Gå til innhold

Sparer man egentlig så mye på såkalte billigprodukter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel..noen har ikke økonomi til å kjøpe alt de vil. og må prioritere hva man da burde kjøpe billig produkter av. f.eks såpe, dusjsåpe og shampoo..og mat. men når det kommer til f.eks såpe, hårprodukter og sånne ting, så må man bruke mer enn f.eks av en frisørshampoo. Så da må man jo kjøpe mye oftere! Så, er det ikke flere som mener at billigproduktene "lurer" deg litt?
Og hvorfor er noen produkter billigere? F.eks Hairsystem hårspray fra H&M koster 39, mens en frisørspray ofte koster 300 ish..



Anonymous poster hash: 2c16c...f3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor mener du man må bruke mer av de billige produktene?

Det gjør ikke jeg.



Anonymous poster hash: c85a2...59c
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt an på produktet? Kremer og shampoer kan jo være drøyere i bruk, men det gjelder neppe for pålegg, brød ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke jeg må bruke mer av billigprodukter enn av dyre. Har prøvd begge deler, og merker ærlig talt ikke stor forskjell, utenom på pris. På matvarer er det definitivt en del å spare, ihvertfall om man konsekvent handler de billigste variantene. For meg har det ikke så mye å si om eplene er litt mindre eller størrelsen på gulerøttene i posen er litt mer ujevne, og first price osten smaker (og er?) samme som synnøve finden, bare billigere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg bruker ikke mere av en tikroners First Price flytende håndsåpe til baderommet enn av en "pen" såpe til 100 kr for samme mengde. Jeg bruker heller ikke mer av FP dusjsåpen til 7(?) kr enn av en 100kronerssåpe. Noen kroner her og noen kroner der blir fort penger spart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva menes egentlig med "billigprodukter" i denne tråden? Jeg har aldri prøvd noen 300-kroners frisørshampoer, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Det er jo ganske stor forskjell på billigshampoo som koster 7,- for en halvliter, og disse som selges for rundt 20-30 kroner på tilbud, som feks. Garnier Fructis, "gullshampooen" fra Wella og mange flere. Førstnevnte har jeg dårlig erfaring med (prøvd bare en gang, for noen år siden), mens de sistnevnte fungerer bra for meg.

En shampoo til 30,- er jo definitivt en billigshampoo sammenlignet med en frisørshampoo til 10 ganger høyere pris. Jeg bruker i alle fall ikke 10 ganger mer Garnier fructis enn jeg ville gjort av en frisørshampoo (det er ikke mulig!), så jeg tror nok jeg sparer en del på å velge de rimelige shampooene i dagligvarebutikken :)



Anonymous poster hash: 827d8...3e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...