Gå til innhold

Angst skrytetråd


Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som sliter med angst og depresjoner veit hvor hardt det kan være å gjennomføre ting. Jeg synes at vi trenger en tråd her hvor vi kan klappe oss selv på skulderen.

Jeg kan begynne med å skryte av meg selv. I dag satt jeg på bussen da angstanfallet kom. Bussen var full av mennesker, og jeg følte at det ble utrolig trangt der. Pusten ble tyngre, jeg svettet, ble kvalm og svimmel. Enda hadde jeg igjen 40 minutter før jeg skulle av. Jeg satt delmål. På neste stasjon skal jeg gå av. På neste stasjon skal jeg gå av, på neste stasjon skal jeg gå av. Etter en lang og ubehagelig busstur så var det min tur til å gå av. Jeg klarte å gjennomføre hele turen. Kjente at jeg var slisten, men samtidig glad.

*klapp på skulder til meg*



Anonymous poster hash: fb5c9...84d
  • Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra! Delmål hjelper absolutt, man klarer ofte mye mer enn man egentlig tror, og det føles godt å "seire" ved hvert mål.

I dag klarte jeg å gjennomføre et møte med NAV uten å grine :D Vi ble til og med enige om at jeg skal prøve meg i en praksisplass om et par måneder, saksbehandler foreslo lett kontorarbeid, 50%. Jeg håper jeg klarer det, det hadde vært så deilig å ikke bare sitte inne hver dag.



Anonymous poster hash: 1fe31...32a
  • Liker 7
Skrevet

Var på butikken:)

Og det var på tide for jeg hadde levd på sylteagurk fra glass og en pakke pølselomper i en uke. Var rimelig sulten :laugh:



Anonymous poster hash: 9ff8b...686
  • Liker 8
Skrevet

Så flinke dere er! :klappe:

Skal følge med her, og forhåpentligvis skrive noe selv snart. Skulket skolen i forrige uke pga fremføring. Rimelig skuffa. Skal prøve å ikke la det skje igjen! :sur:

  • Liker 1
Skrevet

Så flinke dere er! :klappe:

Skal følge med her, og forhåpentligvis skrive noe selv snart. Skulket skolen i forrige uke pga fremføring. Rimelig skuffa. Skal prøve å ikke la det skje igjen! :sur:

Uff, framføring er det verste som finnes. Føler med deg.

  • Liker 2
Skrevet

Så flinke dere er! :klappe:

Skal følge med her, og forhåpentligvis skrive noe selv snart. Skulket skolen i forrige uke pga fremføring. Rimelig skuffa. Skal prøve å ikke la det skje igjen! :sur:

Det er nettopp det som skjer. Man blir skuffet over seg selv da man lar angsten styre. Men du har allerede satt deg et mål. Du skal prøve å ikke la det skje igjen. :blomst:

Tenk på alt du har klart. For jeg er sikker på at du har gjort noe som du egentlig ikke ville.

Anonymous poster hash: fb5c9...84d

  • Liker 3
Skrevet

Var på butikken:)

Og det var på tide for jeg hadde levd på sylteagurk fra glass og en pakke pølselomper i en uke. Var rimelig sulten :laugh:

Anonymous poster hash: 9ff8b...686

Så bra!!!! Tenker det var godt med skikkelig mat :)

Anonymous poster hash: fb5c9...84d

  • Liker 1
Skrevet

Så bra! Delmål hjelper absolutt, man klarer ofte mye mer enn man egentlig tror, og det føles godt å "seire" ved hvert mål.

I dag klarte jeg å gjennomføre et møte med NAV uten å grine :D Vi ble til og med enige om at jeg skal prøve meg i en praksisplass om et par måneder, saksbehandler foreslo lett kontorarbeid, 50%. Jeg håper jeg klarer det, det hadde vært så deilig å ikke bare sitte inne hver dag.

Anonymous poster hash: 1fe31...32a

Det blir spennende. Lykke til. :blomst:

Anonymous poster hash: fb5c9...84d

  • Liker 1
Skrevet

Uff, framføring er det verste som finnes. Føler med deg.

Ikke spesielt morsomme, nei. Må rett og slett bare tvinge meg selv til neste :roll:

Det er nettopp det som skjer. Man blir skuffet over seg selv da man lar angsten styre. Men du har allerede satt deg et mål. Du skal prøve å ikke la det skje igjen. :blomst:

Tenk på alt du har klart. For jeg er sikker på at du har gjort noe som du egentlig ikke ville.

Anonymous poster hash: fb5c9...84d

Har definitivt kommet meg de siste årene, så skal ha det i tankene :rolleyes:

  • Liker 2
Skrevet

Så bra!!!! Tenker det var godt med skikkelig mat :)

Anonymous poster hash: fb5c9...84d

Du aner ikke engang!

Har fylt fryseren også nå da, sånn i tilfelle jeg treffer på en dårlig periode igjen hvor jeg ikke kommer meg ut

Anonymous poster hash: 9ff8b...686

  • Liker 3
Skrevet

Ikke spesielt morsomme, nei. Må rett og slett bare tvinge meg selv til neste :roll:

Har definitivt kommet meg de siste årene, så skal ha det i tankene :rolleyes:

Lykke til, jeg heier på deg ;)

  • Liker 1
Skrevet

Hvordan har det gått i dag?

Anonymous poster hash: fb5c9...84d

  • Liker 1
Skrevet

Så bra! Delmål hjelper absolutt, man klarer ofte mye mer enn man egentlig tror, og det føles godt å "seire" ved hvert mål.

I dag klarte jeg å gjennomføre et møte med NAV uten å grine :D Vi ble til og med enige om at jeg skal prøve meg i en praksisplass om et par måneder, saksbehandler foreslo lett kontorarbeid, 50%. Jeg håper jeg klarer det, det hadde vært så deilig å ikke bare sitte inne hver dag.

Anonymous poster hash: 1fe31...32a

Fikk en telefon i dag om at de kanskje har funnet en praksisplass med kontorarbeid til meg, hvor jeg må besvare innkommende samtaler... Når det var den ene tingen jeg sa at jeg ikke ville pga angst... :(

Anonymous poster hash: 1fe31...32a

  • Liker 1
Skrevet

Jeg dro på jobb, men sa jeg var syk, siden jeg orker ikke enda en angstfylt dag på jobb. Hver dag opplever jeg angst på jobb. Så jeg dro hjem, og skal si jeg er syk i morgen også.. Men jeg tror det er bra for meg. Jeg trenger noen hviledager.



Anonymous poster hash: 81806...4e9
  • Liker 1
Gjest daisydaisy
Skrevet

Fikk en telefon i dag om at de kanskje har funnet en praksisplass med kontorarbeid til meg, hvor jeg må besvare innkommende samtaler... Når det var den ene tingen jeg sa at jeg ikke ville pga angst... :(

Da har du en gyllen mulighet til å utfordre deg selv og slå angsten! Heier på deg!

I dag trente jeg mens det var andre folk i nærheten...

  • Liker 4
Skrevet

Fikk en telefon i dag om at de kanskje har funnet en praksisplass med kontorarbeid til meg, hvor jeg må besvare innkommende samtaler... Når det var den ene tingen jeg sa at jeg ikke ville pga angst... :(Anonymous poster hash: 1fe31...32a

Siden det er praksisplass, så er det en flott mulighet til å få tak på angsten.

Anonymous poster hash: fb5c9...84d

  • Liker 1
Skrevet

Jeg dro på jobb, men sa jeg var syk, siden jeg orker ikke enda en angstfylt dag på jobb. Hver dag opplever jeg angst på jobb. Så jeg dro hjem, og skal si jeg er syk i morgen også.. Men jeg tror det er bra for meg. Jeg trenger noen hviledager. Anonymous poster hash: 81806...4e9

Kan jeg spørre om hva du jobber med? Hvorfor får du angst på jobben?

Anonymous poster hash: fb5c9...84d

  • Liker 1
Skrevet

Da har du en gyllen mulighet til å utfordre deg selv og slå angsten! Heier på deg!

I dag trente jeg mens det var andre folk i nærheten...

Thumbs up!!!

Anonymous poster hash: fb5c9...84d

  • Liker 3
Skrevet

Da har du en gyllen mulighet til å utfordre deg selv og slå angsten! Heier på deg!

I dag trente jeg mens det var andre folk i nærheten...

Siden det er praksisplass, så er det en flott mulighet til å få tak på angsten.

Anonymous poster hash: fb5c9...84d

:klem:

Jeg skal prøve, men huff, jeg gruer meg så...

Anonymous poster hash: 1fe31...32a

  • Liker 2
Skrevet

:klem:Jeg skal prøve, men huff, jeg gruer meg så... Anonymous poster hash: 1fe31...32a

Det skjønner jeg. Du skal eksponere deg for noe du har angst for. Det koster mange krefter, men du vil føle deg bedre da du mestrer det.

Lykke til:)

Anonymous poster hash: fb5c9...84d

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...