Gå til innhold

Lillebror er her, og familielivet er komplett!


Shiver

Anbefalte innlegg

Nå er jeg skikkelig furt! Jeg har SÅ lyst på bugaboo donkey vognen så jeg kan ha plass til både mini og storesøster, men mannen er jo absolutt ikke enig pga prisen! Jeg er enig i at den er svindyr, men jeg er 100 % sikker på at det er verdt det. Og at den faktisk kan selges for en god pris igjen når den tiden kommer, er jo en populær vogn (nytt argument jeg akkurat kom på!). 

Jeg kan ikke skjønne at vi har plass til en søskenvogn som er diger PLUSS en vanlig vogn stående inne her. Jeg liker absolutt ikke å oppbevare vogner utendørs. Jeg føler også jeg er avhengig av en søskenvogn. Storesøster er jo ikke akkurat stor når vi får en til, og vanligvis ville hun jo sittet i vogn langt lenger om hun hadde vært enebarn en stund til. Dessuten har jeg ikke lappen. Hadde jeg hatt det hadde vi klart oss med en enkel vogn og en trille, for da hadde jeg jo kjørt til barnehage og sånt. Den luksusen har ikke jeg. 

Kjenner jeg bare blir frustrert over hele greia. Vil ha ting klart snart, kjenner at redebyggingmodus har startet for fullt! Jeg har noen uker igjen, men allikevel. Sånne detaljer som det her stresser meg, og jeg vet at det er kun MEG det går utover om jeg ikke kommer på en god løsning. Mannen kjører jo, så klart ser ikke han problemet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du har plenty gode argumenter! Jeg er Bugaboo-fan så jeg er enig med deg ;) Han må jo klare å se dette fra din side med at du ikke har lappen osv? :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg synes du har plenty gode argumenter! Jeg er Bugaboo-fan så jeg er enig med deg ;) Han må jo klare å se dette fra din side med at du ikke har lappen osv? :jolie:

Han sa vi skulle diskutere det på ferie, så får se da :P Kanskje jeg klarer å overtale han. Jeg tenker på å finne brukt evt, og forhåpentligvis få solgt den vi allerede har. Da blir det brått litt mindre vi må ut med. Jeg har vært veldig glad i vogna vi har hatt, og hadde det ikke vært for at jeg ikke vil slippe storesøster løs i situasjoner jeg må ha de med ut alene, og hun hadde vært 1 år eldre, så hadde jeg helt klart bare beholdt den vi har og vært superfornøyd med det. Jeg tenker så mye på den vognsituasjonen om dagen, irriterer vettet av meg at jeg ikke har fått avklart det. Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte om vogna i natt... Haha. Alt er ikke tapt enda - den vogna SKAL bli min! 

Helt merkelig, jeg har aldri hatt noe vogndilla før. Jeg ser det er mange som har flere vogner stående, men jeg vil ha en enkelt vogn som har alt jeg ser etter. Er nok derfor jeg liker bugaboo donkey vogna så mye - slipper å ha flere vogner stående! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte om vogna i natt og... Haha. Jeg ser at en nabo selger den på finn til 5000 kr mindre enn den koster ny, så har sendt melding nå og spurt om den er solgt. Om den ikke er solgt kan det hende jeg setter himmel og jord i bevegelse og prøver å finne ALT drit jeg kan finne her hjemme for å selge unna for å få kjøpt den. 

Gir meg ende over av meg selv og den vogna altså, men er lenge siden jeg har hatt SÅ lyst på noe! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

På 5.10.2016 den 14.58, malicious skrev:

Har det blitt vogn ennå? :ler: 

Nope :( Jobben har rotet det til skikkelig med utbetalinger av lønn/sykepenger for meg og, så den lille drømmen jeg hadde om bugaboo donkey duo har i grunn blitt helt borte :( Er mulig jeg kan klare å skrape sammen penger etterhvert, ser uansett etter brukt så trenger ikke tenke på leveringstid eller noe sånt. Men først må jeg prøve å få oversikt etter alt rotet, og det får jeg nok i slutten av mnd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel komme med en liten oppdatering her da, er en stund siden sist ser jeg... 

I dag er jeg 33+6, ikke så lenge igjen til jeg er høygravid nå! Føler meg høygravid da, jeg får vel i hvert fall nok kommentarer på at jeg er svær. Jo, takk, liksom. Har også fått spørsmål om jeg skal føde når som helst nå... Eh, nei. Har noen uker igjen gitt. Takk og lov egentlig, jeg har ikke så mye klart! Har begynt å lage meg en mental liste, som jeg snart må få ned på papir for å få ordentlig oversikt. Skal bli godt å sette i gang! 

I går var jeg hos jordmor på svangerskapskontroll for første gang dette svangerskapet. Har gått til lege hittil, men syns det er mye mer betryggende å gå til jordmor når det nærmer seg slutten nå. Hun var utrolig hyggelig! Lillegutt ligger med hodet ned i hvert fall, rumpa litt på toppen på venstre side, og bena mot høyre side. Sånn jeg trodde han gjorde. Tror også storesøster i huset her lå på samme måte for det meste! Jeg hadde også gått opp kun 1 kg på nesten 5 uker. Fornøyd med at det endelig saktnet litt, sist gikk jeg opp 1 kg i uken mellom kontroller. Hjelpes. Totalen er 13 kg så langt! Den eneste grunnen til at jeg tenker og passer litt på dette er fordi jeg har noen kg for mye i utgangspunktet. 

Lillegutt er også superaktiv! Mye mer aktiv enn storesøster, så vidt jeg husker. Sist hadde jeg morkaken i front, det har jeg ikke denne gangen. Det gjør nesten vondt noen ganger når han turner! Noen ganger kjennes det også ut som at han spenner seg heeeelt på topp i magen, og bare slepper seg ned igjen. Blir helt sjøsyk av den turninga noen ganger. Haha. Er veldig betryggende, og har gjort at jeg er lite bekymret for han egentlig. Sist var jeg på kontroll pga lite liv da jeg var 34 uker på vei, så rundt omkring denne tiden jeg er nå, men om det fortsetter sånn her med han tror jeg at jeg kan gå hele veien uten noen form for ekstra kontroller. Det er veldig godt å slippe å være så bekymret, husker jeg var helt fra meg ganske ofte i forrige svangerskap! 

Som nevnt har jeg veldig lite klart. Har begynt å gjøre innkjøp til fødebagen (nye koseklær jeg gleder meg til å ta i bruk), og litt klær til lillegutt. Trenger endel mer, føler jeg. Spør du mannen min, mener han sikkert at vi har mer enn nok klær. Eh, nei. Det vet jeg at vi virkelig ikke har! Trenger også bedside crib, vognpose og bilstolpose blant annet. Lurer på om jeg skal kjøpe dyr bilstolpose, eller om jeg skal gå for en billigere variant fra kappahl og bruke teppe i tillegg. Jeg er i grunn litt allergisk for å bruke mye penger på ting som kun brukes i kort tid.... 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å kjøpe bilstolpose brukt. Jeg kjøpte en voksi bilstolpose til 300kr. Er ingenting å si på den prisen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2016 den 22.58, Pentu skrev:

Jeg anbefaler å kjøpe bilstolpose brukt. Jeg kjøpte en voksi bilstolpose til 300kr. Er ingenting å si på den prisen ☺️

Ja, tenker jeg skal begynne å se etter en brukt en :) Har veldig lyst på en voksi bilstolpose. Den prisen kan man absolutt ikke klage på! Har begynt å se etter vognpose og nå, og jollyroom har litt tilbud ser jeg. Men jeg har absolutt ikke peiling på hvem jeg burde velge! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som tester tålmodigheten min mer enn en unge som ikke vil sove! Tror vi er på femte natta nå hvor hun er oppe i 4-5 timer før hun sovner igjen. Mannen tok hun de første nettene, men nå skal han opp på jobb, så da tar jeg det siden jeg kan sove når hun er i barnehagen. Det fungerer greit, men jeg får jo ikke gjort NOEN ting annet fordi jeg er en vandrende zombie. Huset ser ikke ut, og jeg tror jeg aldri har sett mer ut som en frustrert og sliten mamma ved levering som jeg har gjort de siste dagene nå. Jeg skjønner f... ikke hvordan dette kan snu heller. Jeg klikker seriøst snart. Nei, tålmodigheten min får seg en SKIKKELIG test, og jeg går nesten på veggen noen ganger. I tillegg er jeg straks høygravid og har begynt å få ganske vonde kynnere (er kanskje maserier eller noe sånt) til tider, så er ikke så rart at jeg snart klikker fullstendig. 

Ugh. 

I morgen skal jeg få hun opp  kl 7 enten hun vil eller ikke (eller blir vel heller om jeg vil eller ikke, jeg har IKKE klart å stå opp igjen kl. 7 de siste dagene når jeg har sovnet først i 3-4 tiden), og håpe at det blir bedring snart. Hvis ikke tror jeg at jeg flytter ut, og lar mann og barn bli igjen her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Shiver skrev:

Ja, tenker jeg skal begynne å se etter en brukt en :) Har veldig lyst på en voksi bilstolpose. Den prisen kan man absolutt ikke klage på! Har begynt å se etter vognpose og nå, og jollyroom har litt tilbud ser jeg. Men jeg har absolutt ikke peiling på hvem jeg burde velge! 

Jeg anbefaler easygrow hood til vinteren og easygrow lite til våren. Fantastiske poser ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pentu skrev:

Jeg anbefaler easygrow hood til vinteren og easygrow lite til våren. Fantastiske poser ❤️

Ja, de har jeg sett og siklet litt på! :) Skal sjekke de ut litt mer, også får jeg ta et valg snart :P Kjenner jeg begynner å bli skikkelig stresset etter å ha ting litt mer klart enn jeg har nå. Jula kommer og, så tenker jeg skal se ut hva jeg MÅ ha før fødsel, og hva vi kan ønske oss til jul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker så mye på dette med alt styret jeg har hatt med lønn og sånt de siste månedene (altså, siste fire (!!!!!) månedene), at jeg ikke får sove nå. Og jeg trenger å sove før natteranglern skal hentes i barnehagen. I tillegg har jeg sett feil på klokka, så blir en hel time mindre søvn enn jeg tenkte :(

Syntes så synd på meg selv nå at jeg snart har spist min egen kroppsvekt i smash. I dag er en dag hvor jeg bare er drittlei alt, og super bekymret for økonomi og alt. Blæh. 

Endret av Shiver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så lang tid har jeg vært ganske rolig i forhold til babyinnkjøp. "Jaja, vi får jo med babyen hjem uansett", har jeg sagt. Og det er jo sant. Men hva skal babyen ha på seg da? Trilles i? Sitte i i bilen? Hvor er nyfødtinnlegget til bilsetet? HVA SKJER?! 

Altså, hjelp! 

Vognpose får vi av svigers som velkommen til verden + julegave, så det er jo supert! Men vi trenger også bilpose (skal forsøke å finne brukt, burde være mulig. Fant en i dag til 300 kr, men mannen ville ikke kjøre for å hente. Dust), noen få ullplagg (tenker på å ønske til jul og, så kanskje 1 body til + et par strømpebukser eller noe), omslagsbodyer fra H&M (sverget til disse med vesla), stelleveske (har funnet en på jollyroom til 250 kr som virker fin nok), stellebord (vaskerommet som har benk som var tiltenkt stelleplass blir ISKALDT. Ikea stellebord til 250 kr som skal stå på badet fungerer nok supert!), bedside crib og VOGN!

Jeg har ikke gitt opp bugaboo donkey duo vogna altså... Jeg som før syntes bugaboo vognene så skikkelig stygge ut, er  bare superforelsket nå! Jeg ser etter  brukt da, jeg bruker faktisk ikke 15 000 kr på en ny vogn. Syns nesten det er galskap nok å bruke 9 000 kr på en brukt en liksom. Men de er jo geniale, og jeg tror jo faktisk vi kan få igjen en slant for den om vi selger den om et år/halvannet. Cluet er vel å selge så fort størstejenta ikke vil sitte i vogn lenger tenker jeg, og heller kjøpe ny trille da. UANSETT! Jeg har funnet en som selges her jeg bor til 9500 kr, men der har de ikke med sidekurven. Den kan kjøpes på nett, men da er jeg ikke interessert i å betale 9500 kr heller liksom. Kunne tenke meg å by 9000 kr, men jeg hater jo å prute... Men det er jo absolutt ikke et skambud jeg kommer med heller eventuelt, så jeg får se. Må sove på det! Er jo mye penger, men hvordan vi snur og vender på det må vi ha en vogn til. Og jeg føler litt at jeg ikke vil bruke den vi har nå... Den er liksom størstejenta sin, og jeg kunne tenkt meg en ny en nå uansett. Og jeg føler VIRKELIG på at jeg ikke vil ha hun løs når jeg må gå med begge to alene. Altså, hun er så sassy og sta i en alder av 19 mnd, at halve kunne vært nok. 

Så, det er jo endel penger igjen i form av innkjøp, spesielt siden jeg bare MÅ ha den dyre vogna. Er det som gjør at jeg holder igjen skikkelig og - det er mye penger. Angrer nå på at jeg har stukket hodet i sanden og bare utsatt innkjøp... Burde spredd det litt mer ser jeg nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også Bugaboo-vogner var merkelige og rare i starten, men plutselig snudde det i hodet mitt og klarte ikke å tenke på noe annet :fnise: Håper det ordner seg og du får drømmevogna! :) 

Jeg er glad vi kjøpte ting litt etterhvert selv om det ikke akkurat var planlagt at det skulle være sånn. Det var bare jeg som ikke klarte å holde meg :P Så var det en jeg kjenner som også er gravid som kommenterte at det var smart. Og jeg bare "JA! Vi er søren meg lure." :fnise: Babygreier er dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 31.10.2016 den 7.26, Weebs skrev:

Jeg synes også Bugaboo-vogner var merkelige og rare i starten, men plutselig snudde det i hodet mitt og klarte ikke å tenke på noe annet :fnise: Håper det ordner seg og du får drømmevogna! :) 

Jeg er glad vi kjøpte ting litt etterhvert selv om det ikke akkurat var planlagt at det skulle være sånn. Det var bare jeg som ikke klarte å holde meg :P Så var det en jeg kjenner som også er gravid som kommenterte at det var smart. Og jeg bare "JA! Vi er søren meg lure." :fnise: Babygreier er dyrt...

Jeg klarer ikke tenke på noe annet enn vogner om dagen, og spesielt bugaboo vogna! Er helt obsessed. L våknet litt om natten natt til i går (heldigvis ikke i flere timer, hun sovnet relativt fort. HALLELUJA!), og jeg var tydeligvis langt inni vogndrømmer, så jeg var helt sikker på at senga hennes var full av bugaboo vognposer og andre merkelige ting... Men det måtte hun bare leve med, og legge seg til å sove igjen, liksom :P Ellers så tror jeg at det vil ordne seg med vogna, jeg må bare ha litt tålmodighet fortsatt. Som sagt ser jeg jo etter brukt, så det vil ikke være noe leveringstid på den! Jeg holdt på å slå til på en i helgen, men den var fra 2012... Jeg vil egentlig ikke ha en som er eldre enn 2014. Litt teit kanskje, men litt standard må en ha :fnise:

Jeg har kjøpt inn litt og litt, men siden jeg ikke har oversikt, føler jeg at det ikke er nok. Mannen sier hele tiden at "vi har mer enn nok klær". NEI, vi har ikke det. Har noen få bodyer i størrelse 56, that's it. Jeg skal ikke kjøpe inn en haug av klær, er egentlig greit å se hvor stor han blir og heller ønske seg til jul, men stakkar... han må jo få dra hjem i noe annet enn kun body. Er desember, tross alt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, æsj, æsj! Jeg er traumatisert! :sjokkbla:

Vi har en bod som vi har hatt babyting i. Jeg har vært litt skeptisk til det, for den er ikke så fin da, for å si det sånn. Ikke helt tett vel. Men vi flyttet for en liten stund tilbake, så ting ble satt inn der. Vi tok dette frem for noen få uker siden,  og jeg skulle se litt på klærne nå. Vi har noe nøytralt i de minste størrelsene, så det har jeg regnet med å kunne bruke igjen. Ellers har vi mye rosa, og det hadde jeg tenkt til å gå gjennom nå for å selge unna. Kjøpte litt ull og sko og diverse til L i helgen som var som hun trenger i barnehagen, og det ble dyyyyrt. Hadde vært fint å fått inn litt ekstra penger for å kjøpe inn om hun trenger mer, eller for å kjøpe til lillebror. 

Anyway. Greia er den at posen dette har vært i, var hullete... Jeg tenker ok, det er flere poser oppi denne igjen, kanskje det er i orden. Åpner den øverste posen, og klærne er spist på :( Noe av det i hvert fall! Her har det nok vært mus på ferde :( Jeg vet ikke hvor mye som er ødelagt, for jeg bare la det fra meg og førte det vekk med en gang. Der tør ikke jeg drive oppi, her må mannen være med! Syns det er kjempetrist om alt er ødelagt. Forhåpentligvis er det kun noen få plagg, og resten kan vaskes noen (hundre) ganger på høy temperatur. Jeg kommer uansett ikke til å selge det som har vært der ute. Det var bare den ene posen som hadde sånne merker, så jeg tror alt annet skal være fint og at det ikke har vært noe borti de. (Klær av større størrelser har jeg inne, og kan selge i hvert fall). Jeg har gitt streng beskjed til mannen at han MÅ se gjennom babytingene sammen med meg i løpet av de neste par dagene. Jeg må vite om alt er i orden så det kan kun vaskes og legges klart, og om noe må kjøpes nytt, så må jeg ta med det i beregningen og... Det er surt altså. Huff. Håper det kun er den ene posen. 

På grunn av flytting generelt har jeg så dårlig oversikt på hvor ting er :( Bilsetet etter L er veldig fint brukt, så vi vil bruke det til lillebror og. Men jeg vet ikke hvor nyfødtinnlegget er :( Jeg kan fortelle hvor det var i den forrige leiligheten vår, meeen det hjelper ikke nå. Skulle ønske jeg var litt mer organisert, men ting ble mer eller mindre bare kastet i poser og esker til slutt da vi flyttet. Jeg håper vi finner det, og at det meste av de store tingene er i orden, for det har jeg ikke beregnet å bruke penger på. Krysser fingrene! 

Men æsj altså... er fortsatt traumatisert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som skal hente drømmevogna etterpå? 

Jo, det er meg det! Fant en som ligger ute til 8000 kr som er fra 2014, og fant ut at jeg bare må slå til snart siden jeg tenker så mye på den vogna. Gjør litt vondt å betale så mye for en brukt vogn, men den er jo så lekker! Denne koster også bare 500 kr mer enn den jeg fant i helgen som var fra 2012. Nei, ,nå tror og håper jeg at jeg blir fornøyd! Gleder meg til å teste den med storesøster! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...