Gå til innhold

Fjerning av føflekk og arr, kelo cote?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fjernet nettopp en føflekk hos legen. Den satt på magen og jeg fikk tre sting. Jeg vil helst ha minst mulig arr, så jeg lurer på om det er noe vits å kjøpe kelo cote-krem? Har aldri skjønt om den kan fungere på alle slags arr eller kun keloide(?). Og jeg har også lest noe om en spesiell type plaster som kan gi mindre arr, noen som vet noe om dette?

Har ikke tatt ut stingene enda, så lurer også på når jeg eventuelt kan begynne med kelo cote krem eller slike plaster. :)



Anonymous poster hash: 7fec1...886
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fjernet nettopp en føflekk hos legen. Den satt på magen og jeg fikk tre sting. Jeg vil helst ha minst mulig arr, så jeg lurer på om det er noe vits å kjøpe kelo cote-krem? Har aldri skjønt om den kan fungere på alle slags arr eller kun keloide(?). Og jeg har også lest noe om en spesiell type plaster som kan gi mindre arr, noen som vet noe om dette?

Har ikke tatt ut stingene enda, så lurer også på når jeg eventuelt kan begynne med kelo cote krem eller slike plaster. :)

Anonymous poster hash: 7fec1...886

Jeg bruker Mepiform plaster på mitt arr, de er ganske dyre men de skal visst fungere fint :)

Anonymous poster hash: 3c668...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.apotek1.no/produkter/kelo-cote-gel-6g-902665p

Den der er for spesielt stygge arr, med forhøyning og rødhet.

Dette spør du legen om når stingene fjernes, før du begynner på egenhånd å smøre.

Når du er så redd for arr, burde du kanskje latt føflekken stå?

Anonymous poster hash: 9d90b...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv fjernet en del føflekker og har brukt kelo cote, men synes ikke det har hjulpet noe særlig. Det mest effektive jeg har brukt på føflekkarr (har masse føflekker) er en sneglekrem fra Mizon, et merke fra Sør-Korea. Ellers skal jeg teste ut nyperoseolje på de arrene jeg har som fortsatt ikke er helt borte. Har hørt det skal virke regenererende.



Anonymous poster hash: aead7...88c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Mepiform plaster på mitt arr, de er ganske dyre men de skal visst fungere fint :)

Anonymous poster hash: 3c668...956

Prøver kanskje de :)

http://www.apotek1.no/produkter/kelo-cote-gel-6g-902665p

Den der er for spesielt stygge arr, med forhøyning og rødhet.

Dette spør du legen om når stingene fjernes, før du begynner på egenhånd å smøre.

Når du er så redd for arr, burde du kanskje latt føflekken stå?

Anonymous poster hash: 9d90b...650

Vet ikke om mitt arr blir slikt, såret har grodd ganske fint. Vil bare arret skal være minst synlig. Det blir ikke legen som fjerner stingene, så jeg får ikke spurt han. Det var legen som ville fjerne føflekken, han synes vel den så mistenkelig ut.

Jeg angrer faktisk på at jeg fjernet den, fordi jeg er ganske sikker på at det ikke var en føflekk, men så kalt seborreisk keratose som ikke er farlig. Fant ut dette litt for sent, og nå får jeg et arr pga det, og jeg vil det skal synes minst mulig.

Anonymous poster hash: 7fec1...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer til å bli et "vanlig" arr mest sannsynlig, så da er det kanskje ikke noe poeng i å kjøpe Kelo Cote? Den er ganske dyr, så jeg tror jeg dropper det, hvis ikke noen her har god erfaring med å bruke den på vanlige arr :)

Har selv fjernet en del føflekker og har brukt kelo cote, men synes ikke det har hjulpet noe særlig. Det mest effektive jeg har brukt på føflekkarr (har masse føflekker) er en sneglekrem fra Mizon, et merke fra Sør-Korea. Ellers skal jeg teste ut nyperoseolje på de arrene jeg har som fortsatt ikke er helt borte. Har hørt det skal virke regenererende.



Anonymous poster hash: aead7...88c

Prøver kanskje det, men venter i så fall til arret har fått grodd ordentlig :)



Anonymous poster hash: 7fec1...886
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...