Gå til innhold

Ønsker du at sønnen din skal greie seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det virker som om det er en selvfølge at alle landets jenter kommer ut i den andre enden som langt mere vellykket. Men slik er det jo ikke. De står da overfor en rekke utfordringer de også.

Det jeg antar har skjedd, er at like mange kvinner som menn tar høyere utdanning, og er bevisst på å ikke nødvendigvis være anhengig av menn for å bli tatt vare på. I motsetning til før.

Selv skal jeg innrømme at jeg valgte å få barn med en mann som hadde et kull fra før. Og årsaken var at jeg var tryggere på at han ikke ville forlate barnet. Slik som altfor mange av venner og kjente hadde opplevd. Og hadde det ikke vært for at sistnevnte er overrepresentert, så hadde nok flere fått vise at de dugde.

Jeg savner virkelig at menn heller retter seg mot menn som har gått forran og skapt disse faktorene som har blitt feil, og retter kritikk der hvor den hører hjemme.

Anonymous poster hash: ef2c4...1f5

Det er jo ikke så mange som stikker fra ungene, det er jo et så lite tall at det ikke er signifikant. Om det så er slik at så mange gjør det, er det virkelig noe galt med opplæringen og med dem generelt. Jeg tror derimot ikke at det er så utbredt som du hevder, hvorfor skulle de gjøre det?

Uansett kan en jo ikke generalisere, og jeg vil virkelig ikke anbefale å få unger med en mann som har fått barn fra før, fordi du er redd for at han skal forlate deg ... Det blir jo som å si at du er redd for å brenne deg, så du velger å sette deg på gløren...

Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Majoriteten av dagens fedre er mer engasjert i sine barn enn sine fedre.

Ja, kanskje i gjennomsnitt, men det er også flere i ytterpunktene som har barn med forskjellige. Da er det jo klart at det ikke blir like god kontakt. Så noen har mer kontakt, men noen har mye mindre.

Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, blant annet gjør det det.

Og jeg sier ikke at jeg ikke både kan og vil gjøre en god jobb, det handler for meg om hvordan man kan slenge ut statistikk, og prate som om man vet alt.

Jeg høres bitter ut nå, men det treffer noe sårt hos meg.

Selvfølgelig burde alle barn bli sett! Gutter, jenter. Bråkete barn og barn som aldri sier fra.

I en optimal verden lever alle lykkelige med mor, far, hund og søster/bror. Ingen krangler, det finnes ikke kjønnsdiskriminering osv. Det jeg sliter med er at det nok en gang blir laget innlegg der man baserer seg på statistikk og glemmer nyansene.

Jeg forstår det, og jeg mener ikke at det er diskriminering, men omsorgssvikt. Både fra foreldre og myndighetenes side.

Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, blant annet gjør det det.

Og jeg sier ikke at jeg ikke både kan og vil gjøre en god jobb, det handler for meg om hvordan man kan slenge ut statistikk, og prate som om man vet alt.

Jeg høres bitter ut nå, men det treffer noe sårt hos meg.

Selvfølgelig burde alle barn bli sett! Gutter, jenter. Bråkete barn og barn som aldri sier fra.

I en optimal verden lever alle lykkelige med mor, far, hund og søster/bror. Ingen krangler, det finnes ikke kjønnsdiskriminering osv. Det jeg sliter med er at det nok en gang blir laget innlegg der man baserer seg på statistikk og glemmer nyansene.

Jeg forstår det, og jeg mener ikke at det er diskriminering, men omsorgssvikt. Både fra foreldre og myndighetenes side.

Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det, og jeg mener ikke at det er diskriminering, men omsorgssvikt. Både fra foreldre og myndighetenes side. Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Kan du fortelle punktvis, hva som skal til for å skape et "produktivt og vellykket menneske, som får seg en partner" ?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle punktvis, hva som skal til for å skape et "produktivt og vellykket menneske, som får seg en partner" ?

Engasjerte foreldre, som gjør alt de kan for at ungen skal få seg en god utdanning og blir en vell disiplinert og ordentlig person. Både gjennom å prøve å få barnet til å forstå viktigheten av det selv, men også ved å gi barnet disiplin. Skolene har også et ansvar å tilrettlegge sine prosedyrer slik at guttene gjør som de skal, blir interesserte og lærer.

Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, blant annet gjør det det.

Og jeg sier ikke at jeg ikke både kan og vil gjøre en god jobb, det handler for meg om hvordan man kan slenge ut statistikk, og prate som om man vet alt.

Jeg høres bitter ut nå, men det treffer noe sårt hos meg.

Selvfølgelig burde alle barn bli sett! Gutter, jenter. Bråkete barn og barn som aldri sier fra.

I en optimal verden lever alle lykkelige med mor, far, hund og søster/bror. Ingen krangler, det finnes ikke kjønnsdiskriminering osv. Det jeg sliter med er at det nok en gang blir laget innlegg der man baserer seg på statistikk og glemmer nyansene.

For øvrig beklager jeg forige svar til deg, du er ei god mor vil jeg tro, det er ikke du som driver med omsorgsvikt fordi du er alenemor, men jeg tenker på foreldre som ikke gjør det nødvendige for at ungene deres greier seg godt. Håper at du ikke tenkte at det var et angrep på deg, fordi at det var ikke det jeg tenkte på.

Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engasjerte foreldre, som gjør alt de kan for at ungen skal få seg en god utdanning og blir en vell disiplinert og ordentlig person. Både gjennom å prøve å få barnet til å forstå viktigheten av det selv, men også ved å gi barnet disiplin. Skolene har også et ansvar å tilrettlegge sine prosedyrer slik at guttene gjør som de skal, blir interesserte og lærer. Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

så du mener at det er det eneste som skal til?

Hvordan gir man et barn disiplin? Er det viktig å være være veldig konsekvent og straffe hardt for forseelser?

Hva er fasiten på å skape glede over å lære, er det virkelig bare skolens oppgave?

...ja jeg bare spør, fordi dette er noe som fagfolk er mye mindre skråsikre på enn deg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener at det er det eneste som skal til?

Hvordan gir man et barn disiplin? Er det viktig å være være veldig konsekvent og straffe hardt for forseelser?

Hva er fasiten på å skape glede over å lære, er det virkelig bare skolens oppgave?

...ja jeg bare spør, fordi dette er noe som fagfolk er mye mindre skråsikre på enn deg..

De er nok ganske skråsikre på at det hjelper å i alle fall skape glede over å lære er positivt, men straff har vel vert diskutert. Derimot tror jeg de har gjort en feil når de undersøkte det, at de kanskje ikke skilte mellom jenter og gutter. For gutter tjener nok enormt på å sitte i skammekroken eller å få ris slik at de oppfører seg og gjør som de skal. Gutter trenger å ha respekt og få en angst for å ikke lykkes. Jenter er oftere født med en frykt for å ikke greie seg og for å ikke være en flink pike (eller rettere sagt få ros og slik av autoriteter).

Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over hvor mange som tolker HI som et angrep mot spesifikt mødre og kvinner. Det finnes alenefedre også, vet dere. Og absolutt alle barn har på et tidspunkt hatt to foreldre, så i de fleste tilfeller har den ene sviktet, kvinne som mann.



Anonymous poster hash: 4de13...996
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok ganske skråsikre på at det hjelper å i alle fall skape glede over å lære er positivt, men straff har vel vert diskutert. Derimot tror jeg de har gjort en feil når de undersøkte det, at de kanskje ikke skilte mellom jenter og gutter. For gutter tjener nok enormt på å sitte i skammekroken eller å få ris slik at de oppfører seg og gjør som de skal. Gutter trenger å ha respekt og få en angst for å ikke lykkes. Jenter er oftere født med en frykt for å ikke greie seg og for å ikke være en flink pike (eller rettere sagt få ros og slik av autoriteter). Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Du tror ikke at du trenger å sette deg litt inn i utviklingspsykologi?

Du vet at det er forskjell på respekt og redsel/ angst?

Man får ikke vellykkede mennesker ved å gi dem angst for ikke å være vellykkede nok, det er det som er problemet til svært mange unge menn som er utenfor arbeidslivet eller som har droppet ut av studiene.

Det er ganske betegnende at det er de mest kunnskapsløse som mener de sitter på fasiten....

Endret av absinthia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke at du trenger å sette deg litt inn i utviklingspsykologi?

Man får ikke vellykkede mennesker ved å gi dem angst for ikke å være vellykkede nok, det er det som er problemet til svært mange unge menn som er utenfor arbeidslivet eller som har droppet ut av studiene.

Det er ganske betegnende at det er de mest kunnskapsløse som mener de sitter på fasiten....

Jeg kalte redsel for angst, klart det ikke skal være noe som er til plage. Men en redsel for å ikke å lykkes, fordi det faktisk er noe de burde være. I dag går unge gutter rundt om på skolegården og tror det ikke betyr noe for deres videre liv at de gjør det bra, men slik er det ikke. Spesielt for de i skolen i dag. Det blir nok lite artig for så mange av dem å sitte alene, uten en partner og familie, til alderdommen.

Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over hvor mange som tolker HI som et angrep mot spesifikt mødre og kvinner. Det finnes alenefedre også, vet dere. Og absolutt alle barn har på et tidspunkt hatt to foreldre, så i de fleste tilfeller har den ene sviktet, kvinne som mann.

Anonymous poster hash: 4de13...996

Hear, hear! ;)

Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kalte redsel for angst, klart det ikke skal være noe som er til plage. Men en redsel for å ikke å lykkes, fordi det faktisk er noe de burde være. I dag går unge gutter rundt om på skolegården og tror det ikke betyr noe for deres videre liv at de gjør det bra, men slik er det ikke. Spesielt for de i skolen i dag. Det blir nok lite artig for så mange av dem å sitte alene, uten en partner og familie, til alderdommen. Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Det er forskjell på å ha et mål om å lykkes og å ha en redsel for å mislykkes.

Dersom det er viktig å gjøre det best mulig...hvorfor har du selv ikke gjort hjemmeleksa, om det som skal til får å få et menneske tilstrekkelig oppdratt, sosialisert og dannet, før du begynner å synse på et forum og ikke lærer deg noe nytt underveis?

Selv om du ikke ville bruke så mye tid, så hadde gjort seg å sette seg inn i noe så velkjent som dette, når du først skal fortelle oss om oppdragelse og utdanning http://en.m.wikipedia.org/wiki/Maslow%27s_hierarchy_of_needs

Endret av absinthia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så mange som stikker fra ungene, det er jo et så lite tall at det ikke er signifikant. Om det så er slik at så mange gjør det, er det virkelig noe galt med opplæringen og med dem generelt. Jeg tror derimot ikke at det er så utbredt som du hevder, hvorfor skulle de gjøre det?

Uansett kan en jo ikke generalisere, og jeg vil virkelig ikke anbefale å få unger med en mann som har fått barn fra før, fordi du er redd for at han skal forlate deg ... Det blir jo som å si at du er redd for å brenne deg, så du velger å sette deg på gløren...

Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Jo, dessverre. Det er altfor mange som glemmer kjerring og unger når de får sjangs på en betydelig yngre dame. Greit nok at de er lei kjerringa, men ungene er da fremdeles hans også.

Og mitt valg falt da på en mann som jeg ved selvsyn så at satte barna først. Jeg er ikke redd for å bli forlatt, som allerede nevnt.

Anonymous poster hash: ef2c4...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, dessverre. Det er altfor mange som glemmer kjerring og unger når de får sjangs på en betydelig yngre dame. Greit nok at de er lei kjerringa, men ungene er da fremdeles hans også.

Og mitt valg falt da på en mann som jeg ved selvsyn så at satte barna først. Jeg er ikke redd for å bli forlatt, som allerede nevnt.

Anonymous poster hash: ef2c4...1f5

:klo:

Hvorfor ikke heller gå etter en mann som ikke virker som en mann som stikker da? I Norge tar menn ut 1/3 eller kanskje mindre, av alle skilsmisser. Enda mindre ved samlivsbrudd. Jeg greier liksom ikke helt å se det at norske menn har sunket så lavt som det du skriver. I alle fall har de som du sier et enormt forbedringspotensiale.

Jeg greier ikke helt å forstå at det skal være så ille på den fronten. Jeg ser derimot at det er mange attraktive som driver på med mange, men det er ikke normen. Om en ønsker å finne en mann som er med en for alltid tror jeg ikke en trenger å lete så lenge, men problemet ligger i at de ikke er gode nok. Ingen kvinne har lyst på en eller annen barnelignende mann som bare driver på med et enkelt arbeid.

Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er forskjell på å ha et mål om å lykkes og å ha en redsel for å mislykkes.

Dersom det er viktig å gjøre det best mulig...hvorfor har du selv ikke gjort hjemmeleksa, om det som skal til får å få et menneske tilstrekkelig oppdratt, sosialisert og dannet, før du begynner å synse på et forum og ikke lærer deg noe nytt underveis?

Selv om du ikke ville bruke så mye tid, så hadde gjort seg å sette seg inn i noe så velkjent som dette, når du først skal fortelle oss om oppdragelse og utdanning http://en.m.wikipedia.org/wiki/Maslow%27s_hierarchy_of_needs

Å være redd for å misslykkes kan ofte være en drivkraft for å lykkes... Et mål om å lykkes er vanskelig for barn å følge strengt når de ikke forstår så mye.

Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være redd for å misslykkes kan ofte være en drivkraft for å lykkes... Et mål om å lykkes er vanskelig for barn å følge strengt når de ikke forstår så mye. Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Barn som er redd for å mislykkes, tør ikke å prøve ting de ikke mestrer.

Voksne som er redd for å mislykkes, tør ofte ikke å satse helt og fullt.

Vil vi virkelig ha folk som bare gjør det de tror de kan?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig beklager jeg forige svar til deg, du er ei god mor vil jeg tro, det er ikke du som driver med omsorgsvikt fordi du er alenemor, men jeg tenker på foreldre som ikke gjør det nødvendige for at ungene deres greier seg godt. Håper at du ikke tenkte at det var et angrep på deg, fordi at det var ikke det jeg tenkte på.

Anonymous poster hash: 9ff7a...edd

Selvfølgelig skal man passe på barna sine uavhengig av om man er gift, samboer, skilt enke osv. Det kan ofte virke som om man mener at barn av alenemødre er dømt til å mislykkes, på lik linje med barn av foreldre med lav utdannelse. Jeg beklager at jeg ble så sint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Overrasket over hvor mange som tolker HI som et angrep mot spesifikt mødre og kvinner. Det finnes alenefedre også, vet dere. Og absolutt alle barn har på et tidspunkt hatt to foreldre, så i de fleste tilfeller har den ene sviktet, kvinne som mann.

Anonymous poster hash: 4de13...996

Det er da vel akkurat det det er! Vil du si at en partner som dør plutselig og uventet, svikter?

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...