Gå til innhold

Samboer roter til alt i livet sitt - skylden legges på meg, hjelp?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest FuturePrimitive

Han er egoistisk og selvsentrert. Hvorfor gidder du å være sammen med han?

Mvh Yvonne :heiajente:

Spot on.

Det pinlige er at jeg kjenner meg litt igjen i denne oppførselen som TS beskriver fra hvordan jeg delvis var tidligere. Riktignok ikke så ille som TS beskriver, men helt klart den der evnen til å bruke ANDRE som forklaringsmodell for hvorfor ting gikk i stå for meg selv. Ens egen utilstrekkelighet er så vanskelig å leve med og vanskelig å face at man slenger den over på andre. Angst og stress og prokrastinering var årsaken til at jeg var kronisk sur, ego og "likte" å få andre til å føle seg ille. Samt at når man føler seg bæsj, så ønsker man ironisk nok å ødelegge enda mer, få ting til å bli selvoppfyllende profetier. Ja, så irrasjonelt tenker man.

Slik jeg ser det kan du velge å bruke åresvis på å fikse denne fyren..noe som vil kreve at du tar det opp gang på gang på gang, ikke finner deg i, tvinger han til samtaler, psykolog kanskje, hjelp osv. Det vil ta ÅR..og han vil kanskje aldri bli "perfekt" på de punktene uansett.

Så da er spørsmålet - ønsker du bruke så mye tid på denne fyren, elsker du ham så mye? Og selv om du investerer all denne tiden, ønsker du være sammen med ham selv om han ikke forandrer seg SÅ mye som du håper?

Hvis svar nei...stikk, for det vil bare bli verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannheten svir, dette er ikke et forhold du har godt av. Ditt liv, ditt ansvar, ditt valg.

Håper du tar grepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...