Gå til innhold

Hva hjelper mot betennelse i skuldre/armer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått betennelse i skuldrene. Det startet i venstre skulder, men har nå spredd seg til den andre siden også, og jeg har helt sinnsyke smerter langs hele skulderbladene, opp til nakken og nedover armene. Jeg får naproxen 750mg x2, paralgin forte x5 og har nå fått sobril i tillegg for å slappe mer av i musklene. Vet ikke om sobril har effekt enda, for jeg fikk den nettopp.

Til dere som har slitt med det samme, hva var det som hjalp dere?



Anonymous poster hash: 438cf...ef7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må iallefall slappe av!

Jeg brukte sånn betennelse dempende krem da jeg hadde betennelse i skulderleddet.

Husker ikke helt hva den het :/

Anonymous poster hash: 2d4e1...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du bli kvitt smerten, men så bør du daglig gjøre øvelser for å hindre at det kommer igjen. Egnede øvelser får du av fysioterapeut (evt. naprapat eller annen terapeut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøle ned med ispose og unngå sukker :)

Takk for svar. Jeg har fått tips om å bruke skjef for å holde det varmt, jeg! Men det funker jo ikke, så kanskje jeg skal prøve ispose istedet. Hvorfor skal man unngå sukker? (spør av ren nysgjerrighet)

Anonymous poster hash: 438cf...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må iallefall slappe av!

Jeg brukte sånn betennelse dempende krem da jeg hadde betennelse i skulderleddet.

Husker ikke helt hva den het :/

Anonymous poster hash: 2d4e1...5e2

Det har jeg ikke fått tips om! Skal spørre om de har det her jeg er nå!

Anonymous poster hash: 438cf...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først må du bli kvitt smerten, men så bør du daglig gjøre øvelser for å hindre at det kommer igjen. Egnede øvelser får du av fysioterapeut (evt. naprapat eller annen terapeut).

Skal prøve å få ny akuttime hos legen i morgen, og da skal jeg spørre om henvisning til fysio :)

Anonymous poster hash: 438cf...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har fått tips om å bruke skjef for å holde det varmt, jeg! Men det funker jo ikke, så kanskje jeg skal prøve ispose istedet. Hvorfor skal man unngå sukker? (spør av ren nysgjerrighet) Anonymous poster hash: 438cf...ef7

Varme demper ikke betennelsen sa Kiropraktor til meg hvertfall, og etter jeg kun brukte ispose så har jeg hatt mindre problemer. Vel og merke har dette vært akutte smerter så hvis du har hatt betennelse i ukesvis/månedsvis så er det best å snakke med din behandler. Varme løsnet på betennelsen sa han mens kulde lindret smerten og hevelsen.

Ang sukker : http://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/article830380.ece

Om alt er sant eller ikke vet jeg ei, men jeg prøver hvertfall å dempe sukkerinntaket i perioden jeg trenger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Voltaren og manuellterapi mot min kroniske senebetennelse i skulderen.

Har løpende resept på Voltaren hos legen min, og "klippekort" hos manuellterapeuten når det er på det verste.

Endre arbeidsteknikk hjalp også mye, og yoga og spesialisert trening for skuldrene hjalp også noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Det har jeg ikke fått tips om! Skal spørre om de har det her jeg er nå!

Anonymous poster hash: 438cf...ef7

Voltarol er respetfri og meget effektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme demper ikke betennelsen sa Kiropraktor til meg hvertfall, og etter jeg kun brukte ispose så har jeg hatt mindre problemer. Vel og merke har dette vært akutte smerter så hvis du har hatt betennelse i ukesvis/månedsvis så er det best å snakke med din behandler. Varme løsnet på betennelsen sa han mens kulde lindret smerten og hevelsen.

Ang sukker : http://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/article830380.ece

Om alt er sant eller ikke vet jeg ei, men jeg prøver hvertfall å dempe sukkerinntaket i perioden jeg trenger det :)

Da må jeg prøve det! Har ikke noe ispose her nå. Har hatt problemer med skuldrene (særlig den ene) i flere år, men dette skjedde veldig akutt. Takk for link!

Anonymous poster hash: 438cf...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Voltaren og manuellterapi mot min kroniske senebetennelse i skulderen.

Har løpende resept på Voltaren hos legen min, og "klippekort" hos manuellterapeuten når det er på det verste.

Endre arbeidsteknikk hjalp også mye, og yoga og spesialisert trening for skuldrene hjalp også noe.

Voltarol er respetfri og meget effektiv.

Da kan jeg prøve det!

Anonymous poster hash: 438cf...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke andre kalde ting som ispose også. F eks en pose frosne erter pakket i et håndkle. :)

Å ikke fryse (f eks med å gå med et varmt skjerf) er en bra måte å unngå å gå og spenne seg ekstra også.

Og unngå pc eller telefonsurfing... ;)

God bedring! Det er noe herk med betennelser og smerter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg har forresten Voltaren og ibuxgel funket. Og avlastning!

Har også fått ultralyd, TNS (elektroimpulser..?) og tverrmasasje på senefester av fysioterapeut, med bra resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restitusjon er det aller viktigste ved betennelse. Det er gørr kjedelig og en skikkelig tålmodighetsprøve, men kroppen får aldri leget seg selv dersom det ikke holdes i ro.

Nålebehandling hos lege eller fysioterapeut kan også hjelpe prosessen.

Anonymous poster hash: f1879...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke andre kalde ting som ispose også. F eks en pose frosne erter pakket i et håndkle. :)

Å ikke fryse (f eks med å gå med et varmt skjerf) er en bra måte å unngå å gå og spenne seg ekstra også.

Og unngå pc eller telefonsurfing... ;)

God bedring! Det er noe herk med betennelser og smerter ;)

Da var det vel derfor han mente at jeg burde gå med skjerf :)

Prøvde meg på et varmt bad i går, men det gjorde bare vondt å ligge i badekaret. Prøver å unngå pc så langt det lar seg gjøre, men bruker den når jeg må sjekke nødvendige ting.

Takk!

Anonymous poster hash: 438cf...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg har forresten Voltaren og ibuxgel funket. Og avlastning!

Har også fått ultralyd, TNS (elektroimpulser..?) og tverrmasasje på senefester av fysioterapeut, med bra resultat.

Jeg har fått tips om sånn ultralydgreier fra en fysioterpaut her på huset (er innlagt på psyk.), så skal høre med legen om han kan henvise meg til noen som har det. Det fungerer altså?

Skal høre om de har ibuxgel her!

Anonymous poster hash: 438cf...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restitusjon er det aller viktigste ved betennelse. Det er gørr kjedelig og en skikkelig tålmodighetsprøve, men kroppen får aldri leget seg selv dersom det ikke holdes i ro.

Nålebehandling hos lege eller fysioterapeut kan også hjelpe prosessen.

Anonymous poster hash: f1879...97b

Gjør nesten ingenting om dagene for tiden, så restitusjon har jeg :)

Anonymous poster hash: 438cf...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...