Gå til innhold

Har hatt mye tull med Telenor, vi skal bytte abonnement, tips til operatør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier har vi hatt mye tull med Telenor. I starten betalte vi rundt 299-399 per telefon for meldinger og ringing og bare litt internett for å sjekke avisen og slikt, men så startet de å ringe i hytt og gevær med tilbud som skulle gjøre det så mye billigere for oss. Vi hadde da frifamilie og ringte og sendte meldinger gratis. Så gikk vi over til Djuice fordi det skulle bli så mye billigere hevdet de og vi kunne visst ringe for velding mange timer i måneden og sende sms og mms i hundretalls, men da kunne vi ikke ha fri familie lenger. Etterhvert som regningene kom var de bare dyrere og dyrere, selv om jeg kan se på fakturaen at vi tydeligvis ikke bruker opp ringeminuttene og sms og mms'ene hver måned, men de fortsetter å ringe og gir oss tilbud og regningene blir dyrere og dyrere og sist faktura var på 2366kr for våre to mobiler, og for bare 3-4 år siden lå det på rundt 300kr per person. Ved to anledninger har vi også opplevd at de har endret abonneringspakke uten at vi har visst om det, jeg hadde komplett M og plutselig etter et år uten at jeg hadde vært i kontakt med dem ringte de meg opp for å gi meg et bedre tilbud enn pakken jeg hadde som han sa var komplett XL, og jeg sa at jeg ikke hadde komplett XL for det hadde jeg slettes ikke bruk for og han informerte om at jeg hadde hatt komplett XL de siste ti månedene, noe som jeg ikke kunne ha visst noe om da jeg ikke hadde snakket med dem på over et år. flere merkelige hendelser...

Noen som kan tipse om noe bedre enn Telenor og deres Djuice?



Anonymous poster hash: e5458...115
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm. Det er da bare å bytte selv på nett, alt dette høres meningsløst ut. Jeg har Telenor og betaler 199 per måned, fri bruk av minutter/sms/mms, 1 GB data inkludert. Aldri vært noe tull. Går aldri over de 199 med mindre jeg har vært i utlandet eller stemt på Idol eller noe...

Jeg ville IKKE byttet til en leverandør med Netcom sitt nett, og uansett hva du gjør, ikke si ja til binding. Så er det bare å prøve seg fram.

Anonymous poster hash: 94cc6...691

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OneCall, aldri hatt så billig og bra abonnement som hos dem :)

Anonymous poster hash: c2ee2...39f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er mer om du har dekning med hvilken som helst operatør der du befinner deg?

Det har ikke vi, etter å ha prøvd mange ulike operatører, og bare med billigeste pakke til kr. 199 er vi nå av dekningsmessige forhold tilbake hos Djuice/Telenor.

Du bør jo gå igjennom fakturaene du får og se at de stemmer, da har du forklaringen på hvorfor regningene blir så store.

Telenor har forøvrig fjernet en del av sine abonnement, det er nok derfor du har fått pakkene endret. Men uten varsel, neppe, pleier stå på fakturaen.

Anonymous poster hash: d2b37...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Talkmore. Har også kun positive erfaringer med kundeservicen deres :)

De benytter telenor sitt nett, så dekningen vil være det samme som du har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Talkmore. Har også kun positive erfaringer med kundeservicen deres :)

De benytter telenor sitt nett, så dekningen vil være det samme som du har i dag.

Talkmore, djuice og Telenor er Telenor, i bunn og grunn (djuice og Telenor har samme kundeservice) og Talkmore er et helheid Telenor-selskap.

Men uansett burde jo dette være enkelt å holde oversikt på nett? Har aldri hatt slike problemer med Telenor/djuice, men så har jeg holdt oversikt på nettet. Synes det både er greit og enkelt. Nå får jeg mobilen dekket av jobben, men min samboer har aldri betalt mer enn 199 kr per måned gjennom djuice.

Var også obs på eventuelle innholdstjenester og lignende, det vil da ikke hjelpe å bytte operatør siden disse ikke følger operatøren. Og kjøper man ny mobil med binding koster dette selvsagt ekstra.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Talkmore, djuice og Telenor er Telenor, i bunn og grunn (djuice og Telenor har samme kundeservice) og Talkmore er et helheid Telenor-selskap.

Men uansett burde jo dette være enkelt å holde oversikt på nett? Har aldri hatt slike problemer med Telenor/djuice, men så har jeg holdt oversikt på nettet. Synes det både er greit og enkelt. Nå får jeg mobilen dekket av jobben, men min samboer har aldri betalt mer enn 199 kr per måned gjennom djuice.

Var også obs på eventuelle innholdstjenester og lignende, det vil da ikke hjelpe å bytte operatør siden disse ikke følger operatøren. Og kjøper man ny mobil med binding koster dette selvsagt ekstra.

Mvh Yvonne :heiajente:

Det vet jeg. Men Talkmore belaster ikke for bankID, slik som Telenor og Djuice - og dette sparer hvertfall jeg mye på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg. Men Talkmore belaster ikke for bankID, slik som Telenor og Djuice - og dette sparer hvertfall jeg mye på. :)

Så mye er ingen av oss på nettbanken at det blir avgjørende. Djuice og Telenor har lengre åpningstider på kundeservice som gjør at jeg heller velger dem over Talkmore. For trenger jeg hjelp er det viktigere å få den fortest mulig framfor å spare noen kroner på bank-id. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, fikk nå plutselig melding fra telenor der det står

"Hei! tjenesten feriesurf EU er nå aktivert og klar for bruk. Hilsen Djuice"

Feriesurf EU? jeg har ikke bestilt noe feriesurf, jeg er ikke på ferie, jeg sitter hjemme med studier....

Ringte dem opp og spurte hvorfor det plutselig bare kom melding om at jeg hadde bestilt tjenesten feriesurf, men det visste hun ikke....



Anonymous poster hash: e5458...115
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, fikk nå plutselig melding fra telenor der det står

"Hei! tjenesten feriesurf EU er nå aktivert og klar for bruk. Hilsen Djuice"

Feriesurf EU? jeg har ikke bestilt noe feriesurf, jeg er ikke på ferie, jeg sitter hjemme med studier....

Ringte dem opp og spurte hvorfor det plutselig bare kom melding om at jeg hadde bestilt tjenesten feriesurf, men det visste hun ikke....

Anonymous poster hash: e5458...115

Dette kan du fint styre selv på mine sider (hvis du ikke ønsker tjenesten er det bare å fjerne denne der). Les mer her.Det gjør det billigere for deg å surfe når du er på ferie i EU.

Det kan jo være det er en gammel melding som har hengt i systemet. Vanskelig å si, men det er ikke noe som får konsekvenser for deg så lenge du er i Norge nå.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OneCall, aldri hatt så billig og bra abonnement som hos dem :)

Anonymous poster hash: c2ee2...39f

Hvordan abonnement er det du har hos dem?

Anonymous poster hash: 4a136...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du velger må du jo selv følge med på fakturaene. Jeg betaler aldri en eneste telefonregning uten å ha sjekket hva den spesifiserer. Kun én gang har jeg kommet over noe jeg har lurt på, og da sendte jeg en mail, og fikk et grundig svar morgenen etterpå. Men så tar jeg aldri telefonen når telefonselgere ringer og skal ha meg til å bytte/endre abonnement heller... Så jeg får ikke masse drit jeg ikke vet hva er. Bytt abonnement, enten det er til et annet telenorabonnement eller noe helt annet, og så følger du med på fakturaene.

OneCall, kanskje?

Anonymous poster hash: 94cc6...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye er ingen av oss på nettbanken at det blir avgjørende. Djuice og Telenor har lengre åpningstider på kundeservice som gjør at jeg heller velger dem over Talkmore. For trenger jeg hjelp er det viktigere å få den fortest mulig framfor å spare noen kroner på bank-id. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Faktisk avgjørende for meg, hehe :) Er helt håpløst mye inne på mobilbanken for å sjekke saldo f.eks. De tar ca 50 øre for hver pålogging, og jeg er kanskje inne på mobilbanken 2-3 ganger daglig. 45 kr pr mnd blir 540 kroner i året - og jeg sparer der jeg kan som student :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, Telenor, ja.

Jeg byttet til Telenor for over ett år siden, siden jeg fikk et tilbud hos en telefonselger som ga meg mer for mindre. Alle regningene oversteg summen jeg skulle betale, uten at jeg hadde ringt for mye eller brukt for mye internett.

Så jeg byttet tilbake til Chess (de har bra nettilgang her jeg bor og er rimelig).

Etter rundt ett år ringte Telenor meg igjen med et tilbud. Jeg syntes ikke det var bra nok, så vi forhandlet og samtalen ble avsluttet med et bra tilbud for meg.

Så min faste månedspris skulle være 299 kr i mnd, hvor jeg hadde ubegrenset bruk på alt (trengte egentlig bare en god internettdeal).

Min forrige regning kom på 900 kr (!!!), og min siste på 500 kr. Ikke akseptabelt! Jeg skal bytte abonnement I KVELD , og går aldri tilbake til Telenor eller Djuice - uansett hvor bra tilbud jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig fornøyd med Onecall. Pga. telefon gjennom jobben måtte jeg bytte abbonement, men fakturaen ser jeg ikke noe av heldigvis.



Anonymous poster hash: 1fb27...a6f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige regning kom på 900 kr (!!!), og min siste på 500 kr..

Men hvordan i all verden får dere til dette? :klo: Det er da bare å lese fakturaen, se hva som er spesifisert, og hvis noe er galt ta kontakt med Telenor og henvise til avtalen du inngikk med dem. Hvis det var Telenor du snakket med tar de opp alle telefonsamtaler, så det burde vært greit å bevise hva dere ble enige om. Jeg har aldri opplevd at det har tatt mer enn et døgn å løse forespørsler jeg har sendt på mail.

Anonymous poster hash: 94cc6...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt netcom bestandig og har INGEN verdens ting å klage på. Her jeg bor er det også veldig mye bedre dekning med netcom enn med andre operatører. Har også mobilt bredbånd fra netcom som funker helt supert. Min samboer har telenor og det er det bare tull med så det ryker så fort bindingstiden er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...