AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Møtte ei jente i oktober, var mye sammen første uka før hun flyttet tre timer herfra (Oslo ). Etter det holdt vi god kontakt gjennom teksting, snap og facebook, men kun møttes tre ganger siden da. Skal møtes igjen om tre uker, men problemet er at siste ti dagene (ti dager siden vi avtalte å møtes ) så har det vært omtrent helt dødt med kommunikasjon. Svarer ikke på snap, teksting har bare blitt til korte svar fra henne uten å virke interessert i å prate med meg. Frustrerende for føler jeg ikke har gjort noe feil, og når vi planla å møtes så var det hun som var gira. Er det greit å spørre rett ut om noe er feil, eller blir det needy? Vi er jo ikke sammen eller eksklusive, men møtene så langt har vært både kryssing og sex. Begge midten av 20-årene.Anonymous poster hash: 51cae...fcd
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Du har vært elendig i senga. Derfor hun har mistet interessen. Kom deg videre. Det finnes flere fisker i havet. Anonymous poster hash: 95a99...0a5
Gjest Lille-pus Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Klart det er lov å spørre f.eks. om det er hektisk om dagen, - eller om det er noe i veien. Dôg er det ikke lurt å spørre med en påstand, âla; "Er det noe i veien siden du ikke har tid til meg lenger?" 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 Klart det er lov å spørre f.eks. om det er hektisk om dagen, - eller om det er noe i veien. Dôg er det ikke lurt å spørre med en påstand, âla; "Er det noe i veien siden du ikke har tid til meg lenger?" Hvordan spør man best mulig egentlig? Anonymous poster hash: 0b91e...3e9
Nettinettet Skrevet 1. februar 2015 #5 Skrevet 1. februar 2015 Jeg ville ikke spurt! Det virker som om interessen er litt fallende, og det er veldig normalt når man har avstand. (out of sight - out of mind) og når dere har avtalt å treffes blir det ofte at man ikke bruker så mye ekstra energi på det fordi man har en avtale uansett. Jeg tror kanskje det virker som om hun fortsetter livet sitt der hun nå er, men selvfølgelig ikke har glemt deg, men at du kanskje bruker all din tid på å tenke på henne? Hvem tar kontakt stort sett, og når du tar kontakt hva tar du kontakt om? 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Jeg ville ikke spurt! Det virker som om interessen er litt fallende, og det er veldig normalt når man har avstand. (out of sight - out of mind) og når dere har avtalt å treffes blir det ofte at man ikke bruker så mye ekstra energi på det fordi man har en avtale uansett. Jeg tror kanskje det virker som om hun fortsetter livet sitt der hun nå er, men selvfølgelig ikke har glemt deg, men at du kanskje bruker all din tid på å tenke på henne? Hvem tar kontakt stort sett, og når du tar kontakt hva tar du kontakt om? Det er et veldig egoistisk utgangspunkt. Jeg, på den andre siden, ville ha lurt på om alt var bra med vedkommende i om med at kontakten ble mindre, og ringt og spurt om det sto bra til. Jeg synes du er veldig meg meg meg. Anonymous poster hash: e83ca...893 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 Det er et veldig egoistisk utgangspunkt. Jeg, på den andre siden, ville ha lurt på om alt var bra med vedkommende i om med at kontakten ble mindre, og ringt og spurt om det sto bra til. Jeg synes du er veldig meg meg meg. Anonymous poster hash: e83ca...893 Du tenker på henne fordi du liker henne og fordi hun kanskje er mer opptatt enn deg. Jeg synes du vil fremstå som om du er givende og andre er ego, men sannheten er at de fleste lever egne liv - de bryr seg mer om hva andre foretar seg når de er interessert. Og du er mer interessert enn henne. Og du sier hun faktisk svarer deg, så hun er jo ikke skadet under en stein. Anonymous poster hash: a9f34...360
Nettinettet Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 Det er et veldig egoistisk utgangspunkt. Jeg, på den andre siden, ville ha lurt på om alt var bra med vedkommende i om med at kontakten ble mindre, og ringt og spurt om det sto bra til. Jeg synes du er veldig meg meg meg. Anonymous poster hash: e83ca...893 Hvem er egoistisk, og hvem henvender du deg til med svaret. TS eller meg? *forvirret* 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Du tenker på henne fordi du liker henne og fordi hun kanskje er mer opptatt enn deg. Jeg synes du vil fremstå som om du er givende og andre er ego, men sannheten er at de fleste lever egne liv - de bryr seg mer om hva andre foretar seg når de er interessert. Og du er mer interessert enn henne. Og du sier hun faktisk svarer deg, så hun er jo ikke skadet under en stein. Anonymous poster hash: a9f34...360 Jeg er ikke TS, men jeg synes samfunnet blir veldig kaldt når man ikke kan ta opp telefonen og ringe til et menneske man har pleid å ha mye kontakt med pga at man ikke skal miste ansikt eller virke masete. Men det er vel det hun jeg siterte har lært på kursene sine. Man kan jo sitte på hver sin tue og ha det kjempebra med seg selv, da, og følge reglene om hvem og når man kan ta kontakt ut i fra det man lærte på kurset. Høres flott ut, gitt. For min egen del hadde jeg aldri i livet mistet interessen eller blitt sur fordi noen ringte og spurte om det sto bra til med meg. Men så har jeg ikke gått på selvutviklingskurs heller, så jeg vet vel ikke bedre. Anonymous poster hash: e83ca...893 8
Gjest Lille-pus Skrevet 1. februar 2015 #10 Skrevet 1. februar 2015 Hvordan spør man best mulig egentlig? Anonymous poster hash: 0b91e...3e9 Du kan jo ringe henne og si "Hei, vennen min. Jeg fikk lyst til å høre stemmen din. Har du en fin dag?" - det er det vi andre gjør om vi vet det har vært lange dager og mye jobb, og vi ikke har snakket sammen på kanskje en god ukes tid.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #11 Skrevet 1. februar 2015 TS her Før den perioden her så var det hun som tok kontakt som regel. Snakket hver kveld om alt og ingenting. Alt var som sagt bra helt til for ti dager siden. Hun som skal hit om tre uker. Hun virket veldig gira og vi sa god natt som vanlig. Dagen etter hørte jeg ingen ting fra henne, men ville ikke være needy så tok heller ikke kontakt. Samme dagen etter der igjen også, men tredje dagen tok jeg kontakt. Spurte hvordan uka hadde vært så langt og hun svarte bare "bra" uten å spørre meg tilbake eller snakke om noe mer. Tenkte bare at om hun vil prate så får hun si noe mer og jeg vil ikke mase. Men det har fortsatt sånn helt til nå. Skjønner bare ikke hvorfor når det har vært helt anderledes månedene før, og når det har vært noe da så har hun også skrevet at "sorry jeg er litt fraværende i samtalen, men stresser litt med jobben" eller noe sånt. Nå er det ingen forklaring eller noe, kun korte svar. Får spørre i kveld om alt står bra til og hvis jeg bare får et kort svar som "ja" så må jeg nesten spørre litt videre. Må vel være greit å si noe som "du jeg syns du virker litt distansert, helt greit det, men om jeg er en del av det så syns jeg det hadde vært fint om du sier ifra"Anonymous poster hash: 51cae...fcd 2
Nettinettet Skrevet 1. februar 2015 #12 Skrevet 1. februar 2015 Jeg er ikke TS, men jeg synes samfunnet blir veldig kaldt når man ikke kan ta opp telefonen og ringe til et menneske man har pleid å ha mye kontakt med pga at man ikke skal miste ansikt eller virke masete. Men det er vel det hun jeg siterte har lært på kursene sine. Man kan jo sitte på hver sin tue og ha det kjempebra med seg selv, da, og følge reglene om hvem og når man kan ta kontakt ut i fra det man lærte på kurset. Høres flott ut, gitt. For min egen del hadde jeg aldri i livet mistet interessen eller blitt sur fordi noen ringte og spurte om det sto bra til med meg. Men så har jeg ikke gått på selvutviklingskurs heller, så jeg vet vel ikke bedre. Anonymous poster hash: e83ca...893 For noe svada! Hvis du tar hue ut av ....... (la oss si "sanden"), og faktisk begynner å lese det folk skriver, ikke det du tror de skriver, så vil du nok få en litt annen oppfatning av verden også. Det handler ikke om å ikke miste ansikt, det handler om å ikke spolere mulighetene man har for å bli bedre kjent med et menneske. Det handler om å ikke lytte til de negative stemmene i hodet som skaper problemer for en selv når usikkerheten i en blir dratt frem. En frykt som blir omgjort til sinne uten at personen man plutselig er sint på egentlig har gjort noe galt. Alt foregår inne i hodene på folk, og da kan det være veldig greit å ha noen som sorterer det som er fakta og reelt fra det man tror, før man viser seg fra sine dårligste sider. Ja, jeg er enig i at vi tar for mye hensyn til oss selv, og for lite hensyn til andre, men er det virkelig av hensyn til den andre TS skriver dette innlegget? Er det fordi han er bekymret for om noe er galt med henne? Nei han er bekymret for at hun ikke liker han lenger. Han tenker på SEG SELV, ikke på henne. 2
Nettinettet Skrevet 1. februar 2015 #13 Skrevet 1. februar 2015 TS her Før den perioden her så var det hun som tok kontakt som regel. Snakket hver kveld om alt og ingenting. Alt var som sagt bra helt til for ti dager siden. Hun som skal hit om tre uker. Hun virket veldig gira og vi sa god natt som vanlig. Dagen etter hørte jeg ingen ting fra henne, men ville ikke være needy så tok heller ikke kontakt. Samme dagen etter der igjen også, men tredje dagen tok jeg kontakt. Spurte hvordan uka hadde vært så langt og hun svarte bare "bra" uten å spørre meg tilbake eller snakke om noe mer. Tenkte bare at om hun vil prate så får hun si noe mer og jeg vil ikke mase. Men det har fortsatt sånn helt til nå. Skjønner bare ikke hvorfor når det har vært helt anderledes månedene før, og når det har vært noe da så har hun også skrevet at "sorry jeg er litt fraværende i samtalen, men stresser litt med jobben" eller noe sånt. Nå er det ingen forklaring eller noe, kun korte svar. Får spørre i kveld om alt står bra til og hvis jeg bare får et kort svar som "ja" så må jeg nesten spørre litt videre. Må vel være greit å si noe som "du jeg syns du virker litt distansert, helt greit det, men om jeg er en del av det så syns jeg det hadde vært fint om du sier ifra"Anonymous poster hash: 51cae...fcd Det du sier her, gir et helt annet utgangspunkt! Selvfølgelig bør du snakke med henne om hva som har skjedd når det har blitt som dette! Dette er sånn typisk scenario som oppstår når man ikke kommuniserer med hverandre og lar usikkerheten ta overhånd. En ting jeg håper folk virkelig forstår snart: Det er IKKE neeedy å ta kontakt. Det er needy å ta kontakt uten å ha noe vesentlig å ta kontakt for. Når du ikke kontaktet henne dagen etter kan det godt hende at hun tenkte det samme som deg. Jeg synes du skal ta en TELEFON til henne i dag og fortelle henne hva du føler og tenker og høre med henne om hun har forandret meningen sin om det å fortsette å treffes. Kanskje får du et svar som vil såre deg, og kanskje får du et svar som vil glede deg. Dere er ikke i en tidlig datingfase og det er ikke noe vits å ha besøk av henne om 3 uker hvis hun egentlig ikke er interessert! 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #15 Skrevet 1. februar 2015 En ting jeg håper folk virkelig forstår snart: Det er IKKE neeedy å ta kontakt. Det er needy å ta kontakt uten å ha noe vesentlig å ta kontakt for. Helt uenig. Hvis man bare skal ha kontakt med daten når det er noe vesentlig dabber jo hele greia fort av da. For hva er egentlig vesentlig. "hei, hatt en fin dag i dag?" - det er jo ikke vesentlig "Kos deg på konsert i kveld" - det er jo ikke vesentlig osv.. Anonymous poster hash: 31536...c0c 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #16 Skrevet 1. februar 2015 Ts her Fikk bare til svar at det ikke noe var i veien. Svarte at det er fint for jeg syns det har vært så distansert siste ti dagene. Hun svarte ikke på det. Skal jeg skrive noe mer? Har jo aldri vært så kort å lite villig til samtale før, snakk om 3,5 måneder med daglig kontakt og oppmerksomhet Anonymous poster hash: 51cae...fcd
Nettinettet Skrevet 1. februar 2015 #17 Skrevet 1. februar 2015 Helt uenig. Hvis man bare skal ha kontakt med daten når det er noe vesentlig dabber jo hele greia fort av da. For hva er egentlig vesentlig. "hei, hatt en fin dag i dag?" - det er jo ikke vesentlig "Kos deg på konsert i kveld" - det er jo ikke vesentlig osv.. Anonymous poster hash: 31536...c0c I stedenfor "Hei, hatt en fin dag i dag?" Kan man skriver "Off dette har vært litt av en dag på jobb gitt! Hvordan har dagen din vært?" Eller "Wow i dag skjedde det så mye på jobb, Hvordan har dagen din vært?" I stedenfor "Kos deg på konsert i kveld!" Så kan man skriver "Titter innom for å ønske deg en fin kveld, og kos deg masse på konserten i dag" Det handler om å gi litt mer av seg selv når man først gir! Da blir det noe vesentlig! Bare tenk over hva slags følelser dere skaper hos den dere sender melding til, før dere sender meldingene, så blir meldingene mye bedre!
Nettinettet Skrevet 1. februar 2015 #18 Skrevet 1. februar 2015 Ts her Fikk bare til svar at det ikke noe var i veien. Svarte at det er fint for jeg syns det har vært så distansert siste ti dagene. Hun svarte ikke på det. Skal jeg skrive noe mer? Har jo aldri vært så kort å lite villig til samtale før, snakk om 3,5 måneder med daglig kontakt og oppmerksomhetAnonymous poster hash: 51cae...fcd Jeg sa du burde RINGE! Og når du ikke fikk noe svar på det så lar du det være og ser om det kommer noe svar i løpet av kvelden. Gjør det ikke det, ville jeg RINGT og sagt at det ikke føles helt rett å planlegg å treffes og ha besøk, hvis det ikke er noe interesse for å fortsette å ha kontakt videre. Du er ute etter å finne deg en kjæreste ikke sant? Det må jo være en progresjon i forholdet hvis det skal være verdt å bruke tid og energi på.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #19 Skrevet 1. februar 2015 I stedenfor "Hei, hatt en fin dag i dag?" Kan man skriver "Off dette har vært litt av en dag på jobb gitt! Hvordan har dagen din vært?" Eller "Wow i dag skjedde det så mye på jobb, Hvordan har dagen din vært?" I stedenfor "Kos deg på konsert i kveld!" Så kan man skriver "Titter innom for å ønske deg en fin kveld, og kos deg masse på konserten i dag" Det handler om å gi litt mer av seg selv når man først gir! Da blir det noe vesentlig! Bare tenk over hva slags følelser dere skaper hos den dere sender melding til, før dere sender meldingene, så blir meldingene mye bedre! Ikke meg du siterte, men dette blir jo bare flisespikkeri. "titter innom for å ønske deg en fin kveld og kos deg masse på konsert" betyr jo strengt tatt det samme som "kos deg på konsert i kveld", for i begge tilfellene tar man kontakt og viser at man husker at den andre skal på konsert og ønsker vedkommende en fin kveld. Det å skrive setningen mer utfyllende gjør deg ikke akkurat til noen stor giver At man tar kontakt og lurer på hvor man står havner jo slett ikke om at man nødvendigvis blir sint og skal anklage den andre for å ikke være interessert lenger, men har man datet eller vært på dealer'n en stund så syntes jeg det er naturlig at den ene lurer på hvor man står hvis den andre plutselig slutter å svare eller bare svarer kort. For som regel betyr dette dessverre nesten alltid kun en ting, og det er at man ikke er interessert lenger. Anonymous poster hash: 892c1...19e 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #20 Skrevet 1. februar 2015 Jeg sa du burde RINGE! Og når du ikke fikk noe svar på det så lar du det være og ser om det kommer noe svar i løpet av kvelden. Gjør det ikke det, ville jeg RINGT og sagt at det ikke føles helt rett å planlegg å treffes og ha besøk, hvis det ikke er noe interesse for å fortsette å ha kontakt videre. Du er ute etter å finne deg en kjæreste ikke sant? Det må jo være en progresjon i forholdet hvis det skal være verdt å bruke tid og energi på. Snakket du ikke om at man ikke skal spolere sine muligheter? Å ringe å si at man kanskje ikke ønsker å møtes hvis man ikke har progresjon vil svært raskt kunne oppfattes som et ultimatum og det kan spolere det hvis man ønsker å fortsette litt til. For all del, det behøver ikke være negativt, men da skal man virkelig mene det og også være beredt på at ultimatumet ikke nødvendigvis får det utfallet man ønsker seg. Ofte vil det være mer konstruktivt å la det flyte litt og kanskje date noen andre i mellomtiden, og så får man tidsnok vite om det er noe mer å bygge på når man faktisk skal treffes. Anonymous poster hash: 892c1...19e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå