Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Hei Miranda x2!

Da er jeg tilbake fra Norge og godt i gang med en ny arbeidsuke. Hadde noen veldig hyggelige dager i Norge og fikk vært mye sammen med både venner og familie. Og været var fint, så jeg var også masse ute Deilig!

Har hatt en travel men morsom dag på jobb, i og med at jeg har pakket og ordnet 33 kasser med måltider, til smakstesten vår. Nå blir det spennende og se hva folk synes. Føler meg veldig priviligert som har en sånn spennede jobb hvor jeg får prøve masse og lærer noe hele tiden, og så til og med for godt betalt... ;) Håper du også får drømmejobben på et tidspunkt, Miranda. Et viktig skritt i den retningen er jo å søke, så det er bra at du sonderer terenget litt. Eller kanskje du kan ta litt mere utdannelse?

Nå må jeg pakke ut baggen min, ta oppvasken, tenke på klær til i morgen og ta en dusj. Og så :sove:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen tilbake fra Norge Piglet! :-D Denne gangen kommenterer jeg ikke hvor flink du er til å dra til Norge, fordi jeg fortsatt lever på at jeg var der oppe to ganger på to måneder, i desember og i februar. ;)

Håper du får en fin uke og at du får litt tid til å nyte våren inne i mellom!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malou! Så flink du er til å dra til Norge!! ;)

Halvveis i uken og halvveis i smakstesten. Har fått både positive og negative tilbakemeldinger på produktene, så det blir spennende og se de endelige resultatetene. Kjæresten og jeg koser oss ihvertfall med de ferdig planlagte (av meg) og pakkede (av meg!) matkassene, og skulle ønske det var sånn hver uke.

Jeg har nettopp vært ute og gått en tur og underholdt kjæresten som skifter dekk på bilen. Nå vil jeg rydde litt og se nyheter.

I helgen skal jeg være alene hjemme og bare slappe av, og det gleder jeg meg til! :)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjekt ut med ferdig pakkede matkasser. Sånne ville vært meget praktiske i arbeidsuken! ;)

Håper du får slappet godt av i helgen, da Piglet ;)

:klem:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få hele måltidskasser fra Aarstiderne, Miranda. Hvis man gidder og betale for det... Og de er vist veldig gode...

Så er det helg og jeg er alene hjemme. I går tok jeg en rask runde med rengjøring i leiligheten. De er i gang med å renovere oppgangen vår så det støver helt forferdelig også inne i leiligheten. Så jeg følte ikke helt at jeg kunne slappe av før det så bare litt ordentlig ut. Men ellers har jeg bare slappet av. I går kveld leste jeg det siste av den spennende boken min Jordens Søjler og litt i bladet mitt, og så tidlig i seng. I dag har jeg shoppet masse. Kjøpte fire hvite topper, en sommerjakke, hårbørste, gullsandaler og knickers. Deilig! :sjarmor: Har ikke de store planene for kvelden, bare lese mere i bladene mine og kanskje se litt American Idol.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så og leste to veldig spennende og positive ting i går, som på en måte hang litt sammen. Først leste jeg i Politiken om ungdomsskoleelever som var med på et opplegg av Ungdommens Røde Kors, hvor de i løpet av 24 timer opplevde hvordan det var og være flyktning, og så så jeg på TV2s Magasinet om elever fra VGS som var med i et rollespill om fangeleire. Veldig spennende prosjekter begge deler, som jeg tror alle lærte masse av. Håper mange unge får prøve sånne ting. Husker fortsatt med gru da jeg leste her inne på KG om en som sa at hun hadde større medfølelse med dyr enn med mennesker, fordi hun mente at dyrene ble behandlet dårligere... :overrasket: Hun hadde sikkert hatt godt av å være med på noe sånt...

Ellers har jeg medt meg og kjæresten på en konferrance om islam og islamofobi... (www.theislamophobia.com). Tror det blir veldig spennende, det er ihvertfall mange flinke folk som kommer og snakker.

I ettermiddag skal jeg gå en tur med kjæresten, bake brownies og se Narnia på dvd. Nå står det en stor gryte kremet gulerotsuppe og godgjør seg på konfyren. Skal fryse den ned til dager vi har det litt travelt.

Oppskrift:

Cremet gulerodssuppe - Græskarsuppe

(Til 4 personer)

400 g revet gulerødder (eller hokkaidogræskar skåret i tern)

1 rød peberfrugt i tern (gem lidt til pynt)

2 spsk Becel flydende

1 spsk friskrevet ingefær

Skallen fra en lime

1-2 tsk chilipasta eller karrypasta

7,5 dl hønsebouillon

Saft fra en lime

250 ml Cremefine Naturell

Salt og friskkværnet peber

Ristede græskarkerner til pynt hvor lækkert!

Svits gulerødder og peberfrugt i Becel flydende, hav en stor gryde til rådighed.

Tilsæt ingefær, limeskal og chili/karrypasta og svits det hele et øjeblik.

Hæld bouillon ved og lad det småsimre i 10-15 min.

Blend suppen og hæld den tilbage i gryden.

Tilsæt limesaft og Cremefine Naturell og varm godt igennem.

Smag suppen til med salt og peber og anret i skåle.

Pynt med en skefuld Cremefine Naturell, græskarkerner og lidt peberfrugt.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro at de ferdige pakkene fra Aarstiderne er lekre... Kom til å tenke på at Skagenfood også leverer ferdige fiskeretter, - nesten restaurant måltider. Men det blir litt dyrt, da...

Forresten er jeg ganske Aarstid-fan, og tror jeg vil prøve å få levert kasser i vinterhalvåret...

Det er smart, ellers, det du gjør Piglet, med å fryse ned noen porsjoner. Har gjordt det selv av og til, spesielt om jeg har laget en stor posjon frikadeller, f. eks.

Fortsatt god helg, Piglet!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! Er ganske stor Aarstid-fan, selv, og synes alltid vi for gode og spennende ting i kassen vår.

Da er uken godt i gang igjen. Her i DK har man nemlig ikke fri 1. mai, hvis man jobber på kontor sånn som jeg gjør. Det er bare de "ekte" arbeiderne som har fri, som f.eks. de som jobber på fabrikken der jeg jobber. Så i går var det lett og finne parkeringsplass på jobben... :)

Ellers er jeg i gang med å se på spørreskjemaene fra smakstesten. Det er ganske mange som ikke har svart ordentlig synes jeg, og det er litt provoserende når de har fått så mye god mat. Da er vel det minste man kan gjøre og bruke litt tid på å svare. Vi skal ha møte med smakstesterne i morgen for å høre litt mere om hva de syntes, og da tror jeg nesten jeg må kjefte litt. Det var jo ikke meningen at de bare skulle få noe lekker mat, vi skulle jo også få noe i gjengjeld... :fy_fy:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag morgen - sitter og venter på at kjæresten skal vokne. Har tenkt at jeg skal bake muffins til frokost, så det får han vel opp av sengen etterhvert. Kl. 12 skal jeg på cafe med en venninde, som akkurat har fått seg jobb, så det blir det spennende og høre om.

Ellers er det nydelig sommervær her i København. I går tilbragte vi noen timer i parken, og selv om det fortsatt er litt kaldt i gresset og det blåste bitte litt, så var det flere som hadde på seg bikini og jeg tok ihvertfall av meg skoene.

Det skjer ikke så mye ellers, som jeg kan skrive om. Jeg trives fortsatt veldig godt med jobben og jeg synes vi har fått noen veldig gode resultater fra smakstesten (selv om flere ikke har svart). Mandag skal vi ha marketing-møte og resten av uken skal jeg jobbe med presentasjon til ledermøte mandag d. 15. Og fredag (som er helligdag) skal vi i konfirmasjon, og jeg skal bruke noe av det nye tøyet jeg har kjøpt, ihvertfall hvis været er ok.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min ville nok også likt om han fikk muffins til frokost! ;) Men jeg må innrømme at jeg ikke pleier å være så morgenfrisk, - faktisk står han tidligere opp enn meg. Ergo er det ham som må bake muffins ;)

Det er fint du trives på jobb, Piglet. Man tilbringer jo ganske mange timer der, så det er jo ganske viktig...

Hvordan går det med din kjærestes allergiplager? (Om han ikke allerede har vært hos legen, kan han forsøke med Mildin tabletter. Det er fort å finne ut, de virker etter en halv times tid. En liten pakke på 30 tbl. burde være tilstrekkelig for å klare pollensesongen...)

Æsj, jeg skal til legen om en time. Det er noe av det jeg liker aller minst, og det til tross for at han både er kjekk - og norsk!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! Hyggelig at du holder litt liv i dagboken min - det er jo ikke så mye jeg er her. Merker også at det er mindre motiverende og skrive og lese, når jeg er innom så sjeldent. Men er ikke på KG på jobb, og om kveldene er det så mye andet som skal gjørers og i helgene er det ofte heller ikke tid til så mye internett.

Men jeg har det bra, altså, og det er jo det viktigste. Her i DK har vi hatt langhelg, så det er jo alltid deilig, og neste uke er det Kristi Himmelfart, så det blir også en kort uke, selv om jeg ikke har fri om fredagen. På fredag var vi i konfirmasjon, lørdag på messe om islam (spennende) og ute og spise om kvelden, og søndag slappet vi bare av og hygget oss. Har ikke de store planene for uken. I dag har vi hatt styregruppemøte på prosjektet jeg jobber med, så resten av uken går nok med til å gjøre status på det. I morgen kveld skal kjæresten og jeg svømme og fredag har vi snakket om å gå i Tivoli og spise på en resturant der. Det har nemlig åpnet en filial av vår yndlingsresturant i London der (Wagamama), så den må vi få med. Og så vil vi kjøpe årskort til Tivoli.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare du ikke glemmer dagboken din helt, så er du tilgitt, Piglet! :kose:

Det kommer nok en periode neste måned, hvor jeg selv heller ikke kommer til å ha så mye KG tid. Da kommer jeg nok til å være stup trett etter opplæringen. Og kanskje allermest etter å skulle møte så tidlig!

Det er lenge siden jeg har vært i selve Tivoli, faktisk. Det pleier mest å være Bakken jeg får besøkt. Det er nemlig voldsomt mange turister der ;)

København er virkelig en fantastisk by, og har så mye å se. Har du noen gang vært i Rosenborg Slott, som ligger i Kongens Have?

Ikke at det ikke er mye her i omegnen også. Faktisk er det både det ene og det andre. Det er bare å få tatt seg sammen ;)

Håper du får en fin arbeidsdag og svømmetur i morgen.

:klem:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: Miranda!

Helg, og en deilig sådan selv om været er forholdsvis tirst! I går gjorde vi rent i leiligheten, så vi kunne holde fri med god samvittighet, og så dro vi inn til Tivoli for å spise på Wagamama og se Ice Age 2 på kino. Men på Wagamama var det over en times ventetid og det gadd vi ikke, så derfor ente vi på en lengre tur rundt i Kbnh for å finne en anden resturant, og før vi fant en, var det for sent til å rekke kino. Men vi hygget oss i hvertfall med deilig italiensk mat og fikk snakket masse.

I dag fikk vi overstått ukeshandlingen og ordnet et par andre småting (har bl.a. lånt bøker og sent en gave til min søster), og da vi var ferdig med det, spiste vi lunnch på Wagamama istedet! ;) Fantasktisk deilig (og billig) mat! Så gikk vi hjem, leste avis og tok en liten lur. Nå er kjæresten dratt til en kamerat og jeg skal hygge meg alene hjemme. Jeg trives veldig godt i mitt eget selvskap og er alltid glad når jeg kan ha litt me-time... Tror ikke jeg skal se Grand Prix, men heller lese litt i bok og blad.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal helt sikkert se Grand Prix, sammen med rabarbrakaken som ble kjempe god! (Arkanas oppskrift).

Når man er i byen en fredagsaften, er det ikke alltid like lett å få tingene til å gå opp. Ellers bør man nok bestille bord. Vi har flere ganger opplevd både å måtte vente, eller finne en anden restaurant.

Har forresten ikke set Ice Age 2, jeg heller. Og når det blir, blir det med dansk tale ( :forvirret: )

Ikke at jeg vet grunnen, men jeg har ramlet inn i en voldsom mat periode. Det gjelder vel igrunn både kaker og middag! :sjenert:

Litt deilig, egentlig, at jeg får Norges besøk snart, så jeg har en grunn til å prøve ut forskjellige "lækkerier" :sjarmor:

Håper du får en fin kveld, Piglet!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Miranda!

På Wagamama kan man ikke bestille bord, det er liksom en del av konceptet. Raskt inn, få maten og raskt ut igjen... Ice Age får vi prøve og få med oss en annen gang, og helt sikkert på orginalspråk.

I dag har vi bare hatt en stille og rolig dag, lest i avis og hygget oss. Jeg har også hatt besøk av en venninde og det var hyggelig. Og så har Copenhagen Marathon løpt rett forbi oss, så jeg har sett litt på dem og gledet meg over at det ikke var meg... ;) Nå skal jeg og kjæresten snart se en landskamp i volleyball, som en venninde er med og arangerer, og så er den helgen snart slutt. I morgen skal jeg til tannlegen ( :tristbla: ), så da jobber jeg hjemmefra.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk fint hos tannlegen i dag Piglet.

Jeg skammer meg faktisk bittelitt fordi det er så lenge siden jeg har lagt igjen en hilsen her. Det blir ikke så mange innlegg på meg på KG for tiden heller, selv om jeg prøver å holde dagboken oppdatert.

Deilig med kort arbeidsuke. Jeg har fri på fredag og skal jobbe hjemme i morgen. Det betyr at jeg kun blir nødt til å ta kjøreturen inn på jobb en gang til denne uken.

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Miranda og Malou!

Tannlegen gikk fint, ingen hull og jeg behøver ikke og komme igjen før om et år! Hurra!

Ellers var jeg til medarbeidersamtale på tirsdag og de ville gjerne at jeg skulle fortsette, så nå har jeg fått en fulltidsstilling. Veldig deilig både at de var fonrøyde med meg og at jeg har litt mere sikkerhet for hva fremtiden vil bringe.

Enda en uke har strøket avsted. Hadde fri på torsdag, så da spiste jeg brunch med en venninde, men fredag var jeg på jobb igjen. I går var vi på Fyn på gjennsynstreff på den gamle folkehøjskolen vår og besøkte kjærestens foreldre. I dag har jeg bare slappet av, lest avis, gått en tur og trent litt. Nå skal jeg snart lage middag - Panzanella - Italiensk brødsalat:

til 4 person(er)

I det toscanske køkken går intet til spilde. Heller ikke daggammelt brød. Det kan vi andre glæde os over, fordi en af verdens bedste grøntsagssalater med marineret brød er opstået der. Grillede eller stegte krydrede pølser er gode til salaten.

Brødsalat:

3 store skiver italiensk brød, evt. daggammelt

8 tomater

15 cm agurk

1 rødløg

1 dl hakket frisk basilikum

Dressing:

4 spsk olivenolie

2 spsk rød balsamico eddike

en anelse sukker

salt og peber

Tilberedning:

Skær brød, tomater og agurk i mindre tern. Snit løg og basilikum, og bland salaten i en skål.

Rør dressingen sammen, og smag den til med sukker, salt og peber. Vend dressingen godt med salaten, og lad den trække 30 minutter, før den serveres.

Pigelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager igjen før vi drar til Stockholm!! Gleder meg masse! Og nå som jeg har fått lønn, vi har lånt en guidebok på biblioteket og jeg har fått fri litt tidligere på fredag, så er jeg stort sett klar. Må bare pakke litt da...

Her har sommerværet etterhvert kommet tilbake, selv om det ikke er overdrevet varmt. Håper det holder over pinsen... Og gjerne lengere! :) Det går bra på jobb, og siden det er mange som er borte (inkl. alle sjefene) så er det litt bedre tid til og hyggesnakke og sånt.

Nå skal jeg vaske opp og gå en tur, før det er tid til The O.C.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dagboksoppdateringer på en uke! :klappe:

Nå er alt pakket og klart til vi skal til Stockholm. Jeg skal bare hjem og parkere bilen, og så skal jeg møtes med kjæresten på stasjonen. Vi skal ta tog og jeg gleder meg til og bare slappe av med god samvitighet. Har lånt noen bøker og skal kjøpe et par blader, så det blir bra... Hotellet ser deilig ut og kjæresten er overbevist om at vi får deilig frokost, så det håper jeg på.

Ellers så har vi bestilt flybilletter hjem til Norge i sommerferien.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...