Gå til innhold

Ventet i 4 uker på sykepenger fra NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nå ventet i fire uker på utbetaling av sykepenger fra NAV.

Jeg har riktignok to sykemeldinger i denne perioden, hver på to uker. Den eldste er da fire uker gammel. Jeg kontaktet NAV denne uken for å sjekke status, men de mente at dette var normalt med tanke på postgangen.

Stemmer det at det skal ta opp i mot en måned? Jeg trodde vanlig behandlingstid var cirka to uker?

Noen med erfaring her, og som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre? En måned uten penger er ganske lenge..



Anonymous poster hash: 6602f...f90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk sykepengene for desember og januar i går, og leverte sykmeldingen for litt over en uke siden. Jeg dro til kontoret deres og fylte den ut med saksbehandler, men jeg vet ikke om det påvirket ventetiden.



Anonymous poster hash: 6caba...f91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sykepengene for desember og januar i går, og leverte sykmeldingen for litt over en uke siden. Jeg dro til kontoret deres og fylte den ut med saksbehandler, men jeg vet ikke om det påvirket ventetiden.

Anonymous poster hash: 6caba...f91

Ok.

Jeg har jo først sendt sykemeldinger til lønningskontoret vårt, som har sendt den til mitt lokale nav kontor, og så har den blitt sendt videre til forvaltning derfra. Synes likevel dette er ekstremt lang ventetid. Merkelig at nav ikke betaler forsinkelsesrenter.

Anonymous poster hash: 6602f...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Har arbeidsgiver sendt inn inntekts- og skatteopplysningsskjema? Og hvorfor har du sendt det til arbeidsgiveren din om de ikke forskutterer? Vet du nøyaktig når de har sendt det videre eller kan de ha sendt det videre i går? :vetikke: Mange blir irriterte på NAV, men så viser det seg at arbeidsgiver er den skyldige somler. Men ja, behandlingstid på fire er ganske vanlig har jeg inntrykk av. Så tja. Det er jo derfor man har bufferkonto. :)

Endret av Phoenix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...