Gå til innhold

Fastlege i Bergen, Kristine Løwø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med henne? Hun holder til på landås legesenter. Hun er ganske nyutdannet (2013)



Anonymous poster hash: 69936...bb7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gir det mening for deg at det skal være lov å diskutere en enkeltperson med fullt navn på et offentlig forum?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg Helsetorget, om du kan bevege deg til sentrum.

Spørs jo litt om du bare skal ha en konsultasjon med vanlige ting en gang eller to i året, da kan du ta hvem som helst.

Er du kronikker, eller har sykdommer som trenger kyndig oppfølging, da ville jeg ikke valgt en nyutdannet lege, men en erfaren. Legene nede på Gården senter skal visst være flinke, de er i ditt område.

Anonymous poster hash: 48fbb...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gir det mening for deg at det skal være lov å diskutere en enkeltperson med fullt navn på et offentlig forum?

Dette har jeg tatt opp med moderatorene, fordi gynekologer kan man få lov til å uttale seg positivt om men ikke fortelle hvem man har særs negative erfaringer med. Dette er i samme gaten, med fastleger, altså.

Anonymous poster hash: 48fbb...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva om noen har en svært dårlig erfaring og bretter ut om det? Viss du bare kan få de positive tilbakemeldinger så er du jo like langt mener jeg da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tassen10

Jeg er ikke lege, men fysioterapeut.

Trur jeg hadde mislikt at det hadde dukket opp en diskusjonstråd med navnet mitt på kg.

Hva blir det neste? "Er læreren Jan Pedersen på dalseng barneskole en flink lærer?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg Helsetorget, om du kan bevege deg til sentrum.

Spørs jo litt om du bare skal ha en konsultasjon med vanlige ting en gang eller to i året, da kan du ta hvem som helst.

Er du kronikker, eller har sykdommer som trenger kyndig oppfølging, da ville jeg ikke valgt en nyutdannet lege, men en erfaren. Legene nede på Gården senter skal visst være flinke, de er i ditt område. Anonymous poster hash: 48fbb...9af

Jeg hadde helsetorget, men ble pælmet ut sammen med mange andre da de syns det ble stress med for mange pasienter ( evt de av oss som faktisk trengte lege noen dager i året, hva vet jeg) Ikke verdt å ta sjansen på det. Nyutdannede kan gjøre en fin jobb med kronikere, de er nylig oppdatert og mindre redd for å be om hjelp. Jeg fikk en relativt nyutdannet' og hun har allerede kommete med et nytt syn på gamle problemer, samtidig som hun hører på meg, absolutt verdt et forsøk. I verste fall er det jo bare å bytte igjen.

Kjenner ikke til hun du spør om ts, men ha hør mye positivt om legesenteret av en kamerat som er ofte hos lege både med fysisk og psykisk sykdom.

Anonymous poster hash: 3b03f...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lege, men fysioterapeut.

Trur jeg hadde mislikt at det hadde dukket opp en diskusjonstråd med navnet mitt på kg.

Hva blir det neste? "Er læreren Jan Pedersen på dalseng barneskole en flink lærer?"

Men alle leger kan man jo lese kommentarer om inne på legelisten.no, er det veldig stor forskjell om erfaringer deles her i tillegg? Er jo ikke alltid det er mye som står på nye leger inne på legelisten, og da får man kanskje et bredere bilde av å spørre her inne.

Så lenge det er sant og saklig, så må det vel kunne være mulig å dele erfaringer. Legelisten er jo laget nettopp fordi pasientene har et behov for å finne "riktig" lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tassen10

Men alle leger kan man jo lese kommentarer om inne på legelisten.no, er det veldig stor forskjell om erfaringer deles her i tillegg? Er jo ikke alltid det er mye som står på nye leger inne på legelisten, og da får man kanskje et bredere bilde av å spørre her inne.

Så lenge det er sant og saklig, så må det vel kunne være mulig å dele erfaringer. Legelisten er jo laget nettopp fordi pasientene har et behov for å finne "riktig" lege.

Jeg vet ikke helt hvordan legelisten fungerer.

Men ja, jeg syns det er verre at man diskuterer enkeltpersoner på ett forum. Spesielt der en har muligheten til å være anonym. Hvem veit? Kanskje sitter den forsmådde eksen hennes her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvordan legelisten fungerer.

Men ja, jeg syns det er verre at man diskuterer enkeltpersoner på ett forum. Spesielt der en har muligheten til å være anonym. Hvem veit? Kanskje sitter den forsmådde eksen hennes her?

Jeg er helt enig!

Anonymous poster hash: bcaac...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legelisten er tull. Se på negative tilbakemld. om enkelte leger, ofte er det pasientens oppfattelse og treghet som er årsaken til misforståelser. Det å kunne skrive negativt om navngitte personer og selv skjule sin identitet er aldri noe bra.

Uansett er det så personlig og kjemiavhengig om en lege fungerer for deg eller ikke. Bytt lege du, og om det ikke passer for deg så har du mulighet til å bytte 3 ganger ila et år.



Anonymous poster hash: 842ec...dc0
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lege, men fysioterapeut.

Trur jeg hadde mislikt at det hadde dukket opp en diskusjonstråd med navnet mitt på kg.

Hva blir det neste? "Er læreren Jan Pedersen på dalseng barneskole en flink lærer?"

Søk på gynekologer Bergen, så får du opp masse med navgitte..

Negativ lmtale og erfaring får du desverre ikke opp, det blir moderert bort.

Hva er da hensikten med hele tråden?

Anonymous poster hash: 48fbb...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke helt hvordan legelisten fungerer.

Men ja, jeg syns det er verre at man diskuterer enkeltpersoner på ett forum. Spesielt der en har muligheten til å være anonym. Hvem veit? Kanskje sitter den forsmådde eksen hennes her?

Ja, det er jo et poeng at man er anonyme her. På legelisten oppgir man i det minste e-post, samtidig som jeg tror noen leser gjennom innlegg før de publiseres.

Men så kan man vel anta at det ikke er mange forsmådde ekser som sitter å sverter tidligere partnere på internett. :P Synes i hvert fall tråder som dette er langt mer konstruktive enn for eksempel "kritikk av fotballfrue" inne på rampelyset. På sett og vis har jo både legen og bloggeren "valgt" roller der andre føler en rett til å mene noe om de. Og når man skriver noe om en lege, så er det jo i det minste for å veilede andre til å finne en lege etter deres ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: må det være en dame? Hvis ikke så vet jeg om en flink en. Kan linke hvis du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt tullete. Man bør ha litt mer personvern. Tenk om det i fremtiden kommer en pasient-liste, der alle kan anmelde pasienter anonymt så lenge det ikke går utover taushetsplikten. F.eks. gi poeng. Eller, at alle kan anmelde hverandre anonymt. "Denne venninna mi har vært psykisk syk," os.v.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er fastlegen min og jeg er veldig fornøyd. Hun tar meg på alvor, har humor og er alltid imøtekommende. Hun er også flink til å henvise om det skulle være behov for det, og det virker som hun oppriktig ønsker å hjelpe. Hun anbefales på det varmeste!

Anonymous poster hash: c5faa...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til henne, men kan bare råde deg til å holde deg unna enkelte av studentlegene..

Anonymous poster hash: bf643...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og enkelte leger på haukeland …. FY F



Anonymous poster hash: 05446...7ef
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og enkelte leger på haukeland …. FY F Anonymous poster hash: 05446...7ef

Sikkert enkelte leger som tenker det samme om enkelte pasienter og, tror du ikke?

Anonymous poster hash: 48fbb...9af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...