Gå til innhold

Hva synes du det er aller kipest å betale for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ALT. Alt koster penger.

En vakker dag skal jeg ordne meg jaktlisens og bygge meg en hytte i skogen uten strøm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det ting med mye avgifter, som jeg virkelig hater å betale. På topp er vell engangsavgift på biler.

På andre plass er vell bompenger. Den mest idiotiske måten å finansiere noe på. Også at vi som bor i Oslo må betale for å få med oss bilen hjem, selv om vi ikke bruker den til å kjøre rundt i Oslo med. Men kan jo ikke parkere den utenfor bomringen heller.



Anonymous poster hash: 2f7e7...69e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest, er de små summene som dukker opp overalt, hvis man ikke passer på!

Det aller verste jeg vet å betale, er gebyrer. For eksempel hvis man skal bestille noe på nett, og velger faktura som betalingsløsning. Da slenger de kanskje plutselig på 40,- kr eller noe slikt i gebyr. Det synes jeg er frekt og sleipt, for ikke å si unødvendig, så da unngår jeg den betalingsløsningen og velger kredittkort istedet. Kredittkortet mitt er gratis å bruke (unntatt årsavgift, men det er det på bankkort også), hvis man har e-faktura som betalingsmåte og betaler HELE saldoen på kortet hver mnd når regningen kommer. Altså, man deler ikke opp og forskyver deler av saldoen til måneden etter. Da koster det penger i form av renter. Har man stålkontroll er kredittkort det beste å bruke på nett.

Jeg betaler alltid regningene mine i tide, men nylig skjedde det at en regning hadde kommet bort uten at jeg la merke til det. Jeg tror jeg kastet den sammen med noe reklame ved en feiltagelse da jeg fikk varen i postpakke. Så gikk det litt tid, og jeg fikk purring med sure 65,- spenn å betale i gebyr. Da måtte jeg bare betale, det var jo min feil som ikke så at regningen lå under reklamen. Ellers får jeg ALDRI purringer.

Det er så forbasket sure penger å betale gebyrer, altså! Er man riktig "dum", kan gebyrer påløpe seg til flere hundre unødvendige kroner i måneden, hvis man ikke velger rett. F.eks. for sen betaling, og feil betalingsform (papir istedenfor e-faktura) osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller verste jeg vet å betale, er gebyrer. For eksempel hvis man skal bestille noe på nett, og velger faktura som betalingsløsning. Da slenger de kanskje plutselig på 40,- kr eller noe slikt i gebyr. Det synes jeg er frekt og sleipt, for ikke å si unødvendig, så da unngår jeg den betalingsløsningen og velger kredittkort istedet. Kredittkortet mitt er gratis å bruke (unntatt årsavgift, men det er det på bankkort også), hvis man har e-faktura som betalingsmåte og betaler HELE saldoen på kortet hver mnd når regningen kommer. Altså, man deler ikke opp og forskyver deler av saldoen til måneden etter. Da koster det penger i form av renter. Har man stålkontroll er kredittkort det beste å bruke på nett.

Jeg mener at du må ut med 49 kroner for å betale med kort hos Norwegian. Og selvsagt kan du ikke velge noe annet enn... kort (eller kanskje betalingsutsettelse, noe som i hvert fall ikke frister). Det synes jeg er drøyt.

Det er ikke akkurat noe man går konk av, men det irriterer meg likevel :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringsavgift.. Spesielt på universitetet, der alle gratisparkeringene blir tatt før kl 09. Kommer jeg en dag 09.10 må jeg ut med 150-200 kr for å stå til ettermiddagen :( surt når "alle" de andre rundt meg står gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dokumentavgiften.

Men jeg synes det er absurd at noen synes mat er dyrt. Ift til inntekt har vel maten aldri vært billigere!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er så irriterte over avgift på posen og reklamen på den; hvorfor i all verden kjøper dere ikke et handlenett eller to? De finnes uten reklame på også... Og for dere som da svarer at det er for mye trøbbel - ja da er det den avgiften dere betaler for, nemlig lettvinthet...



Anonymous poster hash: 22cdf...131
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinobilletter. Seriøst. Over 100 kroner for å sitte å se en film sammen med all slags irriterende, godteriposeknitrende, hviskende og slafsende folk.

Endret av Salmonella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renter.. Selv om det er lav rente på boliglånet, TENK så mye jeg kunne ha betalt ned på det nå om det var rentefritt :sjokkert:



Anonymous poster hash: 78fb2...7dc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjedelig med strømregningene! Boliglånet merker jeg også godt hver måned



Anonymous poster hash: 0a1b5...ccd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg må gå rett til skomaker med mine flunkende nye og dyre sko, fordi slike leveres med skinnsåler. Altså når skoene er så dyre, burde de leveres med såler som kan brukes!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Renter

NRK lisens når vi knapt ser på NRK, men likevel ønsker å benytte oss av de andre kanalene.

Tannlege

Frisør

Taxi

Lyspærer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tilbakebetale dyre lån.

Lån som man måtte ta opp den perioden ting gikk skikkelig trått økonomisk. JA, det er jo lånte penger, ikke mine, så selvfølgelig må det betales.

Og ja, å låne penger var virkelig det eneste alternativet tilslutt. Men isj, så surt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er taxi kjipt å betale for? Da kan man jo bare droppe å ta taxi da... :klo:

Renter og tamponger er dritt å bruke penger på, men det kommer jeg ikke unna på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamponger, bind, truseinnlegg og smertestillende!! Ååh, jeg har ikke valgt dette smerteh*lvete en gang i måneden selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er taxi kjipt å betale for? Da kan man jo bare droppe å ta taxi da... :klo:

Renter og tamponger er dritt å bruke penger på, men det kommer jeg ikke unna på noe vis.

Ikke alltid det er et alternativ dessverre. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skatt. Kjenner til flere som går på NAV uten grunn. Drar på ferier ol for våre skattepenger. Burde være mye mye strengere oppfølgning fra NAV for å ta snylterne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...