Gå til innhold

Mannen utro, to felles barn, han bor fortsatt hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vondt for å tro du er en kvinne. De pleier å være litt .....klokere...

Men TS, dere har to små barn, du må gå til mekling, og dere bør gå i noe familieterapi. Dette høres ikke ut som det beste klima å bli født inn i. Akkurat nå er du proppfull av hormoner, men dette må være gjennomtenkt fra begges side. Det er ikke slik at "han utro- han kastes ut og får ikke se barna sine". Og du bestemmer ikke alt, det at han var utro diskvalifiserer ham ikke resten av livet. Det er jo viktig han boende rett i nærheten, det er viktig at dere kan omgås. Han må ha fast samvær med treåring hos seg, og møte baby med deg. Situasjonen deres krever at dere får hastetime hos parterapaut.

Anonymous poster hash: 3a1ce...d08

Ts har ikke nekta han samvær med barna. Hun vil bare ikke bo under samme tak med han mer. Forholdet er jo slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts har ikke nekta han samvær med barna. Hun vil bare ikke bo under samme tak med han mer. Forholdet er jo slutt

Ja, mener bare det er viktig å gå til megling og familieterapi/samtaler for å sikre samarbeidet videre. Mannen må jo innse at det er slutt. Det er i hans interesse også at han kommer seg så fort som mulig ut, mener bare at de begge (alle fire) er i en kjempekrise, så de trenger hjelp utenifra. Kast han ut, men få snakket med noen nå.

Anonymous poster hash: 3a1ce...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullt enig i at det er forferdelig det han har gjort mot ts og at han skal flytte ut. Men her må man også se saken i sin helhet. Har foreldrene hans plass til at han skal få samvær med barna på ikke bare dagsbesøk men overnatting også? Om de ikke har det så er ikke den beste løsningen for barna at han flytter hjem til foreldrene sine selv om det er kort tid.

2. Har han depositumet klart til å leie leilighet? Han får ingen sted å leie uten det. Ingen vil ha nav garanti.

3. Har han i det hele tatt sett på leiligheter?

Han bør så klart ikke bo hos deg i evigheter men det er mange faktorer som gjør til at han kanskje ikke har fått leilighet enda. Det er ikke så lett å bo hos venner eller familie eller grunnet barna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går han noensinne ut av leiligheten? Har du sjanse til å ta fra ham nøklene? Jeg ville ikke gitt frist, jeg ville sagt NÅ og deretter gjort det jeg kunne for p gjlre livet habs surt. Invitert en god venninne eller venn eller søsken til p bo og redd opp der han sover til gjesten, tømt ut hans brus/øl i vasken, kastet hans baderomsprodukt.. Latt som om han ikke var tilstede.

Anonymous poster hash: e0b88...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullt enig i at det er forferdelig det han har gjort mot ts og at han skal flytte ut. Men her må man også se saken i sin helhet. Har foreldrene hans plass til at han skal få samvær med barna på ikke bare dagsbesøk men overnatting også? Om de ikke har det så er ikke den beste løsningen for barna at han flytter hjem til foreldrene sine selv om det er kort tid.

2. Har han depositumet klart til å leie leilighet? Han får ingen sted å leie uten det. Ingen vil ha nav garanti.

3. Har han i det hele tatt sett på leiligheter?

Han bør så klart ikke bo hos deg i evigheter men det er mange faktorer som gjør til at han kanskje ikke har fått leilighet enda. Det er ikke så lett å bo hos venner eller familie eller grunnet barna.

Jeg mener også at det er mange faktorer å ta hensyn til. Når man har fått barn sammen og utroskap skjer, kan man likevel ikke bare "sette den andre på gata". Forstår ts og hennes frustrasjon, men i denne saken er kanskje megling første bud. Jeg har hørt at det er verre å få til en ok samværsavtale for den som må flytte hvis de ikke bor på samme adresse, men kanskje dette gjelder kun når barnet/barna blir født?

Det koster penger å flytte og finner han ikke noe i nabolaget, men et stykke unna vil han ha oppsigelsestid og det blir vanskeligere å finne noe i nærheten. Det har han ikke nå, så det enkleste er om han flytter rett inn en bolig i nærheten. Jeg ville tatt en prat med han og bedt han dra til foreldrene og være der noen dager/uker hvis han overhodet ikke bidrar til noe i hjemmet og i forhold til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullt enig i at det er forferdelig det han har gjort mot ts og at han skal flytte ut. Men her må man også se saken i sin helhet. Har foreldrene hans plass til at han skal få samvær med barna på ikke bare dagsbesøk men overnatting også? Om de ikke har det så er ikke den beste løsningen for barna at han flytter hjem til foreldrene sine selv om det er kort tid.

2. Har han depositumet klart til å leie leilighet? Han får ingen sted å leie uten det. Ingen vil ha nav garanti.

3. Har han i det hele tatt sett på leiligheter?

Han bør så klart ikke bo hos deg i evigheter men det er mange faktorer som gjør til at han kanskje ikke har fått leilighet enda. Det er ikke så lett å bo hos venner eller familie eller grunnet barna.

Om foreldrene ennå bor i hans barndomshjem og hsn har søsken så har de hatt plass til barn i huset før og da bør de ha plass til at han kan ha samvær med sine barn der nå også. Om de har flytta i en mye mindre leilighet vil de vel slite med å ha plass til han og. Men han må jo aktivt lete etter leilighet hsøan kan leie, noe det virker på meg som at han ikke gjør, siden han ble sur når ts begynte å høre hvordsn det gikk med leilighetsjakten, og gav henne et svar som indikerer st han ikke har tenkt å flytte.

Har han jobb og har vett når det kommer til å disponere penger, har han penger til depositum. Hvis ikke er han for usnsvarlig til å ha barn og

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. Han bor fortsatt her, men har gitt han frist til 1. mars før jeg blir "dritt kjerrig". Er han ikke ute da er jeg vel bare nødt til å kaste han på dør. Megling tenker jeg vel at vi ikke trenger, han var utro og da er det over for min del og det er greit for han virker det som. Vi har avtalt at treårigen skal til han annenhver torsdag til mandag og bebisen får han komme hitt å besøke de første månedene. Vi har en god tone, er bare irritert for at han ikke har flyttet enda. Og til dere som mener at når man har barn så prøver man litt hardere... Det er jeg vel igrunn enig i, men jeg hadde ikke blitt med en mann som går bak ryggen min om vi ikke hadde hatt felles barn eller ti felles barn..

Anonymous poster hash: 93f35...0c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at det er mange faktorer å ta hensyn til. Når man har fått barn sammen og utroskap skjer, kan man likevel ikke bare "sette den andre på gata". Forstår ts og hennes frustrasjon, men i denne saken er kanskje megling første bud. Jeg har hørt at det er verre å få til en ok samværsavtale for den som må flytte hvis de ikke bor på samme adresse, men kanskje dette gjelder kun når barnet/barna blir født?

Det koster penger å flytte og finner han ikke noe i nabolaget, men et stykke unna vil han ha oppsigelsestid og det blir vanskeligere å finne noe i nærheten. Det har han ikke nå, så det enkleste er om han flytter rett inn en bolig i nærheten. Jeg ville tatt en prat med han og bedt han dra til foreldrene og være der noen dager/uker hvis han overhodet ikke bidrar til noe i hjemmet og i forhold til barna.

Oppsigelsestid fra hvor? Det er jo når man flytter ut det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsigelsestid fra hvor? Det er jo når man flytter ut det.

Mente at om han finner en bolig et godt stykke fra der barna bor hos sin mor, da vil han ha oppsigelsestid hvis han har planer om å finne noe rett i nabolaget, og det kan gjøre det mer vanskelig å finne noe rett i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Han bor fortsatt her, men har gitt han frist til 1. mars før jeg blir "dritt kjerrig". Er han ikke ute da er jeg vel bare nødt til å kaste han på dør. Megling tenker jeg vel at vi ikke trenger, han var utro og da er det over for min del og det er greit for han virker det som. Vi har avtalt at treårigen skal til han annenhver torsdag til mandag og bebisen får han komme hitt å besøke de første månedene. Vi har en god tone, er bare irritert for at han ikke har flyttet enda. Og til dere som mener at når man har barn så prøver man litt hardere... Det er jeg vel igrunn enig i, men jeg hadde ikke blitt med en mann som går bak ryggen min om vi ikke hadde hatt felles barn eller ti felles barn..

Anonymous poster hash: 93f35...0c0

Når dere har barn sammen så er dere pliktige til mekling.

Anonymous poster hash: b6b7e...1cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente at om han finner en bolig et godt stykke fra der barna bor hos sin mor, da vil han ha oppsigelsestid hvis han har planer om å finne noe rett i nabolaget, og det kan gjøre det mer vanskelig å finne noe rett i nærheten.

En mnd er vel vanlig oppdigelsestid? Syns ikke det er så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mnd er vel vanlig oppdigelsestid? Syns ikke det er så lenge

En mnd hvis det er fullt møblert er vanlig ja, tre mnd. hvis det er umøblert. Jeg svarte bare av hensyn til fremtidig kontakt med barna, men det ser jo ut som ts og barnefar er enige om det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mnd hvis det er fullt møblert er vanlig ja, tre mnd. hvis det er umøblert. Jeg svarte bare av hensyn til fremtidig kontakt med barna, men det ser jo ut som ts og barnefar er enige om det nå.

Har ingen ting med møblementet å gjøre. Det har med hvor mye depositum. Har man depositum som tilsvarer en mnds leie så er det en mnd. Tilsvarer summen 2 er det 2 mnds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen ting med møblementet å gjøre. Det har med hvor mye depositum. Har man depositum som tilsvarer en mnds leie så er det en mnd. Tilsvarer summen 2 er det 2 mnds.

har ingenting med depositum å Gjøre. Huseier kan ta maks 6 mnd depositum x mndsleie uansett hvor lang oppsigelsestiden er. Oppsigelsestiden er i spesifisert i kontrakten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingenting med depositum å Gjøre. Huseier kan ta maks 6 mnd depositum x mndsleie uansett hvor lang oppsigelsestiden er. Oppsigelsestiden er i spesifisert i kontrakten.

Gar alltid hatt 1 mnd oppsigelse med eller uten møbler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg kom med velmenende råd ... hvorfor skal noen av dere vri om på det jeg skriver? Vil dere misforstå, eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gar alltid hatt 1 mnd oppsigelse med eller uten møbler

Det er ganske vanlig på bygda ja, men ikke i bynære strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere MÅ uansett til mekling når dere har barn. Det er obligatorisk uansett. Dette pga utvidet barnetrygd.

Er det en av dere som ikke møter opp til avtalt mekling får ikke meklingsattest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Han bor fortsatt her, men har gitt han frist til 1. mars før jeg blir "dritt kjerrig". Er han ikke ute da er jeg vel bare nødt til å kaste han på dør. Megling tenker jeg vel at vi ikke trenger, han var utro og da er det over for min del og det er greit for han virker det som. Vi har avtalt at treårigen skal til han annenhver torsdag til mandag og bebisen får han komme hitt å besøke de første månedene. Vi har en god tone, er bare irritert for at han ikke har flyttet enda. Og til dere som mener at når man har barn så prøver man litt hardere... Det er jeg vel igrunn enig i, men jeg hadde ikke blitt med en mann som går bak ryggen min om vi ikke hadde hatt felles barn eller ti felles barn..

Anonymous poster hash: 93f35...0c0

Så enig med deg, TS.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...