Piglet Skrevet 6. februar 2006 Forfatter #661 Del Skrevet 6. februar 2006 Kom meg trygt frem og tilbake i snøværet, selv om mascaraen rent ganske mye. Har handlet inn middag til to dager. I dag skal vi ha frisk pasta med røkelaks og asparges. Ikke akkurat vintermat, men ble så fristet av aspargesen. I morgen blir det mere tradisjonel hygge-seg-inne-mat, nemlig stroganof kjøttboller med makroni. Nå skal jeg spise lunch sammen med Felicity og så håndvaske litt klær. Egentlig hyggelig og være husmor, når man vet at det er for en begrenset periode. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 6. februar 2006 #662 Del Skrevet 6. februar 2006 Det snør masse her også Piglet. Faktisk har det snødd i hele dag. Det er ikke morsomt med snøvær når man skal kjøre så mange kilometer, men heldigvis er motorveiene det første som blir ryddet. Ser du er ganske så kreativ i matveien, Piglet. Jeg kunne godt bruke litt inspirasjon der, igrunn. Jeg elsker å eksprementere med nye retter, men jeg må innrømme at i jobbe uken blir det så-som-så. (I dag blir det hjemmelaget kylling-suppe, med masse kyllingkjøtt, poteter i terninger og hva jeg kan finne av grønnsaker og annet fyld). Dessuten vil jeg lage Foccacia brød i en langpanne, med grovt salt og tørrede krydderurter på. (Åh - kom plutselig på at jeg ikke har kjøpt hverken timian eller rosmarin ) Er det hyggelig å være husmor? Det er en ledig stilling hos meg Neida, det hender jeg hygger meg med oppgavene jeg også. Men kun når ånden kommer over meg. Hygg deg i snøværet Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #663 Del Skrevet 7. februar 2006 Brokeback Mountain gjorde sterkt inntryk. Syntes så synd på alle de involverte og håpet til det siste på happy ending, selv om jeg viste at det ikke ville skje. Håper at filmen kan lære alle homofobe om at kjærlighet mellom to menn er like "ordentlig" som den mellom en mann og en kvinne, men bare uendelig mye mere komplisert, ofte. Men homofobene ser vel neppe en sånn film, så da er vi vel like langt. På det mere overfladiske nivå så nøt jeg de pene mennene, og ble litt overrasket over hvor eksplisit sexscenene ble beskrevet. Faktisk mere enn i mange sexscener mellom mann og kvinne. Nå er jeg på vei ut av døren for å ordne med kjørekort. Har utsatt det mange ganger pga. vær og andre planer, men nå må det ordnes. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 8. februar 2006 Forfatter #664 Del Skrevet 8. februar 2006 Måtte ut igjen på kjørekort kontoret igjen i dag. Da jeg hadde sittet i kæ i lang tid i går, sa de at de ikke kunne gjøre noe uten passet mitt, så det måtte jeg ut med i dag. Og selvfølgelig mitt i regnet... Men nå er det ihvertfall ordnet. Når kjæresten kommer hjem, skal vi på Ikea. I helgen skal kjærestens foreldre og mine foreldre møtes. Hvilket er på tide, siden vi veldig snart har vært sammen i fem år. Og i den forbindelse trenger i to nye spisebordstoler og litt bestik. Er litt bekymret for hele møtet, men regner med at det går ok, siden alle er interesert i at det skal gå så gnidningsløst som mulig. Synes de er veldig forskjellige, men det sier alle jeg kjenner som har hatt foreldremøter, at de også syntes, så det går nok greit. Og på tide at det blir gjort, ihvertfall... Nå må jeg heller kaste meg over oppvasken. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 8. februar 2006 #665 Del Skrevet 8. februar 2006 Det blir nok en nervepirrende opplevelse, men det blir sikkert koselig Dere er sikkert like nervøse alle sammen. Du som er så politisk engageret Piglet, hvordan opplever du danskenes håndtering av karikaturtegningene? For noen år siden fikk jeg også byttet til dansk kørekort. Men jeg tror jeg bytter til norsk førerkort når jeg blir gammel, for det norske er gyldig til man blir 100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 9. februar 2006 Forfatter #666 Del Skrevet 9. februar 2006 Tror vi er ganske enig når det kommer til Muhammed-tegningen, Miranda (har lest i dagboken din). Det jeg tenker omkring DKs håndtering av tegningene, er følgende: Personlig synes jeg det var direkte tåpelig å trykke disse tegningene, uansett hvor mye det rent lovmessig er i orden. Det er sårende for muslimer over hele verden, og ikke minst for danske muslimer som i forveien har det vanskelig i DK. Like tåpelig var forøvrig imamene opplysningstur til Mellom-østen. Det jeg mener burde vært gjort, stort sett umidelbart etter at tegningene var trykte, var at Anders Fogh gikk ut og beklaget at bildene hadde såret muslimene, men samtidig forklare at vi har en fri presse og hva det innebærer. Dette har han jo gjort, men etter min mening tre måneder for sent. Derutover burde han mottat de muslimske abasadørene, hørt på deres innvendinger, beklaget hvis DK hadde såret noen, men også lagt vekt på yttringsfrihetens prinsipper. Dermed ville man, vil jeg forestille meg, tatt det meste av konflikten før den gikk for langt. I tillegg synes jeg at denne konflikten burde få oss alle til å sette oss ned og tenke over hvordan vi behandler våre medmennesker, og om ikke respekt bør være et nøkkelord fremover. Synes det er ganske ironisk å høre Anders Fogh si at vi i DK har den aller største respekt for islam, når man dag etter dag leser og hører de mest hatske utsagn i media. Jeg har et forsiktig, men sikkert naivt håp, om at denne konfikten, kan forbedre forholdet mellom dansker og muslimer, men jeg har dog min tvil... Vi hadde en veldig hyggelig tur på Ikea, fikk de tingene vi skulle ha, og planla alt det vi skulle kjøpe når vi får penger. I dag skal jeg handle litt mat, samt blomster til helgen, på postkontoret og besøke en venninde. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 9. februar 2006 #667 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei Piglet, Jeg har flere ganger prøvd å formulere mine tanker om konflikten rundt Mohammedtegningene, men det ender alltid med at jeg sletter det igjen for det er så komplekst. Sett i bakspeilet er det jo tydelig for de fleste at det var dumt av JP og trykke tegningene, men i utgangspunktet må vel innrømme at det vel var få som hadde regnet med at de ville få de konsekvensene de har fått. Dessuten så har de jo sin fulle rett til å trykke dem, om enn de kanskje burde ha latt være. Det hadde jo heller neppe fått en lignende konsekvens hvis det ikke hadde vært for den etterhvert så berømte "turneen" danske imamer dro på i mellomøsten. Dette igjen skyldes nok den manglende samarbeidsviljen fra den danske regjering, men hvem vet hva som hadde skjedd hvis Anders Fogh hadde sagt ja til et møte. I det hele tatt, en veldig kompleks sak, og jeg er ikke helt sikker på hva jeg egentlig synes og mener alltid. På den ene side føler jeg at (noen av) de danske imamer ønsket en konflikt (som de nå kan være med å rydde opp i), men på den annen side så kan jeg godt forstå at de ble såret, selv om jeg ikke helt kan forstå reaksjonen allikevel. Men jeg er enig med deg i at man jo kunne håpe på at dette i siste ende øker forståelsen mellom dansker og muslimer, men det kan også fort ende med det motsatte... Vel, nok om det. Det blir spennende når dine og kjærestens foreldre skal møtes i helgen. Det er jo litt spesielt når de ikke treffes "naturlig" fordi de bor så langt vekk fra hverandre. Pappa har ikke møtt min samboers foreldre, mens mamma har møtt de en gang. Nå ser det heldigvis ut som om det har sluttet å snø (igjen). Jeg synes det er deilig at det grønne har begynt å dukke opp igjen. Fortsatt god torsdag! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 9. februar 2006 Forfatter #668 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei Malou! Tror egentlig at vi er ganske enige om de tegningen. Sånn som det er nå, er det jo ikke rart at JP angrer på at de har trykket bildene, men som du sier var det vel ingen som trodde at det skulle gå så langt. Og så må det jo ses i forhold til både det anspente forholdet mellom dansker og muslimer i DK, samt i forhold til konflikten mellom Mellom-østen og Vesten i verden. Det som skjer der nede nå, har jo mere med frusterasjoner over hvordan verden er, enn med tegningene som sådan. Får bare håpe at det snart roer seg, uten at jeg egentlig vet hvordan det skal skje. Håper foreldre-treffet blir vellykket, og uansett så er det jo greit å få det overstått. Piglet PS Desuten har vi kjøpt bil - en Toyota Yaris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 10. februar 2006 Forfatter #669 Del Skrevet 10. februar 2006 Ettermiddag og kvelden i går brukte vi til å gjøre rent, vaske tøy og ellers gjøre klart til besøk i helgen. Mamma og pappa kommer i ettermiddag, og i kveld skal vi ut og spise for å feire at både kjæresten og jeg er ferdig med å studere OG har fått oss jobb. Kjærestens foreldre kommer i morgen til lunch, så da er det bare å krysse fingrene. Ellers er jeg igang med en spennende bok, Kongemord av Hanne Vibeke Holst. Det er en oppfølger til Kronprinsessen, og handler om politik, men også om hvordan de personene som driver med politikken er. Kjæresten er i retten for første gang i dag. Ikke med en egen sak da, han skal bare høre på, men spennende for det. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 10. februar 2006 #670 Del Skrevet 10. februar 2006 Hei Piglet, innom for aa oenske deg en riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 13. februar 2006 Forfatter #671 Del Skrevet 13. februar 2006 Takk for det, Popelka! Har hatt en veldig hyggelig helg med besøk av familien. Fredag kom de i løpet av ettermiddagen, og etter og ha snakket litt og slappet av, dro vi ut for å spiste. Deilig mat! Lørdag var mamma og jeg en liten tur nede i byen, mens pappa forberedte lunch (pinnekjøtt) til det store familetreffet. Så forberedte vi de siste tingene til det, og kl. 13 kom kjærestens foreldre. Det var ganske vellykket, synes jeg, og alle kommenterte senere at de hadde hygget seg. Maten slo også ann, og jeg tror kjærestens foreldre syntes det var hyggelig å prøve noe nytt. Etter at de hadde dratt, bestemte vi oss for å dra på kino for å se Pingvinenes marsj. Den var veldig søt. Etter det spiste vi litt thai-take away, spilte kort og gikk tidlig i seng. I går gikk vi en lang tur og spiste litt lunch, før mamma og pappa dro hjemover. Resten av kvelden gikk med til rekrasjon, tv-seeing og litt stryking... Nå nyter jeg mine siste to dager med fri, før jeg starter og jobbe. Sover masse, leser i boken min og skal ta en liten tur ut i byen. Håper også jeg kan få lokket en venninde med på cafe. Det er jo ikke sikkert det blir så mye tid til sånt fremover. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #672 Del Skrevet 14. februar 2006 Siste fridag! Har tenkt meg en liten tur rundt i noen butikker for å se om jeg kan finne et par jobbetopper til. Ellers skulle jeg møtes og drikke kaffe med en venninde i ettermiddag, men hun var syk, så nå har vi avtalt å møtes i helgen, i stedet. I anledning Valentines Day tenkte jeg at jeg ville lage litt god middag og kanskje noe desert. Har også sent et e-kort til kjæresten. Vi har fem års dag på torsdag, men synes det er hyggelig og markere Valentines litt også. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 16. februar 2006 #673 Del Skrevet 16. februar 2006 Hvordan går det på jobb Piglet! Håper du kommer til å trives. Jeg har nok sviktet dagbøkene litt den siste tiden, men jeg skal skjerpe meg Håper du har det fint Piglet, Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 18. februar 2006 Forfatter #674 Del Skrevet 18. februar 2006 Hei Miranda! Det er greit at du svikter dagbøkene litt, bare du ikke forsvinner helt... Jeg har ikke vært så aktiv i det siste heller, for jeg har hatt det travelt med ny jobb. Startet onsdag kl 10, med to dagers møte, og middag om kvelden. Spesielt den andre dagen var veldig spennede, men foredrag fra et engelsk kommunikasjonsbyrå. Dagen før var litt mere varierende, og desuten veldig lang. Ikke minst siden de bestemte seg for å droppe kaffepausen og holde på en halv time ekstra. Det er vanskelig og holde motivasjonen og konsentrasjonen oppe i time etter time når man bare skal sitte og lytte, og derfor synes jeg det er unødvendig og en smule tankeløst å bare kjøre på uten pauser, eller evt. variasjon i opplegget. Torsdag hadde vi mye mere gruppearbeid, og da er det lettere og følge med og være engasjert. Men, men... Fredag var den første ordentlige jobbedagen, og da begynte vi å jobbe litt med prosjektet, samtidig med at jeg ble vist rundt og fikk en introduksjon til virksomheten. Etter tre dager med jobbing og litt lite søvn (står opp 6.20), var det bra med helg. I går var jeg alene hjemme (etter at kjæresten og jeg hadde spist middag sammen, og gjort litt rent) og da slappet jeg av og så på tv. I dag har vi hatt en hyggelig dag med brunch, shopping og litt OL. Nå skal vi snart spise litt og se to filmer. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #675 Del Skrevet 19. februar 2006 Nok en deilig, avslappende dag. Sov lenge, spiste frokost med litt stafett til, dro i svømmehallen og vasket klær. Deretter var jeg på cafe med en venninde, og nå har vi nettopp spist god mat. Nå skal jeg ta en dusj (dusjer om kvelden, nå som jeg skal så tidlig opp) og se litt OL og nyheter. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 19. februar 2006 #676 Del Skrevet 19. februar 2006 Det er ingen fare for at jeg forsvinner helt Piglet. Jeg er for avhengig til det Spennende med det nye arbeidet ditt. Synes forøvrig det er flott du har fått en så god stilling som nyutdannet! Klem, Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 22. februar 2006 Forfatter #677 Del Skrevet 22. februar 2006 Enda en ny avartar, Miranda? Har jobbet hjemmefra i dag. Eller det vil se, jeg har vært rundt i butikker og sett på produkter. Veldig spennende, fant flere produkter jeg aldri hadde sett før. Og så fikk jeg spist lunch med kjæresten, og masse mosjon, siden jeg har gått og syklet rundt mellom butikkene. Nå skal jeg lage litt middag og vaske opp, og senere i kveld skal vi besøke en kollega av kjæresten som bor rett ved siden av oss. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. februar 2006 #678 Del Skrevet 22. februar 2006 Det høres ut som en spennende jobb du har fått deg Piglet. Dessuten er det jo supert å få gjort unna mosjonen mens man jobber, så får man både god samvittighet og mer fritid. Jeg er enig i at det ikke finnes noe verre enn å bare sitte i timesvis å lytte som du gjorde en av de første dagene. Det er jo nesten umulig å beholde konsentrasjonen og ikke minst holde seg våken. Jeg synes det er deilig at snøen er blitt borte igjen her i DK, ikke minst etter å ha vært hjemme i vinter-Norge i helgen. Nå mangler vi bare litt mer vårlige temperaturer. Fortsatt god uke! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 24. februar 2006 #679 Del Skrevet 24. februar 2006 Når det gjelder avatar, er jeg tilbake til den gamle. For en stund i allefall. Enig med Malou at det høres ut som en spennende jobb du har. Ikke dårlig å få gratis motion mens man er på jobb. Får faktisk litt motion selv også, men det blir mest trappeløping. (Synes denne uken har vært dobbelt så lang som den burde være, og ikke er den over ennå heller!) I aften skal vi spise ute God helg, Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 25. februar 2006 #680 Del Skrevet 25. februar 2006 Håper alt går bra på jobben! Ønsker deg en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå