Gå til innhold

Han er ikke noe flink til å være gentleman!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Humlen¤

Akkurat det ser jeg også!

Men igjen til poenget i denne diskusjonen! Vi snakker jo egentlig ikke om han er en gentlemann eller ikke, men om han gir henne nok oppmerksomhet som partner!

Jeg hadde värt misfornöyd med at min kjäreste skulle väre slik mot meg på en fest... Väre seg han i grunnen var gentlemann eller ikke.

Hadde ikke du reagert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yess, *stine* - du sa det meget bra; nemlig dette at man lar egne interesser gå foran fellesskapet! Tror dette er noe av det trådstarter mener - og det har ingenting med kvinnesak å gjøre. Bra sagt! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess' date=' *stine* - du sa det meget bra; nemlig dette at man lar egne interesser gå foran fellesskapet! Tror dette er noe av det trådstarter mener - og det har ingenting med kvinnesak å gjøre. Bra sagt! :klappe:[/quote']

Jeg har ikke nevnt ett ord om kvinnesak.

For meg høres det tvert imot ut som at det er andre her som fokuserer på kjønn, i og med at det forventes at en mann skal komme og prate med sitt følge flere ganger under en middag for å sjekke at hun har det bra, mens man ikke forventer det samme av kvinne. Fortjener ikke mannen oppmerksomhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke du reagert?

Nei, vett du, jeg hadde IKKE reagert på at mannen min ikke kom og pratet med meg under en middag.

Men etterpå hadde jeg forventet at vi snakket sammen. For meg har ikke dette noe med å være gentleann å gjøre med regler man må lære bort fordi man er i bryllup. Det har med normal sosial oppførsel og gjøre. Velger man seg en mann som ikke kan oppføre seg normalt, får man ta konsekvensene av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det har veldig lite med kjønn og gjøre og veldig mye med hvilke mennesker man er i felles selskap hos!

I dette tilfellet var det mannens venner de var i bryllup hos, ergo synes jeg han burde vært oppmerksom på om hun hadde det bra og koste seg. Ikke fordi han er mann, men fordi det var hans venners selskap.

På lik linje som jeg synes det er hennes ansvar å gjøre AKKURAT det samme når de er i selskap og bryllupp til hennes venner/familie, da er det HUN som skal passe på at han har det bra og koser seg.

å være oppmerksom er ikke noe det ene eller det andre kjønnet har verken mer plikt til eller mer rett på en det andre, og dette har ikke med kvinnesak å gjøre men med å skjønne at man må gi for å få uansett kjønn!

Man skal være mot andre som man ønsker andre skal være mot seg selv! det er mitt motto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns vi skal ta vare på den lille forskjellen når det gjelder kjønn. Min mann åpner til denne dag fremdeles alltid bildøren for meg og holder den oppe til jeg får satt meg inn. Det gjør han enten vi er i bryllup eller på Rimi. Han sørger alltid for at jeg har noe å drikke, er oppmerksom på om det er noe jeg trenger og holder alltid opp dører og tar ut stolen for meg.

Klart at jeg klarer det sjøl.

Det er ikke det som er poenget.

Jeg liker å bli behandlet som en kvinne,

og han liker å behandle meg som en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å bli behandlet som en kvinne,

og han liker å behandle meg som en.

Og det er jo fint for dere (og meg, som aldri bærer handleposer).

Saken er vel hvor mye man kan forandre en mann som tydeligvis ikke er opptatt av slikt. Man kan på en måte ikke nedre en mann som ikke vil endres (i og med at han ikke hører på henne når hun ber ham endre seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: Jeg føler jeg blir behandlet som en kvinne selv om jeg åpner og lukker bildører selv og hjelper til å bære mat fra butikken jeg.... :oops:

må bare spør Tex, når dere parkerer, åpner han bildøra da også? for sånn kvinnebehandling fra tidligere av så gjorde de vel det? så satt kvinnen og ventet til mannen kom rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: Jeg føler jeg blir behandlet som en kvinne selv om jeg åpner og lukker bildører selv og hjelper til å bære mat fra butikken jeg.... :oops:

må bare spør Tex, når dere parkerer, åpner han bildøra da også? for sånn kvinnebehandling fra tidligere av så gjorde de vel det? så satt kvinnen og ventet til mannen kom rundt...

Hm - jeg ser plutselig for meg et bilde av Hyacinth Bucket oppe i hodet mitt. Er det bare meg? :o

Er det muligens noe galt med meg siden jeg føler meg temmelig sikker på at jeg er kvinne selv om jeg åpner bildøra selv???

(hadde kjæresten min kommet ilende rundt til den andre siden for å åpne bildøra for meg hadde jeg bare blitt fryktelig flau - ihvertfall om noen så det... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Hm - jeg ser plutselig for meg et bilde av Hyacinth Bucket oppe i hodet mitt. Er det bare meg? :o ....:

Neida, det er absolutt ikke bare deg, det var det bildet jeg fikk i hodet når jeg hørte dette med at han alltid åpnet bildøra og ventet til hun var vel inne, han lukket døren også gikk å satt seg... :grinele:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare spør Tex, når dere parkerer, åpner han bildøra da også? for sånn kvinnebehandling fra tidligere av så gjorde de vel det? så satt kvinnen og ventet til mannen kom rundt...

Han hadde gjort det om jeg hadde hatt ro i ræva til å sitte og vente... noe jeg definitivt ikke har.... :ler:

Men jeg setter stor pris på gentlemannoppførselen, han bærer alltid når vi handler, betaler alltid på restaurant og er alltid den som kjøper billetter til diverse ting vi skal på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og for å skyve all tvil til side, han får den oppmerksomheten han fortjener som mann også.

Han har en hustru som vet å sette pris på ham, og derfor nyter vi godt av det begge to.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at jeg ikke har en såkalt gentleman. Hvis han hadde åpnet dører og dratt ut stoler og sånn bare fordi han var mann og jeg kvinne så ville jeg synes det ble nokså rart og påtatt.

At en mann ikke er en "gentleman" betyr ikke at han ikke er respekt- og hensynsfull, kjærlig og snill, for alle de kvalitetene besitter min samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At en mann ikke er en "gentleman" betyr ikke at han ikke er respekt- og hensynsfull' date=' kjærlig og snill, for alle de kvalitetene besitter min samboer.[/quote']

Det er en fin beskrivelse av min ektemann også,

også er han en omtenksom gentlemann i tillegg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen min er veldig gentleman. Spesielt når vi er ute på cafe eller i forsamlinger. Av og til kan det være litt ubehagelig. Men han fortalte meg at det ligger i mannens natur å være beskyttende overfor kvinnen.

En person behøver ikke å være gentleman for at han skal vise omsorg og bry seg om en annen. Dersom han er glad i deg, bør han vel gi deg litt mer oppmerksomhet. Også når dere er i store forsamlinger og blant deres venner. Det er jo helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...