Gå til innhold

Klokkeslett for overtakelse av bolig? Når hadde dere?


Baktusen

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er standard å ha overtakelse kl 12. Men er det uvanlig å ha annet klokkeslett? Når hadde dere overtakelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde klokken 17. Både selgerne og kjøperne jobbet så da endret vi til et tidspunkt som passet best

Det vil si, kjæresten min måtte gå på overtagelsen, ettersom jeg jobber kveld den dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere da hadde overtakelse så "sent", begynte dere å flytte inn samme dag allerede, eller ventet til neste dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde siste dag i mnd på ettermiddagen, en fredag, for å kunne flytte inn i helgen.

Anonymous poster hash: 1bdbc...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke nøyaktig klokkeslett, men det var på ettermiddagen/tidlig kveld på sommeren. Både selger og vi jobbet, så passet ikke midt på dagen. Viktigste for vår del var at det var lyst ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kl tolv. Og bilen var lasta full når jeg kom så var bare å begynne flytte inn med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig å ha overtagelse i dagslys! Da ser man mye som ikke synes om kvelden, og det er viktig når man skal godkjenne leiligheten. Det var i hvertfall et råd jeg fikk fra en venninne som er jurist i mange boligkonflikter.

Anonymous poster hash: dccc8...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har overtagelse kl 09.00 og overtar nytt en uke før.

Anonymous poster hash: dfc22...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når dere da hadde overtakelse så "sent", begynte dere å flytte inn samme dag allerede, eller ventet til neste dag?

Vi skal ha overtakelse kl 18:00 nå på onsdag, tar med oss et flyttelass når vi kommer for å signere, men tror ikke vi gidder å flytte ordentlig før på torsdag...

Anonymous poster hash: 1ce9b...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlige er 12:00 eller 14:00, men det er jo ikke noe problem å avtale noe annet.



Anonymous poster hash: 5cb39...46e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg overtok leiligheten kl 17.00 etter jobb :)

Da var det bare å hente flyttelasset, og alt var på plass innen kl 20.00.

Fordelen med å være 20 og flytte, er at man ikke har så veldig mange, tunge ting enda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...