Gå til innhold

Norske kvinner har for høye krav, mener FrP, her er løsningen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ut i fra fb-profilen til denne FrP-politikeren ser det ikke ut som han er gift lengre nå.

Anonymous poster hash: 7d98a...8bf

Damene holder som regel ut til de får opphold i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

58% i pollen mener norske kvinner er selvopptatte karrierekvinner.

Men han har et poeng når han sier at norske kvinner er for opptatt av status. Og at hvis det hadde vært status å være husmor hadde fler vært det.

Anonymous poster hash: 93bdb...e45

Det er i grunn ganske bra at det er status å ha jobb fremfor å være husmor. Er man husmor så er man avhengig av partnerens inntekt og pensjon blir det dårlig med. Viktig for samfunnet vårt også at begge kjønnene er ute i arbeid. Om bare mennene hadde jobbet og betalt skatt hadde vi ikke hatt de oppsparte midlene vi har i dag :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunn ganske bra at det er status å ha jobb fremfor å være husmor. Er man husmor så er man avhengig av partnerens inntekt og pensjon blir det dårlig med. Viktig for samfunnet vårt også at begge kjønnene er ute i arbeid. Om bare mennene hadde jobbet og betalt skatt hadde vi ikke hatt de oppsparte midlene vi har i dag :)

Vel, mange kvinner jobber i staten og flytter papirer og blir lønnet av skattepengene. :P

På den annen side jobber mange heltemodige kvinner som sykepleiere også.

Anonymous poster hash: 93bdb...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Vel, mange kvinner jobber i staten og flytter papirer og blir lønnet av skattepengene. :P

På den annen side jobber mange heltemodige kvinner som sykepleiere også.

Anonymous poster hash: 93bdb...e45

Det gjør mange menn også. Og de betaler også skatt igjen. Vi har behov for at folk jobber i staten også, men om vi har behov for alle som jobber der og om vi kan effektivisere det er en annen diskusjon.

Poenget er at Norge ikke ville vært der vi er i dag i det hele tatt om vi ikke hadde hatt kvinner i arbeid. Så at kvinner skal være husmødre i Norge er ikke noe du bør trakte etter akkurat. Det er ikke positivt for samfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58% i pollen mener norske kvinner er selvopptatte karrierekvinner.

Men han har et poeng når han sier at norske kvinner er for opptatt av status. Og at hvis det hadde vært status å være husmor hadde fler vært det.

Anonymous poster hash: 93bdb...e45

Er sykepleier på et sykehus, og en gang jeg var på jobb overhørte jeg en mannlig pasient i 50-årene som høylytt argumenterte for dette. At "Kvinnfolkene burde holdt seg hjemme istenfor å jobbe".

Jeg kunne ikke la være ,så jeg spurte ham i en humoristisk tone,om hvem han mener skulle løpt skoene av seg her på sykehuset,laget mat og stelt pasienter,hvis alle damer holdt seg hjemme?

Da ble han stum gitt :laugh: Tror ikke menn hadde stått i kø for å overta de typiske kvinneyrkene akkurat.

Et samfunn der halve befolkningen er utenfor arbeidslivet og brenner inne med sine ressurser og sin arbeidskraft ville nok bydd på problemer disse mennene ikke har sett for seg. Heldigvis trenger vi ikke å bekymre oss for at det skal skje :)

Anonymous poster hash: 7d98a...8bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må bare reise til asia eller andre kontinenter å finne seg kone/mann. Plager ikke meg en plass. For mange så er jo ikke kjønnsrollene slik de selv foretrekker det.

Ut i fra stereotypiene så er jo alle asiatiske kvinner kun i landet her fordi nordmenn har penger, men det er jo da ikke tilfellet for alle. :)

Internett og teknologi har gjort verden mindre og det gjør det da også mye enklere å kanskje finne sin sjelevenn (om en tror på det) andre plasser enn hjemlandet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikke overraskende at de kommer med slike uttalelser. De har jo ikke gjort annet enn å loveliggjøre segway og gi konetips.......

Anonymous poster hash: 4902f...6f7

Nå tuller du fælt! De har fått tilbake lakrispiper til landet og sendt Krekar til Trøndelagen. Rett skal være rett. Dette forslaget føyer seg jo bare inn i rekken av viktige politiske saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whatevz

"Og hun har gjerne en solid bilring rundt midjen fordi hun spiser og drikker som en mann" fordi kjerringene med skaut på 30 tallet var ikke solide? Hah! Sett gamle bilder fra langt tilbake I slekta, alle damene var jo kraftige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange av de som ønsker seg en 1950-talls husmor ikke helt har skjønt hva det innebærer.Hvis en mann skal ha en kone som er husmor,(dvs.går hjemme på fulltid),så forutsetter det at han tjener mye mer er det menn flest gjør.

Nettopp! Jeg tror egentlig ikke han vet hva han ønsker seg. Når skal han få tid til å nyte denne søte lille husmoren hvis han jobber dagen lang og stadig overtid? Det ender vel heller med at hun er utro med andre menn mens han jobber på seg hjerteinfarkt. Det er faktisk heller ikke sånn at alle asiatiske damer er små søte, underdanige frøkener som liker å bare sulle rundt hjemme. Mange er utspekulerte og smarte damer som vet hvordan de skal sno lettlurte norske menn rundt lillefingeren. Blant annet holder de seg gift til de får fast oppholdstillatelse og så skiller de seg for å heller leve livets glade dager alene eller sammen med en mann de faktisk har følelser for. Men for all del, de må gjerne være naive og hente seg kjøpedame i god tro :)

En arbeidskar fra 50-tallet ser jeg for meg som en velkledd dressmann eller en muskuløs hardtarbeidende mannemann. Fyren i artikkelen slår meg ikke akkurat som en "god gammeldags mann", men mer som en typisk sutrepave i tresko med rullings på innerlomma og dansebandmusikk på stereoanlegget. Etterhvert får han vondt i ryggen og blir uføretrygdet, så må asiaterdama piskes ut i arbeid for å brødfø han mens han naver hjemme og klager over at han er alt for mandig til å gjøre noe husarbeid, så det får hun pinadø også gjøre. Tenk når hun da går i fra han, hva skal han finne på da? Hente en russisk dame? Oh well, lykke til og god bedring sier jeg bare.

Jeg har så langt tatt FrP-folk litt i forsvar da jeg mener man ikke skal dømme folk etter hvilket parti de heller til, men nå begynner jeg å gi opp. snakk om å grave sin egen grav, fylle den med idioti og drukne seg selv oppi.

Anonymous poster hash: ac25a...48b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at Siv Jensen ikke ønsket å kommentere dette, og utsagnene til mannen blir vel snakkiser fremover antar jeg. Godt at mannen i Frp tar sitt samfunnsansvar alvorlig gitt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...