Gå til innhold

Herregud! Stebarna legger seg aldri!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter vi her igjen.. Og niåringen sitter oppå pappaen sin enda.. Mens vi egentlig kunne hatt litt alenetid før han må ut å hente størstegutten.. Barnet mitt på sju har sovet i sengen sin lenge!! Burde ikke en niåring vert å pusset tenner/i seng nå?

Anonymous poster hash: 9659b...aab

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du ta opp med din ektemann: dere må jo ha faste rutiner.

Er dette helt ferskt for dere?

Anonymous poster hash: 2d220...6ce

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han trenger litt alenetid med pappaen sin?

Anonymous poster hash: f93da...f9b
  • Liker 15
Skrevet

Nå sitter vi her igjen.. Og niåringen sitter oppå pappaen sin enda.. Mens vi egentlig kunne hatt litt alenetid før han må ut å hente størstegutten.. Barnet mitt på sju har sovet i sengen sin lenge!! Burde ikke en niåring vert å pusset tenner/i seng nå?

herregud, er så lei disse trådene :P

Anonymous poster hash: bcac7...62b

• Liker 9
Skrevet

Sjalusi sjalusi...det er faren til barnet😉

Anonymous poster hash: afc1c...29f

• Liker 9
Skrevet

Dette må du ta opp med din ektemann: dere må jo ha faste rutiner.

Er dette helt ferskt for dere?

Neida.. Det er slik hver uke de er hos oss.. Jeg har sluttet med å ta det opp for husfredens skyld..

• Liker 2
Skrevet

Glemte å føye til:

Hvordan er rutinene hos moren til barnet? Har mor og far 50/50?

Mor og far må jo kjøre samme rutiner og tider hos begge!

Skrevet

Hver kveld, annenhver uke, rett før leggetid?? Lukter utspekulert her, desverre..

• Liker 1
Skrevet

Glemte å føye til:

Hvordan er rutinene hos moren til barnet? Har mor og far 50/50?

Mor og far må jo kjøre samme rutiner og tider hos begge!

De har avtale om at barnet skal være i seng halv ni.. Regner med at moren følger dette da hun er rutinekvinne som meg :)

Men hver gang, rett før leggetid, blir det plutselig veldig vanskelig å gå på badet..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva pokker gjør en 9 åring så sent oppe? Skal ikke ungen på skolen? Foreldre nå til dags.. Lær barnefaren litt om barn og søvn du.

Endret av Tissefant
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror du er inne på noe. Kan være sønnens måte å reagere på fordi han som alle andre barn er avhengig av alenetid med pappa. Får ikke barn tid med sin forelder alene så vil jo barnet agere det ut på ulike måter.

• Liker 2
Skrevet

Neida.. Det er slik hver uke de er hos oss.. Jeg har sluttet med å ta det opp for husfredens skyld..

Pappaen vil ikke diskutere det med deg? Er han ikke enig i at det er et problem at sønnen ikke har lik leggetid hos mor som hos far?

Skrevet

Hva pokker gjør en 9 åring så sent oppe? Skal ikke ungen på skolen? Foreldre nå til dags.. Lær barnefaren litt om barn og søvn du.

Unnskyld meg, men nå får du jaggu meg gi deg med disse kunnskapsløse kommentarene dine! Helt normalt at en niåring er oppe til ni!

I klassen vår har vi tilogmed snakket med de andre foreldrene slik at vi er ganske samstemte på leggetid ift tid på bursdager, henting på diskotek på fredager og utelek om sommeren. Av 28 unger legger 26 stk seg klokken 21. Og rimelig ofte det glir ut på de fleste, det er slik det er å ha barn som blir eldre.

TS: Alenetid kan man glemme når ungene blir større. Den minker mer og mer. Det er milevis av forskjell på en sjuåring og en niåring. Ikke rart at niåringen liker kosen med far om kvelden når det ikke er andre barn der. Min niåring har akkurat tuslet i seng, 20 minutter etter egentlig leggetid. Fordi vi var opptatt med å snakke om noe. Er ikke verre enn det! De færreste unger liker å legge seg, men om man overgår tiden litt innimellom er ikke det noen krise så lenge ungen fungerer fint dagtid og er grei å få opp om morgenen. At du føler du vil ha tid med mannen din er helt greit, men det kan man ikke forvente å få med store barn i hus.

Anonymous poster hash: 543a9...c93

• Liker 16
Skrevet

Du trenger å jekke ned noen hakk.

Anonymous poster hash: afc1c...29f

• Liker 6
Skrevet

Det er bare sånn stebarn er, de er b-barn og liker å være lenge oppe.

• Liker 7
Skrevet

Pappaen vil ikke diskutere det med deg? Er han ikke enig i at det er et problem at sønnen ikke har lik leggetid hos mor som hos far?

Hvorfor er det et problem? En halvtimes forskjell? Det er forskjell på både regler og rutiner i forskjellige hus, man kan ikke forvente at alt skal være likt. I fars hus er det tydeligvis ekstra stebarn, så kanskje det er det som gjør forskjellen, og at det derfor er et behov for at barnet skal få være oppe litt til.

Skrevet

De fleste barn haler ut leggetiden. Det er ikke et ukjent fenomen;) Far lar seg lure og lar være å ta kamprn dom en voksen. Far bør sørge for gode rutiner og at gutten får nok søvn.

Anonymous poster hash: be23a...51b

• Liker 9
Skrevet

Jeg vet faktisk ikke hva han tenker med.. Har som sagt prøvd å ta d opp, men blir bare sur på meg..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Unnskyld meg, men nå får du jaggu meg gi deg med disse kunnskapsløse kommentarene dine! Helt normalt at en niåring er oppe til ni!

I klassen vår har vi tilogmed snakket med de andre foreldrene slik at vi er ganske samstemte på leggetid ift tid på bursdager, henting på diskotek på fredager og utelek om sommeren. Av 28 unger legger 26 stk seg klokken 21. Og rimelig ofte det glir ut på de fleste, det er slik det er å ha barn som blir eldre.

Ja det er ikke rart at det finnes så mange frekke, sure og gretne drittunger.. De får ikke nok søvn.

Dagens unger er voksne fra 6 årsalderen nå. De kan jo legge seg når de vil.

Endret av Tissefant
  • Liker 5
Skrevet

Ja det smalt fra rette kjeften ser jeg :P

Anonymous poster hash: bcac7...62b

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...