Gå til innhold

Har barn i barnehage: si i fra om brudd og delt bosted 50/50?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Magdalene

"Dere vil ikke..."?

Du har ikke satt deg inn i informasjonen presentert i tråden. Overser derfor dine innlegg inntil du eventuelt har lest ordentlig.

Anonymous poster hash: 66dc6...791

Jeg har lest hver eneste innlegg.

Hadde du ønsket, så hadde du jo sagt det, selv om pappaen ikke ser vitsen.

Det er da bare å ta en ansatt til side i en hente/bringesituasjon og i formere kort. Er da ingen vits å lage en så stor sak ut av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Støttespiller...?

Hvem behøver støttespiller? Vår sønn har det utmerket og det har vi også. Vi har et vennskapelig og udramatisk brudd og vi er godt rustet og forberedt.

De ansatte skryter alltid av vår sønn og det går fantastisk bra med ham før, da og nå. Vi er naboer etter det formelle bruddet.

Anonymous poster hash: 66dc6...791

Hvem behøver støttespiller? De alle fleste mennesker trenger støttespillere her i livet. Om ikke dere foreldre trenger det, hvorfor nekte barnet støttespillere? Endret av Piri Formis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttespiller...?

Hvem behøver støttespiller? Vår sønn har det utmerket og det har vi også. Vi har et vennskapelig og udramatisk brudd og vi er godt rustet og forberedt.

De ansatte skryter alltid av vår sønn og det går fantastisk bra med ham før, da og nå. Vi er naboer etter det formelle bruddet.

Anonymous poster hash: 66dc6...791

Selv om dere har "en lykkelig skilsmisse" må du nesten være klar over at for barn er det ikke så enkelt. Reaksjonen kan komme, selv om han virker "helt ok" nå. Og den kan komme i barnehagen, og da er det jo faktisk veldig greit at de vet litt om hva det kan komme av. Dessuten sier det seg selv at bhg. må være informert om slike store endringer i barnets hjemmeforhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare dårlige selvopptatte foreldre som ikke informerer om slike ting...



Anonymous poster hash: 0b33b...045
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst en av dere må jo opplyse om ny adresse f.eks. og det burde dere gjøre snarest etter bruddet.

Ja, jeg var den som byttet adresse og det ble registrert til administrasjon/fakturakontoret.

Nå har vi avtale om møte med barnehagen så får jeg jo bare håpe at barnets far er positiv og stiller. Han ser jo ikke helt nødvendigheten. Han lar seg sikkert overbevise etterhvert.

Anonymous poster hash: 66dc6...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare dårlige selvopptatte foreldre som ikke informerer om slike ting...

Anonymous poster hash: 0b33b...045

Ja, grusomt. Hilsen TS

Anonymous poster hash: 66dc6...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem behøver støttespiller? De alle fleste mennesker trenger støttespillere her i livet. Om ikke dere foreldre trenger det, hvorfor nekte barnet støttespillere?

Barnet har støttespillere i barnehagen selv om han nå har mor og far som nære naboer. Tror ikke vi skal krisemaksimere vårt eksempel her.

Anonymous poster hash: 66dc6...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle dere ikke informere barnehagen? De skjønner vel det uansett, om mamma henter barnet en uke og pappa den neste.. Og dere har hver deres adresse..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, grusomt. Hilsen TS

Anonymous poster hash: 66dc6...791 [/quote

Det er jo tydelig at vi har truffet spikeren på hodet når du går så desidert i forsvarsposisjon. Hvorfor spør du hvis du ikke vil ha ærlige svar?

Anonymous poster hash: 3d833...a91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hver eneste innlegg.

Hadde du ønsket, så hadde du jo sagt det, selv om pappaen ikke ser vitsen.

Det er da bare å ta en ansatt til side i en hente/bringesituasjon og i formere kort. Er da ingen vits å lage en så stor sak ut av det..

Jeg blir overrasket over et så overfladisk innlegg i en så alvorlig sak.

Saken er alt for seriøs og viktig til å bare "gripe tak i en random ansatt for å si drt".

Omsorgsfulle og ressurssterke som man er går man selvsagt svært grundig til verks. Alle gode foreldre gjør det, må vite.

Jeg har innkalt leder, nestleder og to ansatte fra teamet til sønnen: jeg har bedt om en times møte for å informere, komme med historikk og presentere en analyse og status per i dag. Til slutt vil jeg foreslå en observasjonsplan og tiltaksplan der de ansatte kan få komme med sine faglige observasjoner og innspill når som helst.

Under tiden da dette var helt ferskt og det har vært jule-og nyttårsfri har vi fått løpende tilbakemeldinger fra sønnens team på hans atferd og utvikling og så langt er alt som før og alt er bra.

Hvis jeg kjeder meg i retten i morgen kan jeg også søke opp telefonnr til BV og invitere de til barnehagen - en slags bekymringsmelding til oss selv - og da kan de få kake og kaffe og høre om hvor fint vi har ordnet oss og hvor fint vi alle har det sammen og hver for oss? :-) Det ville ha vært koselig!

Ha en flott uke! :-)

Anonymous poster hash: 66dc6...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der traff du spikeren på hodet. Du er svært dyktig:-)

Anonymous poster hash: 66dc6...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle dere ikke informere barnehagen? De skjønner vel det uansett, om mamma henter barnet en uke og pappa den neste.. Og dere har hver deres adresse..

Vi gjorde det slik da vi bodde sammen også: hentet/leverte en hel uke hver annenhver gang.

Jeg tror vel jeg har nevnt hvorfor vi ikke eventuelt hadde hastverk med å si i fra: det går så strålende med vår sønn.

Men takk for ditt innspill.

Anonymous poster hash: 66dc6...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker veldig aggressiv i svarene dine her så jeg tenker det at vi har truffet et veldig ømt punkt...



Anonymous poster hash: cb847...a1b
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg skulle sagt det selv! Signerer denne!

Anonymous poster hash: 0b33b...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...