Gå til innhold

Mamma til et hjertebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det lov å være litt sjalu? :P Jeg er 70 A og gleder meg til å kanskje gå opp til B om jeg blir preggers snart :danse:

Hehe :P jaaa :) du kan få lov å være sjalu, men det er noe herk når de blir for store og.. Jeg er forsåvidt fornøyd med hvordan de ser ut i bh nå, men jeg hadde/har litt komplekser etter eksen min.. I følge han hadde jeg alt for små pupper før... Æsj, han var en dust. Slutter å tenke på han nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag fikk samboer et pappamoment og skrudde sammen vognen. I den grad man trenger å skru den sammen da :P Er jo en ganske simpel greie, men plutselig bare gjorde han det <3 Forhåpentligvis kommer bagen i løpet av uken. 

På fredag skal vi til jordmor! Det gleder jeg meg faktisk litt til! Spent på å se ABC avdelingen og spent på å hilse på dem som jobber der. 

I helgen har jeg forsøkt å sove lenge i sengen, så gått over på sofaen og sovet og vært våken om hverandre der :) Trenger jo mer søvn så greit å bruke helgen på å ta igjen litt. Også har jeg vasket tøy da. Det tar jo en evighet å vaske tøy fordi vaskemaskinen vår har en feil som gjør at jeg må tømme den manuelt, for så å sette på skylling og sentrifugering! Vi vurderer å kjøpe en ny på avbetaling på expert til uka. Liker egentlig ikke sånt, men gebyrfritt og sånt nedbetaling over 3 år er vel eneste måten vi har råd til å kjøpe en skikkelig maskin på. Orker ikke kjøpe brukt igjen! Varer jo så kort før det blir ødelagt :(

Så kjedelig med dårlig råd :( Hvordan går det med jobbsøkingen til samboer? Fått noe napp enda? :)

Dere får ønske dere babyutstyr i forskudd på julegave ;)

Skrevet

Og; helt sjukt med såå mye større pupper :hakeslepp: Mine har også vokst litt, men ikke så mye. Nå er de tilbake til der de var når jeg gikk på p-piller. Håper de vokser mer :ler:

Skrevet

Hæ, for små?!  :hakeslepp: En grunn for at de er ekser ja :dry:

Ekstra stas med litt fylde vil jeg tro :fnise: Jeg savner også mine p-pille-pupper. Jeg trodde de var blitt litt større som følge av alder, men etter slutt gikk de tilbake til å så vidt fylle ut bh-en igjen :hoho:

Skrevet

Ja, kjedelig med dårlig råd... Håper på bedre måned i september!

Samboer får ikke napp :( så nytt nav møte på torsdag. Foreldrene mine blir med han for hun saksbehandleren kan jeg bare si så styhge ord om som jeg ikke vil at baby skal høre..

Litt sjokk når jeg så hvilken str jeg måtte opp i! Glad samboer var med da, hadde gitt opp om jeg gikk alene.

Er så mange grunner til at han er eks!

Jeg er litt frista til å handle på ebay, men er så redd for bpa og andre giftstoffer! Aldri tenkt på sånt før, men uskyldige babyen min ❤

Vi har fått penger til vognen og min mormor vil kjøpe seng med alt som trengs, jeg bare gruer meg for å si summen til henne! Så har vi fått tak i mye brukt tøy. Da er det strengt tatt bare vognpose, bilstol og bæresele som trengs. Og helst vippestol :P vil ha bæresele og vippestol tidlig så baby syns det er trygt.

Kaller forresten baby for bølla og jeg er bolla 😍:P

Skrevet

Så snilt med hjelp til vogn og seng! :) Seng trenger ikke nødvendigvis være så dyrt. Er det en spesiell dere har i tankene?

Virker som dere er reflekterte og har god oversikt over hva som må prioriteres :) Tøy, leker og småting er jo også noe man kan ønske seg i barselgave.

Skrevet

Så snilt med hjelp til vogn og seng! :) Seng trenger ikke nødvendigvis være så dyrt. Er det en spesiell dere har i tankene?

Virker som dere er reflekterte og har god oversikt over hva som må prioriteres :) Tøy, leker og småting er jo også noe man kan ønske seg i barselgave.

Med tanke på at vi har minimal plass så har vi sett på takhengte vugger. Da falt vi for natures sway pga funksjonene ved den. Opp og ned gynging :P

Skrevet

Hadde verdens verste mareritt i natt :( drømte at jeg begynte å blø kraftig! Skikkelig grumsete blod... Jeg ba samboer ringe sykehuset flere ganger så våknet jeg. Hver gang jeg sovnet igjen fikk jeg en ny rar drøm(forskjellig hver gang), men hver gang tenkte jeg på marerittet og fortalte noen om det og våknet. Med andre ord så har jeg sovet elendig i natt!

Skrevet

Har kjent mye mindre liv i dag og :( usikker på om jeg har kjent noe... Ikke okey etter den natten! Men skal til jordmor på fredag.. Håper å kjenne litt sprell snart!

Skrevet

Syns du skal ta det helt med ro, det er mange uker til du skal kjenne liv hver dag altså! Plutselig har h*n snudd seg litt og sparker innover mot ryggen slik at du ikke kjenner noe f.eks. :klem: Men skjønner at det var dårlig timing etter den ekle drømmen!

Skrevet

Nå måtte jeg google litt... Den var søt  :laugh: Så veldig kjekk ut altså. Er de dyre? :(

Dårlige drømmer kan dra dit pepper'n gror! :opplyser: Sånt vil vi ikke ha noe av  :jolie:

Skrevet

Kom spark etter lunsj :) var generelt en bekymringsfull dag. Jeg har kjent liv daglig noen uker allerede, alltid når jeg spiser frokost og alltid på toget, men i dag måtte jeg pent vente til etter lunsj. Så har det vært full fest som vanlig 😍

Pappa ble lagt inn igjen i dag :( han var så dårlig i dag at mamma dro han til legen. Er ikke mye igjen av den store sterke pappaen min nå! Jeg har jo heller ikke overskudd til å lese meg opp på sykdommen, men noe var galt for legen på sykehuset var helt sjokkert. Men nå er han der han får hjelp :) selvom han er svak. Vi skal besøke han i morgen. Håper bølla vil sprelle så morfar får kjenne :)

Så fikk samboer beskjed om at han mest sannsynlig har cøliaki og må gjennom gastroskopi stakkar. Han var ikke mye fornøyd, jeg viste jo at det var derfor han måtte tilbake til legen. Blir slitsomt en periode etter gastro med å få laget både gluten og melkefritt, men skal da få til det og :)

Samboer kjente spark for første gang i dag :)

Natures sway vuggen kommer på nesten 2000kr med moms og det. Jeg vil ha myggnett til og et par andre ting. Men man kan bestille fra sneglehuset.com(tror jeg). Bare å legge i handlekurven det man vil ha, gå til kassa og velge Norge som leveringsland. Da får du opp pris uten dansk moms. For den trekker de fra så betaler man norsk moms når den kommer med posten!

Skrevet

Uff, så trist å lese om faren din. Håper han får den hjelpen han trenger og at det kan kureres :hug: 

Du, det å lage glutenfritt og melkefritt går seg til :) Det er en liten tilvenningsperiode, men så skal du se at det nærmest går av seg selv. Vi er jo heldige i dag hvor det finnes så mange alternativer. Toro er også veldig flinke til å ha glutenfrie ferdigprodukter (sauser, kaker, middagsretter osv). Og restauranter og utesteder er godt opplyst og tilbyr ofte egenlagde retter for de som er allergiske. Er det helt melkefritt eller laktosefritt dere må lage?

Veldig bra at dere finner ut av det. Det er jo ikke bare magen det slår ut på, men rett og slett hele kroppen, hodet og sinnet. 

Oi, den vuggen var veldig fin, men himla dyr  :sjokkert: Jeg er uansett for at man kjøper det man ønsker selv til førstefødte! Å gå gravid med sitt første barn gjør man jo bare én gang. Og da er alt nytt. Da er det jo stas med alt utstyret man vil ha. Jeg har allerede sjekket av en Emmaljunga-vogn på min mentale liste og kom i prat med min mor om dette (sånn på generell basis). Og hun fatter ikke hvorfor man skal betale 10 000 for en vogn. Det er jo ikke bare merket man betaler for da. (Virker som hun tror det.) De fleste gode, solide og best-i-test-vognene ligger opp mot den prisen. Og det er jo utstyr som brukes mye. Så er det kanskje noen som sier at de ikke skjønner hvorfor man ikke bare kjøper brukt. Jeg kan godt selge igjen til andre, men vil være første bruker av det selv :P

Skrevet

Blir spennende å se hvordan det går med pappa.. Ser ikke veldig bra ut akkurat nå, men overleve må han! Og det gjør han sikkert iom at han er på sykehuset heldigvis.

Jeg må ha helt melkefritt og det gikk seg jo til det og :) så vi finner fort ut av glutenfritt. Er litt synd at enkelte glutenfrie ting inneholder melk, men det skal gå. Slitsomt med en syk samboer og en syk pappa på en gang bare.

Vuggen er kvalmt dyr. Mormor har jo sagt at hun vil betale seng og alt til. Men jeg tror denne er dyrere enn hun hadde tenkt, men da betaler vi mellomlegget tror jeg. Vi er jo ekstremt heldige. Svigerfar spanderte på oss vognen vi ville ha. Den var vi innstilt på å kjøpe brukt, men han insisterte på at vi måtte kjøpe ny fordi jeg ønsker meg 3 barn. Så vognen skal brukes til alle barna :) vi kjøper brukt tøy da også har vi brukte leker og ammepute og litt sånt :) så noe brukt blir det. Eneste jeg vil ha nytt er seng og helst bilstol. Men nå ser det ut som at vi får kjøpe bilstol av naboen til mamma og hun stoler jeg på så det er greit :)

Vi var på abc i går og fikk omvisning og hilse på jordmor som skal følge meg opp videre. Alt er perfekt og som det skal med baby og meg :) er perfekt på kurven på skjemaet :) gikk litt opp for meg at snart så skal jeg faktisk føde! For her går tiden for fort! Jeg har vist at jeg skal føde, men i går var det litt sånn "shit! Det skjer det!"

Skrevet

Synes du kombinerer det bra med nytt og brukt. Jeg synes det er fornuftig at der hvor barnet skal sove (og puste) er nytt. Men unger i brukte vogner overlever jo de også så :ler: 

Veldig snilt at du får hjelp. Det kommer godt med. Tenker mange synes det er stas med snart en baby i hus. Jo nærmere du kommer jo mer realistisk blir det også :)

Skrevet

Takk :) ja, det babyen skal ha nesa si i over lengre tid er det greit at er nytt :)

Så tror jeg at jeg har bestemt meg for å være forsiktig med ebay.. Mye som frister der, men det er ikke strengt nok!

I går kom bagen til vogna :D så håper jeg vaskemaskina kommer i dag! For vår blir hentet i dag!

I dag skal vi holde intervjuer for vikaren min :P vikar for vikaren! Blir rart å sitte på den enden av bordet...

Skrevet

Tror jeg har halsbrann for første gang i mitt liv i dag! Brennende/sviende følelse akkurat i buen fra munn til svelg om noen skjønner og ned til ca midt på halsen. Blir bedre i det jeg spiser, men erraskt tilbake :(

Skrevet

Æsj, halsbrann er noe dritt! Har kjent litt til det sånn innimellom tidligere også, men nå er den her hver dag. Har våknet om natta et par ganger pga halsbrann faktisk. Min sitter litt lenger ned i brystet enn det du beskriver da, men er sikkert samme greia!

Hvordan gikk intervjuene? :) Vi har også intervjuer for vikaren min denne uka (ja, vi er treige), og det er veldig rart å sitte på andre siden av bordet altså! Og en merkelig følelse av å ville finne en dyktig person som tar godt vare på jobben min, men ikke for dyktig slik at ingen vil ha meg tilbake om et års tid. :fnise:

Skrevet

Skikkelig dritt den følelsen i halsen...

Intervjuene gikk greit. Jeg syns egentlig ingen passet, men jeg har ikke stort jeg skulle sagt. Jeg syns vi burde annonsere stillingen og få noen alternativer. Gjerne noen med skikkelig utdannelse! For innen helse er skikkelig utdannelse viktig. Håper også vi finner en som er dyktig, men ikke for dyktig :P men de tror ikke de finner noen de blir like fornøyd med som de er med meg :P

Jeg begynner å kjenne veldig på at jeg er så sliten så jeg skal ringe legen min i morgen og høre om jeg kan få en time. Tror kanskje jeg mangler b12 igjen. Dessuten har jeg så mye utflod og av og til syns jeg den lukter rart. Liker ikke hun vikarlegen, men må nok bare bite i det sure eplet.

Bølla begynner å bli sterk! Kjenner det så godt utenpå nå :) begynner å lure veldig på hvem som er der inne! Gleder meg til å hilse på lille vennen :) nå har bagen til vogna kommet og! Og vi har fått oss ny kombi vaskemaskin :) fortsatt mye igjen da.

Skrevet

Sitter på toget og smiler for meg selv :) fult liv i magen 😍 kjenner jeg trives mer og mer som gravid. Bekkenet er jo der, men ikke fult så ille. Skulle ønske jeg orket mer.. Men magen vokser, jeg kjenner at babyen min har det bra! Jeg nyter akkurat de øyeblikkene.

Kjenner jeg er sliten på slutten av arbeidsdagen og da vil jeg bare gå hjem og gråte. Jobber jo til 4 hver dag.. Halv 3, 3 tiden vil jeg hjem! Da har jeg fått nok.. Men jeg holder ut.. Ca 75 arbeidsdager igjen til permisjon.

Denne uken har det skjedd mye uansett så er ikke rart jeg er litt ekstra sliten.

Pappa er kommet hjem fra sykehuset, men han er fortsatt veldig syk. Jeg ville hatt han lengre på sykehuset, men jeg vet at han har det bedre hjemme så lenge han ikke anstrenger seg. Er uansett lav terskel for han å legges inn igjen!

I helgen skal vi på middag til svigers. De bor ca 30 min kjøretur fra oss så de har bestemt at vi må sove der. Noe jeg ikke vil! Men skjønner at jeg ikke kommer noen vei. Samboer har jo ikke lappen. Er bare det at jeg sover bedre hjemme og jeg vil ha hele søndagen hjemme.

Overlever vel :) får jo bare hvile en annen gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...