Gå til innhold

Melk 15 år etter at jeg sluttet å amme .


Fjelltopp

Anbefalte innlegg

Jepp, datteren min blir snart 17 , sluttet å amme henne da hun var 8 mnd. Men fremdeles har jeg melk i brystene som jeg kan presse ut .
Jeg finner ikke noe om dette ved å søke på nett, og legen min tenker at det sikkkert ikke gjør noe siden prolaktin prøven var "fin".

Bare lurer på om det noen andre damer her som har hatt det samme , og om dere har fått noe forklaring på det.
Jeg har også noen stikkninger inne i brystene, ikke i hele brystet men ut mot brystvortene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at de som har ammet, kan få i gang produksjonen igjen, men dette har jeg aldri hørt om.



Anonymous poster hash: 35467...c3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som har det samme. Når hun hører babyer gråter så kommer melka, er 16 år siden hun ammet siste barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme deg ts, men det fikk jeg også. Og det viste seg at jeg hadde brystkreft og celleforandringer i brystene. Det så ut som melk, og var like klissete.



Anonymous poster hash: 44f0a...4d7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har det også. Hadde ialllfall i mange år.



Anonymous poster hash: d89b7...86c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svarene :)

Jeg har sjekket hos legen og han tok en blodprøve for å skjekke prolaktin nivået, og som sagt så var det fint . Men jeg føler meg ikke fornøyd med dette.
Jeg får heller insistere på at han sender meg videre så jeg kan få tatt mamografi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bestille mamografi hos privatklinikk uten å måtte gå via fastlegen. Det koster litt, men så slipper du lang ventetid.

Generelt, så skyldes ikke væske fra brystene kreft i brystene med mindre det er blod i væsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bestille mamografi hos privatklinikk uten å måtte gå via fastlegen. Det koster litt, men så slipper du lang ventetid.

Generelt, så skyldes ikke væske fra brystene kreft i brystene med mindre det er blod i væsken.

Idiotisk. Det er ikke ventetid på slike tilfeller på BDS

Ved privat så får du ikke samme oppfølging heller, og må starte fra scratch når du kommer inn i det offentlige fordi de private er veldig dårlige til å ta mammografi og det blir elendige bilder.

TS; be fastlegen din henvise deg til BDS (brystdiagnostisk senter), ditt tilfelle blir prioritert og du vil få time i løpet av en uke.

Anonymous poster hash: 5c96d...bf6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk. Det er ikke ventetid på slike tilfeller på BDSVed privat så får du ikke samme oppfølging heller, og må starte fra scratch når du kommer inn i det offentlige fordi de private er veldig dårlige til å ta mammografi og det blir elendige bilder. TS; be fastlegen din henvise deg til BDS (brystdiagnostisk senter), ditt tilfelle blir prioritert og du vil få time i løpet av en uke. Anonymous poster hash: 5c96d...bf6

Hvor har du det fra at de private tar dårlige bilder? De har landets beste maskiner. Dessuten får du der ultralyd i tillegg. Og de har egne program i tilfelle det blir oppdaget kreft.

Jeg har selv måttet ty til det private, fordi det var lang ventetid i det offentlige. Jeg hadde oppdaget forandringer i det ene brystet. Men det var ikke grunn nok til å bli prioritert i det offentlige.

Anonymous poster hash: 6c92e...67f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene :)

Jeg har sjekket hos legen og han tok en blodprøve for å skjekke prolaktin nivået, og som sagt så var det fint . Men jeg føler meg ikke fornøyd med dette.

Jeg får heller insistere på at han sender meg videre så jeg kan få tatt mamografi.

Jeg hadde "melk" i brystene en periode, og en følelse av melkespreng noen ganger. Tok mammografi som var helt fin! Men for å være på den sikre siden bør du få det undersøkt. :hug:

Anonymous poster hash: ebe8f...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en mann på "pinlige sykdommer" som hadde dette, og det viste seg å være svulst i hjernen.

Anonymous poster hash: 720ca...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal menn ikke ha melk i brystene da..

Det er nå like mange år siden jeg sluttet å amme,og jeg får fortsatt ut "råmelk" Helt vanlig fikk jeg høre da jeg fikk dette sjekket (med Ultralyd,mamografi og prøve av "melka") på sykehuset

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har du det fra at de private tar dårlige bilder? De har landets beste maskiner. Dessuten får du der ultralyd i tillegg. Og de har egne program i tilfelle det blir oppdaget kreft.

Jeg har selv måttet ty til det private, fordi det var lang ventetid i det offentlige. Jeg hadde oppdaget forandringer i det ene brystet. Men det var ikke grunn nok til å bli prioritert i det offentlige.

Anonymous poster hash: 6c92e...67f

Fordi jeg har jobbet både privat og offentlig. De private har ikke spesialisert seg på mammografi som de offentlige som kun jobber på BDS. Hjelper ikke om du har "landets beste maskiner" om de ansatte ikke kan ta i en pupp og har korrekt teknikk.

På BDS brukes det trippeldiagnostikk - mammografi, ultralyd og biopsi. Dvs det starter som regel med mammografi, for så ultralyd ved funn (samme dag, tid), forså evt biopsi ved evt funn.

Alle som har forandringer i brystene som kuler, innsunket brystvorte, blod/sekret ol skal inn innen en uke

Anonymous poster hash: 5c96d...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har jobbet både privat og offentlig. De private har ikke spesialisert seg på mammografi som de offentlige som kun jobber på BDS. Hjelper ikke om du har "landets beste maskiner" om de ansatte ikke kan ta i en pupp og har korrekt teknikk. På BDS brukes det trippeldiagnostikk - mammografi, ultralyd og biopsi. Dvs det starter som regel med mammografi, for så ultralyd ved funn (samme dag, tid), forså evt biopsi ved evt funn. Alle som har forandringer i brystene som kuler, innsunket brystvorte, blod/sekret ol skal inn innen en uke Anonymous poster hash: 5c96d...bf6

Vel, jeg hadde innsunket brystvorte, og fikk beskjed om at det var et par måneders venteliste i det offentlige fordi jeg ikke var med i screeningprogrammet. Så jeg bestillte time hos Volvat og kom inn i løpet av et par uker. Jeg bad bare om mammografi, men de gav meg både mammografi, og deretter ultralyd i løpet av en time. Hvor korrekt teknikk de har, kan ikke jeg besømme. Men de halte og dro i puppene mine når de plasserte dem i apparatet.

Anonymous poster hash: 6c92e...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at de som har ammet, kan få i gang produksjonen igjen, men dette har jeg aldri hørt om.

Anonymous poster hash: 35467...c3f

ok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...