Gå til innhold

Skal jeg bare godta?


Whatnot

Anbefalte innlegg

Breaking news: Livet er ikke svart/hvitt. Heller ikke enkelt. Ang. om det er normalt at gutter skriver slikt? Ja, dessverre. Det er faktisk ikke måte på. Det er jo nesten klin umulig å kommunisere med en fyr uten at han begynner på det viset. Uansett om han er i et forhold eller ei. Gaad, jeg blir så dritt lei, så kudos til deg for at du er MANN. Det er ikke alltid så enkelt å være jente da. Samfunnet seksualiserer og objektifiserer deg, og 90% av mannfolka likeså. Det gjør noe med selvbildet ditt, dessverre. Da jeg var lant nede og hadde null selvbilde var jeg lett å manipulere. Hun vet nok ikke hvordan hun skal takle det. Evt litt som meg - om jeg i da blir sjekka opp på en litt vel objektifiserende måte, eller av en PUA, på byen, så tuller jeg gjerne med han og kaster bort tiden hans, før jeg avviser han, for jeg har jo samboer og kunne aldri gjort noe mot han. Det er kanskje HAN hun latterliggjør, ikke deg. Du sier i tillegg hun har spiseforstyrrelse. Det er en kjent sak at hjernen ikke fungerer da. Og hun hater vel seg selv, og er desperat etter oppmerksomhet. Jeg synes ikke du skal overreagere. Du har gjort det riktige med å prate med henne. Prat med henne igjen, en ordentlig prat, og bli enige, feks. om at hun skal kutte kontakt med, kanskje først skrive en avvisende melding til han der hun ber han ikke ta kontakt, så hun kan bli frisk i fred og ta vare på forholdet sitt. Få han blokkert på alle steder.

Anonymous poster hash: 79e0b...0a3

Hei, takk for et godt svar!

At enkelte gutter skriver sånt er jeg jo forsåvidt klar over, og jeg vet hva slags type han er. Han er helt klart en av de du snakker om, og ikke akkurat noe kupp etter min mening. Det jeg reagerte på var at fruen mente han bare tullet og at det ikke var noe i det, og det syntes jeg virket litt vel naivt. Så jeg spurte henne om at hvis hun hadde gitt han et helt klart ja på at hun ville, om det da ikke hadde gått lenger ganske fort. Og det måtte hun jo selvfølgelig være enig i, og skjønte vel hvordan jeg oppfattet det. Jeg vet ihvertfall at hun har sagt klart ifra til han nå, så jeg håper han bare holder seg vekk, og at hun fortsette å avvise han hvis han begynner på igjen.

Vi har ihvertfall mye å snakke om og jobbe med, enkelt er det definitivt ikke.

Takk for et godt svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Nullfilter,

tusen takk for et langt og fornuftig svar. Du treffer veldig godt med mange av dine poeng i forhold til det jeg tenker...

Jeg hadde jo regnet med at det ville bli en del "dump henne" svar på denne posten, og jeg har selvfølgelig tenkt tanken. Men for min del er det ikke så enkelt. Vi har vært sammen i rundt 15 år nå, og selvfølgelig hatt oppturer og nedturer, men for det meste har det vært veldig bra. Derfor ønsker jeg ikke å bare avslutte alt, uten å prøve å fikse forholdet først.

Vi har snakket mye sammen om dette, og kommer selvfølgelig til å fortsette med det. Hun skjønner at hun har gått over grensen, og at jeg sliter med å stole på henne, og at det vil ta tid å fikse det. Hvordan vi skal fikse det vet vi vel ikke helt ennå, men det sier seg jo selv at jeg forventer 100% ærlighet fra henne, og at hvis hun vil noe annet får hun ihvertfall være tøff nok til å si det som det er. Det er hun enig i...

Har tenkt på det med spenning jeg og, og jeg kan jo forstå at det kan være spennende med smiger og interesse fra andre. Jeg vet jo at hun sliter en del med sykdommen akkurat nå, og at hun nok er mer mottagelig for sånt da. Men det er ikke greit av den grunn, og det har vi snakket en del om. Hun sier selv at hun nok mistet litt kontrollen, og lot det gå for langt, men at hun aldri hadde tanker om at det skulle være noe mer. Er sikkert en del som tenker jeg er både dum og godtroende nå, men det er jo mye rundt vår situasjon og vårt forhold som jeg verken vil eller er mulig å forklare i et innlegg her. Kanskje jeg tar feil, men da tror jeg nok sannheten kommer frem ganske fort....

Vi har mye å prate oss gjennom, og det går litt fremover og litt bakover, enkelt er det ihvertfall ikke...

Tusen takk for et flott, reflektert svar!

Ha en fortsatt fin dag :blomst:

Det er noe med det; "i gode og onde dager".

Ikke gi opp, hvis det viser seg at du tar feil, er det du som i ettertid får god nattesøvn. Det er lettere å gå videre når du vet du har gjort alt som har stått i din makt for å få det til å fungere. Og hvis det ikke går, for guds skyld ring meg, jeg skulle gitt høyrearmen min for å ha en mann som deg :hjerte::icon_lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minste kona til TS kan gjøre er å bryte all kontakt med denne "vennen". Hun vet at vennen hennes ønsker mer enn å kun være venn. Da er det ikke lett å kun fortsette som venner.

Om hun ønsker å fortsette forholdet med TS bør hun ofre kontakten med denne vennen. Om hun har snakket sant at hun ikke ønsker mer enn vennskap burde hun innse at han har gått langt over streken ved å ymte at han ønsker noe mer. Ved å gjøre det har han da ødelagt for muligheten til et vanlig vennskap. Han visste at kona til TS er gift og ga blaffen i det ved å forsøke seg allikevel.

Siden kona til TS tydeligvis er lite lysten på å bryte kontakten helt med vennen kan man mistenke at de kanskje var litt mer enn vanlige venner. Utroskap behøver ikke kun være fysisk. Kanskje hun hadde en "nettkjæreste" for å gi mer spenning i livet. Det er å leke med ilden når man er i et forhold allerede. Blir det oppdaget så ødelegger det tilliten hos den man ønsker å faktisk leve sammen med. Så det beste er å holde seg unna den type spenning.

Endret av Paladin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breaking news: Livet er ikke svart/hvitt. Heller ikke enkelt. Ang. om det er normalt at gutter skriver slikt? Ja, dessverre. Det er faktisk ikke måte på. Det er jo nesten klin umulig å kommunisere med en fyr uten at han begynner på det viset. Uansett om han er i et forhold eller ei. Gaad, jeg blir så dritt lei, så kudos til deg for at du er MANN. Det er ikke alltid så enkelt å være jente da. Samfunnet seksualiserer og objektifiserer deg, og 90% av mannfolka likeså. Det gjør noe med selvbildet ditt, dessverre. Da jeg var lant nede og hadde null selvbilde var jeg lett å manipulere. Hun vet nok ikke hvordan hun skal takle det. Evt litt som meg - om jeg i da blir sjekka opp på en litt vel objektifiserende måte, eller av en PUA, på byen, så tuller jeg gjerne med han og kaster bort tiden hans, før jeg avviser han, for jeg har jo samboer og kunne aldri gjort noe mot han. Det er kanskje HAN hun latterliggjør, ikke deg. Du sier i tillegg hun har spiseforstyrrelse. Det er en kjent sak at hjernen ikke fungerer da. Og hun hater vel seg selv, og er desperat etter oppmerksomhet. Jeg synes ikke du skal overreagere. Du har gjort det riktige med å prate med henne. Prat med henne igjen, en ordentlig prat, og bli enige, feks. om at hun skal kutte kontakt med, kanskje først skrive en avvisende melding til han der hun ber han ikke ta kontakt, så hun kan bli frisk i fred og ta vare på forholdet sitt. Få han blokkert på alle steder. Anonymous poster hash: 79e0b...0a3

Hvis du mener at det er normalt for gutter/menn å skrive slik så bør du bytte omgangskrets.

En fyr som skriver slik til en dame med problemer, og som i forhold med barn er ikke normal.

De aller fleste vil aldri synke så dypt, og holde på slik.

Endret av Tba
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med det; "i gode og onde dager".

Ikke gi opp, hvis det viser seg at du tar feil, er det du som i ettertid får god nattesøvn. Det er lettere å gå videre når du vet du har gjort alt som har stått i din makt for å få det til å fungere. Og hvis det ikke går, for guds skyld ring meg, jeg skulle gitt høyrearmen min for å ha en mann som deg :hjerte::icon_lol:

Takk, det er det jeg tenker og.

Hehe, skal huske på det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, men så flink du er til å skrive om det :*.

Det er alltid flere sider enn å dømme ting nedenom og hjem. Du sier dere er gift og har barn og da går jeg utfra dere har vært sammen lenge og kanskje har en forholdsvis stabil hverdag?

Utroskap kan oppfattes som mangt og er opp til enhver å mene noe om hvor grensen går. Er det å være utro å flørte, eller er det først ved intimitet utroskapet er en realitet?

Etter flere år i forhold er ofte magien borte, tryggheten inntar og med barn kan type begjær bli satt langt nede på prioriteringslisten.

Det KAN være at hun bare har følt seg smigret av hans interesse og i sin egen elendighet (for hun sliter jo psykisk i den tilstanden hun er i), har latt seg rive med i en form for "spenning" og en misforstått måte å motta kompliment på. Vi damer kan ha sort belte i å være "narremuser" og nyte at menn sikler og går av skaftet etter oss, og vi kan finne full nytelse i det uten å ha et snev av intensjon om å dra det lenger. (Dette tror jeg også er årsaken til mange voldtekter. Damene skjønner ikke selv hvor langt på randen de driver menn fulle av potens og overkok av hormoner.)

Det er ikke dermed sagt at det hun gjør ikke er ilojalt, for det er det. Men kanskje hun skjønte selv at hun mistet kontroll på situasjonen ettersom han ble mer og mer nærgående, og at hun derfor hadde slettet alt før du fant ut av det?

Ingen går igjennom et langt ekteskap uten å se på andre, tenke på andre, begjære andre, drømme om andre, på ett eller flere stadiger. Det kan bare være sundt og det kan styrke forholdet, men det må ikke gå så langt at tilitten blir så svekket at den ikke kan repareres.

Utroskap i seg selv har også stort sett to sider. Mye mistanker, mye sjekking av nett og telefoner og alt det der som kontrollerer partneren, er mer skadelig enn noe annet. Går du rundt og mistenker partneren din for å være utro kommer det til slutt til å skje. Det er omtrent som amen i kirka.

Dropp det, snakk med henne, fortell hvor grensene dine går og hvordan du føler deg akkurat nå. Som du så fint forklarer det når du skriver.

Derfra må du velge. Velger du å stole på henne så ligg unna kontrolleringen. Velger hun å være utro får du aldri stoppet det allikevel. Den nærmeste måten du kan stoppe det på er å gi henne det hun trenger hjemme, og sette grenser så hun vet at hun mister deg hvis hun går over disse grensene.

Du aner ikke hvor mange gifte menn som henger seg etter meg. Fine menn, skikkelige menn, med flotte koner og stabile hjem. De bare kjeder ræva av seg og ser på meg som et energisk og spennende innslag de godt kunne tenke seg litt eventyr med. Nå er ikke gifte menn min greie, jeg har heller ingen intensjon om å såre flotte damer, om jeg kjenner de eller ikke. Men tendensene er skremmende, og de kan fort bli "frekke" på meldinger og det hadde ikke vært noe problem for meg å dra de langt for å si det sånn. Men jeg har ikke den interessen og jeg har ikke det behovet for oppmerksomhet, men jeg vet om utrolig mange damer som har det, desverre.

Jeg håper dette gir deg mer å tenke på enn bare "dum dame, gå fra henne" svar. Verden er ikke så sort/hvitt, og jeg er sikker på hun er et godt menneske siden du kjemper for henne og er glad i henne. I alle fall er hun en utrolig heldig dame som har deg til å kjempe for henne, og hvis hun har glemt det og tar deg som en selvfølge med årene, så håper jeg denne episoden er med på å vekke henne opp å minne henne på det.

Lykke til :blomst:

Jeg kunne ikke ha sagt det bedre! Verden er sjelden sort/hvit..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en veninne som driver på sånn.

Jeg sier til henne at hun må slutte, kjæresten hennes fant ut av den en gang og det eksploderte.

Men det fortsetter, hun sier hun elsker tanken på og ha en kjæreste, og en ''elsker'' iogmed at de ikke har ligget sammen enda tviler jeg på at de kommer til å fortsette og ha dette platoniske vennskapsforholdet, hun er fristet. veldig også, og de har kysset..

Forstår ikke hvordan folk kan holde på sånn når de er i forhold..

Selv sliter jeg med å finne meg kjæreste, og mener de som holder på sånn aldeles ikke fortjener og være i et forhold..

konfronter henne, og be henne slutte. eller forlat henne, du fortjener mye bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Hun må avvise vedkommende, og du må stille krav til at all kontakt kuttes nå. Dette må du ikke fire på.

Hvis hun nekter viser hun at hun ikke prioriterer dere først, og da blir dette veldig vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at kun du selv bestemmer hva du ønsker å finne deg i. Hvis dette ikke er greit for deg, og hun mener at du overreagerer, så betyr det ikke at du tar feil. Hun kan ikke bestemme hvor streken skal gå for deg. Og hvis hun synes dette er grei oppførsel, kommer hun da til å slutte med det om du krever det?

(Med kreving mener jeg ikke at du skal bestemme over et annet menneske, men fortelle hvor grensen går for at du reagerer med f.eks. å gå ut av forholdet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ok, en stund siden jeg har postet her nå, så det er vel på tide med en liten oppdatering. Det har jo skjedd litt siden de første postene her.

Jeg har ihvertfall fått en slutt på dette med han fyren som sendte alle disse dirty meldingene.

Jeg var jo dum nok til å la henne møte denne fyren da, mot at hun lovet at hun skulle si ifra om at det aldri kom til å bli noe mellom dem, og at han skulle slutte med å sende henne sånne meldinger. Og da presterer hun å foreslå at hun kan dra hjem til han. Hun fikk rimelig klar beskjed om at det var uaktuelt, og at jeg synes jeg strakk med for langt allerede bare ved å si det var greit at de kunne møtes. Så de endte nå opp med å møtes på en cafe, slik at jeg ihvertfall visste hvor de var... Hun sier i fra til han, og han sier at det er greit, så går det egentlig en god stund før hun hører noe mer fra han. For min del var jo ikke det noe sjokk, han skjønte vel kanskje at det ikke ble noe allikevel.

På dette tidspunktet er jo jeg rimelig mistenksom på hva dette har vært for noe, og om det fortsetter.

Så en dag får hun noen meldinger fra han (som jeg da klarer å snoke meg til å se). Han lurer på hvordan det går og at hun må si ifra om de skal treffes en dag, hun svarer relativt avvisende og egentlig bare ok på det siste spørsmålet. Så kommer da kronen på verket av en melding: "Kjøpe mer kondomer da eller;)"

Jeg ser denne meldingen før henne, og må bare ta meg en lang tenkepause før jeg går inn til henne igjen. Hun har fortsatt ikke sett meldingen når jeg kommer tilbake, men skal ordne et eller annet på telefonen rett etterpå. Da skjønner jeg at hun ser meldingen, og heldigvis kjenner jeg henne så godt at med det ansiktsuttrykket og kroppspråket skjønner jeg at dette var noe hun ikke likte. Så må hun plutselig på do, selvfølgelig for å slette denne meldingen...

Når hun kommer ut igjen spør jeg henne om hun har hørt noe fra "Loverboy" i det siste, og det sier hun at hun har, og at han bare hadde lurt på om de skulle treffes osv. Så spør jeg om det har vært noe mer dirty meldinger, men nei det hadde det ikke vært. Så spør jeg igjen, er du sikker på det, for du har lovt meg at du skal være 100% ærlig. Nei det hadde ikke vært noe... Nå begynner jo jeg å bli rimelig forbanna, så sier jeg "Jeg vet at du juger, jeg vet at han akkurat sendte deg en melding om han skulle kjøpe mer kondomer". Skal ikke si alt som skjedde, men enden på visa var vel en enveissamtale fra meg om at hun skal sende ham en melding om at ikke skal ha kontakt mer, slette ham fra face og tlf, og at hun kan være jævlig glad at hun ikke hadde vært hjemme hos han når de møttes...

Det føltes godt, og nå er han et avsluttet kapittel. Og for ordens skyld, jeg er 100% sikker på at det ikke har skjedd noe mellom dem.

Så kommer kapittel 2, og den vanskelige veien tilbake!

Jeg syntes denne episoden var ganske kjip, og må innrømme at mye av tilliten og sikkerheten i forholdet er borte. Men vi er enige om at dette er noe vi ønsker å jobbe med. Jeg går bl.a. til psykolog for å få orden på mine egne tanker, og vi skal gå til parterapi.

Men i mellomtiden så kona mi begynt å trene, MYE. Det er jo jeg selvfølgelig veldig glad for, for jeg merker at det har hjulpet henne mye.

Problemet nå er at hun da trener sammen med 2 gutter, og de tilbringer mye tid sammen. De trener hver dag, og går ofte på cafe etterpå. I utgangspunktet er jo dette helt greit, men med forhistorien vår må jeg innrømme at jeg sliter med å stole på henne. Jeg har jo ingen bevis for at det skjer noe, men jeg vet at hun ofte sletter meldinger hun får på face fra en av dem. Jeg har sagt til henne at dette forholdet hun har til denne ene gjør meg vanvittig usikker, og at jeg forventer at hun ihvertfall kan være ærlig mot meg. Det har hun sagt at hun skal være, men fortsette å slette meldinger. Jeg har konfrontert henne med dette, og hun sier at det er fordi hun er redd for at jeg skal feiltolke og bli sjalu. Så har jeg spurt om hva det er hun tror jeg blir sjalu av, og da har det vært ting som at han har kalt henne snuppa, nattameldinger med div nattasuss-smileyer osv. Egentlig ganske uskyldige ting, men det gjør meg helt gal og usikker at hun sletter meldingene hele tiden.

Så kommer jeg endelig til spørsmålet her. Regner med at 90% mener jeg bør dumpe henne, men før vi har prøvd parterapi og sånne ting er ikke det aktuelt. Hva er det realistisk av meg å forvente av åpenhet fra henne. Føler jo på en måte at hun nesten burde gi meg fri tilgang til facebook etter det som har skjedd, men skjønner at hun vil ha litt privatliv også. Noen som har vært i samme situasjon, og har noen gode kompromiss-løsninger. Akkurat nå føler jeg at dette tapper meg for all energi, og er ikke akkurat noen boost for forholdet vårt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder du bruke så mye energi på en dame som ikke er til å stole på?

Hvorfor kan du ikke finne deg en annen?

Hun liker tydeligvis interessen hun får fra andre menn, og har problemer med å si nei til de, med mindre du krever at hun skal det.

Dette vil ikke ende bra.



Anonymous poster hash: a0237...a89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tickety-Boo

Jeg synes det virker som om hun nyter oppmerksomheten hun får fra andre menn...til en så stor grad at akkurat nå, er denne kontakten viktigere for henne enn deg og dine følelser.

Hun vet at dette sårer deg, men klarer ikke å slutte. Jeg tror det kun er et tidsspørsmål før hun er fysisk utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Så i helgen fant jeg ut noe om fruen som gjorde meg rimelig frustrert.

Hun har slitt i lengre tid med en spiseforstyrrelse, men har kommet inn på et sted hvor hun endelig ser ut til å få hjelp.

Den siste uken har hun hatt kontakt med en felles bekjent av oss, noe hun har fortalt meg. At de blant annet har chattet på fb og sendt meldinger og sånt. Jeg vet at han har vært interessert i henne før, men ville jo stole på henne.

Så når hun var hjemme på permisjon i helgen, så jeg at det verken var noen meldinger mellom dem eller noen chat på facebook på telefonene hennes (så dette tilfeldigvis når hun skulle vise meg noe på telefonen).

Da begynte jo varsellampene mine å blinke, så jeg gjorde noe jeg ikke er veldig stolt av. Mens hun lå og sov, snoket jeg inne på telefonen hennes. Og som jeg fryktet var alt av meldinger og chat mellom dem slettet, men på android telefoner kan man gå inn på kontakten og få opp meldingshistorikken (noe hun ikke visste).

Ser da at de har sendt en god del meldinger til hverandre, hvor det begynner med at han tydeligvis har sendt henne et bilde av seg selv i boxeren på facebook, og vil at hun skal sende nakenbilder tilbake. Han maser en del, og vil at hun skal sende bilder av fitta si osv... Så vidt jeg kan se, har hun ikke gjort det da.

Etter hvert går det over til at han vil de skal møtes og ha sex hvor han spør: Kose litt til uka? Hun svarer; Vil du det da? så sier han: Sex ja... Du er jo digg ass... Så sier hun: Det går ikke litt fort i svingene da, (pluss noe mer som har blitt borte når hun har slettet meldingene). Hvorpå han svarer; Du styrer, du bestemmer hvor grensen går, ikke noe stress.

Konfronterte henne selvfølgelig med dette etterhvert, og hun påstår at hun aldri hadde tenkt til å ha sex med han, at det bare er sånn gutter snakker, og at han ikke mener det alvorlig. Men jeg føler jo at hun gir han inntrykk av at hun vil ha sex med han, og at hun bare ikke tør å innrømme det overfor meg.

Nå er hun tilbake på klinikken, og jeg sitter her og er helt kvalm og rister mens jeg skriver dette innlegget.

Hva synes dere? Er det bare jeg som overreagerer? Er det ok at partneren har sånne samtaler med andre, og prøver å skjule det? Sa forsåvidt det til henne at hva han sier ikke er så veldig viktig, det er hva hun svarer som bekymrer meg.

Er det normalt at gutter skriver sånt for å "tulle"? Jeg ville aldri gjort det, men nå er kanskje jeg litt for ordentlig av meg da....

Jeg må innrømme med at sliter med å stole på henne nå, og har en sånn dårlig magefølelse på at noe kommer til å skje..

Beklager at det ble litt langt og rotete, men jeg er relativt følelsesladet her jeg sitter nå...

Tror ikke du har noe å frykte jeg da,men det er kanskje fordi dette er gjenkjennende for meg pga diverse. Konen din er i en vond fase,og hun har ikke helt styringen,og hun vil kanskje ha litt uten styring nå..en som gir henne oppmerksomhet,og en flørt. Hun liker han ikke sikkert en gang,og det forundrer meg ikke. Han virker som en ekkel slask. Som setter inn nædestøtet når konen din er i en sårbar situasjon. Hun er ikke sterk nå... Hvorfor snakker du ikke til denne fyren,og ber han holde seg unna dama di egentlig? Du bør jo vite hvem han er nå? Så vis muskler. Elsker dama di deg,vil hun være lojal,og,kanskje takknemlig. Stå opp du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg synes det virker som om hun nyter oppmerksomheten hun får fra andre menn...til en så stor grad at akkurat nå, er denne kontakten viktigere for henne enn deg og dine følelser.

Hun vet at dette sårer deg, men klarer ikke å slutte. Jeg tror det kun er et tidsspørsmål før hun er fysisk utro.

Det som kan forhindre er litt handlingskraft fra Ts. Kanskje det er det hun trenger`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Ok, en stund siden jeg har postet her nå, så det er vel på tide med en liten oppdatering. Det har jo skjedd litt siden de første postene her.

Jeg har ihvertfall fått en slutt på dette med han fyren som sendte alle disse dirty meldingene.

Jeg var jo dum nok til å la henne møte denne fyren da, mot at hun lovet at hun skulle si ifra om at det aldri kom til å bli noe mellom dem, og at han skulle slutte med å sende henne sånne meldinger. Og da presterer hun å foreslå at hun kan dra hjem til han. Hun fikk rimelig klar beskjed om at det var uaktuelt, og at jeg synes jeg strakk med for langt allerede bare ved å si det var greit at de kunne møtes. Så de endte nå opp med å møtes på en cafe, slik at jeg ihvertfall visste hvor de var... Hun sier i fra til han, og han sier at det er greit, så går det egentlig en god stund før hun hører noe mer fra han. For min del var jo ikke det noe sjokk, han skjønte vel kanskje at det ikke ble noe allikevel.

På dette tidspunktet er jo jeg rimelig mistenksom på hva dette har vært for noe, og om det fortsetter.

Så en dag får hun noen meldinger fra han (som jeg da klarer å snoke meg til å se). Han lurer på hvordan det går og at hun må si ifra om de skal treffes en dag, hun svarer relativt avvisende og egentlig bare ok på det siste spørsmålet. Så kommer da kronen på verket av en melding: "Kjøpe mer kondomer da eller;)"

Jeg ser denne meldingen før henne, og må bare ta meg en lang tenkepause før jeg går inn til henne igjen. Hun har fortsatt ikke sett meldingen når jeg kommer tilbake, men skal ordne et eller annet på telefonen rett etterpå. Da skjønner jeg at hun ser meldingen, og heldigvis kjenner jeg henne så godt at med det ansiktsuttrykket og kroppspråket skjønner jeg at dette var noe hun ikke likte. Så må hun plutselig på do, selvfølgelig for å slette denne meldingen...

Når hun kommer ut igjen spør jeg henne om hun har hørt noe fra "Loverboy" i det siste, og det sier hun at hun har, og at han bare hadde lurt på om de skulle treffes osv. Så spør jeg om det har vært noe mer dirty meldinger, men nei det hadde det ikke vært. Så spør jeg igjen, er du sikker på det, for du har lovt meg at du skal være 100% ærlig. Nei det hadde ikke vært noe... Nå begynner jo jeg å bli rimelig forbanna, så sier jeg "Jeg vet at du juger, jeg vet at han akkurat sendte deg en melding om han skulle kjøpe mer kondomer". Skal ikke si alt som skjedde, men enden på visa var vel en enveissamtale fra meg om at hun skal sende ham en melding om at ikke skal ha kontakt mer, slette ham fra face og tlf, og at hun kan være jævlig glad at hun ikke hadde vært hjemme hos han når de møttes...

Det føltes godt, og nå er han et avsluttet kapittel. Og for ordens skyld, jeg er 100% sikker på at det ikke har skjedd noe mellom dem.

Så kommer kapittel 2, og den vanskelige veien tilbake!

Jeg syntes denne episoden var ganske kjip, og må innrømme at mye av tilliten og sikkerheten i forholdet er borte. Men vi er enige om at dette er noe vi ønsker å jobbe med. Jeg går bl.a. til psykolog for å få orden på mine egne tanker, og vi skal gå til parterapi.

Men i mellomtiden så kona mi begynt å trene, MYE. Det er jo jeg selvfølgelig veldig glad for, for jeg merker at det har hjulpet henne mye.

Problemet nå er at hun da trener sammen med 2 gutter, og de tilbringer mye tid sammen. De trener hver dag, og går ofte på cafe etterpå. I utgangspunktet er jo dette helt greit, men med forhistorien vår må jeg innrømme at jeg sliter med å stole på henne. Jeg har jo ingen bevis for at det skjer noe, men jeg vet at hun ofte sletter meldinger hun får på face fra en av dem. Jeg har sagt til henne at dette forholdet hun har til denne ene gjør meg vanvittig usikker, og at jeg forventer at hun ihvertfall kan være ærlig mot meg. Det har hun sagt at hun skal være, men fortsette å slette meldinger. Jeg har konfrontert henne med dette, og hun sier at det er fordi hun er redd for at jeg skal feiltolke og bli sjalu. Så har jeg spurt om hva det er hun tror jeg blir sjalu av, og da har det vært ting som at han har kalt henne snuppa, nattameldinger med div nattasuss-smileyer osv. Egentlig ganske uskyldige ting, men det gjør meg helt gal og usikker at hun sletter meldingene hele tiden.

Så kommer jeg endelig til spørsmålet her. Regner med at 90% mener jeg bør dumpe henne, men før vi har prøvd parterapi og sånne ting er ikke det aktuelt. Hva er det realistisk av meg å forvente av åpenhet fra henne. Føler jo på en måte at hun nesten burde gi meg fri tilgang til facebook etter det som har skjedd, men skjønner at hun vil ha litt privatliv også. Noen som har vært i samme situasjon, og har noen gode kompromiss-løsninger. Akkurat nå føler jeg at dette tapper meg for all energi, og er ikke akkurat noen boost for forholdet vårt...

Oh,du må virkelig manne deg opp! Hun tar deg for gitt,men det er ditt ansvar å sette grenser. Eller så må du begynne å skrive countrysanger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kommer jeg endelig til spørsmålet her. Regner med at 90% mener jeg bør dumpe henne, men før vi har prøvd parterapi og sånne ting er ikke det aktuelt. Hva er det realistisk av meg å forvente av åpenhet fra henne. Føler jo på en måte at hun nesten burde gi meg fri tilgang til facebook etter det som har skjedd, men skjønner at hun vil ha litt privatliv også. Noen som har vært i samme situasjon, og har noen gode kompromiss-løsninger. Akkurat nå føler jeg at dette tapper meg for all energi, og er ikke akkurat noen boost for forholdet vårt...

Vell, du sier at hun ikke får lov til å slette noen meldinger, og at hvis hun blir redd du kan feiltolke ting, så tar hun det opp før du ser det slik at dere sammen kan se meldingene samt tolke det sammen.

Fortsetter hun å slette meldinger, så hadde jeg rett og slett ikke orket mer. Privatlivet må en isåfall fortjene. Når man har brutt den, så må en være 100% åpen for å kunne sy igjen sårene hun har laget. Gjør hun ikke det så graver hun jo et høl inn i deg som blir dypere og dypere og du vil til slutt krepere av usikkerhet som uansett kommer til å drepe forholdet.

Uansett, for å redde forholdet og for å få hun til å forstå at det faktisk ligger noe i dine ord, så må du være strengere. Om dette betyr at du faktisk slår opp og kaster henne på dør så gjør det. Kanskje vil hun da forstå alvoret i det og be om tilgivelse, og gjør hun ikke det så er det uansett høyt på tide at du sparer tiden din og blir ferdig med henne. Det skal ikke være mulig for henne å slippe unna hele tiden der du uansett faller tilbake og lar hun holde på. Hun sitter vell der til slutt og tenker at hun har verdens største tøffel ved sin side slik at hun uansett kommer unna med det. Du blir ikke lengre sexy, og du mister all makt samt kåthet fra hennes side og hun finner den på andre måter/steder.

Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tickety-Boo

Det som kan forhindre er litt handlingskraft fra Ts. Kanskje det er det hun trenger`?

Ja, om hun virkelig ønsker å legge dette bak seg. At hun har kontakt med menn er ikke problemet, men det at kontakten/meldingene med disse mennene og henne er upassende.

Men det virker på meg som om hun ikke tar TS og hans følelser alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump kjerringa. Faen heller. Det er ikke normalt å oppføre seg sånn!

- Jente 22



Anonymous poster hash: 43061...f81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, en stund siden jeg har postet her nå, så det er vel på tide med en liten oppdatering. Det har jo skjedd litt siden de første postene her.

Jeg har ihvertfall fått en slutt på dette med han fyren som sendte alle disse dirty meldingene.

Jeg var jo dum nok til å la henne møte denne fyren da, mot at hun lovet at hun skulle si ifra om at det aldri kom til å bli noe mellom dem, og at han skulle slutte med å sende henne sånne meldinger. Og da presterer hun å foreslå at hun kan dra hjem til han. Hun fikk rimelig klar beskjed om at det var uaktuelt, og at jeg synes jeg strakk med for langt allerede bare ved å si det var greit at de kunne møtes. Så de endte nå opp med å møtes på en cafe, slik at jeg ihvertfall visste hvor de var... Hun sier i fra til han, og han sier at det er greit, så går det egentlig en god stund før hun hører noe mer fra han. For min del var jo ikke det noe sjokk, han skjønte vel kanskje at det ikke ble noe allikevel.

På dette tidspunktet er jo jeg rimelig mistenksom på hva dette har vært for noe, og om det fortsetter.

Så en dag får hun noen meldinger fra han (som jeg da klarer å snoke meg til å se). Han lurer på hvordan det går og at hun må si ifra om de skal treffes en dag, hun svarer relativt avvisende og egentlig bare ok på det siste spørsmålet. Så kommer da kronen på verket av en melding: "Kjøpe mer kondomer da eller;)"

Jeg ser denne meldingen før henne, og må bare ta meg en lang tenkepause før jeg går inn til henne igjen. Hun har fortsatt ikke sett meldingen når jeg kommer tilbake, men skal ordne et eller annet på telefonen rett etterpå. Da skjønner jeg at hun ser meldingen, og heldigvis kjenner jeg henne så godt at med det ansiktsuttrykket og kroppspråket skjønner jeg at dette var noe hun ikke likte. Så må hun plutselig på do, selvfølgelig for å slette denne meldingen...

Når hun kommer ut igjen spør jeg henne om hun har hørt noe fra "Loverboy" i det siste, og det sier hun at hun har, og at han bare hadde lurt på om de skulle treffes osv. Så spør jeg om det har vært noe mer dirty meldinger, men nei det hadde det ikke vært. Så spør jeg igjen, er du sikker på det, for du har lovt meg at du skal være 100% ærlig. Nei det hadde ikke vært noe... Nå begynner jo jeg å bli rimelig forbanna, så sier jeg "Jeg vet at du juger, jeg vet at han akkurat sendte deg en melding om han skulle kjøpe mer kondomer". Skal ikke si alt som skjedde, men enden på visa var vel en enveissamtale fra meg om at hun skal sende ham en melding om at ikke skal ha kontakt mer, slette ham fra face og tlf, og at hun kan være jævlig glad at hun ikke hadde vært hjemme hos han når de møttes...

Det føltes godt, og nå er han et avsluttet kapittel. Og for ordens skyld, jeg er 100% sikker på at det ikke har skjedd noe mellom dem.

Så kommer kapittel 2, og den vanskelige veien tilbake!

Jeg syntes denne episoden var ganske kjip, og må innrømme at mye av tilliten og sikkerheten i forholdet er borte. Men vi er enige om at dette er noe vi ønsker å jobbe med. Jeg går bl.a. til psykolog for å få orden på mine egne tanker, og vi skal gå til parterapi.

Men i mellomtiden så kona mi begynt å trene, MYE. Det er jo jeg selvfølgelig veldig glad for, for jeg merker at det har hjulpet henne mye.

Problemet nå er at hun da trener sammen med 2 gutter, og de tilbringer mye tid sammen. De trener hver dag, og går ofte på cafe etterpå. I utgangspunktet er jo dette helt greit, men med forhistorien vår må jeg innrømme at jeg sliter med å stole på henne. Jeg har jo ingen bevis for at det skjer noe, men jeg vet at hun ofte sletter meldinger hun får på face fra en av dem. Jeg har sagt til henne at dette forholdet hun har til denne ene gjør meg vanvittig usikker, og at jeg forventer at hun ihvertfall kan være ærlig mot meg. Det har hun sagt at hun skal være, men fortsette å slette meldinger. Jeg har konfrontert henne med dette, og hun sier at det er fordi hun er redd for at jeg skal feiltolke og bli sjalu. Så har jeg spurt om hva det er hun tror jeg blir sjalu av, og da har det vært ting som at han har kalt henne snuppa, nattameldinger med div nattasuss-smileyer osv. Egentlig ganske uskyldige ting, men det gjør meg helt gal og usikker at hun sletter meldingene hele tiden.

Så kommer jeg endelig til spørsmålet her. Regner med at 90% mener jeg bør dumpe henne, men før vi har prøvd parterapi og sånne ting er ikke det aktuelt. Hva er det realistisk av meg å forvente av åpenhet fra henne. Føler jo på en måte at hun nesten burde gi meg fri tilgang til facebook etter det som har skjedd, men skjønner at hun vil ha litt privatliv også. Noen som har vært i samme situasjon, og har noen gode kompromiss-løsninger. Akkurat nå føler jeg at dette tapper meg for all energi, og er ikke akkurat noen boost for forholdet vårt...

Jeg beklager TS. Jeg skjønner godt at med 15 år sammen og barn inne i bildet så er dette uhyre vanskelig. Hele livet rives jo opp, men noe sier meg at du akkurat nå sitter og føler på akkurat den følelsen uansett.

Dama di er uten den minste tvil tilbøyelig for utroskap. Hun har allerede begått mental utroskap, fysisk utroskap vil nok komme løpende ganske fort etter. Det er helt utrolig at hver eneste nye mannlige kjennskap hun får ender på denne måten og med all styret du må forholde deg til. Jeg vil tro dagene dine for tiden er ganske mørke og at dette må føles helt forjævlig. Dama di viser egentlig ganske tydelig at hun gir passe faen i hva du tenker og føler om dette. Det er en lang egotripp her hvor hun nok føler at det meste danser etter hennes pipe. Så hva kan du gjøre? Vel, jeg ser ikke noe annen løsning nå enn å gå. Kanskje dere finner tilbake senere, men hun må faktisk forstå alvoret her og det vil hun ikke gjøre før du pakker deg ut og viser henne akkurat hva du mener med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...