Gå til innhold

Lillebror er her, og familielivet er komplett!

Shiver

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Weebs skrev:

Hørtes ut som et kupp! Nesten ny jo :biggrin: Tipper du blir fornøyd! 

Ååå, jeg er kjempefornøyd! Nå er den i hus! Jeg gleder meg til å bli kjent med den i morgen. Bare på den lille trilleturen fra der de bodde til bilen merket jeg at den var helt fantastisk å trille! Vi har svingbare hjul på den vi har hatt til storesøster (og føler i grunn det er et must - sååå greit i butikker og sånt), men den kan være litt tung og drar litt til den ene siden. Jeg har ikke trillet denne fryktelig mye enda, obviously, men jeg likte virkelig det jeg så altså! Planen er å selge denne igjen så fort L ikke sitter i vogn, sånn at den ikke blir fryktelig gammel før vi selger igjen. Og da regner jeg med vi kan selge for 5-6000, så sånn sett bruker vi ikke mye på vogna! Nå kan jeg forhåpentligvis roe meg i forhold til vogna, og bare stresse med de andre tingene jeg mangler... som i grunn ikke er så mye, men nok til at jeg stresser bittelitt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg enda mer fornøyd, og ti hakk roligere! Vi har nettopp gått gjennom babytingene, og det er kun en ting som ikke har klart seg; babygymmen! Litt synd, men det gjør i grunn ikke så mye. Da kan jeg kjøpe en ny, en av de jeg så på sist som ikke ble noe av! :P Jeg har en til som er kjempefin når han er bitteliten, som ikke har mye dilldall men to søte, små bamser som henger der. Brukte den i et par måneder når L var født, så det var planen nå og. Ikke noe krise med andre ord! Men både babynest, newbornsetet til tripp trapp stol og bilsetet ser helt og fint ut, så jeg er veldig fornøyd. Nyfødtinnlegget til bilstolen er funnet og! Nå skal alt bare vaskes, så er det klart. 

Vi gikk gjennom klærne og, og det var nesten ingenting som var ødelagt. Endte opp med hele tre bæreposer med nøytrale klær som han kan bruke. Er et par rosa plagg som også endte opp der som mannen mener han kan bruke, og han har vel i grunn rett... I hvert fall når vi er hjemme kan han jo bruke det :P Det var MYE mer som var nøytralt enn jeg trodde, så jeg er kjempefornøyd. Mannen har nok ikke hatt helt feil når han har sagt at vi har nok... Jeg trenger uansett et par ting til, men når alt er vasket og pakket i fødebag og sånt, så begynner vi egentlig å bli klare til at han kan komme. Resten kan kjøpes når han er født også, pluss at jula kommer rett etter så jeg trenger ikke kjøpe inn hele garderoben hans nå! :D 

Etterpå skal jeg se på vognposer også! Har landet på at jeg vil ha voksi city eller easygrow. Får se hva jeg ender opp på :PHar også en pakke på posten jeg kan hente hvor stellevesken er. Det fulgte med en bugaboo stelleveske med vognen jeg kjøpte i går, men jeg skal se hvem jeg syns er finest og mest praktisk å bruke.  Ting bare strykes av listen, og det er så godt! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en kjempefin grå voksi urban pose på meg babyen i går :D Veldig fornøyd med den og! I dag hentet jeg stelleveske på posten, og igjen - superfornøyd! Hehe. Er kjempeglad for at ting begynner å gå seg til nå. Mangler bilstolpose og stellebord, men selv uten det hadde vi nok klart oss fint! 

Ellers hadde jeg mine siste timer i 20 årene i går, og ved midnatt entret jeg et helt nytt tiår! :bond: Satser på at det blir bra, kan ikke klage så mye på tilværelsen egentlig! :) Hittil har jeg feiret med å se på Grey's Anatomy, og spise sjokolade. Kvelden blir nok minst like spennende, tenker på å kjøpe kakestykke og se på en eller annen serie. Så i grunn ikke noe annerledes enn alle andre kvelder :P (Jeg spiser ikke kake hver kveld da....) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Weebs skrev:

Oioi! Gratulerer med dagen! :danse:

Kake og serie er pørfekt, spør du meg ;) 

Tusen takk :laugh: Ble ikke ordentlig kakestykke, men en muffins fra butikken. Ble litt skuffet da jeg stod der i stad, og det ikke var noe spesielt utvalg. Vet ikke helt hva jeg trodde, jeg så etter det på rema liksom... Hadde nesten lyst til å gråte en liten skvett, av en eller annen grunn har jeg vært litt emosjonell i dag :P Jaja. Hormones. Muffins og serie blir det ganske snart nå uansett i hvert fall, både mann og barn er lagt og jeg har stua for meg selv :fnise:

Er nesten litt kjedelig å være gravid når man fyller et rundt tall sånn... Blir ikke noe hæla i taket og tenna i tapeten! Mannen (som også har fylt 30 under svangerskapet) og jeg har bestemt at vi skal ta det igjen når vi fyller 40! DA blir det fest :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg tror det er på tide å legge opp når en FUGL har forvillet seg inn i huset! EN FUGL! Den har tatt over stua, mens jeg sitter i gangen... Håper bare ikke den hakker på TVen eller noe sånt, vet liksom ikke om forsikringa dekker det. 

Fader altså. Absolutt det siste jeg trengte i dag! jeg klarer i grunn å se humoren i det, men aller mest er jeg helt fra meg og bare griner. Hormoner ass. Drittlei! Vil bare at mannen min skal komme fra jobb og fikse dette, men han er ikke helt enig tror jeg... Møkkadag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

En typisk dag i mitt liv for tiden: 

• Stå opp mellom kl.07.00 - 08.00. 
  • Kose og slappe av med L, gi henne frokost, lage ferdig matpakke o.l. 
  • Krangle om å få på klær 
  • Dersom jeg er alene med henne - krangle om å få hun i vogna 
  • Gå til barnehagen og levere 
  • Bruke evig lang tid på å karre seg hjem igjen for all energi er brukt opp på vei til 
  • Spise og se på en tv-serie 
  • Vurdere om man skal starte med husarbeid for det er HUNDRE ting å gjøre hjemme, og det ser virkelig ikke ut 
  • Legger meg til å sove i stedet. Trøtt. 
  • Føler seg dritt fordi man våkner og fortsatt ikke orker å gjøre en dritt. 
  • Gråte litt fordi jeg syns synd på meg selv. Føler meg veldig alene med alt som må gjøres, selv om vi er to voksne i denne husholdningen
  • Tvinger meg til å gjøre NOE produktivt 
  • Hente i barnehagen  

Og så går nå resten av dagen med til middag, bittelitt rydding, prøve å være så godt til stedet som jeg kan for L, før hun skal legges. Jeg føler meg absolutt ikke som en god mamma for tiden. Lunta mi er kort, og dessverre går det utover L noen ganger. Jeg klarer bare ikke å holde meg pedagogisk rolig når hun slår seg totalt vrang. Derfor gir jeg lett etter med ting hun slår seg vrang på og, som jeg virkelig ikke syns er en viktig kamp å ta der og da. Velger mine kamper, med andre ord. Huff... 

Jeg er bare lei. Jeg vil kunne bruke kroppen min som jeg vil. Har blitt sånn at bare jeg har satt i gang en vaskemaskin, har symfysen slått seg totalt vrang etterpå. Som jeg touchet innpå føler jeg meg veldig alene med alt som må gjøres, både av ting som må gjøres klart til babyen er her, men også vanlig husarbeid. Jeg er så redd for at jeg må ta med baby hjem til et skikkelig bomba hus. Det er ikke koselig. Har i grunn ikke noen å spørre om hjelp til akkurat det heller, selv om jeg gjerne skulle hatt litt hjelp. Føler liksom at vi to burde kunne klare å fikse det selv da. 

Så ja. Da føler jeg meg veldig lei meg, sånn daglig egentlig. Tar veldig lett til tårene. Nå føler jeg ikke at jeg strekker til noen steder lenger, og jeg vil bare ha kroppen min tilbake så jeg i hvert fall kan bevege meg uten å få vondt! Så derfor håååper jeg virkelig på en lik fødsel som med L - uten komplikasjoner med bare masse lykke og adrenalin etterpå! Er så redd for at siden jeg er mye nedfor nå, at det skal utvikle seg videre etter fødsel. Kanskje jeg skal ta det opp på neste kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok deilig at lillebror snart melder ankomst. Så blir du deg selv igjen på et sett og vis? :) Masse lykke til i allefall! Dette svangerskapet har jo gått veldig raskt - synes nå jeg! hihih!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2016 den 19.18, malicious skrev:

Blir nok deilig at lillebror snart melder ankomst. Så blir du deg selv igjen på et sett og vis? :) Masse lykke til i allefall! Dette svangerskapet har jo gått veldig raskt - synes nå jeg! hihih!

Tusen takk :) Ja, gleder meg til jeg kan bli meg selv igjen. Temperament og humørsvingninger har jeg til vanlig og :P Haha. Men heldigvis ikke i så stor grad, og den kulen på magen vil jo også bli borte. Det har jo egentlig gått ganske fort! Jeg er i grunn glad for at man går gravid i 9 mnd, men den siste mnd føles jo som 9 måneder bare den! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er lille L borte over natten for første gang, og jeg merker jeg har skikkelig blandede følelser for det. Jeg håper det blir en god natts søvn, og at jeg våkner opp i morgen, kan ta det rolig, før jeg orker å ta litt husarbeid og gjøre litt klart for adventstiden. Er jo snart jul :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om hormoner og ting og tang fremdeles tuller med hodet etter fødsel så får du i alle fall kroppen din "tilbake". Jeg syntes det var helt fantastisk å reise seg opp fra senga uten å måtte telle til tre ;) 

Mannen din altså. Skal han være hjemme to uker etter fødsel? Kanskje han trør skikkelig til da? Fordi det bør han! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2016 den 21.21, Weebs skrev:

Selv om hormoner og ting og tang fremdeles tuller med hodet etter fødsel så får du i alle fall kroppen din "tilbake". Jeg syntes det var helt fantastisk å reise seg opp fra senga uten å måtte telle til tre ;) 

Mannen din altså. Skal han være hjemme to uker etter fødsel? Kanskje han trør skikkelig til da? Fordi det bør han! 

Ja, han skal være hjemme. Jeg tror det er litt derfor jeg er så utålmodig for å få ut babyen også, fordi jeg håper han ser at han må mer på banen, og det vil gi meg avlastning! Han har helseproblemer og sånt som forklarer mye, som gjør at jeg tar mye hensyn. Litt for mye hensyn tror jeg. Formen og kroppen min er ikke akkurat på topp for tiden heller, så nå er jeg bare lei og irritert for at hensyn kun går èn vei her! Det er mindre enn to uker til termin, når er det jeg skal få litt avlastning? Om vi skal få ha det litt ordentlig her, er det tydeligvis kun mitt ansvar, og jeg er så... lei meg. Jeg får ta det opp, er min feil at jeg er så dårlig på sånn, men jeg skulle ønske han kunne se litt selv at jeg trenger hjelp når jeg såvidt klarer å gå over gulvet her. Er så lei av å skulle spørre eller mase når det burde være åpenbart at jeg sliter om dagen!!! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg gir meg helt over mammapolitiet på dette forumet (i andre kategorier, ikke i dagbøkene)! Jeg skulle gjerne hatt råd i forhold til soving på lillejenta, men heldigvis har jeg ikke stilt noen spørsmål andre steder enn her. Man blir halshugget og nærmest kastet etter seg at man er en dårlig mor. Yikes! Jeg føler meg indirekte truffet ofte når jeg leser andre tråder her. 

Ellers. Fortsatt gravid. Menstermin i dag, men tror nok OUL termin stemmer. Hadde et lite håp på novemberbaby, men desember er jo en fin måned det og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Shiver skrev:

Wow, jeg gir meg helt over mammapolitiet på dette forumet (i andre kategorier, ikke i dagbøkene)! Jeg skulle gjerne hatt råd i forhold til soving på lillejenta, men heldigvis har jeg ikke stilt noen spørsmål andre steder enn her. Man blir halshugget og nærmest kastet etter seg at man er en dårlig mor. Yikes! Jeg føler meg indirekte truffet ofte når jeg leser andre tråder her. 

Ellers. Fortsatt gravid. Menstermin i dag, men tror nok OUL termin stemmer. Hadde et lite håp på novemberbaby, men desember er jo en fin måned det og! :)

Mammapolitiet er litt heftig. Jeg kan slå meg selv i å tenke litt som de når jeg ser små barn som er snudd i bilen alt for tidlig. Men sier det aldri høyt :P Nei, det er greit å dra på besøk i forumet, men dagbøkene er stedet man bør bo 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pentu skrev:

Mammapolitiet er litt heftig. Jeg kan slå meg selv i å tenke litt som de når jeg ser små barn som er snudd i bilen alt for tidlig. Men sier det aldri høyt :P Nei, det er greit å dra på besøk i forumet, men dagbøkene er stedet man bør bo 😜

Hehe, jeg har meninger om noen ting jeg og, men jeg blir helt matt når jeg ser noen virkelig fortelle andre direkte at de er dårlige foreldre, og at det er bekymringsfullt at de i det hele tatt har barn om de føler det de føler! Jeg er veldig sånn at jeg tenker at ting har flere sider og etter 5 minutter med dømming tar jeg meg selv i det og gir meg, liksom :fnise: Noen er bare veldig svart-hvitt i tankegangen. Er vel godt man er forskjellige :P Dagbøkene er helt klart stedet man bør være. Jeg leser mange tråder som tidsfordriv her. Enkelte ting som tas opp er utrolig festlige! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, jeg er så lei! Babyen vil jo ikke ut! Jeg har ikke gått over tiden enda, så jeg kan egentlig ikke klage. Jeg er bare så sinnsykt lei av å ikke klare noen ting. Fortsatt er det sånn at bare jeg gjør to ting her hjemme, kan jeg nesten ikke gå etterpå. Og det er mye mer enn to ting som må gjøres her igjen nå, for å si det sånn! Er umulig å holde det ryddig her i helgene når L er hjemme, og så lenge jeg ikke gjør noe, blir ingenting gjort....  

Jeg var virkelig ikke så utålmodig sist, men da hadde jeg ikke ei til å ta vare på. Jeg vil bare ha kroppen min tilbake så jeg i hvert fall slipper logistikkproblemene jeg har med den digre kulen midt på magen! Blir like muggen hver gang jeg våkner opp uten at noe har skjedd i løpet av natta... Hjelper ikke at jeg ser en etter en føde små, søte barn i termingruppa på facebook heller. Maaange har rett og slett sniket litt i køen! Køkultur i Norge er en vits uansett, men guuuud hvor muggen jeg blir.... Hehe. Har heller ikke sett noe til slimproppen enda, den gikk en uke før termin (og fødsel) sist. Den er helt fraværende. Gjør meg bare irritert det og. 

Nei, huff. Disse dagene er noe skikkelig dritt, altså! Jeg har gått fra å grue meg til å ha to barn, til å glede meg veldig. Så noe er jo dette godt for da :P Vi er også ganske klare i forhold til innkjøp for lillebror, så han kan virkelig bare komme! Må finne noe å lokke han ut med, noe må klare å få han ut til slutt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er lillebror her, han ble født i natt! :hoppendeglad:For å si det sånn - han kommer aldri til å bli storebror.  At ikke noen advarte meg om at det gjør satans vondt å føde 🙈 Haha! Han er så nydelig, ligger og sover ved siden av meg. Jeg burde sove jeg og, men klarer ikke helt kjenner jeg. Selve fødselen gikk jo fint, men da vannet gikk startet pressingen umiddelbart og jeg mistet litt kontrollen... Jordmor skulle ha meg til å kjenne hodet, og jeg bare "Nei! Jeg vil ikke kjenne!" Tror hun ble litt satt ut av at jeg ikke ville. Tok ikke mange pressrier før jeg var ferdig, så den delen var sykt intens. Som sagt, jeg mistet kontrollen litt der... Revnet ikke denne gangen heller, til tross for rask pressing og stor gutt (4 kg). Nå er jeg bare glad for å være ferdig, og for å ha gjort mitt for å befolke verden 🖒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...