Gå til innhold

Flere som er/har vært nervevrak på grunn av forkjøpsretten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter hva jeg ser på nettet så leder jeg på, men spent. Jeg har så lyst på den leiligheten...

Noen flere som har vært borti dette? Jeg leder per det jeg kan se på nettet.

Anonymous poster hash: b06b4...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha! Fikk vell fram poenget, jeg leder.

Anonymous poster hash: b06b4...f10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vant!

Vant du på forkjøpsrett eller budrunden?

Anonymous poster hash: b06b4...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har! Pass på å si til megler at du vil ha beskjed om noen tar boligen på forkjøpsrett (jeg har erfart at noen brukte forkjøpsretten noen dager etter budrunden, men vi som derfor "mistet" boligen fikk ikke beskjed om det før to uker senere fordi vi ikke spesifiserte at vi ville ha beskjed)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vant du på forkjøpsrett eller budrunden?

Anonymous poster hash: b06b4...f10

Forkjøpsrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjøpsrett.

Ja, ok. Jeg vant budrunden så nå sitter jeg her litt og tripper!

Anonymous poster hash: b06b4...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har! Pass på å si til megler at du vil ha beskjed om noen tar boligen på forkjøpsrett (jeg har erfart at noen brukte forkjøpsretten noen dager etter budrunden, men vi som derfor "mistet" boligen fikk ikke beskjed om det før to uker senere fordi vi ikke spesifiserte at vi ville ha beskjed)

Takk for tipset. Jeg regner med å ringe fredagen til megleren, uansett for å høre. Var det surt å miste den? Var dere medlem og noen hadde lengre ansiennitet?

Anonymous poster hash: b06b4...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Jeg regner med å ringe fredagen til megleren, uansett for å høre. Var det surt å miste den? Var dere medlem og noen hadde lengre ansiennitet?

Anonymous poster hash: b06b4...f10

Det var ikke så veldig surt å miste (leiligheten var grei den altså, men i ettertid har vi både kjøpt en langt bedre bolig til samme pris, og fått høre av en som bodde i naboleilighetene at det var et vanskelig styre og veldig bråkete beboere).

Jeg hadde veldig kort ansinitet, men han som tok leiligheten på forkjøpsrett var beboer i en av naboblokkene (men samme brl) og hadde derfor fått leiligheten uansett hvor god ansinitet jeg hadde hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så veldig surt å miste (leiligheten var grei den altså, men i ettertid har vi både kjøpt en langt bedre bolig til samme pris, og fått høre av en som bodde i naboleilighetene at det var et vanskelig styre og veldig bråkete beboere).

Jeg hadde veldig kort ansinitet, men han som tok leiligheten på forkjøpsrett var beboer i en av naboblokkene (men samme brl) og hadde derfor fått leiligheten uansett hvor god ansinitet jeg hadde hatt.

Hvorfor hadde han fått leiligheten uansett? Sorry, at jeg spør sånn. :)

TS

Anonymous poster hash: b06b4...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hadde han fått leiligheten uansett? Sorry, at jeg spør sånn. :)

TS

Anonymous poster hash: b06b4...f10

Enkelte borettslag har egne regler ift. forkjøpsrett, f.eks. at forkjøpsretten til beboere i borettslaget trumfer forkjøpsrett til andre, uansett ansiennitetslengde.

Anonymous poster hash: 5df32...c22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har både mistet og tatt. Var en sinnsyk nedtur å miste! Fikk vite det etter to uker. Men endte opp med en bedre og billigere leilighet, med kun et par ukers ansiennitet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bringer minner tilbake, ja. Jeg hadde forkjøpsrett i borettslaget, likevel var jeg supernervøs for at det skulle dukke opp noen med lengre ansiennitet i samme borettslag. Gikk heldigvis bra :)



Anonymous poster hash: b1ddd...c97
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner ja...

Vant budrunde for noen år siden, var sikker på å få leiligheten da jeg hadde 26 års ansiennitet. Men det var noen som hadde enda lenger og tok leiligheten rett foran nesa vår. Endte opp med en dårligere leilighet den gang, men eksen sitter med den i dag og sliter med å selge. Selv likte jeg aldri den leiligheten, men han ville absolutt ha den. Insisterte da på at han kjøpte den selv, noe jeg ikke angret på da forholdet gikk til h... noen måneder senere.

Den leiligheten jeg og mannen bor i er det ikke forkjøpsrett på, verken gjennom boligselskap eller innad i borettslaget. Men nå har jeg 32 år og mannen omtrent det samme i ansiennitet, så om vi ønsker oss noe nytt skal det mye til mye

mye vi taper. Men det kan jo skje når markedet er slik som nå.

Og gratulerer med leilighet!!

Anonymous poster hash: 8e28f...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...