Gå til innhold

Hva er maks sko størrelse foretrukket på jenter\damer ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 178cm høy og bruker størrelse 40 eller 41 i sko. Tror jeg hadde hatt problemer med balanse og tyngdepunkt skulle jeg klemt på meg noe mindre :fnise:

Men seriøst, føttene er som regel proposjonale til kroppen de sitter fast på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaha, det var jo også noe å henge seg opp i... :fnise:



Anonymous poster hash: 86572...980
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,

De fleste jenter har jo mindre enn 40 i skostørrelse da....ikke sikkert jeg legger merke til om de er 39 eller 40 men det sier seg vel selv at 40++ legges merke til - som med jentehender på en mann vil jeg tro.

Det var ikke ment som en trolletråd nei ..sa bare hva jeg foretrakk :)



Anonymous poster hash: 634df...10b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda. Jeg er 172 cm og bruker str 37. Har aldri tenkt at det ser rart ut, men en kan visst ha for små føtter også :laugh:

Beklager at jeg så det. Føttene dine ser sikkert ikke "for små ut".

Jeg ser bare ned på mine egne føtter str 40, og synes de ser helt passe ut.

Jeg har lange smale bein og føtter, og absolutt ikke "mannehender" heller.

Anonymous poster hash: 7678c...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,

De fleste jenter har jo mindre enn 40 i skostørrelse da....ikke sikkert jeg legger merke til om de er 39 eller 40 men det sier seg vel selv at 40++ legges merke til - som med jentehender på en mann vil jeg tro.

Det var ikke ment som en trolletråd nei ..sa bare hva jeg foretrakk :)

Anonymous poster hash: 634df...10b

Men over 40 i skostørrelse er jo heller sjeldent, hvis man tenker at de fleste ligger et sted mellom str 36-40. Mye av det som er "uvanlig" vil man jo kategorisere som rart, uten at det nødvendigvis er det.

Anonymous poster hash: 84065...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner bør ikke ha større føtter enn str 43 eller mindre enn 36, for da er det så sinnsykt vanskelig å finne fine sko som passer. :glare:



Anonymous poster hash: 51976...2f3
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva faen? Kvinnfolk. Jeg driter da i skostørrelser. Steike være...

Vi bryr oss ikke for din skyld da, uansett.

Anonymous poster hash: 2384c...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda. Jeg er 172 cm og bruker str 37. Har aldri tenkt at det ser rart ut, men en kan visst ha for små føtter også :laugh:

Jeg har derimot ganske breie føtter, lengda har visst lagt seg litt i bredden i stedet og jeg har innimellom problem med å få på meg sånne finsko fordi de er for smale i bredden, selv om de passer i lengda. Jeg synest det er så fint med høye kvinner som har lange og smale føtter som passer finsko. :blomst:

Og jeg bruker størrelse 40 og har veldig smale føtter og små tær. Det gikk visst på lengda hos meg :) Str 40 er passe i lengden, men mange sko er for brede til at de sitter bra. Ballerinasko kan jeg glemme siden hælen min er så smal. Skal ikke være lett uansett hvilken str man har :P

Anonymous poster hash: dc473...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det dukker opp slike tråder så tenker jeg:

Hvor liten IQ kan et menneske ha før det er totalt turn-off?

Mvh,

Pus (italiensk størrelse 37, 37,5 og 38)

Når IQ`en er mindre enn skostørrelsen - da er det turn off!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg bruker størrelse 40 og har veldig smale føtter og små tær. Det gikk visst på lengda hos meg :) Str 40 er passe i lengden, men mange sko er for brede til at de sitter bra. Ballerinasko kan jeg glemme siden hælen min er så smal. Skal ikke være lett uansett hvilken str man har :P

Anonymous poster hash: dc473...b08

Haha. Du kan få litt av min bredde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker størrelse 40, og kan ikke se at det ser dumt ut. Jeg er 174 cm høy og har et relativt atletisk utseende. Tror det hadde sett rarere ut med små 37 str føtter på meg ;)

Anonymous poster hash: 7678c...1c4

Heey. Jeg er like høy som deg og bruker str 37. Ser slett ikke rart ut ..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg vet om har relativt proposjonal lengde på føtter og når det gjelder høyde ;) Hadde ei på 150 hatt 43 i sko, så hadde det kanskje sett litt rart ut, men ingenting som man legger merke til med mindre man driver er ekstremt opphengt i fotstudier...

Anonymous poster hash: 84065...131

43 i sko på en dame legger man godt merke til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg brukar str 39-40 og er 178 cm høg. Hadde eg hatt mindre føtter hadde eg nok hatt utruleg dårleg balanse. På ungdomsskulen/vgs brukte eg 2 nr for små, nettopp pga "alle andre" hadde små føtter, og det bærer føttene preg av den dag i dag.

Så eg er ikkje interessant for deg tydelegvis!

Anonymous poster hash: f3e0e...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 160 og har 36/37 i skostrl :P :D



Anonymous poster hash: e3d45...1c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, føttene mine har alltid vært mitt største kompleks. Som AB skrev over her, var jeg også den som presset i meg alt for små sko på ungdomsskolen fordi alle andre hadde så små, nette og fine føtter.
Er 177 og bruker 39/40, men de er i tillegg sinnssykt breie. Og jeg er plattfot. Og barfot ser det ut som apetær, så nick burde kanskje skiftes til apetå..? :fnise:

Nei, enda godt fokus ikke ligger på føttene. Med mindre jeg kommer borti noen med fetisj, da løper jeg fort for å ikke merke fyren for livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda. Jeg er 172 cm og bruker str 37. Har aldri tenkt at det ser rart ut, men en kan visst ha for små føtter også :laugh:

Jeg har derimot ganske breie føtter, lengda har visst lagt seg litt i bredden i stedet og jeg har innimellom problem med å få på meg sånne finsko fordi de er for smale i bredden, selv om de passer i lengda. Jeg synest det er så fint med høye kvinner som har lange og smale føtter som passer finsko. :blomst:

Jeg er 166 og bruker 35 hvis jeg finner brede nok. Det gjør jeg sjelden, så jeg går nesten alltid i for store sko, feks. str 36 og 37, rett og slett for at de ikke skal klemme på føttene mine. Har ikke sjans til å ta på meg pumps e.l. da blir det "valk" ved tærne, siden jeg har tykke, brede føtter (minner om barneføtter) som ikke passer i finsko ;)

Skulle ønske jeg hadde 38 og smalere, det hadde vært perfekt. Det eneste positive er at jeg finner veldig billige vintersko, siden jeg handler i barneavdelingen (de har også mer bredde i skoene enn voksen-sko)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahah, føttene mine har alltid vært mitt største kompleks. Som AB skrev over her, var jeg også den som presset i meg alt for små sko på ungdomsskolen fordi alle andre hadde så små, nette og fine føtter.

Er 177 og bruker 39/40, men de er i tillegg sinnssykt breie. Og jeg er plattfot. Og barfot ser det ut som apetær, så nick burde kanskje skiftes til apetå..? :fnise:

Nei, enda godt fokus ikke ligger på føttene. Med mindre jeg kommer borti noen med fetisj, da løper jeg fort for å ikke merke fyren for livet.

Høres ikke ut som det beste utgangspunktet nei...forhåpentligvis har du andre ting som kompanserer ved deg selv da :)

Du ser for deg den der bli en dealbreaker i Seinfeld ? ..hehe

Anonymous poster hash: 634df...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo som å spørre om hva en jente bør veie! Stor forskjell på hva en på 180 og en på 150 "bør" veie.

I det siste har jeg lurt ganske ofte på hvorfor jeg er på KG. Spesielt i tråder som dette :klo: Neste blir vel om hvilken lengde og bredde på fingrene/hendene som er godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med TS i dette. Som i at, det er rart å se en kvinne med "mannehender". Det er også rart å se en kvinne som har føtter som er på størrelse med en manns. Det betyr jo ikke at ingen kan elske henne i så fall, det betyr bare at det ser rart ut.

Anonymous poster hash: 4273c...8c9

Du er inne på noe der. Som oftest tenker man ikke så mye på skostørrelse etc som damene har, men når hender og føtter blir veldig store er det ikke så attraktivt. Et eksempel her er Uma Thurman, som er en høy og slank dame - med digre hender og føtter. La veldig merke til dette i Kill Bill 1, hvor en hel scene var fokusert på føttene hennes ;)

Anonymous poster hash: d349e...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...