Gå til innhold

Har du en psykisk lidelse? Hvis ja, hvilken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når en har en diagnose,så kan det være behandling og medisiner som kan hjelpe.Det kan være ting en har lovfestet krav på å få hjelp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sosial angst, depresjoner og borderline personlighetsforstyrrelse. Er på bedringenes vei og har halvveis et A4 liv.



Anonymous poster hash: 2362c...e4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panikkangst. Har ukentlige anfall. Jeg har veldig god forståelse for hva som skjer så jeg føler ingen angst eller panikk o.l.

Jeg reagerer "kun" fysisk.

Det er slitsomt men føler jeg klarer og leve godt likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting på papiret, men det er ingen tvil om at jeg lider av angst, i sær sosial angst. Sliter også en del med paranoia og hypokondri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbakevendende depresjon, uspesifisert spiseforstyrrelse.



Anonymous poster hash: e1b8f...8c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en middels alvorlig depresjon, og er heldigvis ferdig med den. Har angst som jeg har kontroll på med medisinering. Legen min mener visst at det er en depresjon (??), men det er vel fordi han aldri gidder å la meg snakke ferdig før han avbryter meg og forteller meg hva som "feiler" meg. Jeg har stor respekt for leger og deres kunnskap, men det er irriterende at han skal påstå at jeg lider av depresjon (når jeg ikke føler meg trist og deppa) når jeg viser tydelige tegn på angst. Heldigvis trenger jeg ikke gå til ham får å få resepten min (jeg sender bare melding), og det virker han fornøyd med...



Anonymous poster hash: e4a8d...462
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PTSD, angst, sosial angst, depresjon, unnvikende personlighetsforstyrrelse, kronisk insomnia og OCD.

Det verste er at jeg alltid er utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har selektiv mutisme, og er deprimert.



Anonymous poster hash: 48ad9...cfc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tidlig tenår ble jeg kategorisert som en med selektiv mutisme og moderat depresjon. Tendenser til depresjon har vel kommet og gått, selektiv mutisme er jeg kvitt.

I dag må jeg nok gjennom ny utredning, men det ser ut til at jeg har utviklingstraumer/kompleks PTSD. Jeg har også en "mild" spiseforstyrrelse, og legen min mener jeg er deprimert, men det siste er jeg selv uenig i.

Jeg vil påpeke at jeg ser på meg selv som kompetent og ressurssterk, ikke på tross, men delvis på grunn av alt dette, men akkurat nå er livssituasjonen min slik at jeg ikke har tilgang på de ressursene før jeg får behandling. Jeg synes ikke man skal skamme seg over diagnoser, og jeg må innrømme jeg blir sjokkert når jeg støter på mennesker som ikke forstår at det bare er en del av bildet, man kan faktisk være veldig oppegående og veldig syk på en gang. (Ok, klar over at den siste setningen var et paradoks og kanskje ikke helt ga mening, men jeg håper dere forstår hvor jeg vil hen likevel).

Kan jeg spørre hvordan du ble kvitt selektiv mutisme? Jeg har det selv...

Anonymous poster hash: 48ad9...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caress

Har vel egentlig så godt som alt, men det meste kan spores til rus(mis)bruk. Paranoia, vrangforestillinger, søvnmangel, spisevegring, depresjon, humørsvingninger, sinneproblemer, og så videre. Sjarmerende faen, jeg. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompleks PTSD, og det ser det ut til at jeg bare må leve med ettersom det er uunngåelig å bli retraumatisert med tanke på hva jeg har opplevd. Jeg var tidligere diagnostisert med depresjon og personlighetsforstyrrelse, men det var før noen skjønte at det var PTSD jeg hadde og at jeg var deprimert og unnvikende på enkelte fronter med bakgrunn i traumatiske hendelser.



Anonymous poster hash: b2a63...131
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en akutt psykose for 20 år siden. Var innlagt i nesten 2 mnd, 2 av ukene på skjermet, 3 av ukene på tvang. Er over 20 år siden nå og har aldri vært psykisk syk siden.



Anonymous poster hash: d3738...d31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PTSD og Dissosiativ Identitetsforstyrrelse (DID).



Anonymous poster hash: 728d1...2ab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg...hmh..
Jeg var i utredning for add/adhd, men etter mye om og men og psykolog timer endte jeg opp med diagnosen aspergers...Jeg fungerer bra, så er ikke ille, det er bare noe som er skrevet på papir, en diagnose..Og er ganske sikker på at alle har en eller annen type "diagnose", enten det er mild eller sterk, altså ingen er normal :fnise: (Og de som sier de er 100% normal, er mye mulig unormal de også.... ;))
Spøk til side..

Jeg har vært preget av mye angst og depresjoner i min ungdom, grunnet oppvekst... Jeg har gode perioder og dårlige perioder, men kan liksom ikke slutte å leve av den grunn, livet går videre, tro det eller ei.

Og...oh...min irriterende OCD lidelse..

Trodde dere jeg var normal?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er epilepsi en psykisk lidelse?



Anonymous poster hash: 2c171...821
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en uspesifisert personlighetsforstyrrelse som gjør til at jeg har problemer med å få eller beholde jobb blandt annet. Vanskelig å forklare sykdommen ovenfor andre da jeg ikke skjønner min egen væremåte eller reaksjoner til tider. Derfor er jeg nå på aap og under utredning. I tillegg til dette delvis depresjon og angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PTSD og Dissosiativ Identitetsforstyrrelse (DID).

Anonymous poster hash: 728d1...2ab

Jeg har bipolar lidelse og PTSD etter voldtekt. Men har gått i terapi og bruker medisiner for bipolar. Har vært symptomfri lenge, og fungerer fint i 80% stilling 😊

Anonymous poster hash: 60248...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...