Gå til innhold

Piglets dagbok

Piglet

Anbefalte innlegg

Er her altså... :sjenert:

Det er bare ikke alltid jeg får gitt lyd fra meg.

Jeg har det også sånn at jeg har lyst til å reise. Ett eller annet sted. Føler jeg trenger å reise bort litt. Vi har mulighet for å dra til Amsterdam, hvor vi til og med kan bo gratis. Ikke er det lengre å kjøre dit, enn det er å dra til Oslo, heller.

Men - likevel ender man med å bruke mange penger. Og selv om vi har råd, føler jeg ikke vi har råd likevel...

Forvørig har vi snakket om å dra til London i Desember. All bombingen, og alle flystyrt, har likevel påvirket meg... Det burde det jo egentlig ikke gjøre. Man kan jo ikke leve i "frykt", heller.

Det skjer alltid mye rundt deg, Piglet.

Håper du får en fin kafe-tur med søsteren din :)

(Vi får besøk neste helg vi. Min svigermor og hennes nye samboer kommer :) )

:kose:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er her!! Og jeg synes dere burde dra til London... Det er så hyggelig der rett rundt jul, og som du sier - man kan jo ikke leve i frykt.

Har hatt besøk av mamma og pappa de siste dagene. De kom torsdag kveld mens jeg var på trening. Da jeg kom hjem hadde kjæresten laget pizza, og så spiste vi den og snakket sammen. I går tok jeg fri, og gikk rundt i byen sammen med dem. Kjæresten måtte til tannlegen for å opperere ut en tann, stakkars, så han var ikke med. Vi kikket litt i butikker, og de kjøpte en fin, sort Benneton kåpe (og masse mat til kjøleskap og fryser) til meg. Og så kjøpte jeg et par fine brune pumps med spids tå og et par vinte støvler. :sjarmor: Og så spiste vi deilig lunch. I går kvled laget kjæresten og jeg mat til oss, og så tok vi en tidlig kveld, siden vi var slitene etter å ha vært ute hele dagen, og kjæresten var litt ør etter tannlegebesøket.

Nå har mamma og pappa dratt på besøk til noen venner, og jeg skal gjøre litt lekser. Vik også gå en tur i det fine været, og kanskje leie en film.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det ekstra hyggelig med foreldre-besøk ;)

Spesielt min mor har det med å kjøpe både det ene og det andre til oss. Det kan gi meg litt dårlig samvittighet, for jeg tjener faktisk mer enn henne...

Heldige deg med ny kåpe. Jeg tenkte jeg ville forbi H&M Rowells en tur etterpå.

God helg, Piglet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: Miranda! Det er deilig med til "forkjælelse", selv om man er voksen, synes jeg...

Nå har mamma og pappa dratt (først til noen venner, og så kjører de hjem) og kjæresten er på skolen og jobber. Jeg skal skrive litt på en del av oppgaven og se om det er noen jobber og søke på. Av mere hyggelige aktiviteter skal jeg gå en tur og lage grønnsakssuppe til middag. Vi hadde egentlig snakket om å se Madagascar på kino i kveld, men den går litt tidlig eller litt sen, så jeg tror vi dropper det i denne omgang.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjenomført en stor bunke med valgtester, og jeg svinger litt mellom Ap og V. Har med andre ord stemt på det "rigtige" og vurdert de rigtige partiene... ;) I morgen skal jeg på valgvåke hos en norsk venninde, så det blir spennende.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir spennende med det norske valget. Koselig å ha valgvåke sammen med ei venninne, da Piglet! Så blir det ekstra spennende :)

Det er merkelig, ellers, hvordan datoen i dag har satt seg fast. 11 september.

Tror alle vet nøyaktig hva de gjorde for 4 år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt valg!!! Dette blir jo en thriller av dimensjoner... Veldig spennede, synes jeg.

Har vært veldig flink til å jobbe i dag og har skrevet to søknader, så nå er det snart til for å ta kvelden.

Det er en cafe her i Købnehavn som har de deiligste brownies med cream cheese, og nå har jeg funnet en oppskrift, så jeg vil bake dem til i kveld. Her er oppskriften:

200 g smør

200 g mørk sjokolade

3 egg

2 dl sukker

1 1/4 dl mel

100 g philadelpia Classic Naturel

2 ts stødt ingefær

Smelt smørret i en gryte. Knekk sjokoladen i mindre biter og smelt den i smørret under omrøring. Ta gryten av varmen. Pisk egg og sukker godt sammen. Vend i mel, og rør i sjokoladen. Hel deigen i en liten form (20x30). Rør ostenmed ingefær, og putt små klumper i deigen. Stek i ca. 30 min. mitt i ovnen ved 200 grader. Avkjøl og oppbevar i kjøleskapet. :sjarmor:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den brownies oppskriften hørtes kjempegod ut! *tenner som løper i vann* Den tror jeg at jeg blir nødt til å prøve en gang. Men det er ikke så ofte jeg baker da, og jeg har allerede planer om å bake speltbrød med soltørrede tomater og rosmarin, så hvem vet når jeg får rotet meg til å bake brownies. Skal i allefall ta vare på oppskriften.

Det blir spennede med valgresultatet i kveld ja. Selv om jeg ikke har stemt så følger jeg jo med allikevel, selv uten tilgang til norske TV-kanaler.

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Malou! Jeg kan bare anbefale browniesene, og de blir ekstra gode når de har stått i kjøleskapet og stivnet litt.

Valget var ganske så spennede. Det vippet jo frem og tilbake mellom rødt og blått lenge, lenge. Da vi syklet hjem var det fortsatt 84-85, men da vi kom hjem var det 88-81, og det har jo holdt seg. Jeg er jo glad for at Ap har gjort et godt valg, og også fordi SV og Sp er forholdsvis små... Stoler mest på Aps evner til å føre en fornuftig politik, ikke minst i forhold til økonomi og utenrikspolitikk. Desverre så har jo FrP også fått mange stemmer, og det er trist synes jeg. Synes virekig 22% av Norges befolkning at lave bensinpriser og billig alkohol er de viktigste sakene i når det kommer til Norges fremtid? Synes dette er veldig bra skrevet i denne sammeheng:

På mange måter har Fremskrittspartiet blitt et minste felles multiplum for de fleste former for folkelig misnøye. Det gir partiet et velgergrunnlag som spenner fra den skattetrette aksjemegleren, via den fryktsomme minstepensjonisten og til Israel-elskerne blant norske kristenfundamentalister. Ved dette valget gav dette full uttelling.

Hele partiet er jo blitt en regnbuekoalisjon av mennesker som ofte ikke har annet til felles enn at mange av dem ville tapt på at Fremskrittspartiets politikk ble satt ut i livet.

Og over og under det hele ligger det som er blitt et underliggende grunntrekk i norsk politikk: Velgernes bevissthet om en oljeformue som mange tror de ikke ser noe til i sin egen hverdag.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1113803.ece

Nå må jeg jobbe litt! Skal jobbe alene i dag, så må skjerpe disiplinen litt. ;)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valget, Piglet :)

Det ble et godt resultat da, og jeg har alltid syntes at Jens er søt ;)

Men han er nok også den av kanditatene som egner seg best som statsminister.

Selv stemte jeg som sakt høyre.

Solidartitet er viktig, men jeg synes man betaler nok i skatter og avgifter. Og frykter at Arbeiderpartiet vil øke disse. Men jeg har alltid vært en sosialdemokrat :roll:

Tror jeg blir nødt til å prøve dine Brownies ;)

Det passer nemlig fint nå som vi får gjester :sjarmor:

Jeg har nettop "kastet meg over" en eske kranekakestenger. Den har ligget i skapet og ventet på uventede gjester men nå blir den altså spist :sikle:

(Jeg må visst kjøpe nye "ikke-burhøns-egg" :sprø-Miranda-smily: ) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Miranda!

Jeg er fornøy med valget (stort sett), men det blir spennende og se hva de gjør med makten... Stoler nå ganske mye på Jens, da.

Browniesene anbefales som sagt! Jeg er litt deprimert over hovedoppgaven, så da er det bra med litt comfort-food... ;)

Her skjer det ikke det store. Jobber og sliter med hovedoppgaven, går litt tur for å få frisk luft og sover masse. Har ikke det store overskuddet med andre ord. På den ene side er det jo positivt at kjæresten er i samme situasjon, så forstår vi hverandre, men på den anden side er begge litt irritable.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en dag med masse jobbing... Er ganske sliten, men gleder meg til å få strukket ut alle musklene på pilates i kveld. Nå skal jeg bare ta meg litt mat og slappe av før jeg drar.

Ellers har jeg ikke de store planene for hverken kvelden eller helgen. Men skal ihvertfall se ER i kveld. Kjæresten skal hjem i helgen, men jeg må prioritere oppgave, så derfor regner jeg med og dra ut på skolen både lørdag og søndag. Og ellers vil jeg bare slappe av, kjøpe et blad og sove masse. :sove: Festlig liv jeg har... :ironi:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Det må være deilig å ha helgen for seg selv, kun tenke oppgaveskrivning og ellers bare slappe av.

Etter oppgaven er ferdig blir tilværelsen helt anderledes :trøste-smily:

Det blir bedre, og den fyller jo mye av dagene nå. Som den jo også både skal og bør.

Du er flink som tar deg tid til å trene mitt i det hele! :)

Om du ikke har prøvet det allerede, så har jeg et lite spill til deg. Sånn i forlengelse av all økologien ;)

Jeg er en gris

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst, Miranda! GLEDER meg til oppgaven er ferdig, men er også litt nervøs for hva jeg da skal gjøre. Håper jeg snart får en jobb... Men ellers har jeg hatt en produktiv dag i dag, og fått gjort masse. Har lagt plan for weekenden, så hvis jeg får gjort alt det, så ser det lovende ut.

Plan for kvelden: Ben & Jerry is og InStyle.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg langt mere oppgående i dag, etter to netter med masse, masse søvn, en ettermidag med egenpleie, en tur i det fine været i går og deilig brunch med kjæresten i formidag. :)

Resten av dagen blir heller ikke alt for anstrengende, håper jeg. Skal skrive litt på oppgaven, men ellers også lese litt avis og i boken min, kasnkje gå en tur selv om været er litt trist og ellers spise sund lakse-middag.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:gape: Kanskje jeg skal slutte med å skrive her inntil jeg har fått et litt mere spennende liv...? Her går det ihvertfall i det samme. Sto tidlig opp, spiste frokost, syklet på skolen, sendte mail til veileder, lånte to bøker, leste i dem og noen artikler, handlet mat, syklet hjem, laget middag, så nyheter... :gape:

Nå bør jeg se om det er noen jobber jeg kan søke på, før jeg skal se Grey's Anatomy. Liker godt sånne legeserier. Og så er det tid for å gå i seng.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke tenkte på å ikke skrive her, Piglet! :fy_fy:

Er det så dårlig da, at det ikke skjer så mye? Det bør jo ikke skje all verden nå som du er i sluttfasen i studiene, ellers ville det være vanskelig å holde fokus, ikke sant?

Om det skulle være til noen trøst skjer det ikke mye i mitt liv for tiden heller. Dagen i dag: opp kl. 07.00 for å gjøre datteren skoleklar, 08.15: kjøre henne til skolen (ekstra service), hjem og dekke frokost bord til gjestene, kl. 11.00: kjøre dem til togstasjonen, 15.30: kjøre datteren til svømmehallen, men vi snudde i garderoben da hun hadde hodepine og ikke ville svømme likevel. Har ikke laget aftensmat, men spist div. rester fra kjøleskapet. ;)

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha vært igjennom det selv er jeg rimelig sikker på at de fleste har det ganske tøft i den perioden du er inne i nå. Dessuten er jeg helt enig med Miranda, du behøver da ikke slutte å skrive her selv om det ikke skjer så mye spennende. Det skjer ikke så mye spennende her heller, selv uten oppgaveskriving..

Tirsdag- :klem:

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...