Cherries Skrevet 25. juni 2015 #341 Del Skrevet 25. juni 2015 Downs kan ikke sammenlignes med aspergers i der hele tatt. Downs hemmer livet og forkorter menneskets levetid mens aspergers bare er et syndrom man lærer seg å leve med. Har aspergers selv så veg dette og at de som er slik som jeg sa ikke er verdt noe er ikke slemt. Det er min mening, jeg vil ikke ha noe imot slike folk som skal generalisere folk med aspergers og slikt Et handicap er et handicap. Eller, et avvik er et avvik. For meg er det like uaktuelt å være sammen med aspergere, som med downs. Hva med alvorlig psykisk syk? Borderline eller schizofreni? Ville du uproblematisk ha blitt sammen med dem? Som kanskje er et stort avvik fra din hverdag, og virkelighet? Så fordi jeg ikke vil være sammen med aspergere, er jeg ikke noe verdt, da? I din virkelighet? Typisk utsagn fra en asperger som ikke klarer å sette seg inn i andres situasjon enn sin egen. Dette er og blir et problem for mange. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #342 Del Skrevet 25. juni 2015 Jeg har et spørsmål til damene her. Om du dater en person og dere blir kjent og liker hverandre ditcher dere personen når han forteller at han har aspergers? Man merker det jo. Det er ikke sånn at ingen damer vil være sammen med en som har Asperger selv om de fleste her inne sier nei. Men det er en utfordring. Anonymous poster hash: 67688...476 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 25. juni 2015 #343 Del Skrevet 25. juni 2015 Det er ikke er typisk utsagn. Jeg setter meg inn i andre jeg, liker bare ikke folk som GENERELT generaliserer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherries Skrevet 25. juni 2015 #344 Del Skrevet 25. juni 2015 Jeg har et spørsmål til damene her. Om du dater en person og dere blir kjent og liker hverandre ditcher dere personen når han forteller at han har aspergers? Jeg hadde merket på personen med en gang om han hadde aspergers/et annet avvik, så hadde nok avsluttet det relativt kjapt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherries Skrevet 25. juni 2015 #345 Del Skrevet 25. juni 2015 Det er ikke er typisk utsagn. Jeg setter meg inn i andre jeg, liker bare ikke folk som GENERELT generaliserer Men du klarer ikke å se at ikke alle personer passer å være sammen med dere, og i tillegg si stygge ting om dem som ikke vil? Det er veldig lett å legge merke til en med aspergers, jo. Det ER felles trekk for dere, hvis ikke hadde det ikke vært en diagnose. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 25. juni 2015 #346 Del Skrevet 25. juni 2015 Kan ikke alle bearbeide og lære seg å te seg som om man ikke har aspergers? Ver jo det er mange med aspergers som er gift med barn og fungerer så og si normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 25. juni 2015 #347 Del Skrevet 25. juni 2015 Jeg hadde merket på personen med en gang om han hadde aspergers/et annet avvik, så hadde nok avsluttet det relativt kjapt.Nei, det hadde du ikke nødvendigvis. Spesielt diagnoser innenfor autismespekteret er så forskjellige at til og med mennesker som oppfører seg helt normalt, kan ha en eller annen variant av dette. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherries Skrevet 25. juni 2015 #348 Del Skrevet 25. juni 2015 (endret) Nei, det hadde du ikke nødvendigvis. Spesielt diagnoser innenfor autismespekteret er så forskjellige at til og med mennesker som oppfører seg helt normalt, kan ha en eller annen variant av dette. Jeg legger merke til om det er avvik/noe som ikke stemmer veldig kjapt. Med mindre det er en svært mild grad av for eksempel aspergers, som kan ligne på sosial angst av noe slag. Endret 25. juni 2015 av Cherries 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 25. juni 2015 #349 Del Skrevet 25. juni 2015 Hater bare enda mer å ha aspergers når jeg hører hvor mye kvinner ikke vil ha slike menn /: Håper virkelig ikke at flertallet tenker slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherries Skrevet 25. juni 2015 #350 Del Skrevet 25. juni 2015 Hater bare enda mer å ha aspergers når jeg hører hvor mye kvinner ikke vil ha slike menn /: Håper virkelig ikke at flertallet tenker slik Du kan jo prøve å date andre med aspergers? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 25. juni 2015 #351 Del Skrevet 25. juni 2015 Jeg legger merke til om det er avvik/noe som ikke stemmer veldig kjapt. Med mindre det var en svært mild grad, som kan ligne på sosial angst av noe slag.Jeg kan stille spørsmålet på en annen måte.Om du hadde vært sammen en fyr du ikke merka noen avvik med, og han fortalte deg at han hadde aspargissyndrom, hadde det ødelagt for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #352 Del Skrevet 25. juni 2015 Hater bare enda mer å ha aspergers når jeg hører hvor mye kvinner ikke vil ha slike menn /: Håper virkelig ikke at flertallet tenker slik Kan du ikke melde deg inn i Autismeforeningen og bli med på noen treff der? Da kan du kanskje møte en jente som også har Asperger. Anonymous poster hash: 67688...476 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2015 #353 Del Skrevet 25. juni 2015 Jeg kan stille spørsmålet på en annen måte. Om du hadde vært sammen en fyr du ikke merka noen avvik med, og han fortalte deg at han hadde aspargissyndrom, hadde det ødelagt for deg? Hvis han ikke har noen avvik fra "normalen", hvordan kan han ha fått AS-diagnosen da? Anonymous poster hash: 67688...476 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 25. juni 2015 #354 Del Skrevet 25. juni 2015 Hater bare enda mer å ha aspergers når jeg hører hvor mye kvinner ikke vil ha slike menn /: Håper virkelig ikke at flertallet tenker slikJeg er full av snåle diagnoser. Aspergers, epilepsi og adhd. Har aldri hatt noe problemer med damene, så det finnes nok av de som ikke bryr seg noe om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 25. juni 2015 #355 Del Skrevet 25. juni 2015 Hvis han ikke har noen avvik fra "normalen", hvordan kan han ha fått AS-diagnosen da?Anonymous poster hash: 67688...476 Fordi det går an å ha avvik som ikke syns for folk flest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 25. juni 2015 #356 Del Skrevet 25. juni 2015 Kan du ikke melde deg inn i Autismeforeningen og bli med på noen treff der? Da kan du kanskje møte en jente som også har Asperger. Anonymous poster hash: 67688...476 Jeg tror det beste for en med aspergers er å finne en uten slik man da kan lære seg de sosiale tingene og andre vanlige ting den personen har. Det siste jeg trenger er en dame versjon av meg som skal ha tingene sine på akkurat bestemte plasser Seriøst, vær veldig glad dere ikke har aspergers fordi tvangstanker følger med hos mange. Jeg kan ikke røre ved ganske mye fordi da må jeg ta på det så og så mange ganger og flytte på det slik det ligger akkurat helt riktig. Oh god, jeg er et freak.... o.O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherries Skrevet 25. juni 2015 #357 Del Skrevet 25. juni 2015 Jeg kan stille spørsmålet på en annen måte. Om du hadde vært sammen en fyr du ikke merka noen avvik med, og han fortalte deg at han hadde aspargissyndrom, hadde det ødelagt for deg? Tja, da hadde det vært en svært mild grad. Om han var en god skuespiller, som hadde tillærte egenskaper, som empati, så ja. Det er heller mer sannsynlig at jeg ble lurt trill rundt av et skuespill, enn at jeg ikke hadde lagt merke til noe avvik. Før eller siden hadde jeg lagt merke til skuespillet også. Jeg har en sterk intuisjon 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 25. juni 2015 #358 Del Skrevet 25. juni 2015 Et handicap er et handicap. Eller, et avvik er et avvik. For meg er det like uaktuelt å være sammen med aspergere, som med downs. Hva med alvorlig psykisk syk? Borderline eller schizofreni? Ville du uproblematisk ha blitt sammen med dem? Som kanskje er et stort avvik fra din hverdag, og virkelighet? Så fordi jeg ikke vil være sammen med aspergere, er jeg ikke noe verdt, da? I din virkelighet? Typisk utsagn fra en asperger som ikke klarer å sette seg inn i andres situasjon enn sin egen. Dette er og blir et problem for mange. Schizofreni kommer i mange grader og varianter det og. En med denne diagnosen kan være helt frisk, og aldri mer kjenne noe til sykdommen så lenge personen bruker medisiner. Om du til og med da har slik holdning er du virkelig fordomsfull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 25. juni 2015 #359 Del Skrevet 25. juni 2015 Tja, da hadde det vært en svært mild grad. Om han var en god skuespiller, som hadde tillærte egenskaper, som empati, så ja. Det er heller mer sannsynlig at jeg ble lurt trill rundt av et skuespill, enn at jeg ikke hadde lagt merke til noe avvik. Før eller siden hadde jeg lagt merke til skuespillet også. Jeg har en sterk intuisjon Hvorfor tror du folk med aspergers ikke har empati? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 25. juni 2015 #360 Del Skrevet 25. juni 2015 Tja, da hadde det vært en svært mild grad. Om han var en god skuespiller, som hadde tillærte egenskaper, som empati, så ja. Det er heller mer sannsynlig at jeg ble lurt trill rundt av et skuespill, enn at jeg ikke hadde lagt merke til noe avvik. Før eller siden hadde jeg lagt merke til skuespillet også. Jeg har en sterk intuisjon Jeg har masse empati jeg, jeg bryr meg om andre. Leser jeg om noen jeg aldri har møtt som er død blir jeg lei meg og føler med personen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå