Gå til innhold

prøve hasj fordi jeg er imot det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mens antall dødsfall i trafikken hvor det er påvist cannabis hos føreren er gått OPP siden man begynte med medisinsk marijuana i 2007:

"• Overall, traffic fatalities in Colorado decreased 14.8 percent, from 2007 to 2012. During the same five years in Colorado, traffic fatalities involving operators testing positive for marijuana increased 100 percent.1

• In 2007, Colorado traffic fatalities involving operators testing positive for marijuana represented 7.04 percent of the total traffic fatalities. By 2012, that number more than doubled to 16.53 percent.

Larimer County Sheriff’s Department Driving Under the Influence of Drugs (DUID) reports show that in 2013, of the 131 DUID arrests, 124 (94.6 percent) tested positive for marijuana.

o The first three months of 2014 show that DUIDs testing positive for marijuana are on pace to exceed the number in 2013.

• The Colorado State Patrol DUID program, initiated in 2014, show that in the first six months of 2014:

o 77 percent (349) of the 454 DUIDs involved marijuana.

o 42 percent (191) of the 454 DUIDs involved marijuana only.

• According to Colorado Department of Transportation Drug Recognition Experts (DRE) Coordinator Robin Rocke, in 2013, 192 DREs completed 531 impaired driving evaluations of which 330 (62.15 percent) were for marijuana as confirmed by toxicology results."

http://www.rmhidta.org/html/2014%20Legalization%20of%20Marijuana.pdf s. 7-8.

Det kan være andre årsaker til at antall trafikkulykker er gått ned. At antallet døde bilførere som tester positivt for THC er gått opp tyder på det.

Anonymous poster hash: fd0ba...16d

Nå sitter jo THC lenge i kroppen, så det er ikke nødvendigvis sånn at alle var rusa mens de kjørte.

Til spørsmålet: Nei, du trenger ikke prøve hasj for å være mot det. Selv om det frister litt å si ja når man ser noen av svarene her, som sammenligner det med alt fra heroin til fyllekjøring.

Endret av sukkerspinnn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Tråden er ryddet for oppfordring til lovbrudd, avsporinger og persondebatt. Spørsmål til moderering tas på pm til moderator eller ris&ros.

Daenerys, mod.

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jo THC lenge i kroppen, så det er ikke nødvendigvis sånn at alle var rusa mens de kjørte.

Til spørsmålet: Nei, du trenger ikke prøve hasj for å være mot det. Selv om det frister litt å si ja når man ser noen av svarene her, som sammenligner det med alt fra heroin til fyllekjøring.

Terminal halveringstid for THC er 4.1 døgn. Testing foregår normalt i urin, og påviser metabolitter, ikke primært THC. Ved å korrelere til kreatininnivået i urin kan man se om det er nylig inntak eller om prøven er positiv på grunn av frisetting fra fettvev.

Når pasienten er død, og det er snakk om rettstoksikologisk undersøkelse undersøker man også THC og aktive metabolitter i blod og fettvev, og eventuelle supplerende undersøkelser om det er behov for det.

En del stater i USA har utarbeidet grenseverdier for THC og bilkjøring. Jeg vet ikke om de er implementert i colorado enda.

Anonymous poster hash: fd0ba...16d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Du trenger ikke prøve det for å gjøre argumentene dine imot planten mer troverdige. Bare hold deg til å si nei, folk som ikke godtar det svaret er såpass tråkket nedi cannabiståka at de ikke er verdt bryet uansett.

Cannabis er i en stor gråsone nå verden over, men uavhengig av det skal man få lov til å si NEI, og ferdig med den saken. Jeg har ikke mye respekt for folk som driver med gruppepress eller blir i overkant negativt engasjert ovenfor folk som er imot cannabis, på samme måte som jeg blir irritert på folk som automatisk tror man driver dank og er det laveste av det lave kun fordi man slapper av med en joint en gang i blant.

Men siden du aldri har prøvd det og er imot det... er det noe vits? Selvfølgelig ikke. Jeg stemmer for at du ikke prøver i det hele tatt. For igjen: Hva er vitsen...? Hva skal du bevise ovenfor deg selv og andre egentlig? Om du prøver det og ikke liker det fører det bare til at hardcore stonere sutrer og sier at det var "dårlig shit", eller "at du ikke var åpen nok for opplevelsen." Og bla, bla, bla, bla. Og om du liker det får du et snerpete "hah, told you so." ;) som respons. Det fører ingenting med seg. Bare slå deg til ro med at du er imot det, mer avansert er det ikke.

Jeg har selv kuttet ut mennesker fra livet mitt fordi de overdriver bruken av enten alkohol eller andre rusmidler, det er et forbanna styr og ikke noe jeg vil være en del av. Om du omgir deg med hasjhuer med en motbydelig holdning og et storforbruk er det jo en stor kontrast til deg og dine verdier, med mindre dette er mennesker som betyr mye for deg kan du like godt bare kutte de ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale alle som er imot cannabis å røyke det, det er opp til hver enkelt. Jeg ville heller satt meg mer inn i det, se på dokumentarer om hva det faktisk gjør og ikke gjør som noen andre har nevnt. Bare vær litt mer åpen, forstå det og så gjør opp en mening.

Jeg røyker selv, ganske ofte egentlig. Men jeg er ikke sløv og lat. Jeg jobber som alle andre, er presis og gjør som alle andre mennesker gjør. Jeg tenker på det på lik linje som alkohol, dermed om jeg skulle røyket meg mornings og hele dagen hver dag ville jeg ha misbrukt det på lik linje som en som drikker alkohol, det er jo ikke normalt. Men innimellom, som med alkohol ser jeg ikke på et som et problem. Er ikke crack eller heroin det er snakk om liksom.



Anonymous poster hash: 6b01a...50f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en annen her var inne på, så trenger du ikke smake på makrell i tomat for å være imot det, hvis begrunnelsen din for eksempel er at folk som spiser det får plagsom ånde. Du trenger heller ikke smake på junk food for å være imot det, hvis begrunnelsen din er at det ikke er sunt. Hvis du derimot er imot disse tingene spesifikt fordi de smaker vondt, så bør du nok også selv ha smakt på dem først. Nå vet jeg jo ikke på hvilket grunnlag du er imot cannabis, men det er vel neppe på grunn av smaken eller effektene ved en gangs bruk?

Dette går jo også andre veien såklart, man trenger ikke å ha prøvd cannabis for å være legaliseringstilhenger. Jeg er for legalisering av alle de vanlige rusmidlene selv om jeg bare har prøvd noen få av dem.

Det finnes en vitenskap som tar for seg slike spørsmål. Denne er for tiden todelt. Den sosiologiske siden har elementer som mener at det vil være noe å tjene på legalisering, mens den medisinske kan dokumentere omfattende skadevirkninger.
Du kan gjette hvilken side legaliseringstilhengerne trykker til sitt bryst......
Den andre siden later de som om ikke eksisterer.

Anonymous poster hash: fd0ba...16d

Vi later ikke som at den ikke eksisterer, vi sier bare at det ikke er gitt at et stoff skal forbys, og konsumet av det kriminaliseres, bare fordi stoffet har skadepotensiale. Enkelte later derimot igjen og igjen til å tro at legaliseringsdebatten kan vinnes ved simpelthen å henvise til at cannabis kan være skadelig, noe som bare er et av mange elementer i diskusjonen, og som i tillegg hviler på forutsetningen om at den skadelige bruken av cannabis kommer til å være vesentlig høyere om cannabis tilbys gjennom et lovlig regulert marked fremfor et uregulert marked styrt av kriminelle.

En legalisering vil kanskje ha en del positive virkninger for de som ikke har problembruk, men for de som sliter, eller kommer til å utvikle problemer vil det ikke bli bedre, sannsynligvis verre.

Anonymous poster hash: fd0ba...16d

Hvorfor det? Man skulle jo tro at kriminalisering representerer en ekstra belastning for personer som sliter eller har utviklet problemer?

Mens antall dødsfall i trafikken hvor det er påvist cannabis hos føreren er gått OPP siden man begynte med medisinsk marijuana i 2007:

• In 2007, Colorado traffic fatalities involving operators testing positive for marijuana represented 7.04 percent of the total traffic fatalities. By 2012, that number more than doubled to 16.53 percent.

Anonymous poster hash: fd0ba...16d

Colorado Department of Transportation opererer med andre tall: I 2007 testet 3,3% av førerne (26 personer) positivt for cannabis, i 2012 var det 5,7% (36 personer) som testet positivt. Det gir en økning på drøye 70%, men samtidig kan man merke seg at forekomsten av cannabis i disse førerne har sunket siden 2011 og er nå på nivå med 2009.



Anonymous poster hash: 9e1e0...7d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...