Gå til innhold

Er det kun renter på boliglån man får fradrag på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller alle renter; kreditrenter osv?



Anonymous poster hash: 0499a...dfc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle lån, kredittkort også.

Horribelt at skatten skal gå med til å sponse kredittgjeld.

Anonymous poster hash: 0499a...dfc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun fradrag for faktisk betalte renter. Dersom du ikke betaler rentene du skylder får du ikke fradrag for de.

Anonymous poster hash: f4ed0...e55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 23 år gammel student her som akkurat klarte å spare opp nok EK til å få lån til å kjøpe en liten hybel på 15kvm. Betaler veldig mye i renter. Lever på studielønn, brukte alle sparepengene og BSU som EK. De kuttet masse stillinger der jeg var ansatt og derfor mistet alle vi studenter som jobbet deltid som ufaglærte assistenter jobbene våre og de beholdt bare sykepleierne og jeg ser derfor etter en ny jobb nå, noe som viser seg grusomt vanskelig i Tromsø. Var ikke klar over at man fikk fradrag når man har lån? Er ikke så dreven på det her. Er det sant, skal jeg få fradrag på skatten for det jeg betaler i rente på boliglånet?

Anonymous poster hash: 9247e...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. 23 år gammel student her som akkurat klarte å spare opp nok EK til å få lån til å kjøpe en liten hybel på 15kvm. Betaler veldig mye i renter. Lever på studielønn, brukte alle sparepengene og BSU som EK. De kuttet masse stillinger der jeg var ansatt og derfor mistet alle vi studenter som jobbet deltid som ufaglærte assistenter jobbene våre og de beholdt bare sykepleierne og jeg ser derfor etter en ny jobb nå, noe som viser seg grusomt vanskelig i Tromsø. Var ikke klar over at man fikk fradrag når man har lån? Er ikke så dreven på det her. Er det sant, skal jeg få fradrag på skatten for det jeg betaler i rente på boliglånet?

Anonymous poster hash: 9247e...824

StudieLÅN ikke lønn.

Anonymous poster hash: 9247e...824

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 23 år gammel student her som akkurat klarte å spare opp nok EK til å få lån til å kjøpe en liten hybel på 15kvm. Betaler veldig mye i renter. Lever på studielønn, brukte alle sparepengene og BSU som EK. De kuttet masse stillinger der jeg var ansatt og derfor mistet alle vi studenter som jobbet deltid som ufaglærte assistenter jobbene våre og de beholdt bare sykepleierne og jeg ser derfor etter en ny jobb nå, noe som viser seg grusomt vanskelig i Tromsø. Var ikke klar over at man fikk fradrag når man har lån? Er ikke så dreven på det her. Er det sant, skal jeg få fradrag på skatten for det jeg betaler i rente på boliglånet?

Anonymous poster hash: 9247e...824

Skatten reduseres med 28% av gjeldsrentene.

La oss si at du skal betale 50000 kr i skatt og at lånet har totalt medført renter på 10000 kr siste år. Da blir det trukket fra 2800 av de 50000 slik at skatten blir 47200.

Edit: Eller, vent nå litt. Det riktige å si er at skattegrunnlaget reduseres:

La oss si at du tjener 100000 og at lånet har totalt medført renter på 10000 kr siste år. Da skal det skattes av 90000.

Endret av skrue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...