Gå til innhold

Bør jeg redusere arbeidstiden eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet og jobber som tilkallingsvikar i et turnusyrke, i tillegg til at mannen reiser mye. Så er alene med et lite barn 3-4 dager i uken. Selv om jeg kun er tilkallingsvikar så jobber jeg hundre prosent, og det har jeg gjort et års tid nå.

Jeg har en tidligere sykehistorikk med depresjon som jeg har gått til behandling med. Jeg er så sliten og trøtt, og føler jeg er i en boble. Kjenner depresjonen murrer i bakhodet, og venter igrunn bare på at den berømte smellen skal begynne.

Trenger egentlig timene og lønnen, men nå vurderer jeg sterkt å gi beskjed om at jeg vil jobbe kun åtti prosent.. Men synes det er et dårlig signal og gi mtp fremtidig fast ansettelse samt at jeg faktisk trenger pengene... Men helsa og ha overskudd til egne barn er vel enda viktigere?

Trenger råd her...

Anonymous poster hash: 3b26e...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilkallingsvikar må da være svært ugunstig mtp rettigheter ved sykdom, ferie, pensjon osv? Dersom økonomien tillater det så kan du jo jobbe 80 %, jeg jobber selv 80 % pga at jeg har 2 små barn som jeg ikke ønsker skal "bo" i barnehagen.



Anonymous poster hash: 3353f...367
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det jo mindre gunstig, men er jo ikke tilkallingsvikar for moro skyld. Kun fordi det er lite faste stillinger i sektoren min i landsdelen jeg bor i. Jeg har dog rettigheter ved sykdom lik de faste ansatte.

Anonymous poster hash: 3b26e...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det jo mindre gunstig, men er jo ikke tilkallingsvikar for moro skyld. Kun fordi det er lite faste stillinger i sektoren min i landsdelen jeg bor i. Jeg har dog rettigheter ved sykdom lik de faste ansatte.

Anonymous poster hash: 3b26e...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider