Gå til innhold

Skadelig med mangel på kontakt med andre... inkl. avhengighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dette var interessant - han nevner forskning om spedbarn, barnehjemsbarn og rusmisbrukere og betydningen av mellommenneskelig kontakt. Mennesker (og mus) som har god kontakt med andre mennesker utvikler ikke avhengighetsvansker... Stemmer det med deres erfaring? Hva om behandling av avhengighet først og fremst handlet om å få mer god kontakt med andre?



Anonymous poster hash: 0ba65...4aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ikke så dumt. Men jeg kan godt se at sånt også kan være en helt håpløs form for behanding, for ingen liker vel å skulle måtte bli tvunget, eller sånn ellers innbefinne seg i at ting omsider tar slutt, som f.eks med penger fra sosialkontor, eller andre såkalte "velferdsgoder".

Endret av Vux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontakt med andre er et grunnleggende behov for alle som samfunnet på et eller annet vis må legge til rette for - kan jo ikke fortsette å legge til rette for at vi ikke skal ha kontakt eller at shopping skal være viktigere enn samhold. Det er oppskriften til faanskap det der.

Ja, ikke så dumt. Men jeg kan godt se at sånt også kan være en helt håpløs form for behanding, for ingen liker vel å skulle måtte bli tvunget, eller sånn ellers innbefinne seg i at ting omsider tar slutt, som f.eks med penger fra sosialkontor, eller andre såkalte "velferdsgoder".



Anonymous poster hash: 0ba65...4aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så dere denne? hjerteskjærende



Anonymous poster hash: 9ec57...8ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er for meg helt logisk. I hele barnets første leveår ser barnet på seg selv og mor/forsørger som ett!!

Det har ikke et "jeg" og er ikke klar over at det har en eksistens. Hvis et barn ikke får en tidlig følelese av ekstens kan det bli skadet psykisk for resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...