Gå til innhold

Paypal har sperret kontoen min, får ikke kontaktet de


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er virkelig i knipe med paypal og jeg får ikke kontaktet de for å få det rettet opp.

man 02 feb: Fikk beskjed fra paypal om at jeg snart har gått over grensen for årlig transaksjon. Og at "PayPal er pålagt å følge EUs bestemmelser om tiltak for å hindre hvitvasking av penger ved å innhente informasjon fra kunder når de totalt mottar betalinger for mer enn 2 500 EUR i løpet av et kalenderår. Gå til løsningssenteret for å få mer informasjon om hva du må gjøre."

tir 03 feb: Fikk da denne beskjeden: Da du registrerte deg for PayPal-kontoen, godtok du vår brukeravtale og våre retningslinjer for akseptabel bruk. Noen av dine siste transaksjoner er i strid med våre retningslinjer for akseptabel bruk og vi har derfor begrenset kontoen din permanent.

tor 05 feb: Det siste jeg hørte fra de:

Du kan bare ha én Privatkonto og én Bedriftskonto. Vi har i tillegg lagt merke til ett eller flere av følgende problemer:

  • Du har oppgitt informasjon vi tror er usann, uriktig eller villedende; eller
  • Du har sendt eller mottatt betaling som ble potensielt relatert til svindelaktivitet, eller
  • Du har flere enn én konto med underskudd, eller
  • Du bryter Brukeravtalen, den Forretningsmessige avtalen, Retningslinjene for akseptabel bruk, eller en annen avtale du har med PayPal.

Vår avgjørelsen er basert på vilkår satt i disse avtalene.

På grunn av dette har vi begrenset kontoene dine og kan ikke lenger tilby deg våre tjenester. Du kan fortsatt logge deg på for å se transaksjonsloggen, men du vil ikke kunne overføre eller motta betalinger.

_______________________________

Greia er:

Jeg har opprettet en alias paypalkonto for å kunne motta betalinger anonymt. Mitt ekte navn er lett gjenkjennelig, derfor har jeg brukt et alias.

Pengene jeg har fått har jeg etterhvert overført til min ordentlige paypalkonto.

Har virkelig trodd det var ok. Har betalt absolutt alt av gebyrer ol til paypal så har ikke prøvd å lurt de på noen som helst måte.

Når jeg trykker på "kontakt oss" fra paypalen til alias så kommer jeg ikke gjennom. Siden kan ikke vises.

Testet det ut på paypal med ekte navn og kom rett gjennom.

Hva bør jeg gjøre?

Har også fått denne mailen:

Hva er neste trinn?

Som tillatt under brukeravtalen, vil vi holde pengene på kontoen din i 45
dager. Vi vil bruke saldoen til å refundere kjøpere som registrerer krav,
tilbakeføringer eller andre reverseringer mot deg. Før vi refunderer
kjøperen vil du i de fleste tilfeller ha mulighet til å svare på kravet,
tilbakeføringen eller reverseringen.

Vi sender deg en e-post etter 45 dager med beskjed om når du kan ta ut
penger fra kontoene dine.

Hvis du tror at vi feilaktig permanent begrenset kontoene dine, kan du anke
denne avgjørelsen. Bare gå til Hjelpesenteret og klikk på Kontakt oss.

Når du kontakter oss, trenger vi informasjon fra deg for å behandle anken
din. Førerkort, trygde- eller skatte-ID-kort, en nylig faktura for
kommunale avgifter, forretningslisensen din, stiftelsesdokumenter, eller
annen identifiserende dokumentasjon.

Med vennlig hilsen
PayPal Norge



Anonymous poster hash: b5977...9d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur du kan registrere en "buisness account" der som gjør at du kan ha en alias der du registrerer to paypal kontoer som begge to linkes til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok å bruke falskt navn når det står klart i brukervilkårene man ikke kan det?

Tror du kanskje også du slipper bot for å kjøre i 80 i 50-sonen, fordi du ikke så skiltet, har sertifikat og har betalt bom og veiavgift?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok å bruke falskt navn når det står klart i brukervilkårene man ikke kan det?

Tror du kanskje også du slipper bot for å kjøre i 80 i 50-sonen, fordi du ikke så skiltet, har sertifikat og har betalt bom og veiavgift?

Det er mange som bruker artistnavn med Paypal. Men som vanlig bruker så er det ulovlig å gjøre det, av åpenbare grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vente 45 dager og ta ut pengene da, og finne en annen løsning enn falskt navn for å selge de brukte trusene dine.

De har nok frosset kontoen din pga mistanke om svindel.

Anonymous poster hash: cc528...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ringt? De kan nås på tlf.



Anonymous poster hash: 3dafd...ed4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ringt? De kan nås på tlf.

Anonymous poster hash: 3dafd...ed4

norsk nummer? :)

Anonymous poster hash: b5977...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok å bruke falskt navn når det står klart i brukervilkårene man ikke kan det?

Tror du kanskje også du slipper bot for å kjøre i 80 i 50-sonen, fordi du ikke så skiltet, har sertifikat og har betalt bom og veiavgift?

Brukervilkårene har jeg ikke lest...

Er en av de som ikke leser igjennom brukervilkår når jeg oppdaterer itunes, laster ned et spill, facebook osv.

Skulle jeg ha lest alt hadde jeg sittet å lest enda!

Ingen gjør vel det?!

Anonymous poster hash: b5977...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukervilkårene har jeg ikke lest...

Er en av de som ikke leser igjennom brukervilkår når jeg oppdaterer itunes, laster ned et spill, facebook osv.

Skulle jeg ha lest alt hadde jeg sittet å lest enda!

Ingen gjør vel det?!

Anonymous poster hash: b5977...9d7

Mange gjør det jo. Og nå har du lært at du bør lese vilkår. Du har brutt vilkårene du skrev under på at du hadde lest og godtatt. Du kommer ingen vei ved å lage her dessverre, de vil si du har brutt vilkåren.

Men du kan prøve, kanskje vil de se det fra din side. Mest sannsynlig ikke.

Anonymous poster hash: be33a...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ringt pay pal og fått god hjelp før..norsk nummer og alt. Dette vil garantert ordne seg. Logg inn på din ekte bruker, finn nummeret derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...