Gå til innhold

Rekommandert sending uten at jeg har bestilt noe...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått melding om en rekommandert sending fra utlandet med en verdi på 86 dollar. Pakken kommer fra Argentina, og jeg har overhodet ikke bestilt noe derfra. Pakken ligger på Oslo brevsenter akkurat nå, regner med det er til fortolling. Lurer veldig på hva dette kan være, og er bekymret for at noen kan ha bestilt noe i mitt navn. Har sjekket ebay, og det er ingenting derfra som har den verdien og som kommer fra Argentina.

Når pakken kommer, har jeg mulighet til å åpne den før jeg signerer den ut?? Redd for at det skal være noe innhold jeg ikke vil ha.

Anonymous poster hash: 186c8...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du får ikke åpnet den før du har betalt og signert.



Anonymous poster hash: c03e2...ee6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hent den.

I utgangspunktet det jeg også tenker, men samtidig blir jeg jo nysgjerrig på hva det kan være.

Men, om det skulle være noe tull, så er det vel merkelig at det er en rek.sending?

Anonymous poster hash: 7dcee...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pointet med å sende noe rekomandert er at det blir kvittert ut, og betalt for, før du får vite hva innholdet er eller får se pakken.

Dette virker så suspekt at jeg ville ha kontaktet politiet og bedt om råd i saken.

Anonymous poster hash: c78a6...9e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått melding om rek.sending fra posten, men den er foreløbig ikle kommet frem, selv om meldingen kom i forrige uke. Det er bilde av pakken på meldingen. Eneste jeg venter på er er par billige hodetelefoner fra ebay, men de skulle sendes fra Kina og ikke fra Argentina. Står at pakken er fra Luciano et eller annet.

Blir jo bekymret for at det skal være narkotika eller noe, men om det hadde vært det, hvordan har de i såfall fått tak i navn og adresse, og hvorfor skrive verdi på pakken slik at den blir tollet? Og skal det ikke stå hva pakken inneholder når den er over tollgrensen?

Kjenner jeg blir litt paranoid...

Anonymous poster hash: 7dcee...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør den du kjøpte av om det er samme pakke. Jeg kjøpte nylig noe som det stod at skulle bli sendt fra Spania, men egentlig ble den sendt fra Israel. Mulig selgerne lyver noen ganger hvis de bor i upopulære land.



Anonymous poster hash: 15856...ad6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør den du kjøpte av om det er samme pakke. Jeg kjøpte nylig noe som det stod at skulle bli sendt fra Spania, men egentlig ble den sendt fra Israel. Mulig selgerne lyver noen ganger hvis de bor i upopulære land.

Anonymous poster hash: 15856...ad6

Har gjort det nå, så får vi se hva de svarer. Den pakken jeg venter på hsr jeg betalt 8,7 doller for, mens denne har verdi 86, så det kan jo hende de har bommet når de skrev på verdien.

Men, kan jo uansett ikke hente ut pakken i og med at jeg kommer til å måtte betale ganske mye i tollgebyr og mva...

Anonymous poster hash: 7dcee...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det nå, så får vi se hva de svarer. Den pakken jeg venter på hsr jeg betalt 8,7 doller for, mens denne har verdi 86, så det kan jo hende de har bommet når de skrev på verdien.

Men, kan jo uansett ikke hente ut pakken i og med at jeg kommer til å måtte betale ganske mye i tollgebyr og mva...

Anonymous poster hash: 7dcee...7f7

Dersom det er samme pakke, og verdien er feilskrevet, kan du (FØR DU HENTER PAKKEN!!) sende mail vedlagt kvittering som tydelig viser hva som er kjøpt til hvilken dato (det bør fremgå at det er samme selger på pakke og kvittering, forhåpentlivis gjør det det) til [email protected]. Dersom du dokumenterer at verdien er feilskrevet kan de slette momskravet før du henter ut pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri noe å betale på en rekomandert sending. Du har vel fått en pakke i postoppkrav...

Anonymous poster hash: 46249...5a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri noe å betale på en rekomandert sending. Du har vel fått en pakke i postoppkrav...

Anonymous poster hash: 46249...5a6

Det kan selvfølgelig være mva på en rekommandert sending. Postoppkrav på en pakke fra utlandet derimot, det er det ikke.

Hvorfor uttaler du deg så bastant om noe du åpenbart ikke vet noenting?

Anonymous poster hash: 0d5c1...b32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri noe å betale på en rekomandert sending. Du har vel fått en pakke i postoppkrav...

Anonymous poster hash: 46249...5a6

Har ikke fått noen pakke i postoppkrav, kun melding om rek.sending med bilde av pakken hvor verdien står tydelig. Den har ligget en uke nå på postens brevsenter, så regner med det er pga fortolling.

Forsøkte å sende mail til selgeren for å få pakkenummer, men ser faktisk ikke ut som at de har sendt ny, og da lurer jeg enda mer på hvs det kan være....

Anonymous poster hash: 7dcee...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...