AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Del Skrevet 3. februar 2015 Jeg vet at dekk skal ligge på mellom 2,5 og 3 bar. Jeg har ikke egen kompressor, og får derfor ikke pumpet luft her hjemme eller sjekket bar-mål. Derfor må jeg kjøre til bensinstasjon 2 mil vekk for å få pumpa (bor i hutaheiti). Et par av dekkene er slik at det buler litt nede mot marka. Ikke veldig, men slik at man ser det tydelig. Trygt å kjøre? Sjansen er vel større for punktering, og desto farligere å kjøre på glatta, med tanke på veigrep? Takker for svar:-) Anonymous poster hash: 0074c...833 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #2 Del Skrevet 3. februar 2015 Lufttrykket i dekkene varierer fra bil/dekk til bil/dekk, sjekk instruksjonsboken og forhør deg med en dekkeforhandler ang. Kjøring. Lufttrykkmåler til bildekk koster ikke mange kronene....Anonymous poster hash: 4e79a...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 3. februar 2015 #3 Del Skrevet 3. februar 2015 Bulker i dekk kan være svært farlige. Hva tror du skjer når et dekk plutselig sprekker? Sjekk hvor gamle de er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #4 Del Skrevet 3. februar 2015 Bulker i dekk kan være svært farlige. Hva tror du skjer når et dekk plutselig sprekker? Sjekk hvor gamle de er! Bare så du ikke misforstår; det BULER fra dekkene pga lite luft. Det er ned mot marka pga trykk fra underlaget.. Og da ser det liksom litt halv-pløsete ut. Anonymous poster hash: 0074c...833 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 4. februar 2015 #5 Del Skrevet 4. februar 2015 Aaah...nødvendig dekktrykk står som regel på et klistremerke i dørkarmen til førerdøren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 5. februar 2015 #6 Del Skrevet 5. februar 2015 Bare så du ikke misforstår; det BULER fra dekkene pga lite luft. Det er ned mot marka pga trykk fra underlaget.. Og da ser det liksom litt halv-pløsete ut. Anonymous poster hash: 0074c...833 Jeg har hørt at man kan veldig fort ødelegge dekket ved å kjøre med for lite trykk. Man ødelegger rett og slett veggen på dekket på dekk som ikke er runflat. http://www.tv2.no/a/4113002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå