymous poster hash: 9659b...aab Hengt ut? Jeg ser ikke problemet i det hele tatt. Du sammenligner dette barnet med din sjuåring, det må du kutte ut med en gang. At far ønsker å drøye leggetiden er fars valg, om han heller vil ha tid med barnet fremfor alenetid med deg så må du respektere det. Hvorfor har dere ikke snakket om slike ting før dere flyttet sammen? Det er far som avgjør her, du kan ikke komme inn i livet dems og kreve at de skal endre sine rutiner. For de har jo rutiner, rutine med å sitte oppe etter leggetid for å kose alene. Og hva er galt med å ønske seg litt alenetid sammens med mannen når det faktisk er tid for det?? For EN gang skyld så hadde vi tid til det i dag!Anonymous poster hash: 9659b...aab Det var ikke tid til det jo. Far og barn ønsket tid sammen, far ønsket ikke alenetid med deg. Nå når jeg har så stort barn at jeg ikke får noe alenetid på kvelder i helgene så har jeg snudd min rutine, så jeg nyter nå en times tid om morgenen i helger i fred og ro. Sånn blir det snudd om til barna flytter ut, man får mindre og mindre tid om kvelden alene, og ønsker man tid så må man velge morgenen eller legge til rette på andre måter. Anonymous poster hash: 543a9...c93 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #33 Skrevet 9. februar 2015 Jo. Niåringer bør være i seng mellom 20:00 og 20:30 ifølge en gammel regel!http://tanumskole.no/files/2013/08/friske_skolebarns_sengetid.pdf Den regelen levde jeg etter i mange år som liten, helt seriøst Rutine er rutine, jo tidligere jo bedre, og ikke noe problem for meg og mine søsken ? Syntes det er rart å sette et fast klokkeslett for når en aldersgruppe må i seng, for det kommer vel akkurat ann på når de må stå opp om morgenen. Forskjell på når barn må stå opp i forhold til om de bor nær skolen eller langt unna. Og når skolen begynnerBarna mine har gått på flere skoler, og start tiden på skolene har variert med 40 minutter.Anonymous poster hash: c0598...7eb 4
Maimira Skrevet 9. februar 2015 #34 Skrevet 9. februar 2015 Jeg må bare spørre... Hvorfor er det alltid stebarna som er det største problemet?? 7
Gjest Kili Skrevet 9. februar 2015 #35 Skrevet 9. februar 2015 Ja det smalt fra rette kjeften ser jeg Anonymous poster hash: bcac7...62b Jeg er vertfall smartere enn visse andre foreldre og vet at mye søvn er noe av det viktigste for barna 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #36 Skrevet 9. februar 2015 Syntes det er rart å sette et fast klokkeslett for når en aldersgruppe må i seng, for det kommer vel akkurat ann på når de må stå opp om morgenen. Forskjell på når barn må stå opp i forhold til om de bor nær skolen eller langt unna. Og når skolen begynnerBarna mine har gått på flere skoler, og start tiden på skolene har variert med 40 minutter.Anonymous poster hash: c0598...7eb Enig! Jeg er vertfall smartere enn visse andre foreldre og vet at mye søvn er noe av det viktigste for barna Nei, mye søvn er ikke det viktigste, nok og god søvn er viktig. Og det går ikke på leggetid, men totalt antall søvntimer. Vis meg gjerne noe dokumentasjon som sier at ti timers søvn er noe som er for lite for et barn på ni år. For det er det min niåring får ved å legge seg ca ni, eller tilogmed halv ti! Eller vent, det er jo faktisk akkurat anbefalingen det! Jøsses! Anonymous poster hash: 543a9...c93 1
Jade Skrevet 9. februar 2015 #37 Skrevet 9. februar 2015 Et uopplagt barn som legger seg sent, kan nok ha nytte av å legge seg tidligere. Kosetid mellom far og datter kan legges til tidligere på kvelden. Og det er ingenting galt i å ønske litt voksentid etter barnas leggetid uansett om det er stebarn eller egne barn. 10
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #38 Skrevet 9. februar 2015 Okay.. Krisen er ikke at vi ikke fikk denne tiden sammen.. Men vi kunne brukt den flittig også.. Dette skjer HVER kveld.. Så stas er set nok ikke i den betydningen du mener det.. Barner ER uopplagt, sur, i overkant hyper og sitter ofte og vil sove på bordet når hun skal gjøre lekser om ettermiddagen.. En bør skrive alle detaljer riktig for å ikke bli hengt ut her ser jdg.. Sorry!Anonymous poster hash: 9659b...aab Du skriver jo daglig tråder om disse stebarna, hva vil du vi skal gjøre??? Anonymous poster hash: bcac7...62b 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #39 Skrevet 9. februar 2015 Jeg er vertfall smartere enn visse andre foreldre og vet at mye søvn er noe av det viktigste for barna Ja du er kjempe smart, smeller flere 16-åringer på tjukka, ruser deg, legger alle dine problemer på andre for alt er jo alle andres feil. At du ikke får ha samvær for din sønn er visst alle andres feil, ikke at du ruser deg. Jaja - kjempe mye smartere enn alle foreldre er du! Anonymous poster hash: bcac7...62b 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #40 Skrevet 9. februar 2015 Jeg er vertfall smartere enn visse andre foreldre og vet at mye søvn er noe av det viktigste for barna Kan vel ikke forvente noe bedre av en tissefant Anonymous poster hash: de1a2...268 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå