Piglet Skrevet 6. januar 2006 Forfatter #621 Del Skrevet 6. januar 2006 Miranda * 2 og Malou! Intervjuet gikk veldig bra, synes jeg. Hadde tenkt og forberedt meg en hel del, og fikk mange fagspørsmål som jeg (og de, sa de) syntes jeg svarte på. Veldig gøy! Eneste problemet er at en evt. jobb vil være plasert en time og kjøre fra København, så det er jo litt kjiipt. Men så lenge jobben er spennende, så går det vel, og kanskje det er mulighet for hjemmekontor eller noe sånt. De var i gang med en omorganisering og hadde ikke helt bestemt seg for om de skulle ansette noen, så jeg får vite mere i løpet av 14 dager. Så "fingers crossed"! Og på mandag skal jeg på nok et intervju. I dag har jeg sovet litt lenge (kom sent hjem fra intervjuet og sov dårlig), skrevet en søknad og ellers ryddet og gjort rent i leiligheten. I kveld skal vi spise hos noen venner, så det blir hyggelig. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 6. januar 2006 #622 Del Skrevet 6. januar 2006 Det er jo kjempebra at du får mange intervjuer i allefall, de er jo tross alt et nødvendig onde for å få seg en jobb. Dessuten får du jo god intervjuerfaring etterhvert. Jeg krysser som alltid alle ting som kan krysses for deg Piglet! Jeg prøver å fordrive den siste tiden før jeg skal dra hjem fra jobb. Har vel tatt helg allerede kan man si. God helg! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 7. januar 2006 Forfatter #623 Del Skrevet 7. januar 2006 Ja, det er bra med intervjuer, Malou. Og ikke synes jeg de er så ille, heller. Synes det er mye værre og bare sende ut søknader og så få avslag, og så ikke vite eller forstå noe som helst. Men det beste ville jo være en egentlig jobb, da... Her er det grått og trist vær, men jeg tror jeg må tvinge meg ut en liten tur for det. I går var jeg inne hele dagen, og det resulterte i vondt i hode. Litt luft og mosjon må til. I kveld skal jeg være alene hjemme, lese i boken min og spise non-stop (importert fra Norge). Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 8. januar 2006 Forfatter #624 Del Skrevet 8. januar 2006 Endelig er det litt bedre vær her i København, solen skinner rent faktisk, så i dag vil jeg gå en lang tur med mp3-spilleren. Ellers så skal jeg håndvaske en skjorte til intervjuet i morgen, kanskje sette over en vask med klær, forberede meg til intervjuet og evt. skrive en søknad. Og så lese mere i den spennende boken min. Kjæresten leser til eksamen i dag også, men lovet at han ikke skulle komme for sent hjem, så vi kunne være litt sammen. Vi må vurdere økonomien vår litt, og se om det er plass til en liten tur til London. Er nok ikke det mest fornuftige, men vennene våre som vi kan bo hos der, vet ikke hvor lenge de blir, og kan faktisk reise hjem til Norge allerede 1. mars. Og da kan vi jo ikke bo gratis, og dermed blir en London-tur en langt dyrere afære. Det var da et godt argument for og dra nå, var det ikke...? Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #625 Del Skrevet 9. januar 2006 Da har vi bestilt flybilletter til London. Siste helgen i januar. Gleder meg! Det blir nok ikke råd til masse shopping, men det blir hyggelig og bare tusle rundt og se på byen, gå på cafe og pub, spise masse god mat og være sammen med vennene våre. Ellers så er nok et intervju overstått. Det gikk fint, synes jeg, om enn ikke så bra som det forige intervjuet. Tror dog ikke at jeg får jobben, de søkte etter en med litt erfaring og spesielt innen design av hjemmesider og kataloger, og det vet jeg lite om. Men jeg kan jo håpe at jeg gjorde så godt inntrykk at de gjerne vil lære meg opp... Nå skal jeg lete litt etter noen jobber og søke på, ta oppvasken og lage hamburgere til middag. Det skulle egentlig være søndagsmiddagen vår, men etter en lang gåtur og besøk i tre matbutikker, sto vi fortsatt uten kjøttdeig. Så da måtte vi bestille pizza, og utsette hamburgerne til i dag. Jeg HATER når matbutikkene er utsolgt for selv de mest basice varer. Piglet PS Ellers så leste jeg en veldig interesant artikkel om at kriminaliteten i DK har fallet og hvorfor: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=429132 PPS Jeg er også i gang med og undersøke muligheten for og begynne på et nytt danskurs med spesiale i skriving. Trenger noe og gjøre, nå som jeg bare går hjemme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 9. januar 2006 #626 Del Skrevet 9. januar 2006 Hei Piglet, du er en aktiv jobbsoeker ser jeg! Virker som du gjoer det bra paa intervjuer, det er jo hyggelig. Synes heller ikke intervjuer er saa ille, man psyker seg liksom opp og klarer aa vaere ekstra veltalende og selvsikker under slike situasjoner av en eller annen grunn! Selv om man gjerne er litt nervoes paa forhaand. Lykke til videre i jobbjakten, haaper du snart faar en gladmelding fra et av firmaene du har blitt intervjuet av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 9. januar 2006 #627 Del Skrevet 9. januar 2006 Så ble det London likevel da! Klart man må benytte seg av å ha venner der Det blir helt sikkert en fin tur! Synes forresten det er flott at du kommer til så mange intervjuer. Bare det i seg selv er å komme gjennom nål-øyet. Håper det snart gir utslag i jobb. Om du vil ha skrive-dansk så er jo AMU-kursene aktuelle? Bruker du forresten dansken du har lært, i dagligdagen? Jeg har fortsatt helgefølelse, merkelig for det er jo mandag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #628 Del Skrevet 10. januar 2006 Hei Popelka og Miranda! Jeg håper også snart jeg får en jobb... Og ikke bare intervjuene... Om ikke så lenge skal jeg på dansktest, så de kan vurdere hvilket nivå jeg er på. Før det skal jeg melde meg inn i et par vikarbyråer, skrive en eller to søknader og spise lunch med kjæresten. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 11. januar 2006 Forfatter #629 Del Skrevet 11. januar 2006 Onsdag og midtveis i uken. Synes tiden går fort... I natt drømte jeg at det var desember 2006 og selv om jeg var litt sånn "Det året gikk fort...", så undret det meg ikke. Heldigvis er vi fortsatt i januar, så jeg har ikke vært uten jobb i mere enn knapt to måneder. I dag morges var kjæresten til en kikkertundersøkelse hos legen. Det var vist ganske så ubehaglig, men fordelen var at han kunne komme hjem og spise frokost med meg før han dro på skolen igjen, og lese igjenom søknadene mine. Nå har jeg sendt alle tre, og håper på gode nyheter. Fikk også meldt meg til to vikarbyråer. Dansktesten gikk fint, faktisk så bra at damen spurte om jeg overhode behøvde og lære mere dansk... Hun hadde jo et poeng, for jeg skriver og snakker ganske så bra, men jeg ville gjerne ha den siste finpussen av gramtik, endelser og kommaer. Hun foreslo at jeg skulle starte på dansk for dansker, og et skrivekurs der, så det overveier jeg. Ellers kjenner kjærsten en som jobber i Ungdommens Røde Kors, og de har en frivillig stilling innen marketing, så den vil jeg nok søke på. Greit og ha noe og gjøre, og noe på CVet, og det er jo innenfor mitt felt. Hvis jeg ikke får det, vil jeg melde meg som leksehjelper, så jeg har litt og gjøre. Det er jo ikke SÅ mange jobber og søke på. I dag skal jeg vaske litt klær, se om jeg kan finne noen flere jobber og søke på og handle mat. Må bare finne på hva vi skal ha til middag i dag og i morgen først. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 12. januar 2006 Forfatter #630 Del Skrevet 12. januar 2006 Fikk skrevet to søknader i går, og fant en til jeg ville søke på, så de skal jeg skrive/finpusse på i dag. Ellers skal jeg gå en tur i det fine været (masse sol) sammen med en venninde og lese litt i boken min. Skulle egentlig svømt i kveld, men kjæresten har spørgetime til kl 19, så da blir det litt sent. Får heller trene litt pilates hjemme på gulvet. I morgen reiser jeg til Norge, så det må jo også forberedes litt. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 12. januar 2006 #631 Del Skrevet 12. januar 2006 God tur hjem til Norge, Piglet? Er du forresten saannn som Sissel Kyrkjeboe, som blander dansken og norsken, eller klarer du aa skille de to spraakene? Hvis man snakker to helt forskjellige spraak, som f.eks. norsk og engelsk, synes jeg det er lett, men aa veksle mellom to saa like spraak maa vaere vanskelig tror jeg....hva synes du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 13. januar 2006 Forfatter #632 Del Skrevet 13. januar 2006 Synes egnetlig jeg er ganske flink til å skille dansk og norsk, Popelka. Da jeg var på intervju i forige uke, ble jeg untervjuet av både dansker og nordmenn og det resulterte i at jeg hoppet rundt mellom dansk og norsk, og jeg tror egentlig de var litt imponerte over at jeg klarte det. Men samtidig er det jo ikke til og unngå at det kommer med et dansk ord i ny og ne. Også fordi jeg synes noen danske ord er bedre til å beskrive en eller annen situasjon. Samtidig har jeg jo også bodd i England og har derfor også en tendens til å bruke endel engelsk ord... Nå er det ikke lenge til jeg skal dra til Norge. Skal pakke bagen min, spise litt og så flyr jeg kl. 15.25. Gleder meg til og komme hjem litt. Det blir hyggelig og se alle i barnedåpen og lørdag kveld skal jeg og min søster se Stolthet og Fordom, og det gleder jeg meg masse til. Liker godt Keira Knightly. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 18. januar 2006 #633 Del Skrevet 18. januar 2006 Hei Piglet, har du kommet hjem? Hos meg er det stille og rolig om dagen, og det er så fredfult med ett dryss ny hvit sne utenfor og stearinlys og hyacinter på bordet. Og med en kopp te i hånden og KG på skjærmen kan livet neppe bli bedre Og om et par timer kan jeg sitte stille og rolig og nyte nybakt italiensk brød Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 19. januar 2006 Forfatter #634 Del Skrevet 19. januar 2006 Ja, jeg er tilbake igjen! Kom hjem allerede sent søndag kveld, men har ikke hatt tid til og skrive noe på noen dager. Mandag hadde kjæresten sin siste eksamen, så det feiret vi sammen med foreldrene hans. Og tirsdag og onsdag har vi bare slappet av, ordnet litt i leiligheten og gått en fin tur i Dyrehavsbakken (iskladt!). I morgen skal jeg på to invjuer (2.gangs på det stedet jeg var i begynnelsen av januar og til en virksomhet som arangerer konfereanser innen medisinalbranchen). Spennende! Og er så glad for at jeg har kjøpt drakten min, så jeg slipper og bekymre meg for hva jeg skal ha på meg... I dag skal jeg forberede meg til intervjuene, gå en tur med en venninde og kanskje kommer det en venninde (med en av hennes venner) og skal bo hos oss. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 19. januar 2006 Forfatter #635 Del Skrevet 19. januar 2006 Fikk ikke skrevet at problemet med det andre inetvjuet hos dem som arangerer konferanser, er at jeg ikke helt forstår hva de holder på med... Det må jeg heller forsøke og få oppklart før i morgen kl. 14! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 19. januar 2006 #636 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei Piglet! Så flott at du får så mange intervjuer da! Håper du får tilbud om en jobb snart. Det må være spennende å skulle ut å jobbe med det man har studert i flere år! Hva slags drakt har du kjøpt deg? Jeg gleder meg nemlig veldig til jeg skal ut å handle inn klær til intervju og jobb. Ser for meg at man føler seg veldig fjong og profesjonell i drakt. *streng* (Når jeg vil ha en med et ganske smalt litt-lenger-enn-kneet-skjørt med en innsvinget jakke som rekker omtrent til hoftene...gjerne noe a la Mango/Zara/Malene Birger. Gleder meg ikke til å komme ut i jobb dette i det heeeele tatt nei.... ). Håper du får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 19. januar 2006 #637 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei Piglet og velkommen tilbake. Så deg inne i kulturforskjeller mellom Danmark og Norge-tråden. Lykke til å intervjuene i morgen. Håper du lykkes snart. Vi var foressten i København på lørdag (og så Brokeback Montain på kino) og jeg holdt på å fryse i hjel. Et par minusgrader og isende dansk vind er ikke til å spøke med. God torsdag! Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 19. januar 2006 #638 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei Piglet, Lykke til med intervjuene i morgen! Kommer sterkere tilbake (er nemlig i gang med full downloading fra "Malou´s LimeWire" ) Miranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 21. januar 2006 Forfatter #639 Del Skrevet 21. januar 2006 Hei alle og takk for lykke-til-ønsker!! Malou: Har fortsatt ikke fått sett Brokeback Mountain, men har store planer om og se den på mandag. Ellers så kjenner jeg følelsen av og fryse ihjel her i København. Det er jo SÅ surt og kaldt, og i natt skal det bli helt ned til - 10. Maikana: Drakten min er faktisk ikke så forskjellig fra den du beskriver. Skjørtet er stramt og går til litt under kneet og jakken er innsvinget og kort med to knapper. Den er sort og kjøpt på Inwear, hvor de også har bukser til. Så etter drakt hos Zara og Mango også, men der var det slags-kaos, så jeg fant ikke noe. Men når/hvis jeg får meg en jobb, må jeg skaffe meg en litt større jobb-garderobe, så da planlegger jeg en større shopperunde bl.a. til Zara. Intervjuene gikk bra, tiltross for at det var snøstorm og fremkommeligheten dermed var litt redusert. Det ene intervjuet (og jobben) ligger godt og vel en time fra Købenavn, men vi endte opp med og bruke mere enn det dobbelte. Men jobben virket veldig spennende og relevant, så jeg krysser fingrene, selv om stillingen er tidsbegrenset til 7 måneder. Den andre jobben var også intersant, men det mest positive var at jeg hadde utkonkurert mange med erfaring og at de sa at søknaden min var så bra. Har besøk av to venninder (eller egentlig en venninde og hennes venninde) og de er ute og shopper nå. Jeg sto over siden det er så kaldt, men må snike meg ut en tur og handle litt nå. Og lever og lånen noen bøker. Ellers vil jeg bare hygge meg inne under teppet mitt. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #640 Del Skrevet 23. januar 2006 Da var den helgen over. I går hygget jeg meg bare med kjæresten, spiste god frokost, gikk en lang tur i det nydelige været, drakk kakao på en cafe og hadde besøk av en venn til middag. Laget god middag: Andebryst med stekte epler, poteter og blåbærsaus. Og så drakk vi litt vin, så Krønikken og snakket masse. I dag regner jeg med og gå hvileløst rundt og vente på om telefonen ringer ang. jobb... Ellers skal jeg/vi handle litt mat (spagheti bolognes i dag og fiskekaker i morgen?) og i kveld skal jeg kanskje møtes med en venninde. Egentlig skulle vi se Brokeback Mountain, men hun er litt syk, så jeg drar nok heller bort til henne, hvis hun orker. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå