Gå til innhold

Piglets dagbok

Piglet

Anbefalte innlegg

Det er ikke lurt å hverken lese eller skrive for mye på KG fra arbeid... som jeg gjorde :sjenert:

(Det var ikke en gang mye, men det lille jeg gjorde var likevel formye ;) )

Skjønner du har det travelt, Piglet. Ikke alltid lett å være arbeidstager heller. Selv starter jeg på 7 arbeidsdager fra i aften. Nå er det nesten så jeg faktisk gleder meg...!

Det var sikkert mye lekkert på matmessen :)

:klem:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha, en hverdags-oppdatering! Ikke dårlig... Og jeg har til og med fått tid til og lese på hele KG. :)

Har hatt en lang dag i dag. Var på jobb kl. 8.30 og så på møte fra 10 til 18, men siden kjæresten er ute, så ble det tid til litt internett for det. Møtet var veldig spennende, og det går fremover med prosjektet mitt, så det er jo veldig bra. Har hatt noen travle dager (helt uten dødtid) i det siste, og det føles godt. Så har jeg ikke så dårlig samvitighet, men føler at jeg bidrar med noe. Nå skal jeg bake en sjokoladekake som jeg skal ha med på jobb i morgen, trene litt og så :sove:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg hente dagboken din opp fra side 2 Piglet :fy_fy:;)

Hvordan får du tid til både å bake sjokoladekake og trene, i tillegg til arbeid? *imponert*

Når det gjelder trening, blir det virkelig lite av det for min del. Men etterhvert som det blir bedre vær vil jeg bli flinkere til å gå noen turer i skogen. Helst noen løpeturer. Det er jo deilig når man bare kommer seg avsted.

Fortsatt god helg til deg, Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! Det går ikke så bra med denne dagboken... :rodme: Trening går bra når det foregår hjemme på stuegulvet, eller er en tur med kjæresten etter middag, Og det er jo deilig og bevege seg litt etter mange timer på en stol eller i bilen.

Har hatt en deilig, avslappende helg. Fredag hadde kjæresten dimensjon (graduation), så da kom foreldrene hans og overnattet her. De var svært stolte av deres cand.jur., så jeg er glad for at jeg ga dem min billett. Lørdag spiste vi frokost, gikk en tur og så dro jeg på cafe med en venninde. Om kvelden var kjæresten og jeg ute og spiste, før vi så Walk the Line. Veldig bra og trist film, med imponerende skuespill, ikke minst siden de synger selv. Og så gikk vi rett i seng, siden klokken jo egentlig var 22.45 (sommertid). I dag har jeg besøk en venninde, tatt en lur og nå står lasagnene i ovnen. Og det var vist den helgen...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ja, og før man vet ordet av det er det mandag  ;)

Ja, uheldigvis kommer den like fort hver gang. :Gjesp:

Noen flere som skal ha påskeferie snart? :sjarmor:

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen flere som skal ha påskeferie snart? :sjarmor:

Malou

Ja, nesten i alle fall. For første år på lenge faller påsken i en friuke :) Og, som ekstra bonus skal jeg kun jobbe fire netter i neste arbeidsuke :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Miranda og Malou!

Ja dagene går rasende fort, synes jeg. Men det er jo på en måte bra. Gleder meg også til påskeferie, selv om min blir kort (bare helligdagene). Skal i sommerhus med noen venner, og bare slappe av, spise god mat og gå turer ved Vesterhavet.

Det går bra på jobben, og jeg har masse og gjøre med prosjektet mitt. Og jeg får masse ros, og det er jo alltid hyggelig. Ikke minst siden stillingen min er midlertidig, så da avhenger jo alt av om de liker meg og synes jeg gjør det bra. Mye bedre å ha ballen på min banehalvdel, og kunne bestemme om jeg vil fortsette der, eller finne noe annet.

I dag har jeg shoppet (jeg har jo nettopp fått løn... :sjarmor: ). Kjøpte to bher, et brunt silkeskjørt, et sort linskjørt med flere lag (hvor mange A-line skjørt har jeg nå, mon tro?), en hvit blazer, (alt fra Zara) en rosa og en blå topp fra Mango og Diesel jeans. Deilig med litt nytt. Nå leter jeg etter et par flate og et par høyhelte sommersko, og så synes jeg vårgarderoben har kommet langt. Men i og med at Praha-turen har blitt erstattet med en Stockholm-tur, og jeg har hørt at shoppingmulighetene er svært gode der, så ser jeg for meg at det er mere shopping i vente da.

Nå venter jeg på at kjæresten og noen av kammeratene hans skal komme hjem fra trening. Har lovet å lage litt mat til dem, før de skal videre på fest. Jeg skal slappe av hjemme med InStyle og Maid in Manhatten (kjøpte et blad for å få den... ;) ). I går hadde jeg besøk av to venniner, så det blir deilig med litt me-time i aften.'

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en veldig hyggelig dag i dag. Våkent opp til sol, så etter at vi hadde spist frokost dro vi til Zoologisk have. De har nettopp fått en baby elefant, så den så vi på, samt en masse andre fine dyr. Så spiste vi deilig lunch og syklet hjem igjen. Resten av kvelden skal jeg slappe av på sofaen, lese avis og blad og ellers gjør minst mulig. Jo, jeg skal lage svinemørbrad med saus av peanøttsmør, så det blir litt spennende.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dag på jobben. I morgen skal vi ha styregruppemøte (med alle sjefene ;) ) og da skal jeg fremlegge, så jeg har forberedt meg masse og nå føler jeg meg klar. Bonusen med møtet er at det er i København og ikke starter før halv ti, så jeg kan sove lenge... (les - til halv åtte). Og jeg skal sykle! :) Bilen skal nemlig på verksted og fikses for stenslag, men sykling er noe av det jeg savner, så det blir bare deilig.

Ellers så sølte jeg foundation på den nye toppen min i går, og selv om jeg sprayet masse Vanish på med en gang, og så i vaksemaskninen, så er den fortsatt flekkete... :grine: Kanskje jeg kan klore den litt?

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det går bra med sjefen? ;)

Hvordan gikk det med toppen, fikk du flekken vekk? Man blir bare så sur på seg selv når sånt skjer...

Forstår godt du savner å sykle, Piglet. Jeg har vennet meg av med å sykle, jeg... Faktisk må jeg ha den på sykkelværksted før jeg kan bruke den igjen. Men - jeg har lovet at det blir sykkeltur når været blir bedre. Med matkurv ;)

I dag holdt jeg nesten på å ta bilen til butikken, men tok meg sammen. Det er kun 5 min å gå. Da tar man ikke bilen :rodme:

God påske, Piglet!

Klem,

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det går bra på jobben Piglet!

Ellers så sølte jeg foundation på den nye toppen min i går, og selv om jeg sprayet masse Vanish på med en gang, og så i vaksemaskninen, så er den fortsatt flekkete...  :grine: Kanskje jeg kan klore den litt?

Dette en av årsakene til at jeg ALDRI kjøper meg hvite klær. Nå vet jeg ikke om toppen din var hvit da, men jeg garanterer at hvis jeg hadde kjøpt meg en hvit topp, hadde jeg nok ikke kommet meg ut av døra uten å skifte. :roll:

Jeg "går på" påskeferie i dag. Håper du også får tid til å slappe av og kose deg i påsken.

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: Miranda og Malou!

Veldig irriterende med den toppen, ja... Men vil prøve og klore den litt og se om det hjelper... Ellers må den jo bare kastes, og det er jo litt kjiipt.

Her har det ikke blitt påskeferie enda, men har hatt en deilig helg for det. Fredag var vi på fest med noen av kjærestens venner, så lørdag sov vi lenge. Så spiste vi brunch, handlet mat og jeg fikk også med et par ballerinasko på veien... :sjarmor: Om kvelden slappet vi av, spiste smågodt og så The Wedding Crasher - en morsom, lettfordøyelig film. I dag har vi vært mere effektive, vi har både svømt, gjort grundig rent, lest avis og gått en tur. Nå skal vi lage middag og så vil jeg ta en lang dusj med diverese pleieprodukter.

Det blir deilig med en kort uke før vi drar i sommerhus med noen venner. Selv om jeg trives veldig godt med jobben, så blir det deilig med litt ekstra fri, kvalitetstid med venner og kjæresten, frisk luft og masse søvn.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Holly/Popleka! Lenge siden! Jeg har litt for travelt til å følge ordentlig med i dagboken din, men jeg håper du har det bra og at det snart lykkes med spiren...

Det var veldig hyggelig på jobb i dag. Vi hadde det ikke så travelt, så det var tid til å snakke litt, spise godteri og dra tidlig hjem. Det vil si at jeg var hjemme kl. 17, og møttes med kjæresten inne i byen. Ville ha litt frisk luft og skulle også ordne et par småting. Kjøpte bl.a. et påskeegg til en venninde. Hun ble ferdig med å studere samtidig som meg og har "fortsatt" ikke fått en jobb, og siden jeg har travelt med jobb og ikke alltid er så flink til å ta kontakt/følge opp, så er jeg litt redd for at hun føler seg litt forlatt... :tristbla: Så da tenkte jeg at hun trengte et påskeegg.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var søtt av deg Piglet :)

Alltid koselig med en liten oppmuntring. Tenker venninnen din ble glad.

Og takk for trøsten,

:klem: Miranda

Endret av Miranda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Miranda! Hun ble glad for påskeegget, ja...

Jeg er på jobb nå, som den eneste... Altså ikke på hele virksomheten, men i min avdeling. Har ikke så mye og gjøre akkurat, så derfor er det tid til litt KG. Jeg drar direkte herfra til båten til Jylland, så derfor kan jeg ikke gå hjem tidlig, heller. Egentlig litt kjiipt, men på den positive siden får jeg jo lønn for å surfe... :rodme: Har selvfølgelig noen småting og gjøre også, men jeg er her mest fordi sjefen min spurte om jeg ikke kunne komme, siden de gjerne vil at det skal være en i avdelingen. Og så har jeg fått påskeegg og rødvin fra jobben... :sjarmor:

Nå gleder jeg meg til påskeferie og håper på godt vær. De har meldt opp mot 20 grader på lørdag, så det håper jeg på.

God påske til alle som kikker innom her!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra påskeferie, og tenkte at jeg måtte opdatere litt her, før jeg drar til Norge torsdag kveld. Behagelig kort uke med andre ord. Kjæresten skal gå skirenn, og jeg skal bare hjem og besøke venner og familie.

Påsken har vært veldig hyggelig, og stort sett som planlagt. Den har med andre ord fokusert på god mat, godteri, søvn, avslapping, lesing og litt turgåeing. Søndag til mandag var vi hos kjærestens foreldre, og det var litt mere masete, men det skylles nok mest av alt mitt noe annspente forhold til dem.

Og i dag var det tilbake på jobb, hvilket jeg syntes var helt ok, selv om jeg ikke sov så godt i natt. Nå jobber og styrer jeg med mine egne oppgaver og derfor trives jeg også godt.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir visst ikke overanstrengt denne uken, Piglet ;)

jeg synes ikke det er mye jeg får skrevet i andres dagbøker for tiden, og som mitt humør svinger er det kanskje like greit... Men leser, det gjør jeg.

Om jeg ikke får sakt det før du drar, så i alle fall: God tur til Norge! :klem:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*savner innlegg fra Piglet*

Har du kommet hjem igjen?

Kjempe fint at du trives så godt på jobben. Det er fint å kunne jobbe med noe man liker. Tror det er hele essensen, å finne ett arbeid man trives med.

Lurer på om jeg kan finne det :klø:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...