Gå til innhold

Forbanna fordi min venninne kjøper bare fake!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du kan gjerne være fortvilet over at hun støtter en ulovlig bransje. Men ikke fordi noen skryter over veska hennes, selv om din var dyrere.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du synes det er litt kjipt at hun får skryt for veska hun har kjøpt for 100 kroner, når du har en helt lik som koster flere tusen kroner.

Når man får skryt av designvesker, så er deler av skryten at man har klart å skaffet seg en så dyr en. Der visker litt "klasse".

Men selv om jeg skjønner deg, så synes jeg likevel at du er litt bitch, ja :P Klarer du ikke å ikke bry deg, synes jeg at du bør holde det i deg.

Det er en jævla veske. Jeg syns det bare er teit å prioritere penger på slike ting. Når det er kjekkere ting å bruke penger på

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik fake svigerinne, som går med nesen i sky med alt fake, og som prøver å fremstå som noe hun ikke har råd til å være.

Jeg ler bare litt inni meg.

Anonymous poster hash: c67ba...d26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi er tidlig i 20-årene, og jeg begynner å bli rimelig forbanna. Hun kjøper bare fake. Feks mulberry lommebok, Marc Jakobs øredobber, Michael Kors veske. ARH. Her sparer jeg og kjøper de ekte tingene, føler det blir hån mot meg når jeg bruker lang tid på å spare mens hun kjøper det til 100 lappen på nettet. Blir jo fortvilet!

Her om dagen sendte hun meg en link, lurte på om jeg synes den var fin. Svarte "Skjønner ikke hvorfor du ikke sparer opp og kjøper ekte" så lo jeg litt. Hun ble litt lei seg, men sa ikke noe. Jeg ble bare forbanna.

Så, vi var på fest her om dagen. Hun kommer inn og får skryt for den fine fake veska si, jeg skyter inn "den er fake altså" så ble hun utrolig lei seg og gikk! Det var kanskje litt drøyt, men med alkohol svekkes jo sansene dine betraktelig.

Vi snakket neste dag. Hun mente jeg ikke burde bry meg om hva hun kjøper. Hun skryter jo ikke akkurat av tingene, men jeg føler så trang til å fortelle verden at HA, den klokka der er fake!

Er jeg frekk? Synes den hendelsen på festen var litt drøy, men ellers synes jeg hun fortjener å få litt tilsnakk.

Anonymous poster hash: 189f0...01c

Om du er frekk? Det er en solid underdrivelse. Du høres ut som en bortskjemt jentunge fra Bærum hvis foreldre ikke har lært empati. Helt utrolig hva slags holdninger folk har!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er sur fordi hun selv har kjøpt noe dyrt uten å få skryt.

Men ingen tvang henne til å kjøpe dyre vesker for å vise seg fram...

Jeg skjønte det ;) Hun er sjalu, noe som er naturlig. Men ifølge diverse religioner er sjalusi en synd, for det er jo ikke bra for noen parter. Derfor bør hun finne en måte å leve med det på : )

Ingen vits i å miste en venn og rykte på grunn av dette, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hei.

Vi er tidlig i 20-årene, og jeg begynner å bli rimelig forbanna. Hun kjøper bare fake. Feks mulberry lommebok, Marc Jakobs øredobber, Michael Kors veske. ARH. Her sparer jeg og kjøper de ekte tingene, føler det blir hån mot meg når jeg bruker lang tid på å spare mens hun kjøper det til 100 lappen på nettet. Blir jo fortvilet!

Her om dagen sendte hun meg en link, lurte på om jeg synes den var fin. Svarte "Skjønner ikke hvorfor du ikke sparer opp og kjøper ekte" så lo jeg litt. Hun ble litt lei seg, men sa ikke noe. Jeg ble bare forbanna.

Så, vi var på fest her om dagen. Hun kommer inn og får skryt for den fine fake veska si, jeg skyter inn "den er fake altså" så ble hun utrolig lei seg og gikk! Det var kanskje litt drøyt, men med alkohol svekkes jo sansene dine betraktelig.

Vi snakket neste dag. Hun mente jeg ikke burde bry meg om hva hun kjøper. Hun skryter jo ikke akkurat av tingene, men jeg føler så trang til å fortelle verden at HA, den klokka der er fake!

Er jeg frekk? Synes den hendelsen på festen var litt drøy, men ellers synes jeg hun fortjener å få litt tilsnakk.

Hva er det for noe spesielt med disse tingene du nevner, som gjør at de er dyre og eksklusive? Er de laget av hud fra truede dyrearter? Hvordan ser man på for eksempel en veske om den er ekte eller falsk? Jeg går utifra at du med falsk mener etterligning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor blir du egentlig så provosert over hva venninna di har? Du virker sjalu- på en litt dårlig kamuflerende måte...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bryter faktisk loven og gir penger i lomma til kriminelle nettverk. Dette er langt mer problematisk enn at hun "lurer seg unna" prislappen.

Anonymous poster hash: c15e7...172

Så absolutt alle merkevarer driver 100% lovlig, sørger for gode arbeidsforhold, lønn, mat osv for sine arbeidere?? HAHAHAHA

Om det kun er pga penger og status, ts, drit i det.

Er det av andre grunner, humanistiske, så tror jeg dette blir en lang debatt uten noe klart svar om hva som er mest rett og galt.

Anonymous poster hash: f74f1...227

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du dessuten hva som faktisk står der, oppgir de at utførsel av varer fra land der de selges ofte er ulovlig.

Tar du dem med ut derfra og får dem med deg inn i Norge, bedriver du i praksis smugling av piratvarer.

Uansett om det er til "eget bruk" eller ikke.

Jeg ser ikke behovet for å legitimere kjøp av denne typen varer.

"Ofte" ulovlig er vel nøkkelordet her.

Land som Taiwan, Sør-Korea, Indonesia og Thailand har ikke signert Madridprotokollen.

Anonymous poster hash: 7edd4...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov til å bli irritert, men tenk litt over hvorfor du blir irritert. Det kan framstå som at du blir irritert fordi hun kjøper fake vesker og derfor stjeler litt av den rosen du selv mener du burde fått fordi du kjøper ekte. Slutt å drite henne ut og slutt å legg deg oppi hva hun gjør. Evt. kan du snakke med henne på tomannshånd om det som blir omtalt lenger opp i tråden - ikke støtte illegal økonomi. Men ikke fortsett å nagge henne, da har du ikke venninnen så mye lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en skikkelig merr altså. Jeg også kjøper ekte, kjøper ikke så mye merke ting, men hvis jeg finner noe jeg virkelig liker så gjør jeg det. Jeg vet om mange så kjøper fake, ikke fordi di ikke har penger til å kjøpe ekte, men fordi de prioteter å bruke pengene anderledes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hun kjøper jo ting med selve navnet på, det er jo det jeg blir irritert over!! For JEG sparer, så skal vi bli sett på som "likeverdt" Jeg sier ikke jeg er noe bedre menneske enn henne, men jeg er stolt over å spare opp til sånne dyre ting. Så står hun ved siden av meg og har akkurat det samme. Bare fake!!

Anonymous poster hash: 983d5...42e

Du er fryktelig umoden. Forhåpentligvis vokser du det av deg.

Anonymous poster hash: 2dc5e...a0e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

AHAHAAHAHHAHAHA sitter her å ler. Om hun kjøper fake ting er det vel hennes problem. Hva er vits å kjøpe ekte når man kan spare penger. Uansett om du studerer tingene nærmere kan du se at det lyser fake av det på lang vei.

Synes du bare er utrolig barnselig ;)

hvis du er så sjalu på hun, kan jo du og bare kjøpe fake.

Endret av Queen of the world
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns helt ærlig at du virker sjalu og ikke liker at hu får mer oppmerksomhet enn deg? Er da virkelig ingenting å irritere seg over, folk velger selv hva de vil prioterere pengene sine på. Er mange "fake" ting som er fine ogs, og som ser helt likt ut. Ut ifra det jeg leser her virker du ganske så frekk, og du sier selv at venninna di ble lei seg, noe jeg skjønner veldig godt. Hadde jeg kjøpt noe jeg var fornøyd med og fikk skryt, så hadde en venn av meg sagt "men det er ikke ekte", hadde jeg ikke likt det så godt selv heller. Om du vil spare til ekte er ditt valg, at hu ikke kjøper ekte er hennes valg. Folk er forskjellige

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke hvorfor du gidder irritere deg. Viss du virkelig eier dyre vesker osv selv som IKKE er fake! Da bør du jo vite at en fake veske kan spottes på en mils avstand. Jeg ser folk med fake vesker overalt heletiden, og syns det er like morsomt hver gang. Er jo være å gå med fake veske enn å ikke gå med noe merke i det heletatt. Dette pleier å være et hyppig fenomen etter fellesferie. Virker som alle har vært i Tyrkia eller noe sånt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Ja , syns du er frekk. Er ikke sånn man behandler venninnene sine. Du får ringe purken og sladre da vet du siden det plager deg så veldig at hun kjøper fake. Så kan du knise i skjegget om hun får bot. Håper du vil føle deg bedre da og at du syns det er verdt at du mister henne som venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS bare slutt med: klage, henge ut vennen din og sist og ikke minst gi blanke F i hva andre kjøper. Uansett hva du sier kommer hun ikke å høre på deg. Bare innse det. Kanskje det er viktigere ting du burde tenke på enn hva venninnen din kjøper. Hvis du er så jævla sjalu på at hun bruker mindre penger på "merke varer" kan vell du gjøre det samme, kjøpe fake. Dette viser på hvor materialistisk du er. jeg sitter her bare og ler. Om du bruker 5k på en vesker eller 1k på en veske gjør deg ikke til et bedre menneske. Hvordan du henger ut vennen din forran andre er bare letterlig, og det er DU som driter deg ut. Du oppfører deg som en barnehauge unge ;) Slutt med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...