Gå til innhold

Piglets dagbok

Piglet

Anbefalte innlegg

Hei Malou, Miranda og Maikana!

Deilig med helg! Var ganske så sliten i går og merket at arbeidstempoet ikke var det højeste, så da var det deilig at vi får fri halv fire om fredagen. Jobben er fortsatt spennende, og nå har jeg kommet mere i gang med prosjektet, så jeg vet hva jeg skal hver dag og sånn. Så da er det ikke så mye usikkerhet.

I går kveld hadde jeg besøk av en venninde. Vi så litt Idol og Nytt på Nytt, spiste godteri og chips med guacemole og snakket masse. Veldig hyggelig. I dag har jeg sovet lenge og bare daffet rundt. Nå skal jeg snart gå en tur inn til byen, handle litt mat, levere noen bøker på biblioteket og hente et skjørt som skulle repareres. Tror også jeg vil ta meg en tur på Matas (parfymeri) for å feire at jeg har fått de siste dagpengene mine. Og snart får jeg lønn også... :sjarmor:

Kjæresten er på tur, og kommer hjem sent i kveld, men i morgen skal vi kose oss sammen og se på 5-mila. Tror også jeg vil bake fastelavensboller.

Piglet

PS Det blir ikke så mye tid til KG akkurat nå, men håper jeg kommer sterkere tilbake etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble ikke noen tur i Matas, for det var så mange mennesker i byen. Men til gjengjeld har jeg gjenomført min første bestilling på StrawberryNet. Kjøpte først Clinique Total Turnaround (nattkrem) og Lancome Pure Empreinte (dyptrensende maske), men så så jeg at man fikk rabat hvis man kjøpte tre produkter. Og det kunne jeg ikke gå glipp av... Så da gikk jeg på jakt etter et solpudder. Har lett lenge etter et fra Mac, men har ikke funnet det og fant det heller ikke på SN. Hadde også hørt mye bra om Guerlain sitt, men fant heller ikke det. Så da ente jeg med et fra Clarins. Så nå håper jeg den er bra. Og siden det var mitt første kjøp, fikk jeg også en foundation på kjøpet. Er ganske nøye på foundations (vil ikke at den skal dekke for mye og føles som en maske), men siden den er gratis går det nok.

Og så har jeg sett vårens første blomster. Bittesmå gule anemoner i Botanisk have. Får håpe de klarer seg, selv om det snør litt.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en avslappende søndag. Spiste deilig frokost til fem-mila, satte en bolledeig, vasket klær, gikk en lang tur i det nydlige været og bakte ut bollene. Nå vil jeg lese i avisen og i Elle, og spise deilig biff, kroketter, saus og brocoli til middag, og fastelavensboller i desert. Og så er det på tide å gå i seng, siden det er mandag i morgen.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber hjemmefra i dag. Skulle bl.a. handle inn noen vareprøver til fokusgruppene i neste uke. Hadde en lang handleliste og skulle kjøpe fem stk av hvert produkt, og hadde fått med meg 1900 kr (som vi var enig i at var mere enn nok9. Gikk rundt i butikken og ente med en helt proppet handlekurv, og da alt var slått inn viste det seg at det kostet nesten 4000 kr. :overrasket: Ble ganske stresset da, og retunerte noen produkter, men jeg skulle jo også ha de fleste, så jeg ente med å legge ut 1000 kr. Syntes jo at vi trengte det, men var samtidig litt i tvil om hvor mange penger jeg kunne tillate meg å bruke. Men fikk nå ihvertfall alle produktene, pakket dem i poser og ringt etter en drosje. Hadde fullstendig undervurdert hva det kom til å fylle, og tenkte at jeg nok kunne få det med på sykkelen. Der tok jeg feil, kan man si... Og da jeg kom hjem, og fikk talt igjeom tingene og sortert det, fant jeg ut at det var noen ting jeg hadde for få eksemplarer av, så det må jeg kjøpe samtidig som at jeg kjøper litt middag. Så nå håper jeg de er fornøyd.

Trives fortsatt godt med jobben og oppgavene, og i morgen skal jeg ut og kjøre med en av selgerne. Det blir spennende.

Ellers så snør det her, og det er jeg en smule lei av. Er det ikke på tide med vår?

Piglet

PS Hvorfor er det så treigt her inne noen ganger og helt normalt andre ganger. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på butiksbesøk med en Key Account Manager idag. Veldig spennende og høre hva han tenkte om forskjellige produkter. Og deilig og ikke komme så sent hjem.

Nå vil jeg stryke litt, trene pilates og lage middag til kjæresten.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var på tide med en liten hlisen i dagboen din.

Denne friuken har kun gått med til å rekreere. D.v.s at jeg har brukt timer på hjemmesiden.

Har du vennet deg til å være lønmottager? ;)

Nå er det i alle fall helg! :klem:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:blomst: Miranda

Jeg er veldig glad for å være lønnmotager, både i forhold til det å jobbe og selve det og motta lønn... :sjarmor: Fikk jo min første lønn for ikke så lenge siden, så den har jeg travelt med å få brukt. :sjarmor: Eneste problemet er at jeg nå først og fremst kan shoppe i weekendene, og da er det så immari mange andre folk ute, også. Og det er litt stressende...

Ellers har jeg det fint. I går kveld slappet kjæresten og jeg av hjemme, med Idol og Nytt på Nytt. Vi får ikke så mye tid sammen, og jeg merker at vi begge er litt iritable og stressed, så da er det fint med litt kvalitetstid sammen i helgene. I dag handlet vi matvarer for hele uken og spiste brunch. Så dro han på trening og jeg klippet håret. Så også litt i butikker, men ble som sagt litt stresset av alle menneskene. Men kjøpte en topp og en cardigang på H&M, og en mascara og peeling i Matas. Skal jobbe hjemmefra på mandag, så kanskje jeg kan ta meg en tur i butikker da?

Nå vil jeg trene litt og lese i bladene mine.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg funnet denne listen over bøker man bør lese før man dør, på dagbladet.no:

Bøkene vi bør lese før vi dør

To Kill a Mockingbird, Harper Lee

Bibelen

The Lord of the Rings Trilogy, JRR Tolkien

1984, George Orwell

A Christmas Carol, Charles Dickens

Jane Eyre, Charlotte Bronte

Pride and Prejudice, Jane Austen

All Quite on the Western Front, E M Remarque

His Dark Materials Trilogy, Phillip Pullman

Birdsong, Sebastian Faulks

The Grapes of Wrath, John Steinbeck

The Lord of the Flies, William Golding

The Curious Incident of the Dog in the Night-time, Mark Haddon

Tess of the D'urbevilles, Thomas Hardy

Winnie the Pooh, AA Milne

Wuthering Heights, Emily Bronte

The Wind in the Willows, Kenneth Graham

Gone With the Wind, Margaret Mitchell

Great Expectations, Charles Dickens

The Time Traveller's Wife, Audrey Niffenegger

The Lovely Bones, Alice Sebold

The Prophet, Khalil Gibran

David Copperfield, Charles Dickens

The Alchemist, Paulo Coelho

The Master and Margarita, Mikhail Bulgakov

Life of Pi, Yann Martel

Middlemarch, George Eliot

The Poisonwood Bible, Barbara Kingsolver

A Clockwork Orange, Anthony Burgess

A Day in the Life of Ivan Denisovich, Alexander Solzenhitsyn

Og selv om jeg synes jeg har lest mye, så har jeg bare fått med meg de fire merket med rødt. Så nå har jeg printet ut listen, og når jeg er ferdig med de to bøkene jeg har lånt på biblioteket, så vil jeg prøve og få lest meg gjenom majoriteten av listen. Har hørt mye bra om mange av dem, men det er også noen helt ukjente for meg, så det blir nok spennende. Har prøvd med på Ringenes Herre flere ganger, uten og lykkes, så den tror jeg jeg dropper. Har sett filmen da... ;)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Heisann Piglet!

Nå ble jeg kjempeinspirert til å finne ut hvilke av be bøkene jeg har lest. Er det ok at jeg sakser lista inn i min bok? :) Jeg tenkte også "ånei, Ringenes Herre...? :ler: Har sett filmene og såvidt begynt på den en gang, men jeg måtte gi opp. Så den lar jeg være tror jeg. ;)

Jeg skjønner at det kan være stressende å shoppe med så mye folk. Når jeg er ute i helgene passer jeg på å ha en ca planlagt rute med innlagte kafebesøk for å lese avisene og slappe av litt.

Håper har en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for å se at "Alkymisten" står på den liste, for jeg er selv av den oppfattelse at man ikke kan gå igjennom livet uten å ha lest denne :ler:

At man derimot også bør lese Bibelen... :overrasket:

Og Ringenes Herre... Jeg har også startet flere ganger, men har gitt opp. Og - at man har sett filmen erstatter helt sikkert lesningen Piglet :Hehe:

Ellers, - takk for lese tips. Jeg trenger nettop en god bok her i sen-vinteren :)

Jeg forstår godt at det er stressende å handle når alle har fri. Etter jeg har flyttet på landet blir jeg irritabel av å bli skubbet til av andre folks handleposer, som man ofte blir i overfylte kjøpesentre :ler:

Fri i natt... :):):)

Og god arbeidsuke til deg,

:klem:

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ser forresten at jeg også at jeg også har lest "The Prophet", som er mye i stil med Alkymisten.

*løper inn i bibliotek.dk for å reservere bøker* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Helt enig med Miranda, Alkymisten og Profeten er bøker som må leses. De er helt nydelige.

Håper du får en fin arbeidsuke Piglet, du jobber hjemmefra i dag, ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello ladies!

Da tror jeg kanskje jeg vil starte med Alkymisten og Proftene, siden dere begge anbefaler den. Av de jeg har lest, vil jeg nok anbefale Fluenes Herre og selvfølgelig Ole Brum.

Jeg "jobber" hjemmefra i dag, ja. Jobber i situasjonstegn fordi jeg ikke har det store opplegget. Skal forbi analyseinsituttet vårt med noen plancher vi skal bruke til fokusgruppen i morgen og onsdag, og snakket litt med dem om de mere praktiske tingene (hvilke produkter skal legges frem etc.). Ellers skal jeg kikke litt på det arbeidet jeg har gjort til nå, og så er dagens jobb overstått. Fint nok med en stille og rolig dag, ikke minst siden jeg får lange dager tirsdag og onsdag, med først vanlig jobb og så fokusgrupper fra halv seks til halv ni. Vil også forestille meg at vi får det mere travelt etterhvert, så jeg prøver å ikke ha for dårlig samvitighet over at jeg har det litt stille noen dager.

Ellers har jeg nettopp spist en deilig frokost. To skiver speltbrød fra frokosten i går, samt fruktsalat fra deserten i går. Fint med litt avveksling fra den vanlige havregrøten.

Hadde en bra dag i går. Sov passe lenge, spiste god frokost og samlet inn for Folkekirkens Nødhjælp. Pleier ikke å samle inn for dem, men så hørte jeg på radioen at de hadde problemer med å få innsamlere pga. Muhammed-tegningene, så da syntes jeg at jeg/vi skulle gå. Vi samlet inn i gaten her hvor vi bor, så da fikk vi både trappemosjon, frisk luft og sett inn i en masse leiligheter (mere eller mindre fine). Etter at vi var ferdig med det, hentet vi vasketøy og hengte det opp, og så dro jeg på cafe med en venninde. Da jeg kom hjem, hadde kjæresten henten en kamerat (og vist frem Yarisen ;) ) og så spiste vi pølser og potetmos, og fruktsalat med vaniljesaus til desert. Og snakket masse, da. Og så så vi Kronprinsessen på tv (basert på en roman av Hanne Vibeke Holst, som jeg liker veldig godt).

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg tilbake igjen etter en travel uke. Tirsdag og onsdag var jeg først på jobb og deretter for å høre på fokusgruppene våre, så det var lange (dra 7.10 og var hjemme 21.10), men spennende dager. Idag har vært mere avslappende, og i morgen skal jeg jobbe hjemme igjen. Egentlig er det litt iriterende, for det skyldes mest av alt at de ikke kan finne noen oppgaver til meg. Det prosjektet jeg er ansatt på, har jeg gjort alt jeg skal på (inntil vi får tilbakemelding på fokusgruppene), og fordi de andre har det så travelt, har de ikke tid til å sette meg inn i noe nytt. Litt irriterende, for jeg vil jo gjerne gjøre noe ordentlig.

Men det betyr ihvertfall at jeg for en stille og rolig dag i morgen, og det er deilig siden kjæresten og jeg skal til Nord-Jylland i helgen. Bestemor blir 90 år, så da samles hele familien og det blir veldig hyggelig.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye nytt og skrive her, egentlig, men må jo oppdatgere når jeg endelig har tid. I går kveld ryddet og ordnet vi i leiligheten, pakket og gikk en tur. Nå skal jeg jobbe litt, og ellers rydde og vaske litt på kjøkkenet og pakke de siste tingene. Drar kanskje også en tur inn til byen for å ordne noe for kjæresten, men får se om jeg gidder. Ellers må vi bare gjøre det i morgen... ;)

Fortsatt snø og kaldt her. Er veldig klar for vår!

Ellers så har kjæresten og jeg planlagt en tur til Praha til Kristi Himmelfart. Jeg har vært der før, men ikke kjærsten, så jeg gleder meg til å vise ham den fine byen. I påsken skal vi i sommerhus med noen venner, så da er det opptil flere hyggelige ting og se frem til!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig å ha noe å se frem til. Det blir nok ikke noen vårtur på oss i år, noe jeg hadde håpet på, men vi har nettopp reservert leilighet i Toscana en uke i juli, og det er jo også noe å se frem til selv om det er litt lenge til. Nå skal vi bare finne en campingplass ute ved kysten der vi kan tilbringe 1-1½ uke etterpå.

God helg og god tur til Nord-Jylland!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God tur, Piglet

Det er alltid fint å ha noe koselig å se frem til. Jeg har et postkort fra Praha hengende på oppslagstavlen, men har ikke selv vært der.

Jeg er i reise-modus, og det er slett ikke så dårlig, når det bærer i vei til Frankrike om tre dager :glede-seg-smily:

Og - før du vet ordet av det er du satt inn i tingene, og får det suuper travelt. All opplæring er besværlig, men det falder på plass etter hvert. Tålmodighet kjære :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda og Malou! :kose:

Hyggelig at dere holder litt liv i dagboken min... Det blir ikke så mye tid til og oppdatere her inne når jeg har så lange dager. Men jeg har det bra og trives godt. I dag har jeg også hatt masse og gjøre, så det er bra. Har også vært på cafe med kjæresten, så det er tid til litt andre ting også.

Og nå er jo snart denne uken også gått. I helgen får jeg "besøk" av en venninde og kjæresten hennes. Besøk i anførselstegn fordi hun sendte en sms på fredag og spurte om de kunne bo her, og det kan de godt, men både jeg og kjæresten har en del planer. Fredag skal jeg besøke en venninde og lørdag kveld skal vi til noen venner. Så de må klare seg selv, men det går nok greit. Kanskje vi kan spise lunch/brunch sammen på lørdag?

Piglet

PS Maikana: Ser at du har slettet deg. Hvis du er her fortsatt, så ville det være hyggelig hvis du sendte meg en pm med brukernavn. Hvis du har lyst altså... :klem:

Endret av Piglet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg egentlig spist pizza, men kjæresten glemte proscutionen i butikken, så han måtte dra og hente den. Så da var det tid til en rask oppdatering her.

Har hatt noen veldig bra og effektive dager, og gjort masse spennede. Mandag skal vi på matmesse, og det blir også morsomt og inspirerende tror jeg. Men nå er det deilig med helg. Gleder meg til å se Idol med min venninde og til å sove lenge i morgen...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke så bra med hverken dagbok oppdatering eller lesing på KG i det hele tatt. Hadde tenkt å ta med en ordentlig runde i helgen, men plutselig var den gått og uten at jeg hadde fått vært innom i det hele tatt. :( Sitter på kontor med tre andre, så synes ikke at det er så lett å gå innom på jobb, og om kvelden er det sjeldent tid til KG. Men jeg har ikke gitt opp enda, så jeg håper det blir litt mere tid til internett (og andre hyggelige ting) etterhvert.

Jeg har nettopp kommet hjem fra matmesse i Herning. Det var veldig spennende og jeg fikk smake masse god mat. Nå skal jeg lese igjenom noen slides til en presentation, og så er det i dusjen og så i seng.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...