AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #1 Skrevet 5. februar 2015 Hvor gammel? Jenta på 8 har startet å mase.. Anonymous poster hash: 770a1...622
peppermyntete Skrevet 5. februar 2015 #2 Skrevet 5. februar 2015 Jeg synes det er for tidlig. Dere har liten kontroll over hva slags bilder som kan dukke opp der desverre! Mange små jenter blir også lurt til å sende fryktelige ting. Jeg er 22 år gammel og selv jeg synes mye på snapchat er upassende! 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #3 Skrevet 5. februar 2015 Jeg synes det er for tidlig. Dere har liten kontroll over hva slags bilder som kan dukke opp der desverre! Mange små jenter blir også lurt til å sende fryktelige ting. Jeg er 22 år gammel og selv jeg synes mye på snapchat er upassende! Er helt enig i dette. Anonymous poster hash: 595e8...8bb
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #4 Skrevet 5. februar 2015 8 år? Har hun egen smarttelefon?!?Anonymous poster hash: cb522...110
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #5 Skrevet 5. februar 2015 Hvor gammel? Jenta på 8 har startet å mase..Anonymous poster hash: 770a1...622 du tuller nå??? Anonymous poster hash: cb5fe...6af
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #6 Skrevet 5. februar 2015 "ditt kan skje, datt kan skje".. I praksis skjer det omtrent aldri. Det forekommer ofte på verdensbasis, men prosentvis er det veldig sjeldent noe uønsket skjer. Spesielt i Norge. La henne laste ned snap, men gjerne følg med at hun kun legger til sine venner. Har hun ingen venner å legge til er det strengt tatt ingen vits for henne å laste ned. Anonymous poster hash: f08d5...d03
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #7 Skrevet 5. februar 2015 Jeg synes det er for tidlig. Dere har liten kontroll over hva slags bilder som kan dukke opp der desverre! Mange små jenter blir også lurt til å sende fryktelige ting. Jeg er 22 år gammel og selv jeg synes mye på snapchat er upassende! Dette kan man da styre helt selv! Bare å ikke velge venner som sender upassende, stille inn at kun venner kan sende snap til deg, etc. Å påstå at man får upassende ting man ikke ønsker på snapchat viser bare en fullstendig mangel på kritisk sans til hvem man legger til og hvilke innstillinger man har. Her var min datter siste i klassen med smarttelefon, hun fikk til jul, de går i 4.klasse. Hun får lov å ha snapchat, men ingenting annet. Jeg har vist henne innstillinger og laget regler. Hun får kun lov å legge til nye når jeg vet hvem de er. Det er mye verre på feks. moviestar planet og slike ting, i chatten der oppdaget jeg mye mobbeoppførsel, der er det ofte anonymt og folk man ikke kjenner. Anonymous poster hash: 9e166...64d 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #8 Skrevet 5. februar 2015 Dette kan man da styre helt selv! Bare å ikke velge venner som sender upassende, stille inn at kun venner kan sende snap til deg, etc. Å påstå at man får upassende ting man ikke ønsker på snapchat viser bare en fullstendig mangel på kritisk sans til hvem man legger til og hvilke innstillinger man har. Her var min datter siste i klassen med smarttelefon, hun fikk til jul, de går i 4.klasse. Hun får lov å ha snapchat, men ingenting annet. Jeg har vist henne innstillinger og laget regler. Hun får kun lov å legge til nye når jeg vet hvem de er. Det er mye verre på feks. moviestar planet og slike ting, i chatten der oppdaget jeg mye mobbeoppførsel, der er det ofte anonymt og folk man ikke kjenner. Anonymous poster hash: 9e166...64d #naiv Anonymous poster hash: cb5fe...6af 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #9 Skrevet 5. februar 2015 #naiv Anonymous poster hash: cb5fe...6af Tillitt heter det. Hvis man ikke stoler på at barna følger regler man lager så har man gjort feil i oppdragelsen lenge før reglene kom. Største problemet på snapchat er skjult mobbing man ikke kan oppdage i ettertid, ikke at pedofile finner hemmelige snapchatkontoer til småjenter og sender de dirty bilder. Anonymous poster hash: 9e166...64d 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #10 Skrevet 5. februar 2015 Jeg fikk en msn-konto da jeg gikk i 6.klasse.. Burde ikke fått det. En vennine fikk en pedofil mann på kontaktlisten sin, som filmet både det ene og det andre (han var 48år). Hun hadde truffet han via ett tegnespill på nett. Foreldrene hennes vet fortsatt ikke dette den dag i dag. Ville skånet barna så mye som mulig for dette, da jeg vet selv hvordan det var å være barn og være på nett. Ting er ikke så lett å fange opp som man tror.... Hilsen jente 23år Anonymous poster hash: 69420...3a8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #11 Skrevet 5. februar 2015 du tuller nå??? Anonymous poster hash: cb5fe...6af Forøvrig ikke vankelig å se at du ikke har barn i denne alderen. Maset om snapchat starter i 2./3.klasse, og vi bor på bygda. Regner med det er verre i de store byene. Skype har de brukt til nå, det er også populært. Jeg er av generasjonen som fikk mobil rundt konfirmasjonsalder, det er et helt annet samfunn vi lever i nå. Vi må tilpasse oss resten av verden, vi kan ikke holde igjen en og annen unge i hver klasse fordi vi henger etter i tiden. Teknologien er fremtiden, både pc, smarttelefon og andre duppeditter er ting som gjør barna bedre rustet for voksenlivet. Anonymous poster hash: 9e166...64d
peppermyntete Skrevet 5. februar 2015 #12 Skrevet 5. februar 2015 Dette kan man da styre helt selv! Bare å ikke velge venner som sender upassende, stille inn at kun venner kan sende snap til deg, etc. Å påstå at man får upassende ting man ikke ønsker på snapchat viser bare en fullstendig mangel på kritisk sans til hvem man legger til og hvilke innstillinger man har. Her var min datter siste i klassen med smarttelefon, hun fikk til jul, de går i 4.klasse. Hun får lov å ha snapchat, men ingenting annet. Jeg har vist henne innstillinger og laget regler. Hun får kun lov å legge til nye når jeg vet hvem de er. Det er mye verre på feks. moviestar planet og slike ting, i chatten der oppdaget jeg mye mobbeoppførsel, der er det ofte anonymt og folk man ikke kjenner. Anonymous poster hash: 9e166...64d Vet det kan styres selv, det er det som bekymrer meg! Barn kan legge til og slette uten at foreldre merker det og da kan mye ufint dukke opp dessverre.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #13 Skrevet 5. februar 2015 Jeg fikk en msn-konto da jeg gikk i 6.klasse.. Burde ikke fått det. En vennine fikk en pedofil mann på kontaktlisten sin, som filmet både det ene og det andre (han var 48år). Hun hadde truffet han via ett tegnespill på nett. Foreldrene hennes vet fortsatt ikke dette den dag i dag. Ville skånet barna så mye som mulig for dette, da jeg vet selv hvordan det var å være barn og være på nett. Ting er ikke så lett å fange opp som man tror.... Hilsen jente 23år Anonymous poster hash: 69420...3a8 Dette var man ikke obs på før, slik man er nå. Foreldrene dine og foreldrene min har null peiling på slike ting. De er i den generasjonen som ikke levde med teknologi i det hele tatt før de slet med å komme inn i smarttelefonverden etter fylte 30. Det er de samme folkene som har offentlige facebook-profiler og ikke vet hvordan man stiller inn personvern. Nå i 2015 har vi mye bedre informasjon om hvordan folk klarer å snike seg inn på barns vennelister og sosiale nettsteder. Vi vet hva vi skal se etter, og vi lærer opp ungene til å gjøre det samme. Anonymous poster hash: 9e166...64d 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #14 Skrevet 5. februar 2015 Vet det kan styres selv, det er det som bekymrer meg! Barn kan legge til og slette uten at foreldre merker det og da kan mye ufint dukke opp dessverre. Ja, har man feilet slik i oppdragelsen at regler ikke blir fulgt og man ikke kan stole på barna sine så blir det en helt annen sak. Men da er det ikke snapchat som er problemet, men oppdragelsen og forarbeidet FØR snapchat ble aktuelt. Anonymous poster hash: 9e166...64d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #15 Skrevet 5. februar 2015 Vet det kan styres selv, det er det som bekymrer meg! Barn kan legge til og slette uten at foreldre merker det og da kan mye ufint dukke opp dessverre. Jeg lurer forresten på hvordan du som voksen kan bli utsatt for upassende ting på snapchat. Hvorfor stiller du ikke inn personvernet og velger venner der med omhu? Det er jo kun din egen feil som tillater det upassende innholdet å komme gjennom. Anonymous poster hash: 9e166...64d 2
peppermyntete Skrevet 5. februar 2015 #16 Skrevet 5. februar 2015 Ja, har man feilet slik i oppdragelsen at regler ikke blir fulgt og man ikke kan stole på barna sine så blir det en helt annen sak. Men da er det ikke snapchat som er problemet, men oppdragelsen og forarbeidet FØR snapchat ble aktuelt. Anonymous poster hash: 9e166...64d Alle gjør feil, barn inkludert. Man trenger ikke ha dårlig oppdragelse for å la seg påvirke av andre og legge til noen man ikke burde på snapchat. 1
peppermyntete Skrevet 5. februar 2015 #17 Skrevet 5. februar 2015 Jeg lurer forresten på hvordan du som voksen kan bli utsatt for upassende ting på snapchat. Hvorfor stiller du ikke inn personvernet og velger venner der med omhu? Det er jo kun din egen feil som tillater det upassende innholdet å komme gjennom.Anonymous poster hash: 9e166...64d Fordi folk ikke alltid er så gode på å bedømme hva de bør sende? Fordi folk kan sende feil? Jeg har fått nakensnapper som skulle til noen andre, skal jeg da slette en god venn fra lista fordi personen trykket på feil navn?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #18 Skrevet 5. februar 2015 Alle gjør feil, barn inkludert. Man trenger ikke ha dårlig oppdragelse for å la seg påvirke av andre og legge til noen man ikke burde på snapchat. Men har man oppdratt barna riktig så tør de å komme til mor eller far og fortelle om det, og få hjelp til å bli kvitt denne personen og ha en samtale om det. For ja, alle feiler, barna bryter regler innimellom, det er en del av det å bli voksen. Men da er det viktig at man har lagt grunnlaget slik at de tør å fortelle om det, og be om hjelp når de føler ting er ubehagelig. Det kan man ikke sikre seg mot uansett, samme om det er på snapchat eller å snakke med fremmede på gaten. Vi må tørre å slippe barna ut på nett og app-verden, på samme måte som vi tør å slippe de ut i trafikken. Alt handler om å håpe at vi har trent de nok på regler og oppførsel i trafikken (les også internett), slik at de klarer å ta kloke valg på egenhånd. Anonymous poster hash: 9e166...64d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #19 Skrevet 5. februar 2015 Hvordan kan hun være 8 år og gå i 4.klasse??Anonymous poster hash: cb522...110
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #20 Skrevet 5. februar 2015 Hvordan kan hun være 8 år og gå i 4.klasse??Anonymous poster hash: cb522...110 Beklager, så at det var to ulike ab 😂Anonymous poster hash: cb522...110
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå