Gå til innhold

Flere som reagerer voldsomt på kaffe(urinblære)?


Version 2.0

Anbefalte innlegg

Ja, altså, jeg har et problem. Jeg elsker kaffe og hvordan det får meg til å kvikne opp, bli mer snakkferdig tidlig på morgenen, får energi til både trening, husvask og diverse, men kroppen min ellers er ikke så glad i denne kaffen. Jeg vet at det er vanlig at en oftere må gå å tisse etter å ha drukket kaffe, men det skal ikke mer til enn én kopp og jeg må løpe ned toalettet meget hyppig. Kommer MASSE urin! Selv om jeg ikke drikker mer enn det så er det nesten slik hele dagen, og om jeg drikker mer enn 1 kopp så sier det jo seg selv at det nærmest er slik at jeg må bo på toalettet!

Jeg blir nesten litt bekymret for om jeg har en slags nyresvikt eller noe. Det samme skjer for øvrig når jeg drikker alkohol. Som sagt, jeg vet at både kaffe og alkohol gjør at blæra blir mer sensitiv, men jeg synes nå at dette er blitt ganske ekstremt.

Jeg har for øvrig slutta å drikke kaffe de siste dagene, og jeg drikker nesten ikke alkohol lengre. Men jeg savner kaffe!!!! :(

Noen andre som har erfaringer, tips eller råd?

Har jeg kanskje en overaktiv blære?

Og det er forresten snakk om akutt tissehast der det gjør kjempevondt om man ikke får tømt seg.

Endret av Version 2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaffe er vel vanndrivende så sikkert derfor du må mer på do.

Anonymous poster hash: ce10e...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yup, jeg reagerer også i perioder noe enormt på kaffe. Tenkte først at det er fordi det er vanndrivende, men det kommer ikke så mye per gang jeg er på do. Legen min tror jeg har smertefull blære syndrom hvor blæren reagerer på sure ting. Utrolig glad i kaffe jeg også, men prøver å begrense inntaket litt.



Anonymous poster hash: c3a6f...da8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe er faktisk ikke så vanndrivende som man skulle tro. Jeg synes det høres rart ut, og ville vurdert en tur til legen.



Anonymous poster hash: 3cbba...4a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntak av kaffe hemmer produksjonen av antidiuretisk hormon (ADH) , noe som fører til økt urinproduksjon. Det er en kompleks prosess, men her har dere det korte svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar, men som jeg skrev i HI så er jeg klar over at kaffe produserer økt trang til å late vannet, og takk Shmohawk for den medisinske forklaringen. Jeg synes likevel at det jeg opplever virker til å være i overkant av normalen, så må vel ta det opp med legen som jeg allerede har bestilt time hos pga litt andre årsaker, men kan jo ta dette også opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ikke kaffe da det smaker pyton men får samme reaksjon av te så drikker veldig sjeldent te.

Anonymous poster hash: f8ea8...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ikke kaffe da det smaker pyton men får samme reaksjon av te så drikker veldig sjeldent te.

Anonymous poster hash: f8ea8...ad0

Har du hørt om komma?

Anonymous poster hash: acb59...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...