Gå til innhold

Forbanna fordi min venninne kjøper bare fake!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mange eksklusive designer-varer, men jeg blir da ikke fornærmet om noen beg kjen er bruker fake varer.

Jeg kjøper ikke designer-varer for å vise meg frem. Jeg kjøper disse pga kvalitet fordi jeg vil at tingene skal vare lenge.

Og jo ts. Du var forferdelig stygg mot venninnen din

Anonymous poster hash: e0f3e...842

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff... Du er sikkert feit og har dårlig ånde! At jeg kjøper billige ting og handler flesk over grensa til Sverige gjør meg da ikke til noe dårligere menneske fordet???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bryter faktisk loven og gir penger i lomma til kriminelle nettverk. Dette er langt mer problematisk enn at hun "lurer seg unna" prislappen.

Anonymous poster hash: c15e7...172

Hehe, håper for din skyld dette er et trolleinnlegg. Det er virkelig du som er den teite her.

Du kjøper det du vil, så lar du venninnen din kjøpe det hun vil. Uten kommentarer fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veritaserum

Ikke alle er ute etter status på grunn av dyreting slik som deg, det må du bare respektere.
Det at hun ikke ønsker å kaste bort penger på ei dum veske fordi den har et spesifikk merke, ja da synes jeg hun er smart!

Hadde ei venninne som deg en gang, som konstant kritiserte klærne mine. Sa jeg var teit som kjøpte klær på kappahl og cubus, kun tapere og bestemødre som handler der vettu. Mens hun brukte 1.400 på et skjerf, kjøpte alltid dyre ting. Converse sko i alle fargene, også special edition sko, de dyreste hun kunne finne så klart, kunne ikke kjøpe de på tilbud eller til 200kr. unnskyld for at jeg ikke ønsker å gå med sko som får føttene til å bli klamme og stinke, og er ubehagelig å gå med.
Hun kritiserte meg for å kjøpe ting på tilbud og billig sjampo, i stedet for dyre små flasker fra frisøren.
Faktisk, så mener jeg det er HUN som har et problem, bare fordi sjampoen koster 600kr så gjør det ikke hun noe bedre, stygg som faen lell og et ufyselig menneske samme hva trusen hennes kostet. (Droppet hun som venn på grunn av alle stygge kommentarene)
Hun var, og er, jomfru og ukysset, sjalu som faen fordi jeg får meg mann men ikke hun, selvsagt måtte hun kommentere det også "mannfolk vil ikke ha folk som går i billige klær".. neivell, hvem av oss som aldri har kysset noen før i en alder av 24 år? (Ja jeg er forsatt forbannet over alle de årene hun har dratt med ned med stygge kommentarer)

Venninnen din kommer nok til å droppe deg en dag også. Dersom du ikke forandrer deg, eller rettere sagt, lærer deg til å holde kjeft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er kjipt. Men selv om du tar deg råd til å kjøpe kjempedyre ting, så kan du ikke kreve at andre gjør det. Hvis du synes det er surt å bruke så mye på vesker, så kan du faktisk kjøpe gode skinnvesker til bare noen tusenlapper som ikke er designervesker, men kun har fokus på å være funksjonell og/eller pen å se på. Da slipper du også å plages med sånne som kjøper falske versjoner av dem. Nå vet jeg ikke hva loven sier om piratvarer av vesker og lignende til privat bruk, siden det er noe jeg aldri kommer til å kjøpe selv, men hvis det ikke er ulovlig, så synes jeg ikke du skal bry deg. Og å si det ut på festen på den måten, synes jeg var unødvendig. (jeg har ikke lest side 2-4 på denne tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ofte" ulovlig er vel nøkkelordet her.

Land som Taiwan, Sør-Korea, Indonesia og Thailand har ikke signert Madridprotokollen.

Anonymous poster hash: 7edd4...594

At enkelte land ikke straffer deg for å ta med deg ulovlige kopierte varer over grensen deres, betyr ikke at varen er legitim. Noe det virker helt umulig å få inn i hodet ditt... Så jeg skal slutte å prøve.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ulovlig å selge og importere fake produkter. Jeg skjønner ikke hvorfor folk gjør det. Ikke minst er det lite respekterende for industrien som bruker masse tid på å lage merkevarer, og merkevarer i sin helhet mister til slutt sin verdi.

Jeg synes folk skal begynne å respektere andres rettigheter og ikke ta det for gitt og bare si at det er så enkelt å kopiere og støtte den falske industrien.

Hva om du hadde jobbet mye for å designe noe, så hadde andre laget kopi av det?

Synes mennesker som bruker fake varer er lite respekterende, og ja, er nesten som man ser ned på de. Det handler om å støtte et kriminelt nettverk der folk stjeler andres produksjon for å tjene penger på dette.

Det skremmer meg at man snart ikke finner ærlige mennesker lenger. Hvor er samvittigheten blitt av?

Man finner billigkjeder som produserer tilsvarerende legitime varer, likevel er det så viktig for folk å ha noe billig det står et merkenavn på? Why?

Min mening satt på spissen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Du er sikkert feit og har dårlig ånde! At jeg kjøper billige ting og handler flesk over grensa til Sverige gjør meg da ikke til noe dårligere menneske fordet???

Nå svarer jeg for hun andre...

Men jo, det gjør deg til et dårliger menneske som ikke eier respekt for andre som sliter for å skape egne merker i moteindustrien. Du mangler tydeligvis evne til å se at det du støtter er galt. Jeg synes ikke noe om slike mennesker som mener at å utnytte andre er greit.

Anonymous poster hash: 72edd...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svarer jeg for hun andre...

Men jo, det gjør deg til et dårliger menneske som ikke eier respekt for andre som sliter for å skape egne merker i moteindustrien. Du mangler tydeligvis evne til å se at det du støtter er galt. Jeg synes ikke noe om slike mennesker som mener at å utnytte andre er greit.

Anonymous poster hash: 72edd...654

Hahaha! Dæven, mer usympatisk skal man lete lenge etter... Sorry girlfriend. Jeg gidder ikke støtte det kapitalistiske systemet overhodet. Jeg bryr meg bare om mine egne interesser og det som favner meg. Er ikke en av disse dumme blondinene som kjøper dyre ting kun fordi det er dyrt, nei hahaha. :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer, hvorfor blir du egentlig så provosert ts? Reagerer andre i vennegjengen på samme måte som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til TS er jo ikke at venninnen støtter industrien, men at TS ikke får den oppmerksomheten hun mener hun fortjener via statussymboler.

Anonymous poster hash: 1e486...b84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun kjøper jo ting med selve navnet på, det er jo det jeg blir irritert over!! For JEG sparer, så skal vi bli sett på som "likeverdt" Jeg sier ikke jeg er noe bedre menneske enn henne, men jeg er stolt over å spare opp til sånne dyre ting. Så står hun ved siden av meg og har akkurat det samme. Bare fake!!

Anonymous poster hash: 983d5...42e

Du ydmyket venninnen din på fest, og videre kritiserer henne for at du ønsker å kjøpe ekte vare?

Med mindre du er fjorten år så er ikke dette en akseptabel atferd. Selv da stiller man spørsmål ved den type oppførsel.

Det virker ikke til at du er sur for at venninnen din bidrar til piratvirksomhet, virker mer som om du er sjalu for at hun får oppmerksomhet på fester, mens du må spare en stund til.

Konsekvensene av piratvirksomhet kan du fortelle på en fin måte, uten å tråkke ned venninnen din i gjørmen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hun gjør er ikke rett, ikke pga de er billige og fake såntsett men pga industrien

.

Men det du gjør er latterlig, hun prioriterer pengene akkuratt slik hun ønsker hun på lik linje som deg. Alle kjøper ikke vesker til 5000, de bruker pengene på andre ting. Let it go!

Anonymous poster hash: 543c8...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veninna til TS jukset. Og juks må selvfølgelig avsløres. Neste gang hun er på godfot med en kjekk fyr, gå bort til fyren og fortell ham at håret hennes er falskt, og at eneste grunnen til at hun er slank er fordi hun spiser den nyeste trendy wombocombodietten. For hvorfor snakker han med henne, når DU har ekte hår og spiser sunt og variert? Det er jo regelrett JUKS.

TS, get over yourself. Det at du driter i at ei venninne er glad i sine kjøp viser bare at du mangler empati. Folk tar snarveier og folk er lykkelige. Håper veninna di har litt vett i hodet og kutter deg ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulovlig å selge og importere fake produkter. Jeg skjønner ikke hvorfor folk gjør det. Ikke minst er det lite respekterende for industrien som bruker masse tid på å lage merkevarer, og merkevarer i sin helhet mister til slutt sin verdi.

Jeg synes folk skal begynne å respektere andres rettigheter og ikke ta det for gitt og bare si at det er så enkelt å kopiere og støtte den falske industrien.

Hva om du hadde jobbet mye for å designe noe, så hadde andre laget kopi av det?

Synes mennesker som bruker fake varer er lite respekterende, og ja, er nesten som man ser ned på de. Det handler om å støtte et kriminelt nettverk der folk stjeler andres produksjon for å tjene penger på dette.

Det skremmer meg at man snart ikke finner ærlige mennesker lenger. Hvor er samvittigheten blitt av?

Man finner billigkjeder som produserer tilsvarerende legitime varer, likevel er det så viktig for folk å ha noe billig det står et merkenavn på? Why?

Min mening satt på spissen.

Det er ikke ulovlig å importere fake produkter til eget forbruk i Norge. Få det inn i hodet.

Anonymous poster hash: 5b902...324

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg jo ikke om hva slags industri hun støtter, det er jo det at hun vil framstå seg som noe hun ikke har råd til!

-TSAnonymous poster hash: 983d5...42e

Men du har jo egentlig ikke råd du heller. Siden du må spare for å kjøpe denne vesken, lommeboken eller hva det måtte være....

Anonymous poster hash: 127b6...963

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sunshine23

Skam deg TS. Jeg er enig med deg at det er feil av henne å kjøpe fake, men det er virkelig ikke ditt problem.

Enig. Jeg kjøper aldri fake vesker, klær, klokker osv, men nå kjøper jeg aldri ekte heller for det har jeg ikke råd til. Jeg skjønner meg ikke på de som kjøper falske varer. Jeg mener at enten får man kjøpe ekte eller la hver. Det er så klart opp til hver enkelt. Som du sier, så er det jo ikke ditt problem ts. Synes det er litt frekt at du sier høyt foran alle "den vesken er fake folkens!" Veldig rart. Endret av Sunshine23
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

Det er ulovlig å selge og importere fake produkter. Jeg skjønner ikke hvorfor folk gjør det. Ikke minst er det lite respekterende for industrien som bruker masse tid på å lage merkevarer, og merkevarer i sin helhet mister til slutt sin verdi.

Jeg synes folk skal begynne å respektere andres rettigheter og ikke ta det for gitt og bare si at det er så enkelt å kopiere og støtte den falske industrien.

Hva om du hadde jobbet mye for å designe noe, så hadde andre laget kopi av det?

Synes mennesker som bruker fake varer er lite respekterende, og ja, er nesten som man ser ned på de. Det handler om å støtte et kriminelt nettverk der folk stjeler andres produksjon for å tjene penger på dette.

Det skremmer meg at man snart ikke finner ærlige mennesker lenger. Hvor er samvittigheten blitt av?

Man finner billigkjeder som produserer tilsvarerende legitime varer, likevel er det så viktig for folk å ha noe billig det står et merkenavn på? Why?

Min mening satt på spissen.

Jeg er faktisk enig med deg. Jeg synes det er bllodharry å fly rundt med falske LV og MK vesker som folk har kjøpt i Tyrkia eller Gran canaria. Men jeg holder kjeft og sier ikke til folk at jeg synes det harry med fake vesker og synes man heller burde kjøpe ekte. Folk får gjøre som de vil, men jeg har jo mine meninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med deg. Jeg synes det er bllodharry å fly rundt med falske LV og MK vesker som folk har kjøpt i Tyrkia eller Gran canaria. Men jeg holder kjeft og sier ikke til folk at jeg synes det harry med fake vesker og synes man heller burde kjøpe ekte. Folk får gjøre som de vil, men jeg har jo mine meninger.

Jeg synes det er ganske blodharry å fly rundt med de ekte også.

Anonymous poster hash: 4407a...a66

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ganske blodharry å fly rundt med de ekte også.

Anonymous poster hash: 4407a...a66

Jepp. Fullstendig enig!

Anonymous poster hash: a4136...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...