Gå til innhold

Briller for første gang, føler meg som en dverg...


Alvea

Anbefalte innlegg

Har lenge mistenkt at jeg ser dårlig så dro å fikk testet synet.

Hadde bare -0,5 og -0,75 og bittelitt skjeve hornhinner. Kjøpte meg briller for å bruke av og til og fikk de tilpasset.

Fikk brillene i går og skulle prøve. Jeg ser veldig bra i de med når jeg ser til siden og ser nedover mens jeg går føler jeg meg som en dverg. Med mine 160 fra før av så er den følelsen veldig ekkel. Når jeg tar av brillene føler jeg meg "lang" og slank igjen.

Skal det være slik? :P

Lurer på om det er skjedd en feil med tilpassingen eller noe.

Har prøvd Nillebriller tidligere i -1 og da fikk jeg ikke den dvergfølelsen.

Endret av Alvea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være litt slik i begynnelsen.

Har omtrent samme syn som deg, men ikke skeive hornhinner. Den første dagen jeg gikk med mine nye briller skjedde det merkelige ting;

det var kortere ned til bakken, butikkhyllene bøyde,seg etter meg, varene i frysedisken " hoppet opp" og trapper løftet seg opp mot meg. Etter et par dager var det helt slutt og det har ikke skjedd igjen, enda det har hendt at jeg ikke har brukt brillene på et år.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du progressive?

Det aner jeg ikke, tror ikke det..

Det kan være litt slik i begynnelsen.

Har omtrent samme syn som deg, men ikke skeive hornhinner. Den første dagen jeg gikk med mine nye briller skjedde det merkelige ting;

det var kortere ned til bakken, butikkhyllene bøyde,seg etter meg, varene i frysedisken " hoppet opp" og trapper løftet seg opp mot meg. Etter et par dager var det helt slutt og det har ikke skjedd igjen, enda det har hendt at jeg ikke har brukt brillene på et år.

Okei :) Får håpe det blir bedre her også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenk på hvor mye bedre du ser og hodeverken du slipper fremover så er det verdt dvergfølelsen i begynnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Det er helt normalt. Jo mer du bruker de, jo raskere blir du vandt til dem. Når man har litt dårlig syn kombinert med astigmatisme kan man få et litt skjevt syn på verden, dette vil brillene dine rette opp, og det kan være litt ubehagelig og gi deg et litt annet syn på verden enn du er vandt til. Med andre ord så er det astigmatismen som gjør at du føler slik. Det går over, og da vil du føle det veldig behagelig å bruke brillene dine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare tenk på hvor mye bedre du ser og hodeverken du slipper fremover så er det verdt dvergfølelsen i begynnelsen :)

Bare tenk på hvor mye bedre du ser og hodeverken du slipper fremover så er det verdt dvergfølelsen i begynnelsen :)

mm :) Hadde ikke hoververk før da men

Det er helt normalt. Jo mer du bruker de, jo raskere blir du vandt til dem. Når man har litt dårlig syn kombinert med astigmatisme kan man få et litt skjevt syn på verden, dette vil brillene dine rette opp, og det kan være litt ubehagelig og gi deg et litt annet syn på verden enn du er vandt til. Med andre ord så er det astigmatismen som gjør at du føler slik. Det går over, og da vil du føle det veldig behagelig å bruke brillene dine

Godt å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Det tar et par uker før du er vant med brillene.

Jeg måtte nylig bytte briller siden synsundersøkelsen viste litt forandring. Ikke mye, men litt og jeg valgte derfor å bare bestille nye briller med det samme.

De første dagene så gikk øynene mine i kryss, følte at jeg ikke klarte å se skikkelig/holde øynene stille osv.

Nå er det 1 uke siden jeg fikk de og føler meg nå helt normal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...